Select the type of procedure
Status
Suspended
Estimated value without VAT
23 702 378 MDL
Period of clarifications:
21 Oct 2025, 14:02 - 7 Nov 2025, 8:57
Submission of proposals:
7 Nov 2025, 8:57 - 24 Nov 2025, 8:57
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Subscribe impossible
during the period Suspended
Conform Anunțului de participare
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2033, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, 1
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
21 Oct 2025, 14:02
Date modified
5 Nov 2025, 8:57
Achizitii.md ID
21499281
MTender ID
CPV
30200000-1 - Echipament şi accesorii pentru computer
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
anunț de participare (04.11.2025).signed.pdf
anunț de participare (04.11.2025).signed.pdf
Documents history
-
anunț de participare (04.11.2025).signed.pdf
anunț de participare (04.11.2025).signed.pdf
ID: 57de9e67-6908-4fc4-b6c8-d538dc716108
Bidding Documents
-
anunț de participare (le).signed.pdf
anunț de participare (le).signed.pdf
ID: 57de9e67-6908-4fc4-b6c8-d538dc716108
Bidding Documents
-
anunț de participare.signed (16).pdf
anunț de participare.signed (16).pdf
ID: 57de9e67-6908-4fc4-b6c8-d538dc716108
Bidding Documents
Bidding Documents
-
5.11.25 08:57
caiet de sarcini (04.11.2025).docx
Documents history
-
caiet de sarcini (04.11.2025).docx
ID: a7370003-d22d-4b9f-8029-66a3c98d5271
Bidding Documents
-
caiet de sarcini.docx
ID: a7370003-d22d-4b9f-8029-66a3c98d5271
Bidding Documents
Bidding Documents
-
5.11.25 08:57
caiet de sarcini (04.11.2025).signed.pdf
caiet de sarcini (04.11.2025).signed.pdf
Documents history
-
caiet de sarcini (04.11.2025).signed.pdf
caiet de sarcini (04.11.2025).signed.pdf
ID: beb81bf4-f9aa-41e3-b660-e13600cd71c3
Bidding Documents
-
caiet de sarcini.signed (15).pdf
caiet de sarcini.signed (15).pdf
ID: beb81bf4-f9aa-41e3-b660-e13600cd71c3
Bidding Documents
Bidding Documents
-
5.11.25 08:57
Date:
21 Oct 2025, 14:53
Question's name:
Lot 3
Question:
Buna ziua. Va rugam sa indicati numarul institutiilor in care trebuie instalate panourile interactive?
Answer (22 Oct 2025, 10:07):
Bună ziua. 131 instituții.
Date:
21 Oct 2025, 14:54
Question's name:
Lot 3 - panouri interactive
Question:
Termenul de 20 zile calendaristice din data semnării contractului este doar pentru livrare, sau si instalarea tuturor 393 bucati?
Answer (22 Oct 2025, 10:08):
Bună ziua. Va include și instalarea.
Date:
21 Oct 2025, 15:33
Question's name:
Sistem de operare: Licențiat Microsoft Windows 11
Question:
Cu referire la cerința: Sistem de operare: Licențiat, preinstalat, cu licență perpetuă, compatibil cu aplicațiile educaționale (ex.: Microsoft Windows 11 Education și Microsoft Office 2024). Va rugam sa anexați la documentația scrisoarea privind acceptul Microsoft de a va oferi licentele menționate. Aceasta este o cerința obligatorie din partea Microsoft si a producătorilor de echipamente IT.
Answer (22 Oct 2025, 10:09):
Bună ziua. Găsiți atașat.
Date:
21 Oct 2025, 15:38
Question's name:
Cerere de clarificare privind termenul de livrare și montare pentru panouri interactive
Question:
În legătură cu termenul de 20 de zile calendaristice pentru livrarea și montarea celor 393 de panouri interactive specificate în documentația de atribuire, dorim să vă solicităm o clarificare privind acest termen.
Având în vedere complexitatea acestui proiect, achiziționarea, transportul, și instalarea unui astfel de volum de panouri interactive necesită o pregătire prealabilă considerabilă, iar procurarea echipamentelor din timp este un proces logistic greu de realizat în termenul specificat. În acest context, vă rugăm să analizați posibilitatea extinderii termenului de livrare și montare la cel puțin 90 de zile calendaristice, astfel încât operatorii economici să aibă suficient timp pentru a asigura livrarea și instalarea corespunzătoare a acestora.
Considerăm că această ajustare ar asigura o mai bună executare a contractului, în concordanță cu cerințele tehnice impuse și cu standardele de calitate.
Așteptăm răspunsul dumneavoastră și vă mulțumim anticipat pentru înțelegere.
Answer (21 Oct 2025, 16:44):
Bună ziua. Sursele financiare sunt disponibile pentru anul bugetar 2025.
Luând în considerare termenul redus de execuție, în situația în care nu va fi depusă nicio ofertă pentru întregul volum solicitat (pentru fiecare lot în parte), autoritatea contractantă va examina și accepta ofertele cu volum parțial, în ordinea crescătoare a prețului unitar.
Ofertele care acoperă mai puțin de 30% din volumul total solicitat nu vor fi acceptate.
Operatorul economic care va prezenta o ofertă pentru întregul volum solicitat va avea prioritate față de operatorii care propun oferte parțiale, iar contractul va fi atribuit acestuia, cu condiția respectării cerințelor documentației de atribuire.
Important: aceste prevederi se aplică doar pentru Lotul 2, 3 și 4.
Date:
21 Oct 2025, 15:50
Question's name:
Clarificare privind tipul de panou solicitat
Question:
Doresc să solicit o clarificare referitoare la tipul de panou pentru panoul interactiv (Lot 3). Caietul de sarcini specifică faptul că tipul de panou solicitat este ADS-IPS. Întrebarea noastră este dacă tipul VA poate fi acceptat ca alternativă, având în vedere că acesta oferă performanțe comparabile, inclusiv unghiuri de vizualizare similare, acuratețe a culorilor și standarde de rezoluție, și se încadrează în specificațiile generale de calitate și tehnice așteptate pentru panourile interactive.
Vă rugăm să ne confirmați dacă tipul de panou VA ar putea fi considerat o alternativă acceptabilă față de ADS-IPS în acest context.
Vă mulțumim pentru atenția acordată. Așteptăm cu interes răspunsul dumneavoastră.
Answer (22 Oct 2025, 10:18):
Bună ziua. Se va accepta doar ADS/IPS.
Date:
21 Oct 2025, 15:56
Question's name:
clarificare Termenul de valabilitate a contractului: 31.12.2025
Question:
Stimată autoritate contractantaă: Termenul final de livrare 31.12.2025, indiferent de data semnării contractului, este neadecvat și restrictiv, deoarece: procedura are termen de depunere 21 noiembrie 2025, astfel semnarea contractului ar putea avea loc în decembrie 2025; termenul de valabilitate expirat la 31.12.2025 ar însemna maxim 10–15 zile de execuție; aceasta nu asigură predictibilitate și încalcă principiul eficienței și bunei administrări a fondurilor publice (art. 7 lit. f)). În practică, conform art. 68 alin. (3) din Legea 131, termenul de execuție trebuie corelat cu durata necesară livrării și recepției, nu cu sfârșitul exercițiului bugetar.
Answer (21 Oct 2025, 16:57):
Bună ziua.
Luând în considerare termenul redus de execuție, în situația în care nu va fi depusă nicio ofertă pentru întregul volum solicitat (pentru fiecare lot în parte), autoritatea contractantă va examina și accepta ofertele cu volum parțial, în ordinea crescătoare a prețului unitar.
Ofertele care acoperă mai puțin de 30% din volumul total solicitat nu vor fi acceptate.
Operatorul economic care va prezenta o ofertă pentru întregul volum solicitat va avea prioritate față de operatorii care propun oferte parțiale, iar contractul va fi atribuit acestuia, cu condiția respectării cerințelor documentației de atribuire.
Important: aceste prevederi se aplică doar pentru Lotul 2, 3 și 4.
Date:
21 Oct 2025, 16:05
Question's name:
Clarificare suplimentară privind cerința deținerea unui service-centru autorizat propriu sau contract cu acesta
Question:
(referință: punctul 11 din Anunțul de participare / Documentația de atribuire) - Această prevedere restrânge în mod nejustificat accesul operatorilor economici și contravine dispozițiilor legale fundamentale privind concurența și tratamentul egal.. Solicităm respectuos autorității contractante să revizuiască sau elimine cerința de la punctul 11, în vederea alinierii acesteia la principiile art. 7, art. 17 alin. (2) și art. 18 alin. (2) din Legea 131/2015; Să confirme că statutul de partener/reseller autorizat al producătorului este echivalent cu deținerea unui contract de service valid, întrucât garanția și întreținerea sunt asigurate prin canalele OEM oficiale; Să precizeze dacă operatorii economici pot demonstra conformitatea prin prezentarea unei scrisori de parteneriat OEM sau a certificării de reseller autorizat, fără a fi obligați să prezinte un contract cu un centru de service local.
Answer (22 Oct 2025, 10:19):
Bună ziua. Nu se acceptă.
Date:
21 Oct 2025, 16:25
Question's name:
Clarificare privind dimensiunea panoului solicitat
Question:
Doresc să solicit o clarificare referitoare la dimensiunea panoului pentru panoul interactiv (Lot 3). Caietul de sarcini specifică faptul că dimensiunea panoului trebuie să fie între 65 și 75 inch. Întrebarea noastră este dacă se poate accepta o dimensiune de panou mai mică sau mai mare, având în vedere că alte dimensiuni ar putea oferi performanțe tehnice similare și să corespundă cerințelor specifice ale proiectului.
Vă rugăm să ne confirmați dacă dimensiunile de 65 sau 75 inch sunt obligatorii sau există flexibilitate în acest sens.
Answer (22 Oct 2025, 10:21):
Bună ziua. Se acceptă dimensiunile 65-75 inch.
Date:
21 Oct 2025, 16:50
Question's name:
Solicitare de clarificare – termeni de livrare și posibilitatea depunerii unei oferte mixte
Question:
Având în vedere că: termenul-limită de depunere a ofertelor este 21 noiembrie 2025, perioada de evaluare și semnare a contractelor va coincide cu sărbătorile și blocajele logistice de sfârșit de an, livrarea echipamentelor TIC implică volume considerabile și import internațional, considerăm că termenul impus este foarte restrâns și poate limita participarea operatorilor economici care nu dispun de stocuri locale imediate.
Pentru a asigura respectarea termenelor menționate, unii ofertanți pot propune livrarea produselor din mai multe modele și/sau mărci (toate conforme cu specificațiile tehnice minime solicitate), oferite: la același preț unitar și total pentru fiecare poziție din lot, cu livrare integrală conform compoziției indicate în ofertă,
fără opțiuni de alegere ulterioară din partea autorității contractante. În acest context, solicităm respectuos clarificarea oficială dacă o asemenea ofertă:
— va fi acceptată ca ofertă conformă și evaluabilă,
sau
— va fi considerată ofertă alternativă și, respectiv, respinsă.
Multumim!
Answer (22 Oct 2025, 10:39):
Bună ziua.
IMPORNAT: Reieșind din termenul foarte scurt disponibil pentru executarea contractului, pentru Loturile 2, 3 și 4 se vor accepta oferte care includ mai multe modele de tehnică propusă, dar nu mai mult de două modele.
Date:
21 Oct 2025, 18:01
Question's name:
Explicati Sintagma
Question:
Ofertele care acoperă mai puțin de 30% din volumul total solicitat nu vor fi acceptate
Cum poate fi asa solicitare, daca bunurile au fost impartite pe loturi ?
Sunt comapnii care oferteaza doar pe un singur lot.
Astfel se primeste ca ofertam pe minim 30% din lot sau cum e ideea?
Answer (22 Oct 2025, 10:42):
Bună ziua. Evaluarea se va face pentru fiecare lot separat. Deci, dacă propune oferta pentru Lotul 2 atunci aceasta trebuie să cuprindă min. 30% din volumul total solicitat de AC la Lotul 2..
Date:
21 Oct 2025, 18:03
Question's name:
Serviicii Montare
Question:
Bun a ziua
Care sunt locatiile de montare a bunurilor si care e termenul limita de montare si darea in folosinta a bunurilor?
Answer (22 Oct 2025, 10:49):
Bună ziua.
IMPORTANT: Loturile 1, 2 și 4 vor fi livrate într-un singur punct, în raza mun. Chișinău. Lotul 3 care necesită și instalare, se va livra și instala în 131 instituții de învățământ în raza mun. Chișinău.
Date:
21 Oct 2025, 18:09
Question's name:
Logistică
Question:
Stimate autoritate contractantă! Înainte de a vă adresa cu privire la cerințele tehnice, vă rugăm să ne permiteți să clarificăm următoarele aspecte legate de producția de echipamente și logistică.
1. Licențele MS Windows și MS Office pentru instituțiile de învățământ pot fi instalate în mod normal numai la producția de laptopuri (nu vrem să credem că Ministerul Educației a contactat și a convenit asupra tranzacției cu singura firmă care poate furniza separat licențe și computere). Procesul de comandă și producție a laptopurilor, în condiții ideale, poate dura 10 zile (dar nu este vorba despre sfârșitul anului calendaristic). Livrarea din China (iar laptopurile ieftine sunt fabricate în China) nu poate dura mai puțin de 2 săptămâni, din păcate, chiar și în cele mai bune și rapide variante. Adică producția și livrarea durează cel puțin 25 de zile într-o perioadă normală de timp, nu la sfârșitul anului. Și dorim să vă atragem din nou atenția asupra faptului că licențele educaționale Microsoft pot fi instalate numai în fabrică sau furnizate de singura firmă din Moldova care, teoretic, le poate comanda separat și le poate furniza împreună cu laptopurile (în al doilea caz, nu mai este vorba de o licitație, cum înțelegeți).
2. În plus, în prezent, compania Intel are anumite probleme cu livrarea procesoarelor, în special a versiunilor ușoare. Acest lucru poate afecta negativ termenele de producție a echipamentelor.
Astfel, nu există nici măcar șanse teoretice de livrare a echipamentelor în termen de 20 de zile în mod oficial și corect.
Vă rugăm să luați în considerare posibilitatea de a amâna termenele de livrare pentru anul viitor, deși înțelegem că acest lucru este dificil. Dar cel puțin există șanse, spre deosebire de lipsa acestora în cazul termenelor de livrare solicitate.
Answer (27 Oct 2025, 14:28):
Bună ziua.
Condiția privind livrarea echipamentelor cu Licență Windows Educațională preinstalată reprezintă o cerință standard pentru achizițiile de laptopuri destinate instituțiilor de învățământ. Mai mult decât atât, instituțiile de învățământ general pot beneficia de licențe educaționale în condiții preferențiale, conform LOE.
În acest context, ofertanții urmează să propună o soluție corespunzătoare acestei cerințe, care să asigure preinstalarea și activarea legală a licenței Windows Educațională pe fiecare echipament livrat.
Totodată, termenele de livrare stabilite în documentația de achiziție nu pot fi extinse, întrucât condițiile tehnice și calendarul de implementare trebuie respectate integral.
LOT 1 Stații de lucru/echipamente TIC
Date:
22 Oct 2025, 09:21
Question's name:
Livrare, instalare
Question:
Buna ziua, specificați vă rog locasțiile de livrare pentru toate loturile& Unde v-a fi livrarea și instalare, în special pentru Lotul 3-393 Panouri interactive&
Answer (22 Oct 2025, 10:52):
Bună ziua.
IMPORTANT: Loturile 1, 2 și 4 vor fi livrate într-un singur punct, în raza mun. Chișinău. Lotul 3 care necesită și instalare, se va livra și instala în 131 instituții de învățământ în raza mun. Chișinău.
Date:
22 Oct 2025, 10:43
Question's name:
Clarificare scrisoare Microsoft LOE
Question:
Simtata AC, pentru loturile 1.1, 2.1 in caietul de sarcini la cerinta cu referiel la Sistem de operare si aplicatii a-ti solicitat urmatoarele "Sistem de operare: Licențiat, preinstalat, cu licență perpetuă, compatibil cu aplicațiile educaționale (ex.: Microsoft Windows 11 Education și Microsoft Office 2024)" in scrisoare LOE "shape the future letter of eligibility for moldova ministry of education (1).pdf
anexata pe 22.10.25 10:13" este exress specificat ca Ministerul Educației din Republica Moldova poate comanda de la producătorul de echipamente originale (OEM) dispozitive preinstalate cu maximum 5000 de licențe pentru SKU-ul enumerat mai jos sau orice produs ulterior. Toate dispozitivele distribuite în conformitate cu această Scrisoare de Eligibilitate trebuie să îndeplinească cerințele de configurație hardware pentru SKU-ul corespunzător: Windows® 11 Pro (doar pentru Academic Național) (Standard) dar nu este mentionat pachetul "Microsoft Office 2024". Va rugam sa clarificati si confirmati ca echipaemntele mentionate la aceste loturi vor dispune doar de licenta Windows® 11 Pro (doar pentru Academic Național) (Standard). sau in cazul in care trebuie sa fie asigurat si pachetul MS Office va rugam sa anexati scrisoare care demonstreaza acordul producatorului cu mentiunea acetui pachet de aplicatii.
Answer (23 Oct 2025, 10:05):
Bună ziua.
Scrisoarea transmisă de Microsoft se referă exclusiv la licențele pentru sistemul de operare Windows.
Pachetul Microsoft Office nu este inclus în obiectivul acestei scrisori și urmează a fi asigurat integral de către furnizor.
Date:
22 Oct 2025, 11:00
Question's name:
30%
Question:
Bună ziua. Evaluarea se va face pentru fiecare lot separat. Deci, dacă propune oferta pentru Lotul 2 atunci aceasta trebuie să cuprindă min. 30% din volumul total solicitat de AC la Lotul 2
Cum ?
Oferta se face pe tot lotul, nu doar pe 30% din Lot, cum sa inteleg sintagma cu 30%?
Answer (22 Oct 2025, 13:56):
Deci, la lotul 2 AC a solicitat 524 buc de laptop-uri. Astfel, OE este obligat să propună o ofertă de minim 157 buc, ceea ce ar constitui 30% din volumul total solicitat. Sperăm să vă fie de folos acest exercițiu.
Date:
22 Oct 2025, 14:04
Question's name:
Întrebare din 21 octombrie 2025, ora 18:09
Question:
Vă rugăm să anulați întrebările puse.
Answer (23 Oct 2025, 09:59):
Bună ziua. AC nu are așa instrumente.
Date:
22 Oct 2025, 14:46
Question's name:
Lotul 1 si altele
Question:
Bună ziua !
1. Pentru a asigura confortul și fiabilitatea funcționării, dispozitivele solicitate (laptop, monitor, stație de andocare) trebuie să fie de la același producător sau se pot oferi dispozitive de la diferiți producători pe baza principiului „ce este mai ieftin”?
2. Vă rugăm să explicați care este motivul pentru care termenele de garanție pentru cele 4 tipuri de dispozitive din lot sunt diferite. Conform recomandării Ministerului Finanțelor, perioada de amortizare pentru echipamentele informatice (monitoare, laptopuri, stații de andocare, tastaturi etc.) este de 3 ani, iar pentru dispozitivele de imprimare este de 5 ani. Toți producătorii normali oferă o extindere a garanției până la 3, 4, 5 și chiar 7 ani. Vă rugăm să introduceți modificări și să obligați furnizorii să ofere o garanție OFICIALĂ a producătorului de 3 ani pentru toate categoriile de echipamente achiziționate în cadrul acestui proiect. Acest lucru va avea un impact extrem de pozitiv asupra asigurării materiale și tehnice a școlilor, fără modificări semnificative ale prețurilor, cu atât mai mult cu cât bugetul anunțat permite acest lucru fără nicio problemă.
Answer (23 Oct 2025, 10:55):
Bună ziua.
1. Se acceptă echipamente provenite de la diferiți producători, cu condiția respectării tuturor specificațiilor tehnice și cerințelor de interoperabilitate prevăzute (de ex. doc station va fi conectat cu laptop).
2. Termenele de garanție indicate pentru fiecare tip de echipament reprezintă valori minime, stabilite în funcție de categoria și destinația echipamentului. Aceste cerințe au fost coordonate cu AGE și sunt considerate adecvate pentru asigurarea durabilității echipamentelor
Date:
22 Oct 2025, 14:53
Question's name:
Lotul 1, Monitor
Question:
Bună ziua, stimată autoritate contractantă !
Pentru monitoarele cu diagonala de 27", cea mai eficientă rezoluție din toate punctele de vedere este QHD (2560x1440). De ce aveți nevoie de o rezoluție FHD (1920x1080) pentru un monitor cu diagonala de 27„? Când utilizați rezoluția FHD, este mai convenabil și mai ieftin să achiziționați monitoare cu diagonala de 23,8”, deoarece volumul imaginii va fi absolut identic cu cel al unui monitor cu diagonala de 27".
Pentru confortul personalului instituțiilor de învățământ, vă rugăm să modificați rezoluția monitorului de 27" (FHD -> QHD) sau să schimbați diagonala la o dimensiune mai mică (23.8") cu rezoluție FHD
Answer (23 Oct 2025, 13:32):
Bună ziua. Cerințele față de monitor sunt formulate în conformitate cu necesitățile identificate și cu Regulile privind cerințele tehnice și configurațiile minime ale stațiilor de lucru pentru angajații din sectorul public, aprobate prin Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 36/2025, și rămân neschimbate.
LOT 1 Stații de lucru/echipamente TIC
Date:
22 Oct 2025, 15:04
Question's name:
clarificari la raspuns
Question:
Răspuns: 22.10.2025 10:47
Bună ziua. Se va accepta doar ADS/IPS.
Advanced Super Dimension Switch (ADS) - este o tehnologie îmbunătățită a IPS (In-Plane Switching) Adica nu este analog, dar e practic aceeasi. Ce sa avut in vedere la raspunsul dumneavoastra, putem propune ADS sau IPS?
Answer (23 Oct 2025, 13:33):
Bună ziua.
Da, se acceptă panouri bazate pe tehnologie ADS sau IPS
Date:
23 Oct 2025, 10:05
Question's name:
Montare bunuri
Question:
Buna ziua
Rugam de a oferi lista de instiitutii unde se solicita instalarea bunurilor.
Localtiile si cantitatea de bunuri care trebuie sa fie instalat la fiecare institutie.
Answer (23 Oct 2025, 13:36):
Bună ziua.
Cum am menționat mai sus, bunurile de la Lotul 3 vor fi livrate în 131 instituții de învățământ din mun. Chișinău. Lista va fi prezentată după definitivarea acesteia.
Date:
23 Oct 2025, 11:09
Question's name:
Termeni reduși
Question:
Puțin timp pentru importul și montarea bunurilor de la data de 21.11 plus timp pentru evaluare. Fără a cunoaște licitația va fi câștigată. De parcă echipamentele sunt deja aduse de compania ”câștigăroare” și așteaptă startul pentru montare.
Answer (23 Oct 2025, 13:38):
Bună ziua.
Nu este clar care este întrebarea de clarificare.
Date:
23 Oct 2025, 11:43
Question's name:
Răspuns (23 oct 2025, 10:05): Bună ziua. Scrisoarea transmisă de Microsoft se referă exclusiv la licențele pentru sistemul de operare Windows. Pachetul Microsoft Office nu este inclus în obiectivul acestei scrisori și urmează a fi asigurat integral de către furnizor.
Question:
Stimati reprezentanti ai Ministerului, va rugam sa confimrati ca pretul pentru laptopuri trebuie sa includa doar Licenta pentru Microsoft Windows 11 Education. nu si licenta pentru Microsoft Office 2024.
Va multumim!
Answer (23 Oct 2025, 13:42):
Bună ziua.
Scrisoarea transmisă de Microsoft se referă exclusiv la licențele pentru sistemul de operare Windows.
Pachetul Microsoft Office nu este inclus în obiectivul acestei scrisori și urmează a fi asigurat integral de către furnizor.
Date:
23 Oct 2025, 15:00
Question's name:
Răspuns (23 oct 2025, 13:42): Bună ziua. Scrisoarea transmisă de Microsoft se referă exclusiv la licențele pentru sistemul de operare Windows. Pachetul Microsoft Office nu este inclus în obiectivul acestei scrisori și urmează a fi asigurat integral de către furnizor.
Question:
in acest caz licenta nu poate fi ceruta ca a fi OEM presintalata de prducator si de tip Academic. Va rugam sa efectuati modificari la sarcina tehnica si sa specificati separatat aceste pozitii
Answer (27 Oct 2025, 14:29):
Condiția privind livrarea echipamentelor cu Licență Windows Educațională preinstalată reprezintă o cerință standard pentru achizițiile de laptopuri destinate instituțiilor de învățământ. Mai mult decât atât, instituțiile de învățământ general pot beneficia de licențe educaționale în condiții preferențiale, conform LOE.
În acest context, ofertanții urmează să propună o soluție corespunzătoare acestei cerințe, care să asigure preinstalarea și activarea legală a licenței Windows Educațională pe fiecare echipament livrat.
Date:
23 Oct 2025, 16:11
Question's name:
Scutire TVA sau nu?
Question:
Buna Ziua, spuneti va rog, finantarea este din careva proiect ce ar oferi scutire de TVA in baza de scrisoare pentru drepturile de import? Sau se aplica TVA 20%?
Answer (23 Oct 2025, 17:09):
Bună ziua. Scutirea de taxe nu se aplică.
Date:
23 Oct 2025, 17:28
Question's name:
Microsoft
Question:
Vă rugăm să ne clarificați dacă am înțeles corect că produsele Microsoft solicitate trebuie să fie preinstalate pe laptopuri? Sau totuși acest lucru trebuie făcut în instituțiile de învățământ care achiziționează echipamentele?
Answer (27 Oct 2025, 14:30):
Condiția privind livrarea echipamentelor cu Licență Windows Educațională preinstalată reprezintă o cerință standard pentru achizițiile de laptopuri destinate instituțiilor de învățământ. Mai mult decât atât, instituțiile de învățământ general pot beneficia de licențe educaționale în condiții preferențiale, conform LOE.
În acest context, ofertanții urmează să propună o soluție corespunzătoare acestei cerințe, care să asigure preinstalarea și activarea legală a licenței Windows Educațională pe fiecare echipament livrat.
Date:
23 Oct 2025, 18:16
Question's name:
Lotul 4
Question:
Dumneavoastră solicitați simultan două tipuri de conexiune la rețea: modul WiFi și Ethernet. În același timp, condițiile de livrare sunt foarte stricte - doar 20 de zile, poziție puțin lichidă etc. Vă rugăm să precizați dacă este acceptabilă absența modulului WiFi, în cazul în care multifuncționalul poate fi conectat la rețea prin interfața RJ45 (care este utilizată în majoritatea cazurilor pentru imprimantele de rețea) sau direct la computer prin portul USB. Merci !
Answer (24 Oct 2025, 15:55):
Bună ziua. Nu se acceptă. Wi-fi obligatoriu.
Date:
24 Oct 2025, 09:19
Question's name:
Termenul de livrare
Question:
Dat fiind termenul limită de depunere a ofertelor actual (21.11.2025), termenul de așteptare de 11 zile (cel devreme pînă pe 02.12.2025 dacă decizia de atribuire se ia în aceeași zi cu deschiderea ofertelor) și termenul limită a contractului (pînă pe 31.12.2025), dar și faptul că plățile trezoreriale se acceptă pînă pe 30.12.2025, cum veți proceda în caz că la etapa de evaluare a ofertelor va fi depusă o contestație? Practic aceasta ar fi examinată aproape de sfîrșitul lunii decembrie. Și posibil nici grupul de lucru nu va reuși în ziua deschiderii ofertelor să ia o decizie de atribuire. Deci cum se va proceda în caz de contestație, căci indiferent de soluția pe marginea ei, nu va fi posibilă finalizarea contractului pînă la sfîrșitul anului 2025.
Answer (24 Oct 2025, 09:41):
Bună ziua. La acest subiect ne-am expus mai sus.
Date:
24 Oct 2025, 09:22
Question's name:
Evaluarea ofertelor cu volum incomplet
Question:
Vă rugăm să ne clarificați cum ar proceda grupul de lucru în următorul exemplu pentru a înțelege corect cum v-a avea loc evaluarea: dacă la unul din loturile unde se permite ofertarea a 30% din volum vine un ofertant cu 50% din volum la prețul de 100X, altul vine la fel cu 50% la prețul de 102X și al treilea ofertă 100% din volum la prețul de 500X. Toate ofertele sunt conforme. Înțelegem corect din clarificările Dvs. că chiar dacă primii 2 ofertanți oferă tot volumul de bunuri la prețul de 202X, grupul de lucru v-a selecta oricum pe al treilea chiar dacă prețul lui este 500X (de peste două ori mai mare)? Dacă nu înțelegem corect vă rugăm să ne clarificați și să ne prezentați regulile clare cum vor fi comparate ofertele cu volum diferit. Mai este și posibilitatea ca un ofertant să vină cu oferta de 50% din volumul total la preț foarte mic, iar altul să vină cu prețul total la un preț mult mai mare per bucată. Cum se v-a procedura în acest caz?
Answer (24 Oct 2025, 10:03):
Bună ziua.
Conform art. 44 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, „Ofertantul are obligația de a elabora oferta în conformitate cu prevederile documentației de atribuire”. În consecință, operatorul economic este ținut să depună o ofertă pentru întregul volum de bunuri/lucrări/servicii solicitat de autoritatea contractantă.
Totuși, având în vedere termenul extrem de restrâns stabilit pentru executarea contractului și riscul obiectiv ca niciun operator economic să nu dispună de capacitatea necesară pentru a realiza integral volumul solicitat în termenii prevăzuți, autoritatea contractantă admite, cu titlu de excepție, posibilitatea depunerii ofertelor parțiale.
Astfel, în cazul în care nu vor fi depuse oferte care să acopere întregul volum solicitat, vor fi acceptate oferte care acoperă cel puțin 30% din volumul total, cu respectarea tuturor celorlalte cerințe tehnice și de calificare prevăzute în documentația de atribuire.
Date:
24 Oct 2025, 09:26
Question's name:
oferte cu volum de 30%
Question:
În baza căror norme și regulamente se vor accepta oferte cu volum incomplet (30% și mai mult)?
Answer (24 Oct 2025, 10:13):
Bună ziua.
Conform art. 44 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, „Ofertantul are obligația de a elabora oferta în conformitate cu prevederile documentației de atribuire”. În consecință, operatorul economic este ținut să depună o ofertă pentru întregul volum de bunuri/lucrări/servicii solicitat de autoritatea contractantă.
Totuși, având în vedere termenul extrem de restrâns stabilit pentru executarea contractului și riscul obiectiv ca niciun operator economic să nu dispună de capacitatea necesară pentru a realiza integral volumul solicitat în termenii prevăzuți, autoritatea contractantă admite, cu titlu de excepție, posibilitatea depunerii ofertelor parțiale.
Astfel, în cazul în care nu vor fi depuse oferte care să acopere întregul volum solicitat, vor fi acceptate oferte care acoperă cel puțin 30% din volumul total, cu respectarea tuturor celorlalte cerințe tehnice și de calificare prevăzute în documentația de atribuire.
Date:
24 Oct 2025, 16:28
Question's name:
Evaluarea ofertelor
Question:
Bună ! Dumneavoastră ați specificat că participantul la licitație care va oferi întreaga cantitate de echipamente solicitate va avea prioritate, indiferent de preț, dacă acesta îndeplinește cerințele licitației, inclusiv bugetul. Noi înțeles corect? Pe de altă parte, este posibil ca într-un singur lot să fie oferite mai multe variante de echipamente de la diferiți producători. Există un avantaj pentru participantul care a oferit echipamente de un singur tip față de participantul care a inclus în oferta sa echipamente de la mai mulți producători? În acest caz, ne referim la loturile 2, 3, 4.
Answer (27 Oct 2025, 14:45):
Bună ziua.
Cu titlu de precizare, menționăm că, pentru loturile 2–4, operatorul economic poate propune o ofertă care să includă cel mult două modele distincte de echipamente. În ceea ce privește întrebarea dumneavoastră, vă informăm că atât oferta care conține un singur model, cât și cea care conține două modele vor fi considerate echivalente, neacordându-se prioritate ofertei care prevede un singur producător.
Date:
27 Oct 2025, 15:44
Question's name:
Evaluarea ofertelor
Question:
Dacă vor fi depuse oferte conforme doar parțiale (minim 30% din volumul ofertat) la careva din loturile 2, 3 sau 4, cum v-a avea loc selecția ofertelor?
De ce permiteți oferte cu minim 30%, dar nu permiteți cu 20% sau cu 10%?
De ce veți accepta de la un singur operator economic oferte doar din partea a 2 producători/modele, însă permiteți oferte cu minim 30%. Dacă permiteți oferte cu 30% puteți într-un final ajunge să aveți livrate tocmai 6 modele/producători. De ce nu ar putea și un singur ofertant cu 100% să livreze 6 modele/producători?
Cum se v-a proceda dacă ofertantul cîștigător nu v-a reuși pînă la sfîrșitul anului să livreze toate echipamentele?
Se creează impresia că autoritatea contractantă are deja un operator economic favorit care are în stoc toate aceste table și poate să execute contractul. Or pentru operatorii economici care nu au stoc vor trebui să importe și nu vor reuși în termen de 20 de zile să importe și să instaleze aceste table.
Answer (27 Oct 2025, 16:56):
Bună ziua.
în cazul în care OE nu va executa contractul în modul prevăzut de acesta, MEC se va vedea obligat să aplice măsurile prevăzute de cadrul legal.
În acest sens, potrivit pct. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 1418/2016 pentru aprobarea Regulamentului privind modul de întocmire a Listei de interdicție a operatorilor economici, în cazul neexecutării sau executării necorespunzătoare a obligațiilor contractuale, autoritatea contractantă are dreptul de a iniția procedura de includere a operatorului economic în Lista de interdicție.
Totodată, în conformitate cu clauzele contractuale, în cazul neexecutării contractului, MEC va reține garanția de bună execuție constituită de către Furnizor. Această măsură are drept scop acoperirea eventualelor prejudicii cauzate autorității contractante, precum și asigurarea îndeplinirii obligațiilor asumate.
Date:
28 Oct 2025, 12:00
Question's name:
Sintagma de 30 %
Question:
Buna ziua
Dupa exprimarea din anuntul de intentie, intelegem ca operatorul economic care participa la doar 1 singur lot, n-are sanse de calificare, fata de ofertantii care vin cu oferta pe 2 sau mai multe loturi???
Luind in considerare ca operatorul ecoenomic vine cu oferta economica mai avantajoasa.
Answer (30 Oct 2025, 12:51):
Bună ziua.
Nu aveți dreptate. Evaluarea ofertelor se va face pe fiecare lot separat.
Date:
30 Oct 2025, 13:06
Question's name:
Sitagma de 30%
Question:
Buna ziua
Daca nu avem dreptate rugam de elimina din anuntul de participare sintagma:
”Ofertele care acopera mai putin de 30% din volumul solicita nu vor fi acceptate.”... fiind una generala si interpretativa.
Answer (30 Oct 2025, 13:43):
Nu se acceptă. Această cerință a fost prevăzută ca să asigure o concurență cât mai largă, inclusiv și din motiv că termenul de executare este unul foarte mic. Citiți mai atent, ați înțeles greșit.
Date:
30 Oct 2025, 15:20
Question's name:
Clarificare LOT 3 Panouri interactive (Matrice)
Question:
In sarcina tehnica la parametrul Monitor: min. 65 inch, max. 75 inch ati specificat Tip: ADS-IPS.. de asemenea in clarificare Răspuns (22 oct 2025, 10:18): a-ti sustinut Bună ziua. Se va accepta doar ADS/IPS. totusi solicităm respectuos clarificarea cerinței „Tip: ADS-IPS” din specificația pentru panoul interactiv, întrucât aceasta limitează nejustificat concurența și nu reflectă principiul eficienței utilizării fondurilor publice, prevăzut la art. 7 și art. 17 alin. (2) din Legea nr.131/2015.
Menționăm că tehnologia VA oferă parametri tehnici echivalenți sau superiori (contrast, unghiuri de vizualizare, luminozitate) și este utilizată pe scară largă în domeniul educațional.
Rugăm respectuos autoritatea contractantă să confirme dacă cerința poate fi modificată în „Tip: ADS-IPS sau VA”, pentru a permite participarea unui număr mai mare de ofertanți și a asigura o concurență reală.
Answer (31 Oct 2025, 11:12):
Bună ziua. Nu se acceptă.
Date:
30 Oct 2025, 16:55
Question's name:
Clarificare republicare anunt publicare
Question:
Conform platformei achizitii.md, observăm că anunțul de participare aferent procedurii a fost republicat astăzi, cu termenul de depunere a ofertelor stabilit la 30.10.2025, ora 15:00.
Vă rugăm respectuos să clarificați:
Ce modificări au fost efectuate în conținutul anunțului sau al documentației de atribuire față de versiunea precedentă;
Care au fost motivele republicării, în condițiile în care, din analiza publică a documentelor, nu se constată modificări semnificative în urma clarificărilor transmise anterior.
În temeiul art. 33 alin. (1) din Legea nr.131/2015, operatorii economici au dreptul de a solicita clarificări privind documentația de atribuire, iar autoritatea contractantă este obligată să ofere un răspuns clar și complet înainte de termenul-limită de depunere a ofertelor.
Totodată, în baza art. 68 alin. (2) din aceeași lege, orice modificare substanțială a documentației trebuie să fie justificată și comunicată în mod transparent, pentru a asigura respectarea principiilor transparenței, tratamentului egal și concurenței loiale prevăzute la art. 7.
Vă mulțumim anticipat pentru clarificare.
Answer (31 Oct 2025, 10:12):
Bună ziua.
A fost modificat doar pct. 20 din Anunțul de participare.
Date:
30 Oct 2025, 17:51
Question's name:
Lotul 1, Lotul 2 - Memorie
Question:
Bună ziua, vă rugăm să ne clarificați cerințele privind memoria RAM pentru laptopurile din loturile 1 și 2. Sunt specificate următoarele cerințe: Memorie RAM: minim 8 GB DDR4, cu posibilitate de extindere.
Întrebări: care este capacitatea maximă de memorie acceptată - 32 GB sau mai mult?
Se va lua în considerare varianta cu module de memorie integrate pe placa de bază sau trebuie să existe 2 sloturi cu posibilitatea de a înlocui modulele de memorie (astfel încât, dacă este posibil, placa de bază să nu trebuiască înlocuită în cazul apariției unor probleme de memorie)? Va multumesc mult.
Answer (31 Oct 2025, 13:44):
Bună ziua.
1. Atâta timp cât s-a cerut min. 8GB, se va accepta orice este mai mult.
2 Trebuie să existe 2 sloturi pentru RAM cu posibilitatea de a înlocui modulele de memorie.
Date:
31 Oct 2025, 08:40
Question's name:
Clarificare publicare anunt repetat
Question:
Stimată AC, dorim sa precizați care sunt schimbarile si modificările efectuate in anunțul de participare publicat repetat ieri 30.10.2025, la ora 15:00/ Conform legii 131 Autoritatea Contractanta este obligata sa informeze despre modificările făcute la documentația de atribuire.
Answer (31 Oct 2025, 11:06):
Bună ziua.
A fost modificat doar pct. 20 din Anunțul de participare.
Date:
31 Oct 2025, 10:26
Question's name:
Răspuns (31 oct 2025, 10:12):Bună ziua. A fost modificat doar pct. 20 din Anunțul de participare.
Question:
Buna ziua, in punctul 20, observam ca a fost introdusă posibilitatea desfășurării licitații electronice(negocierilor).
Conform modului de organizare a procedurii pe platforma MTender, pentru tipul de procedură actual (după cum este configurată), nu este prevăzută tehnic posibilitatea desfășurării unei licitații electronice. Din acest motiv, dorim să înțelegem cum va fi implementată această etapă în cadrul procedurii existente, întrucât platforma nu permite derularea acestor funcționalități daca aceasta nu a fost setata initial.
Vă rugăm respectuos să confirmați modul în care autoritatea contractantă intenționează să procedeze în acest sens.
Answer (31 Oct 2025, 11:08):
Bună ziua. Sunt detalii tehnice la care se lucrează. În scurt timp vor fi operate modificările și în SIA RSAP.
Date:
31 Oct 2025, 11:09
Question's name:
LOT 3 „Panouri interactive”
Question:
Referitor la specificațiile tehnice pentru LOT 3 – Panouri interactive, la secțiunea „Accesorii de bază” este menționat:
„Suport fix de perete x 655”
Vă rugăm să clarificați ce se are în vedere prin această cerință:
dacă „x 655” reprezintă dimensiunea standard a suportului (de exemplu, compatibilitate VESA 655 mm),
sau se referă la numărul total de suporturi, ori la un cod tehnic specific.
Vă rugăm să precizați interpretarea corectă pentru a formula corespunzător oferta tehnică.
Answer (31 Oct 2025, 16:47):
Bună ziua.
Vă mulțumim pentru această întrebare.
Rugăm frumos toți OE interesați de acest loc să ia în considerație că s-a produs o eroare tehnică.
Redacția corectă este „Suport fix de perete x 393” și presupune numărul total de suporturi.
Date:
31 Oct 2025, 12:01
Question's name:
Noua versiune a anunțului de participare
Question:
Bună ziua! Am fi recunoscători dacă Ministerul Educației ar explica cum se poate utiliza licitația, dacă este permisă oferirea de cantități diferite de echipamente în fiecare lot? Din punctul nostru de vedere, acest lucru este o utopie absolută. Dacă permiteți participarea agenților economici cu cantități incomplete de echipamente, atunci excludeți varianta licitației.
Answer (31 Oct 2025, 13:49):
Bună ziua. Evaluarea ofertelor se va face reieșind din cel mai mic preț per unitate.
Date:
31 Oct 2025, 16:09
Question's name:
Răspuns (31 oct 2025, 13:49)
Question:
Mulțumim pentru comentarii. În acest caz, vă rugăm să clarificați definitiv următorul aspect: dacă un participant oferă 70% din cantitatea necesară de echipamente la cel mai mic preț pe unitate, iar altul oferă 100% din totalul echipamentelor din lot, dar la un preț mai mare, contractul va fi atribuit celui de-al doilea participant sau celui care are prețul pe unitate mai mic?
O altă variantă - există doi participanți care au cel mai mic preț pe unitate și, în total, oferă 120% din echipamente; un alt agent economic oferă 100% din echipamente de o singură marcă, dar la un preț mai mare. Cui i se va propune semnarea contractului?
Answer (31 Oct 2025, 16:41):
Bună ziua.
1. După cum am menționat anterior, prioritate va avea oferta propusă pentru volumul total solicitat de AC pe lot. Asta presupune că mai întâi vor fi evaluate ofertele ce acoperă 100% din volumul solicitat. În cazul în care nu vor exista astfel de oferte sau se va constata că acestea nu corespund cerințelor, AC va accepta și evalua ofertele incomplete.
2. Nu înțelegem care ar fi logica ca OE să propună o ofertă ce depășește volumul solicitat de AC, cum v-ați exprimat de 120%, or AC urmărește scopul (și dispune de mijloace financiare) pentru achiziția a 100% din volumul solicitat. Considerăm că răspunsul anterior răspunde și la întrebarea nr. 2.
LOT 4 Dispozitive multifuncționale
Date:
2 Nov 2025, 21:10
Question's name:
LOT 4 Copiere duplex
Question:
Stimate operator, în caietul de sarcini, este indicat copiere duplex.
Solicităm respectuos de a indica termenul DADF, pentru a face clar modul de alimentare a scanerului, cantitatea minimă de alimentare și că scanarea se va face pe ambele părți printr-o singură trecere, întrucât este scris general și poate fi interpretat diferit solicitarea tehnică indicată
.
Answer (3 Nov 2025, 14:00):
Bună ziua. Se confirmă că specificațiile detaliate corespund cerințelor.
LOT 4 Dispozitive multifuncționale
Date:
2 Nov 2025, 21:28
Question's name:
Viteza
Question:
În lotul 1, este indicată viteza minimă de 38 ppm a echipamentului MFU A4 solicitat.
Luând în considerare numărul mare de imprimante MFU A3 din lotul 4, solicităm respectuos să indicați o viteză minimă pentru lotul dat.
Answer (3 Nov 2025, 14:15):
Bună ziua. Viteza minimă va fi de 25ppm.
Date:
3 Nov 2025, 07:55
Question's name:
Lotul 4
Question:
Referitor la specificațiile tehnice a lotului 4, sunt anumite semne de întrebare.
Este alocat un buget mare, dar cu o cerință tehnică vagă.
La un astfel de buget este posibil de solicitat o viteză mai mare care să permită instituțiile să lucreze eficient, dar care totodată au un scaner performant ce va permite digitalizarea proceselor birocratice și arhivarea documentelor în format electronic, este posibil de cerut alimentator cu hârtie de minim 1000 pagini, cartușe de rezervă cu capacitați minim de 20 mii imprimări.
Toate aceste cerințe nu doar că acoperă bugetul solicitat, dar în urma licitației va rămâne o sumă considerabilă în buget.
Dacă instituția dvs. nu va schimba cerințele tehnice pentru lotul 4, licitația poate fi considerată o pierdere de bani publici.
Instituțiile beneficiare direct, sunt instituțiile de învățământ public, ce au un buget mic și nu își permit să achiziționeze echipamente calitative, de aceea solicităm de a fi reevaluat lotul dat, fiind completat cu mai multe cerințe tehnice, ce ar permite instituțiile să beneficieze atât de echipament calitativ, dar totodată să fie asigurate pentru o perioadă cu consumabile, ușurându-le din punct de vedere bugetar.
Answer (3 Nov 2025, 14:04):
Bună ziua. Viteza minimă va fi de 25ppm.
Date:
3 Nov 2025, 15:15
Question's name:
LOT 3 „Panouri interactive” Suport fix de perete
Question:
Buna ziua, va rugăm să precizați ce se are in vedere prin [Tip ajustare: Reglare pe înălțime] la Suport fix de perete x 655. Nu pot fi identificate asemeni suporturi, presupun ca se are in vedere Ajustare prin Înclinare. Vă rugăm sa confirmați daca interpretam corect cerința. In cazul in care totuși este o cerința specifică vă rugăm sa oferiți un model, link, etc drept exemplu.
Answer (3 Nov 2025, 20:34):
Bună ziua.
Rugăm frumos toți OE interesați de acest loc să ia în considerație că s-a produs o eroare tehnică.
Redacția corectă este „Suport fix de perete x 393” și presupune numărul total de suporturi.
Date:
3 Nov 2025, 20:49
Question's name:
Calitate/preț
Question:
Bună ziua. Care criteriu va fi prioritar: calitate-preț sau cel mai mic preț? Mulțumim.
Answer (4 Nov 2025, 10:16):
Bună ziua. Cel mai mic preț.
Date:
4 Nov 2025, 10:00
Question's name:
Răspuns (3 nov 2025, 20:34): Bună ziua. Rugăm frumos toți OE interesați de acest loc să ia în considerație că s-a produs o eroare tehnică. Redacția corectă este „Suport fix de perete x 393” și presupune numărul total de suporturi.
Question:
Intrebarea in legatura cu suport nu se referea la cantitate ci la cerinta de ajustare pe inaltime.
Va rugam sa accrodati mai mult atentie sensului nu doar procedurii de a raspunde. Prin urmare, va solicitam respectuos in mod repetat să precizați ce se are in vedere prin [Tip ajustare: Reglare pe înălțime] la Suport fix de perete x 655. Nu pot fi identificate asemeni suporturi, presupun ca se are in vedere Ajustare prin Înclinare. Vă rugăm sa confirmați daca interpretam corect cerința
Answer (7 Nov 2025, 13:54):
Bună ziua. Vedeți documentația de atribuire modificată.
Date:
6 Nov 2025, 09:26
Question's name:
Clarificare referitor la Lot 3
Question:
În cadrul specificațiilor tehnice este menționat parametrul Compatibil VESA: 100×100, 800×500. Vă rugăm să confirmați dacă este obligatorie respectarea exactă a acestor dimensiuni VESA sau este acceptată și utilizarea altor dimensiuni VESA, în situația în care ofertantul asigură montarea echipamentului și furnizează un suport de perete compatibil, care să permită instalarea în condiții de siguranță și funcționalitate echivalentă.
Menționăm că există suporturi universale care permit adaptarea pentru mai multe configurații de prindere VESA, oferind aceeași stabilitate și conformitate tehnică. Vă rugăm să confirmați dacă astfel de soluții sunt acceptate.
Answer (6 Nov 2025, 13:29):
Bună ziua. Se acceptă.
Date:
6 Nov 2025, 10:38
Question's name:
Clarificare referitor la Lot 3
Question:
In lotul 3 se solicta "Tip ajustare: Reglare pe înălțime
Diagonală minimă: 42""
Diagonală maximă: 75""
Sarcină maximă: 80 kg" Va rog sa explicati sarcina maxima 80KG la ce? Daca Fixarea pe perete poate tine greutate mai mare de 80 kg, se acceapta ?
Answer (6 Nov 2025, 13:31):
Bună ziua. Se acceptă.
Date:
6 Nov 2025, 15:12
Question's name:
Clarificare sursă de finanțare
Question:
Vă rugăm să precizați, conform achizitii.md este indicată sursa finanțării Surse de finanțare 20446822, corespunde, conform clasificării Ministerului Finanțelor, unei surse din Bugetul de Stat – Programul 468 „Învățământ general”, Subprogramul 822 „Digitalizarea procesului educațional”.Cu alte cuvinte, achiziția este finanțată din bugetul de stat (nu din fonduri externe), prin programul de digitalizare a școlilor al Ministerului Educației și Cercetării. Prin urmare puteți confirma ca aceasta este sursa de dinanțare aplicată pe fiecare lot separat?
Answer (7 Nov 2025, 10:23):
Bună ziua. Sursa de finanțare - bugetul de stat.
Date:
6 Nov 2025, 15:23
Question's name:
Clarificare propusă – referitor la aplicarea pragului de 30% și evaluarea ofertelor parțiale în cadrul procedurii de achiziție
Question:
Vă rugăm să clarificați: În etapa „AUCTION”, cum se va aplica pasul minim de micșorare a ratei de licitație dacă pentru același lot vor fi oferte ce acoperă volume diferite (ex. 30% și 90%)? Cum va fi determinat „prețul cel mai mic” – în funcție de prețul unitar sau ținând cont și de proporția volumului acoperit?
Există o metodologie clară de agregare a ofertelor parțiale, pentru a evita interpretările diferite în stabilirea ofertei câștigătoare?
Answer (7 Nov 2025, 10:03):
Bună ziua. Mai jos explicăm procedura:
1. Deschiderea și înregistrarea ofertelor
Toate ofertele depuse pentru Loturile 2, 3 și 4 vor fi deschise și înregistrate în sistemul SIA RSAP (MTender).
În această etapă se va constata pentru fiecare ofertă:
dacă acoperă întregul volum solicitat pentru lotul respectiv;
sau dacă acoperă doar o parte din volum (ofertă parțială) și în ce proporție.
2. Verificarea proporției minime de 30%
Autoritatea contractantă va elimina automat din evaluare:
toate ofertele care acoperă mai puțin de 30% din volumul total solicitat pentru acel lot,
acestea fiind considerate neconforme cu prevederea documentației de atribuire.
3. Prioritatea ofertelor complete
Dacă există cel puțin o ofertă care acoperă 100% din volumul solicitat pentru un lot:
se va evalua în primul rând această ofertă integrală (sau, dacă sunt mai multe, se va aplica criteriul de preț cel mai mic);
contractul se va atribui operatorului care oferă întregul volum, cu condiția ca oferta sa să fie conformă cu cerințele tehnice.
4. Evaluarea ofertelor parțiale (în lipsa uneia complete)
Dacă nu a fost depusă nicio ofertă pentru întregul volum solicitat, atunci:
autoritatea contractantă va accepta și evalua ofertele parțiale care îndeplinesc pragul minim de 30%;
aceste oferte vor fi ordonate în ordine crescătoare a prețului unitar;
atribuirea se va face începând cu oferta care are prețul unitar cel mai mic, până la acoperirea integrală (sau parțială, dacă nu se atinge 100%) a volumului solicitat.
5. Atribuirea contractelor
Dacă volumul total este acoperit de mai mulți operatori economici cu oferte parțiale, vor fi atribuite mai multe contracte în funcție de cantitățile acoperite și ordinea de preț.
Fiecare contract va specifica cantitatea exactă atribuită fiecărui operator, conform prețului unitar ofertat.
6. Aplicabilitate
Aceste prevederi sunt valabile exclusiv pentru Loturile 2, 3 și 4.
Pentru Lotul 1, atribuirea se face doar pe întregul volum solicitat, fără posibilitatea acceptării ofertelor parțiale.
Date:
6 Nov 2025, 15:46
Question's name:
Clarificare – termenul de livrare și executare a contractului
Question:
Conform anunțului actualizat, termenul-limită de depunere a ofertelor este 24.11.2025, ora 08:57,
Valabilitatea ofertelor este stabilită la 30 de zile, la care se adaugă o perioadă de așteptare de 10 zile.
În aceste condiții, dacă decizia de atribuire va fi adoptată în ultima zi a valabilității ofertelor (24.12.2025), perioada de așteptare pentru semnarea contractului s-ar încheia abia la 03.01.2026, ceea ce înseamnă că nu mai rămân zile disponibile înainte de 31.12.2025 pentru semnarea și executarea efectivă a contractului.
Totusi Într-un scenariu optimis, în care contractul s-ar semna la scurt timp după această dată, fara ca decizia sa fie contestată fapt greu de imaginat, operatorul economic ar dispune de cel mult 5 zile calendaristice (25–31 decembrie) pentru livrarea întregului volum solicitat, inclusiv pentru Lotul 3 – panouri interactive, care presupune și montarea/instalarea în 131 instituții. Având în vedere complexitatea logistică și perioada de sfârșit de an (cu zile nelucrătoare și restricții de transport), vă rugăm respectuos să confirmați dacă:autoritatea contractantă va considera îndeplinită obligația de livrare prin furnizarea fizică a echipamentelor până la 31.12.2025; iar operațiunile de instalare/montare vor putea fi efectuate ulterior, într-un termen rezonabil, stabilit de comun acord cu beneficiarii
Answer (7 Nov 2025, 10:05):
Bună ziua. Nu se acceptă.
LOT 3 Panouri interactive
Date:
7 Nov 2025, 00:44
Question's name:
Întrebări tehnice
Question:
1) De ce dimensiunile diagonale ale panoului au două parametri, 65 și 75 inci? Vă rugăm să ne scrieți ce dimensiune de panouri doriți să vi se livreze.
2) Rezoluția panoului indică două parametri: 3840x2160 și 7680x4320. Înseamnă asta că ecranul trebuie să funcționeze în acest interval? Sau fiecare rezoluție este indicată pentru dimensiunea sa de 65 și 75 inci a panoului.
Answer (7 Nov 2025, 10:26):
Bună ziua. Este indicat destul de clar în documentația de atribuire. Sunt indicați parametri minimi și parametri maximi. Rugăm să citiți documentația cu mai multă diligență.
LOT 3 Panouri interactive
Date:
7 Nov 2025, 01:16
Question's name:
Lot 3 Сроки поставки
Question:
Добрый день. Исходя из создания для всех равного условия участия в государственных закупках и для поддержания среднего и малого бизнеса, исходя из обстоятельств что не у всех на складах может быть такое большое количество даже 120 шт. , а запрашиваемый срок поставки в 20 дней явно предполагает наличие товара на локальном складе и вызывает подозрение о уже имеющихся у кого-то на складах нужного количества, тем самым создавая условия нелояльной конкуренции, просим увеличить сроки поставки до 50-60 дней.
Answer (7 Nov 2025, 10:09):
În conformitate cu prevederile art. 66 alin. (3) din Legea nr. 181/2014 privind finanțele publice și responsabilitatea bugetar-fiscală, „se permite asumarea angajamentelor multianuale pe o perioadă de până la trei ani pentru obiectele de investiții capitale”.
Obiectul contractului respectiv nu constituie o investiție capitală, ci reprezintă achiziționarea de bunuri, ceea ce exclude posibilitatea asumării unor angajamente multianuale.
Prin urmare, Ministerul Educației și Cercetării este instituție bugetară și nu poate extinde termenul de execuție dincolo de perioada bugetară curentă, iar prelungirea duratei contractului peste data de 31.12.2025 nu este posibilă din punct de vedere legal.
Anume din acest considerent, autoritarea contractantă a prevăzut în documentația de atribuire posibilitatea acceptării ofertelor parțiale, cu condiția ca acestea să acopere cel puțin 30% din volumul total solicitat, pentru a asigura posibilitatea executării contractului în termenul-limită legal.
Totodată, au fost admise până la 6 modele de echipamente diferite pentru loturile nr. 2 și 3, 4 modele de echipamente pentru lotul nr. 4, și 2 modele de echipamente pentru lotul nr. 1, cu condiția ca toate modelele propuse să fie oferite la același preț unitar și să corespundă integral cerințelor tehnice specificate.
LOT 3 Panouri interactive
Date:
7 Nov 2025, 01:26
Question's name:
Lot 3 specificațiile tehnice
Question:
1) În specificațiile tehnice se menționează Tip: ADS-IPS, VA. Există tehnologiile ADS , IPS , VA, PLS. Asta înseamnă că toate panourile pot fi de tip VA, fiind cele mai ieftine, dar cu caracteristici slabe?
2) În specificațiile tehnice se menționează : Suport fix de perete x 393 buc.
precum și
Material: Metal
Tip ajustare: Reglare pe înălțime
Diagonală minimă: 42„”
Diagonală maximă: 75„”
Sarcină maximă: 80 kg
Compatibil VESA: 100 x 100, 800 x 500.
Toate acestea se referă la „Suport fix de perete” ?
Answer (7 Nov 2025, 10:11):
Bună ziua.
1) se admite ADS /IPS/VA/PLS;
2) da,
Date:
7 Nov 2025, 03:38
Question's name:
Lot 3 Panouri interactive
Question:
1) Se solicită 393 PI, iar la specificatiile minime per panou suplimentar ”se solicită x393 buc” de suporturi. Cu certitudine este o eronare, si totusi Va rugăm sa concretizati in scris ca la cele 393 PI se solicită in set a cite un suport si respectiv per lot 3 sunt necesare 393 bucăti de PI, fiecare cu suportul sau nativ.
N.B. si in adresa celor OE care au perturbat lucrurile referitor la aceste suporturi pe aceasta lenta de clarificari. Initial MEC a solicitat corect suport reglabil pe verticală cu ajustare discretă care in mod real consta din 3 componente, prima -placa de montare pe perete si celalte 2 braturi identic gaurite care de regula au cca 650 mm. Ș.m.a.. Astfel aceasta Licitatie trezeste multe nedumeriri fiindca ”cineva nu si-a facut la timp temele pentru acasa” si din pacate AC nu intra in situatia OE care va trebui sa investeasca eforturi enorme ca sa se conformeze cerintelor de elegibilitate, si sub aspect tehnic si financiar cu GARANTII bancare de 1% + 5% din Oferta (care-s de cca 600000 MDL fara a cunoaste dac se merită investitia).
2) Am urmărit cu atenție acest ”circ” fara precedent, dar pina la acest moment nu este clar care trebuie sa fie NUMARUL simultan de atingeri - fiindca aceasta este una din principalele caracteristici a unui PI, iar de regulă, majoritatea producatorilor de PI detin Tehnologii de 20 atingeri pentru Android si 40 pentru Windows! Precizati Va rugăm numărul minim de atingeri recunoscute simultan pentru PI de tip ”Touch Screen”. Indirect, din Analiza bugetului alocat, ar fi PI cu minim Android 14 cu ”*20 points touch” si ”4K A grade panel with Anti-glare”.
3) Foarte important este si destinatia PI ca mediu de utilizare (Mediue de afacere, Conferinte, sau ca in acest caz destinat Educatiei), si anume: intrucit PI vor fi utilizate in Scoli cu scopuri educationale era cazul sa fie nominalizate caracteristicile principale ale softului educational de lucru cu optiuni pentru disciplinaritate si interdisciplinaritate; sau cel putin inclusa cerinta pentru ”Whiteboard & Screen Share software included”. Intrebarea 3: Concretizati va rugam respectuos este necesar ca aceste 393 PI (care pot fi si de la diferiti producatori-??? si cu destinatii diferite) sa aiba incorporat de la producător soft operational destinat educatiei scolare, sau nu este necesar - fiindca in funcție de aceasta se formeaza si pret per bucata.
4) In specificatia tehnică semnata la 04.11.25 si republicata pe platforma la 05.11.25 apare optiunea ca pot fi ofertate pina la 6 modele de panouri si totodata este cerinta (pct. 16 din Anunt, N.o. 13 din Tabel) sa fie prezentate Certificare autorizata de la Producător/ri ”MAF” cu referinta la nr. procedurei de licitatie cu respectarea cerintei ca ”toate PI sa fie produse in anul lansarii licitatiei” (an de fabricare 2025). Intrebare: Concretizati va rog extinderea acestei cerinte (”... in cazul daca sunt ofertate diferite modele de PI de la diferiti producatori, atunci obligatoriu toate PI ofertate sa detine Autorizarea Producatorului MAF precum este solicitat in pct. 16 N.o. 13 ”Confirmarea calității produsului” al Tabelului din Anunt”) ca fiind una obligatorie peste toate modelele de PI ofertate de unul si acelas OE, inclusiv la formarea unei posibil JV. Fiindca va dati bine seama ca pretul per buc. depinde mult de produsele care sunt la lichidari de stocuri cu tehnologii invechite si acele produse spre exemplu sunt fabricate in luna curentă cu tehnologii mai avansate.
5) Referitor la procedura licitației electronice: Admitem ipotetic ca depun ofertele 4 OE despre care initial nu se cunoaste daca sunt eligibili, dar dintre care 2 detin 100% acoperire cantitativă (393 buc. PI cu suport nativ) si altii 2 OE care ofertează cantitativ peste 30% bucati si care, cel mai probabil, au diferite preturi mediate per bucată PI. Intrebare / Concretizare asupra ”licitațiaei electronice cu trei runde”: cum vor fi clasati OE pe platforma la prima rundă si daca se va reflecta la nominalizarea OE care este cota de acoperire procentuală? Este important ca pentru oricare OE participant in runde, (care de regula la prima rundă sunt clasificati conform criteriului ”pret/bucată in ordine crescătoare”) ca sa fie indicat din start alături de Numele OE si acoperirea cantitativă (fie bucati, fie %). Va rugăm respectuos sa aplicati criteriul ”cantitativ la nominalizarea OE participant”, fiindcă in baza aceastei clarificare sporeste transparenta procedurei pe care noi prima dată o întilnim intr-o licitatie electronică putin fortata din punctul nostru de vedere, dar si inteleasa de imprejurimile abordate. Multumim anticipat si Succese. N.B.: Vom urmari cu mare interes cu ce se va finaliza ”acesta mare POVESTE in vederea sustinerii educatiei de calitate si cu ... terminologia ... de scoli model..”.
Speram sa fie clare intrebarile formulate pentru a obtine claritficarile pe potriva asteptarilor!!! Multumim si Scuzati.
Date:
7 Nov 2025, 04:04
Question's name:
In contextul intrebarii precedente de mai sus, cu titlu de Recomandare
Question:
Odata ce se solicita specificatii minime, atunci nu este clar de ce AC limiteaza parametrii de performanță, asa ca: 1) ROM/RAM: capacitatea de stocare, (RAM: min. 8GB, max. 16GB); (Stocare: min. 64GB, max. 128GB) - ? de ce nu se solicită doar acoperirea cerintelor de minim,dar se limitează/plafonează si cele avansate de performanță ?, adică cu ce ar incurca profesorilor de scoală ca PI dăruit de MEC cu adevarat sa fie unul de performanta și sa aiba memorie de 256G sau 1T!!! si sa includă si OPS cu Windowss, etc, 2) sa acopere cerinta minimă de rezolutie digitală solicitata, dar nu sa fie restrictionata performanta pentru cei care doresc sa contribuie voluntar la calitatea educatiei prin imbunătățirea parametrilor tehnici minimi solicitati; 3) ar fi de inteles, dar totusi trezesc dubii de ce ati limitat dimensiunea diagonalei 65” dar nu ati inclus doar minim 65”, unde ar putea fi ofertate in nfuncție de stocuri cu 75”, 85”, 86”, 96”: intelegem ca pentru dimensiuni este argumetul ca nu ar fi loc rezervat montarii, dar si in acest caz sunt suporturi mobile ce ofera solutii educationale; sau de ce nu sau ales PI de ultimă generatie 2 in 1 sau 3 in 1 care prevede PI 65” (75”) incorporat cu Tablă Inteligentă (despre care probabil Grupul de lucru MEC nici nu stie ca exista), s.a., și iată aceste dezbateri de peste 55 intrebari si pe alocuri cu raspunsuri ”formale”, iar ca la urma sa observam redefinirea specificatiilor tehnice cu diminuarea calitatii PI, TREZESC mari dubii și chiar unii AE sau pronuntat ”ca de parca este stiut numele OE caistigator cu stocuri asigurate preliminar si doar se asteapta lansarea procedurii”. Noi suntem de părerea, ca un anume aranjament la scara inaltă- nu a fost, dar posibil si DA, fiindcă se cunoaste bine rolul BTS/ULTRA in Fraudarea esalonata a multor Licitatii Pronuntate prin decizii cu interdictii de Judecati; pe care AC le trec ”usor cu vederea”; se pot citi investigatii si interdictii CNA si istoricul investigat de Procurori, Jurnalisti si nu numai (cu titlu informativ).
LOT 3 Panouri interactive
Date:
7 Nov 2025, 08:09
Question's name:
Lot 3 specificațiile tehnice
Question:
De ce sunt enumerate două dimensiuni minime și maxime în mai multe secțiuni ale specificațiilor tehnice?
Answer (7 Nov 2025, 13:52):
Bună ziua. Nu este clar ce anume doriți să clarificați prin această întrebare. Reformulați.
LOT 3 Panouri interactive
Date:
7 Nov 2025, 08:12
Question's name:
Lot 3 specificațiile tehnice
Question:
sunt enumerate două dimensiuni minime și maxime în mai multe secțiuni ale specificațiilor tehnice. Este posibil să se ofere produse cu valorile minime ale parametrilor specificați în specificațiile tehnice?
Answer (7 Nov 2025, 13:49):
Bună ziua. Da. Desigur, este posibil.
LOT 3 Panouri interactive
Date:
7 Nov 2025, 08:24
Question's name:
Lot 3 specificațiile tehnice
Question:
În specificațiile tehnice se menționează Tip: ADS-IPS, VA. Putem noi sa propunem produse fabricate doar in baza oricarii dintre tehnologiile enumerate? De exemplu, doar ADS, sau doar IPS, sau doar VA?
Answer (7 Nov 2025, 13:47):
Bună ziua. Nu prea este clară întrebarea adresată. Spre exemplu, dacă propuneți 3 modele de echipamente diferite, pentru oricare din modelul propus aveți opțiunile - ADS /IPS/VA/PLS.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK