Select the type of procedure
21506680
1
Enquiry period
with
10.11.2025 13:09
to 22.12.2025 16:00
to 22.12.2025 16:00
8 hours left
2
Bidding period
with
22.12.2025 16:00
to 12.01.2026 16:00
to 12.01.2026 16:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Enquiry period
Estimated value without VAT
9 887 500 MDL
Period of clarifications:
10 Nov 2025, 13:09 - 22 Dec 2025, 16:00
Submission of proposals:
22 Dec 2025, 16:00 - 12 Jan 2026, 16:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Enquiry period
Lucrări de amenajare a teritoriului și instalarea sistemului de irigare în Parcul Francez, din municipiul Ungheni
Information about customer
Title
Fiscal code/IDNO
Address
3600, MOLDOVA, Ungheni, locality, Nationala nr.7
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
10 Nov 2025, 13:02
Date modified
11 Nov 2025, 10:38
Achizitii.md ID
21506680
MTender ID
CPV
45100000-8 - Lucrări de pregătire a şantierului
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
Declarație pe propria răspundere privind criteriile de excludere și criteriile de selecție
Bidding Documents
Declarația pe propria răspundere
10.11.25 13:09
Date:
11 Nov 2025, 08:59
Question's name:
Experienta similara
Question:
Buna ziua! Va rugam sa revizuti pct.12 din anuntul de participare, legislatia prevede cu totul alte prevederi!
Answer (11 Nov 2025, 10:37):
Bună ziua, procedura dată de achiziție se ghidează de Regulamentul UE, și nu de legislația națională.
Date:
12 Nov 2025, 13:52
Question's name:
Cuantumul garanției bancare de bună execuție
Question:
Bună ziua, care este Cuantumul garanției bancare de bună execuție 5% sau 10% căci conform anunțului de participare solicitați ambele ???
Answer (13 Nov 2025, 10:09):
Bună ziua, garanția bancară de bună execuția se va depune în conformitate cu pct. 19 al anunțului de participare și caietul de sarcini, și este de 5 %.
Date:
21 Nov 2025, 16:26
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Buna ziua , rugam sa ne informati ce modificari ati operat in anuntul de participare publlicat pe data de 11.11.2025 la ora 10;36 fata de cel publicat initial deoarece si in cel initial si in acesta nou la punctul 16 subpunctul 19 garabtia de buna executie este 10% si la punctul 19 Garantia de buna executie 5%
Answer (23 Nov 2025, 10:44):
Bună ziua, a fost modificată criteriul ”Declarație privind experienţa similară”, și anume prezentarea unei experiență relevantă de minim 3 proiecte de amenajare spații verzi și parcuri, lucrări de infrastructură ușoară (alei pietonale, borduri, mobilier urban), instalarea sistemelor de irigare automatizate cu valoare cumulativă de cel puțin 10.000.000 lei, executat în ultimii 5 ani).
Garanția de buna execuție pentru prezenta licitație va fi prezentată conform pct. 19 din anunțul de participare, precum și garanția stipulată în caietul de sarcini, asa cum este indicat și în raspunsul de clarificari din data de 13.11.2025 / 10:10
Date:
21 Nov 2025, 16:28
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
La fel rugam sa specificati ce modificari sau operat la documentul caiet de sarcini.
Answer (23 Nov 2025, 10:40):
Bună ziua, a fost modificată criteriul privind competența profesională și tehnică, și anume prezentarea unei experiență relevantă de minim 3 proiecte de amenajare spații verzi și parcuri, lucrări de infrastructură ușoară (alei pietonale, borduri, mobilier urban), instalarea sistemelor de irigare automatizate cu valoare cumulativă de cel puțin 10.000.000 lei, executat în ultimii 5 ani).
Date:
21 Nov 2025, 16:35
Question's name:
Documente standard
Question:
Buna ziua, solicitam publicarea documentului standard al achizitiilor publice.
Answer (23 Nov 2025, 10:46):
Bună ziua, procedura dată de achiziție se ghidează de Regulamentul UE, și nu de legislația națională. Pentru a prezenta o ofertă, vă rugăm să analizați anexele model publicate.
Date:
24 Nov 2025, 08:42
Question's name:
Răspuns (23 nov 2025, 10:40): Bună ziua, a fost modificată criteriul privind competența profesională și tehnică, și anume prezentarea unei experiență relevantă de minim 3 proiecte de amenajare spații verzi și parcuri, lucrări de infrastructură ușoară (alei pietonale, borduri, mobilier urban), instalarea sistemelor de irigare automatizate cu valoare cumulativă de cel puțin 10.000.000 lei, executat în ultimii 5 ani).
Question:
CItiti va rog inca o data intrebarea carea a fost depusa. 21 nov 2025, 16:28
Answer (25 Nov 2025, 14:26):
Bună ziua, a fost efectuată următoarea modificare la criteriul privind competența profesională și tehnică și anume sintagma ”Are experiență relevantă de minim 3 proiecte de amenajare spații verzi și parcuri, lucrări de infrastructură ușoară (alei pietonale, borduri, mobilier urban), instalarea sistemelor de irigare automatizate cu ”valoare de cel puțin” 10.000.000 lei, executat în ultimii 5 ani” a fost modificată în ”Are experiență relevantă de minim 3 proiecte de amenajare spații verzi și parcuri, lucrări de infrastructură ușoară (alei pietonale, borduri, mobilier urban), instalarea sistemelor de irigare automatizate cu ”valoare cumulativă de cel puțin” 10.000.000 lei, executat în ultimii 5 ani)”
Date:
25 Nov 2025, 18:03
Question's name:
Experiența similară
Question:
Deoarece la întrebarea cu privire la justificarea cerinței expuse în anunțul de participare, referitor la experiența similară, ați dat un răspuns evaziv (ați indicat Regulamentul UE), în scopul evitării careva suspiciuni de facilitare a unui anumit participant la licitație (suspiciune ce pare a fi evidentă), solicităm respectuos anunțarea articolului (subarticulul, punctul, etc) al regulamentului UE (1059/2021) de care s-a ghidat autoritatea contractată la elaborarea cerințelor.
Am revăzut repetat acest regulament, însă așa cerințe nu au fost identificate.
Totodată, vă informăm că, Regulamentul (EU) 1059/2021 prevede:
”Art. 58, Achiziții,
(1) Dacă implementarea unei operațiuni necesită contracte de achiziții de servicii, bunuri sau lucrări de către un beneficiar, se aplică următoarele reguli:
(a) – atunci când beneficiarul este situat într-un stat membru și este o autoritate contractantă sau o entitate contractantă în înțelesul dreptului Uniunii aplicabil procedurilor de achiziție publică, se aplică actele cu putere de lege și actele administrative naționale”.
Answer (27 Nov 2025, 08:59):
Bună ziua, în cadrul prezentei proceduri de achiziții, Autoritatea Contractantă se reglementează de art. 9, pct. 9.2 și 9.3 al Contractului de Grant semnat între Primăria mun. Ungheni și finanțator, în care se menționează că legislația națională va fi aplicată doar de către statele membre (la momentul actual Republica Moldova nu este stat membru), iar în toate celelalte cazuri partenerii publici și privați vor aplica prevederile prevăzute la articolul 58.2 din Regulamentul nr. 2021/1059, prevederile Regulamentului nr. 2509/2024 și Anexa II Achiziții Publice din Acordul de Finanțare dintre Republica Moldova, România și Comisia Europeană.
Date:
25 Nov 2025, 18:07
Question's name:
Experiența similară
Question:
În contextul celor expuse anterior, reiese că această achiziție ar urma să respecte cerințele legislației Republicii Moldova în vigoare, adică Legea 131/2015 privind achizițiile publice.
Answer (27 Nov 2025, 09:01):
Bună ziua, această achiziție se ghidează de Contractul de Grant semnat între Primăria municipiul Ungheni și finanțator și Regulamentul UE.
Date:
15 Dec 2025, 14:33
Question's name:
document caiet de sarcini
Question:
Buna ziua ati publicat Caiet_sarcini_Lucrari_parc si Caiet_sarcini_Lucrari_parc_act._11.11. Clarificati va rog daca exista careva diferenta dintre aceste 2 documente sau sunt la fel ? De ce ati publicat 2 documete
Answer (16 Dec 2025, 11:51):
Bună ziua, în Caiet_sarcini_Lucrari_parc_act._11.11 a fost efectuată o modificare la pct. 5.1. Competența profesională și tehnică și anume sintagma ”Are experiență relevantă de minim 3 proiecte de amenajare spații verzi și parcuri, lucrări de infrastructură ușoară (alei pietonale, borduri, mobilier urban), instalarea sistemelor de irigare automatizate cu ”valoare de cel puțin” 10.000.000 lei, executat în ultimii 5 ani” a fost modificată în sintagma ”Are experiență relevantă de minim 3 proiecte de amenajare spații verzi și parcuri, lucrări de infrastructură ușoară (alei pietonale, borduri, mobilier urban), instalarea sistemelor de irigare automatizate cu ”valoare cumulativă de cel puțin” 10.000.000 lei, executat în ultimii 5 ani”. Astfel, valoarea de 10.000.000 lei se referă la experiența cumulată a proiectelor executate.
Date:
15 Dec 2025, 14:36
Question's name:
Răspuns (23 nov 2025, 10:44): Bună ziua, a fost modificată criteriul ”Declarație privind experienţa similară”, și anume prezentarea unei experiență relevantă de minim 3 proiecte de amenajare spații verzi și parcuri, lucrări de infrastructură ușoară (alei pietonale, borduri, mobilier urban), instalarea sistemelor de irigare automatizate cu valoare cumulativă de cel puțin 10.000.000 lei, executat în ultimii 5 ani). Garanția de buna execuție pentru prezenta licitație va fi prezentată conform pct. 19 din anunțul de participare, precum și garanția stipulată în caietul de sarcini, asa cum este indicat și în raspunsul de clarificari din data de 13.11.2025 / 10:10
Question:
La fel spuneti referitor la garantie de buna executie sa ne orienta dupa pct 19 al anuntului de participare unde este stipulat - 10 % si tot la raspunsul dvs din data de 13.11.2025 / 10:10 unde scrieti - 5%. Nu este clar in oferta Garantia de buna executie cat indicam 5% sau 10%
Answer (16 Dec 2025, 11:52):
Bună ziua, garanția de buna execuție pentru prezenta procedură de achiziție va fi prezentată conform pct. 19 din anunțul de participare, precum și garanția stipulată în caietul de sarcini, în valoare de 5%. Vă rog să nu confundați cu pct. 16 subpct. 19 din anunțul de participare.
Date:
16 Dec 2025, 13:48
Question's name:
Declarație pe propria răspundere privind criteriile de excludere și criteriile de selecție
Question:
Buna ziua, Clarificati referitor la semanrea acestei declaratii , obligarea semnarii cu semnatura electronica calificata QES ???? Daca este acceptat sa fie toate actele pentru oferta semnate cu semnatura electronica MoldSign ?
Declarația trebuie semnată cu:
1. Semnătură electronică (opțiune recomandată):
În cazul în care aveți posibilitatea de a semna declarația folosind o semnătură electronică calificată (QES), vă rugăm să o semnați electronic de către reprezentantul (reprezentanții) autorizat(i). Vă rugăm să rețineți că va fi acceptată numai semnătura electronică calificată (QES) în sensul Regulamentului (UE) nr. 910/2014 (Regulamentul eIDAS).
Înainte de a trimite înapoi documentul semnat electronic, vă rugăm să verificați semnătura și valabilitatea certificatului cu unul dintre următoarele instrumente:
• Instrumentul de validare DSS Demonstration disponibil la https://ec.europa.eu/cefdigital/DSS/webapp-demo/validation vă poate ajuta să verificați valabilitatea unui certificat indicând numărul și tipul de semnături valide într-un document.
• EU Trusted List Browser poate fi consultat pentru a verifica dacă furnizorul de semnături electronice și serviciul de încredere pe care îl furnizează fac parte din Lista de încredere a Uniunii Europene: https://esignature.ec.europa.eu/efda/tl-browser/#/screen/home
Pentru a vă asigura că utilizați un QES conform cu Regulamentul eIDAS, trebuie să verificați dacă atât furnizorul de servicii, cât și serviciul calificat de generare a certificatelor utilizat sunt incluse în EU Trusted List Browser.
Answer (17 Dec 2025, 11:32):
Bună ziua, în conformitate cu prevederile Anunțului de participare și ale documentației de atribuire, Declarația pe propria răspundere privind criteriile de excludere și criteriile de selecție trebuie să fie confirmată prin semnătura electronică a Participantului, fără a fi prevăzută în mod expres obligația utilizării exclusive a unei semnături electronice calificate (QES) în sensul Regulamentului (UE) nr. 910/2014 (eIDAS).
Având în vedere că procedura de achiziție se desfășoară prin intermediul SIA RSAP, iar ofertele și documentele aferente se depun în format electronic, este acceptată semnarea Declarației, precum și a tuturor documentelor ofertei, cu semnătura electronică MoldSign, cu condiția ca aceasta să fie:
• valabilă la momentul depunerii ofertei
• aplicată de către reprezentantul legal sau persoana împuternicită a operatorului economic
Utilizarea unei semnături electronice calificate (QES) conform Regulamentului (UE) nr. 910/2014 este acceptată, însă nu este obligatorie în cadrul prezentei proceduri.
Date:
16 Dec 2025, 15:47
Question's name:
Anunt de particiapre
Question:
Bună ziua, punctul 16 subpunctul 9 Cazierul juridic / Detali despre istoricul litigiilor din ultimii 3 ani. Clarificati va rog, ce anume se solicita la acest punct, deoarece Certificatul Cazier Judiciar care se elibereaza de catre Ministerul Afacerilor Interne al Republicii Moldova are termen de valabilitate de 3 luni.
Answer (17 Dec 2025, 11:33):
Bună ziua, referitor la punctul 16 subpunctul 9 – „Cazierul juridic / Detalii despre istoricul litigiilor din ultimii 3 ani”, vă aducem următoarele clarificări:
Informații privind istoricul litigiilor din ultimii 3 ani, respectiv o declarație pe propria răspundere a operatorului economic, în care se vor indica:
• existența sau inexistența litigiilor relevante (civile, comerciale, administrative) din ultimii 3 ani
• părțile implicate, obiectul litigiului și stadiul acestuia (finalizat/în curs), după caz.
Date:
17 Dec 2025, 13:33
Question's name:
Referitor la Răspuns (17 dec 2025, 11:33):
Question:
Vă mulțumim pentru răspuns. Totodată, am dori să concretizăm dacă este acceptată depunerea Declarației privind confirmarea identității beneficiarilor efectivi și neîncadrarea acestora în situația condamnării pentru participarea la activități ale unei organizații sau grupări criminale, pentru corupție, fraudă și/sau spălare de bani.
Această declarație presupune că ofertantul declară pe propria răspundere, sub sancțiunile aplicabile faptei de fals în acte publice, faptul că beneficiarul/beneficiarii efectivi ai operatorului economic, în ultimii 5 ani, nu au fost condamnați prin hotărâre judecătorească definitivă pentru participarea la activități ale unei organizații sau grupări criminale, pentru corupție, fraudă și/sau spălare de bani. Vă rugăm să ne confirmați dacă această declarație este suficientă inclusiv şi cu prezentarea cazierului judiciar, având în vedere că acesta are o valabilitate de 3 luni.
Answer (18 Dec 2025, 13:12):
Bună ziua, va fi acceptată orice declarație pe propria răspundere, care va conține informația cu referire la istoricul litigiilor operatorului economic din ultimii 3 ani, în care se vor indica:
* existența sau inexistența litigiilor relevante (civile, comerciale, administrative) din ultimii 3 ani
* părțile implicate, obiectul litigiului și stadiul acestuia (finalizat/în curs), după caz.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK