Select the type of procedure
Commercial procurement
21481320
Status
Suspended
Estimated value without VAT
1 850 000 MDL
Period of clarifications:
26 Sep 2025, 22:49 - 10 Oct 2025, 10:00
Submission of proposals:
10 Oct 2025, 10:00 - 23 Oct 2025, 10:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Suspended
Tehnică pentru modernizarea serviciului de gospodărie comunală Risipeni, inclusiv livrarea in c.Risipeni, rnul Fălești
Tractor multifuncțional
Remorcă
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
5946, MOLDOVA, Făleşti, s.Risipeni, strada Unirii nr.77
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
26 Sep 2025, 22:49
Date modified
6 Oct 2025, 18:04
Achizitii.md ID
21481320
MTender ID
CPV
34100000-8 - Autovehicule
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
anunt_de_participare__06.10.signed.pdf
anunt_de_participare__06.10.signed.pdf
Documents history
-
anunt_de_participare__06.10.signed.pdf
anunt_de_participare__06.10.signed.pdf
ID: c494624c-3eb1-44a7-89a9-1fd1bceb4448
tenderNotice
-
anunt_de_participare__02.10.signed.pdf
anunt_de_participare__02.10.signed.pdf
ID: c494624c-3eb1-44a7-89a9-1fd1bceb4448
tenderNotice
-
anunt_de_participare__26.09.2025.signed.pdf
anunt_de_participare__26.09.2025.signed.pdf
ID: c494624c-3eb1-44a7-89a9-1fd1bceb4448
tenderNotice
tenderNotice
-
6.10.25 18:04
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021_red.docx
Documents history
-
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021_red.docx
ID: eddb8042-e0de-4df7-8ce6-868dc9e70d4a
Bidding Documents
-
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021 (1).docx
ID: eddb8042-e0de-4df7-8ce6-868dc9e70d4a
Bidding Documents
-
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx
ID: eddb8042-e0de-4df7-8ce6-868dc9e70d4a
Bidding Documents
Bidding Documents
-
6.10.25 18:04
Date:
28 Sep 2025, 22:02
Question's name:
Anunt
Question:
Viteza – pina la 25 km/ora; , asta e o cerință serioasa, chiar si batrinul T 40 ajunge la 40 km ora
Answer (2 Oct 2025, 13:03):
Autoritatea Contractanta achizitioneaza –tractor multifunctional pentru executarea diferitor tipuri de lucrari: Săparea șanțurilor; lucrări Excavări; Lucrări de demolare; Nivelarea terenului; Curățarea șantierelor de lucru, lucrări de compactare, piconare, forare, precum și pentru deszăpezire.
Date:
28 Sep 2025, 22:06
Question's name:
Anunt,
Question:
Ati indicat țările de producere UE si M Britanie, dar SUA, Canada, Japonia, Coreia de Sud, Israeli, Turcia, Albania, Elvetia, Ucrain, cu ce nu va convin?
Answer (2 Oct 2025, 13:03):
Autoritatea contractanta dispune de experiența utilizării tractoarelor produse in alte țari, precum calitatea funcționării lui. Studiind piața, pentru elaborarea specificațiile tehnice pentru achiziția care se dorește, tehnica produsa in SUA, Canada, Japonia, Coreea de Sud, Israel, nu se regăsește în magazinele din Republica Moldova.
Tractor multifuncțional
Date:
29 Sep 2025, 09:55
Question's name:
Dimensiuni
Question:
Buna ziua, ati indicat dimensiuni fixe ale Tractorului multifunctional, acest fapt favorizeaza un singur model de asemena Buldoexcavator si exclude posibilitatea participarii mai multor participanti. Pentru a asigura principiul concurentei loiale si nefavorizarea unui singur participant solicitam modeificarea caietului de sarcini prin indicarea valorilor minime.
Answer (2 Oct 2025, 13:04):
Dimensiunile indicate în specificațiile tehnice ”nu” favorizează participarea sau favorizarea unui singur participant.
De exemplu: Putere motor minim 67 kw–90 CP; Cu referire a capacitatea cupei, 1,0m3 - este indicata deoarece lucrările care vor fi executate sunt in localitate in spațiu mai mic.
Date:
29 Sep 2025, 10:35
Question's name:
anunt
Question:
CERINTELE FIXSE CUM AR FI LUNGIMEA SI LATIMEA SI INALTIMEA, Putere motor minim 67 kw–90 CP, Capacitatea cupei 1,0m3 ,Unghiul de descărcare 43 grade; adâncimea de săpare a buldoexcavatorului 5,5m,înălțimea de excavare în poziția de mers 3650 mm, CUTIA mecanica/ semiautomată -4 viteze înainte si 4 înapoi; CUM aceste cerinte se raporteaza la prevederile Legii 131?
Articolul 37. Regulile privind descrierea bunurilor,
lucrărilor şi serviciilor
(1) Specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziţiei, astfel încât fiecare cerinţă şi criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite.
(2) Specificațiile tehnice pot descrie și caracteristici referitoare la procesul sau metoda specifică de producție sau de execuție a lucrărilor, furnizare a bunurilor sau prestare a serviciilor solicitate sau la un proces specific pentru o altă etapă a ciclului de viață al acestora chiar și în cazul în care astfel de factori nu fac parte din substanța lor materială, cu condiția să aibă legătură cu obiectul contractului și să fie proporționale cu valoarea și obiectivele acestuia.
(3) Specificațiile tehnice pot preciza totodată dacă este necesar transferul drepturilor de proprietate intelectuală.
(4) Specificațiile tehnice ale obiectului achiziţiei trebuie să corespundă cerinţelor autorităţii contractante privind calitatea, eficienţa, testarea, securitatea, dimensiunile, simbolurile, terminologia, ambalajul, modul de transportare, marcarea, etichetarea, procesele şi metodele de producere, precum şi procedeele de determinare a conformităţii lui cu cerinţele din documentația de atribuire.
(5) La redactarea specificațiilor tehnice, proiectelor, desenelor tehnice, schiţelor şi descrierilor, autoritatea contractantă efectuează descrierea fizică a bunurilor, lucrărilor sau serviciilor solicitate doar în cazurile în care nu este posibilă descrierea performanţelor şi/sau a cerinţelor funcţionale.
(6) Specificațiile tehnice nu vor face referinţă la o anumită marcă comercială sau la un anumit agent economic, la un brevet, o schiţă sau un tip de bunuri, de lucrări şi de servicii, nu vor indica o origine concretă, un producător sau un operator economic concret. În cazul în care nu există un mod suficient de exact de expunere a cerinţelor faţă de achiziţie, iar o astfel de referinţă este inevitabilă, caracteristicile vor include cuvintele „sau echivalentul”.
(7) Specificaţiile tehnice se vor baza pe standardele naționale și internaţionale, pe reglementările tehnice şi normativele naţionale, după caz.
(8) Specificaţiile tehnice se definesc astfel încât să corespundă, atunci când este posibil, necesităţilor/exigenţelor oricărui utilizator, inclusiv ale persoanelor cu dizabilităţi.
(9) Specificaţiile tehnice trebuie să permită oricărui ofertant accesul egal la procedura de atribuire şi nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate de natură să restrîngă concurenţa între operatorii economici.
(10) Fără a aduce atingere normelor tehnice obligatorii la nivel național, în măsura în care sînt compatibile cu reglementările internaționale, specificațiile tehnice se formulează în unul din următoarele moduri:
a) în termeni de performanță sau de cerințe funcționale, incluzând caracteristici de mediu, cu condiția ca parametrii să fie suficient de exacți pentru ca ofertanții să poată stabili obiectul contractului și pentru ca autoritățile contractante să poată atribui contractul;
b) făcând trimitere la specificații tehnice și, în ordinea preferinței, la standardele naționale care transpun standarde europene, la evaluări tehnice naționale/europene, specificații tehnice comune, standarde internaționale, alte sisteme de referință tehnice instituite de către organismele de standardizare naționale/europene sau – în lipsa oricăror dintre acestea – la standarde naționale, la agremente tehnice naționale sau specificații tehnice naționale referitoare la proiectarea, calcularea și execuția lucrărilor și la utilizarea bunurilor; fiecare trimitere este însoțită de mențiunea „sau echivalent”;
c) în termeni de performanță sau de cerințe funcționale prevăzute la lit. a), făcînd trimitere la specificațiile tehnice menționate la lit. b) ca mijloc de prezumție a conformității cu respectivele performanțe sau cerințe funcționale;
d) făcând trimitere la specificațiile tehnice menționate la lit. b) pentru unele caracteristici și făcând trimitere la performanțele sau cerințele funcționale menționate la lit. a) pentru alte caracteristici.
(11) În cazul în care o autoritate contractantă utilizează opțiunea prevăzută la alin. (10) lit. a) de a formula specificațiile tehnice în termeni de performanță sau cerințe funcționale, aceasta nu respinge o ofertă de bunuri, lucrări sau servicii conforme cu un standard național care transpune un standard european, cu un agrement tehnic european, cu o specificație tehnică comună, cu un standard internațional sau cu un sistem tehnic de referință elaborat de un organism european de standardizare, dacă aceste specificații vizează performanțele sau cerințele funcționale pe care le-a impus autoritatea respectivă.
(12) În cazul în care autoritatea contractantă defineşte specificaţiile tehnice din caietul de sarcini prin precizarea performanţelor şi/sau cerinţelor funcţionale solicitate, nicio ofertă nu poate fi respinsă dacă ofertantul demonstrează, prin orice mijloc adecvat, că bunurile, lucrările sau serviciile oferite asigură îndeplinirea performanţelor sau cerinţelor funcţionale solicitate deoarece sînt conforme cu:
a) un standard naţional/european:
b) o omologare tehnică naţională/europeană;
c) o specificaţie tehnică comună;
d) un standard internaţional;
e) alte reglementări tehnice elaborate de organismele de standardizare europene.
(13) Un mijloc adecvat de a dovedi conformitatea cu specificaţiile tehnice solicitate îl poate reprezenta dosarul tehnic al producătorului sau un raport de încercare/testare emis de un organism recunoscut, cum ar fi, după caz, un laborator neutru de încercări şi calibrare sau un organism de certificare şi inspecţie care asigură respectarea standardelor naţionale/europene aplicabile. Autoritatea contractantă are obligaţia de a accepta certificate emise de organisme recunoscute în oricare dintre statele membre ale Uniunii Europene.
(14) Autoritatea contractantă are dreptul de a impune în documentaţia de atribuire, în măsura în care acestea sînt compatibile cu dreptul comunitar, condiţii speciale de îndeplinire a contractului, prin care se urmăreşte obţinerea unor efecte de ordin social sau în legătură cu protecţia mediului şi promovarea dezvoltării durabile.
(15) În cazul în care intenționează să achiziționeze bunuri, lucrări sau servicii cu anumite caracteristici de mediu, sociale sau de altă natură, autoritatea contractantă are dreptul să solicite în specificațiile tehnice, criteriile de atribuire sau condițiile de executare a contractului o etichetă specifică drept dovadă că bunurile, lucrările sau serviciile corespund cerințelor solicitate, dacă sînt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:
a) cerințele de etichetare se referă numai la criterii care sînt legate de obiectul contractului și sînt adecvate pentru a defini caracteristicile lucrărilor, bunurilor sau serviciilor care fac obiectul contractului;
b) cerințele de etichetare se bazează pe criterii nediscriminatorii și verificabile în mod obiectiv;
c) etichetele sînt create printr-o procedură deschisă și transparentă, în cadrul căreia au dreptul să participe toate părțile interesate, inclusiv organisme guvernamentale, consumatori, parteneri sociali, producători, distribuitori și organizații neguvernamentale;
d) etichetele sînt accesibile tuturor părților interesate;
e) cerințele de etichetare sînt stabilite de o parte terță asupra căreia operatorul economic care solicită acordarea etichetei nu exercită o influență decisivă.
(16) În cazul în care nu impune ca bunurile, lucrările sau serviciile să îndeplinească toate cerințele de etichetare, autoritatea contractantă precizează cerințele de etichetare la care se face trimitere.
(17) Autoritatea contractantă care impune o etichetă specifică acceptă toate etichetele care confirmă că bunurile, lucrările sau serviciile îndeplinesc cerințe echivalente.
(18) În cazul în care operatorul economic demonstrează că, din motive care nu îi sînt imputabile, nu are nicio posibilitate de a obține eticheta specifică indicată de autoritatea contractantă sau o etichetă echivalentă în termenele stabilite, autoritatea contractantă acceptă și alte mijloace de probă adecvate, care includ un dosar tehnic al fabricantului, cu condiția ca operatorul economic în cauză să demonstreze că bunurile, lucrările sau serviciile pe care urmează să le furnizeze/ execute/presteze îndeplinesc cerințele de etichetare specifice sau cerințele specifice indicate de autoritatea contractantă.
(19) În cazul în care o etichetă îndeplinește condițiile prevăzute la alin. (15) lit. b)-e), dar stabilește și cerințe care nu sînt legate de obiectul contractului, autoritatea contractantă nu solicită eticheta respectivă, dar definește specificațiile tehnice prin referire la specificațiile detaliate ale etichetei respective sau, dacă este necesar, la părțile acestora care sînt legate de obiectul contractului și sînt adecvate pentru a defini caracteristicile obiectului contractului.
Answer (2 Oct 2025, 13:05):
Conform HG 1419 / 2016 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de planificare a contractelor de achiziții publice, pct.6, grupul de lucru a analizat piața de desfacere, magazinele care vând tehnica conform necesitații Autorității contractante, in acest scop la elaborarea specificațiilor tehnice conform HG 10/2021, a identificat mai multe modele de tractoare multifuncționale a cărora specificații tehnice au fost incluse in documentația de atribuire.
Tractor multifuncțional
Date:
29 Sep 2025, 10:49
Question's name:
anunt,
Question:
Cerinta: Producător țările UE, Marea Britanie; contravine art 7 legea 131 Articolul 7. Principiile de reglementare a relaţiilor
privind achiziţiile publice
Reglementarea relaţiilor privind achiziţiile publice se efectuează în baza următoarelor principii:
a) utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţilor contractante;
b) transparenţa achiziţiilor publice;
c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice;
d) protecţia mediului şi promovarea unei dezvoltări durabile prin intermediul achiziţiilor publice;
e) menţinerea ordinii publice, bunelor moravuri şi siguranţei publice, ocrotirea sănătăţii, protejarea vieţii oamenilor, florei şi faunei;
f) liberalizarea şi extinderea comerţului internaţional;
g) libera circulaţie a mărfurilor, libertatea de stabilire şi de prestare a serviciilor;
h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici;
i) proporţionalitate;
j) recunoaştere reciprocă;
k) asumarea răspunderii în cadrul procedurilor de achiziţie publică.
Cerinta contravine si art 8 Articolul 8. Cadrul juridic
(1) Relaţiile privind achiziţiile publice sînt reglementate de prezenta lege şi de alte legi, de hotărârile Guvernului adoptate în conformitate cu prezenta lege.
(2) În cazul în care tratatul internaţional la care Republica Moldova este parte stabileşte alte norme decât cele prevăzute de prezenta lege, se aplică normele tratatului internaţional. Aici va reamintim de LEGE Nr. 49
din 31-03-2016
pentru ratificarea Acordului de comerț liber dintre Republica Moldova și Republica Turcia
ARTICOLUL 2
Obiective
Obiectivele prezentului Acord sunt:
a) sporirea şi consolidarea cooperării economice dintre Părţi şi ridicarea standardelor de viaţă a cetăţenilor acestora;
b) promovarea extinderii schimburilor comerciale bilaterale, prin dezvoltarea armonioasă a relaţiilor economice dintre Părţi;
c) eliminarea obstacolelor şi restricţiilor în calea comerţului cu bunuri;
d) contribuirea, prin înlăturarea barierelor în calea comerţului, la dezvoltarea armonioasă şi expansiunea comerţului mondial; şi
e) crearea unor condiţii de concurenţă echitabile în schimburile comerciale dintre Părţi.
ASA Acorduri mai sunt si cu alte tari, deci cerita data urmeaza so o reformulati indicind motivat tarile de unde nu pot fi utilajele
Answer (2 Oct 2025, 13:06):
Cu privire la art. 7 din legea 131/2015, Autoritatea Contractanta dorește sa achiziționeze tehnica pentru dezvoltarea serviciului public din localitate, respectiv analizând principiul utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor, autoritatea contractatnta doresta sa achizitioneze un tractor multifunctional de calitate si cu functionalitate de durata, fara interventii privind defectarea utilajului. Transparenta este asigurata prin publicarea si desfasurarea procedurii de achizitie.
Date:
29 Sep 2025, 12:00
Question's name:
anunt
Question:
pct 12 din anunt termenul de executare 10 zile in anul 2025, glumiti?, cu aceasta cerinta va tradati, a-ti facut specificatiile sub un anumit model si furnizor care are utilajul in stoc. Va grabiti sa irositi banii?
Answer (2 Oct 2025, 13:07):
La elaborarea conditiilor de calificare si specificatiile tehnice a fost consultate magazinele care realizeaza astfel de tehnica, respectiv termenul minim de livrare a tehnicii este de minim 45-60 de zile, luind in consideratie cadrul legal, achizitiile de bunuri pot fi achitate în anul bugetar. AC a inclus aceasta cerinta pentru a elimina riscul privind perioada de livrare a tehnicii. Totodata la baza includerii acestei cerinta a fost si recomandarile altor autoritati contractante care s-au confruntat cu asa probleme.
Date:
29 Sep 2025, 12:02
Question's name:
anunt
Question:
Ati indicat ca culoarea sa fie galbena, puteti argumenta acasta cerinta pri prizma art 37, Legea 131?
Answer (2 Oct 2025, 13:07):
Cerinta respectiva poate fi folosita ca o recomandare, culoarea galbena a fost inclusa pentru a deosebi tehnica agentilor economici din localitate cu tehnica Autoritatii Contractante.
Date:
29 Sep 2025, 12:59
Question's name:
Anunt
Question:
Ati indicat cerintele fixe : Lungime -5 850mm; Lațime 2 300mm; Înălțime 1 750 mm; Grosimea peretelui 4 mm; deci ati incalcat articolul 37 din Legea 131.
Answer (2 Oct 2025, 13:08):
Cerințele respectivă sunt incluse cu luarea in considerație a garajului, cerințele au o descriere exactă şi completă a obiectului achiziţiei, astfel încât fiecare cerinţă şi criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite conform art.37 din LP131/2015.
Date:
29 Sep 2025, 13:00
Question's name:
anunt
Question:
La remorca cu ce culoare venim?
Answer (2 Oct 2025, 13:08):
Remorca este pentru transportarea si imprastierea ingrasamintelor, acest utilaj va fi folosit si la alta tehnica din dotarea AC, respectiv este acceptata orice culoare.
Date:
29 Sep 2025, 13:02
Question's name:
Anunț de participare
Question:
putem participa doar la un Lot?
Answer (2 Oct 2025, 13:09):
Conform Pct. 10 din anuntul de participare Ofertantii pot depune oferte pentru ambele loturi.
Date:
29 Sep 2025, 13:12
Question's name:
anunt.
Question:
Ati indica : Volumul 7m3 ; Masa de îngrășăminte 7000 kg, Va informam ca volumul cu masa coincide doar la apa, in rest lichidele si masele solide au o greutate mai mare sau mai mica decit volumul. Aici scriti Masa de îngrășăminte 7000 kg, ce fel de ingrasaminte veti transporta?
Answer (2 Oct 2025, 13:11):
Conform cerințelor tehnice remorca trebuie sa fie compatibila pentru transportarea ingrasamintelor de pîna la 7000 kg.
Date:
29 Sep 2025, 21:59
Question's name:
Anunt
Question:
Ofertantul e obligat sa oferteze la ambele loturi sau poate oferi oferta doar pe un lot?
Answer (2 Oct 2025, 13:18):
Conform Pct. 10 din anuntul de participare Ofertanții pot depune oferta doar pentru un singur lot.
Date:
1 Oct 2025, 09:31
Question's name:
clarificari
Question:
Articolul 35. Clarificări
(1) Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind:
a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3);
b) 6 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este mai mică decât pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3);
c) 3 zile – în cazul procedurii de cerere a ofertelor de prețuri.
(2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a răspunde, în mod clar, complet şi fără ambiguități, cât mai repede posibil, la orice clarificare solicitată, într-o perioadă care nu trebuie să depăşească, de regulă, 3 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări din partea operatorului economic, cu excepţia procedurii de cerere a ofertelor de preţuri, caz în care această perioadă nu trebuie să depăşească o zi lucrătoare. Autoritatea contractantă are dreptul de a accepta clarificări privind documentația de atribuire după expirarea termenului de solicitare a clarificărilor dacă prezentarea răspunsurilor la aceste solicitări se încadrează în termenele stabilite la alin.(4). În cazul nerespectării perioadei de prezentare a răspunsului la clarificări privind documentația de atribuire, autoritatea contractantă este obligată să prelungească termenul de depunere a ofertelor sau a cererilor de participare pentru operatorii economici, ținând cont de perioada de întârziere.
Answer (2 Oct 2025, 13:24):
Autoritatea Contractantă- acceptă clarificările depuse si un urma ședinței grupului de lucru prezintă răspunsurile de rigoare.
Date:
1 Oct 2025, 13:46
Question's name:
anunt
Question:
nu raspundeti la intrebar, va fi depusa contestatie pe documentatie, in min 20 zile va fi examinata si veti fi inpusi sa corectati cewrintele, apoi licitatia si vine cracunul, ziceti 10 zile livrare?
Answer (2 Oct 2025, 13:25):
Orice potențial ofertant, care întrunește condițiile de participare la procedura de achiziție, poate depune contestație, Autoritatea Contractantă nu interzice. În urma studierii deciziilor emise de ANSC grupul de lucru pregătește răspunsurile la clarificările depuse
Date:
2 Oct 2025, 13:24
Question's name:
Cerințele respectivă sunt incluse cu luarea in considerație a garajului
Question:
Fiind ca ati luat in considerare marimile garajului existent atunci inseamna ca ati indicat dimensiunile maxime ale utilajului? solicitam modificarea caietului de sarcini prin indicarea valorilor maxime dar nu a unor valori fixe!
Answer (2 Oct 2025, 17:23):
Documentatia de atribuire a fost modificata
Date:
2 Oct 2025, 13:27
Question's name:
Dimensiunile indicate în specificațiile tehnice ”nu” favorizează participarea sau favorizarea unui singur participant.
Question:
Prin indicare unor dimensiuni fixe favorizati un singur model de buldoexcavator din cauza ca orice alt buldoexcavator ce are alte dimensiuni va fi considerat ca ”neconform” si va fi descalificat. Prin urmare, solicitam modificarea caietului de sarcini prin indicarea valorilor minime sau maxime.
Answer (2 Oct 2025, 17:23):
Documentatia de atribuire a fost modificata
Date:
2 Oct 2025, 14:21
Question's name:
tehnica produsa in SUA, Canada, Japonia, Coreea de Sud, Israel, nu se regăsește în magazinele din Republica Moldova
Question:
Solicitam modificarea caietului de sarcini cu indicarea tarii de producere inclusiv Turcia deoarece sunt magazine ce au in portofoliu Buldoexcavatoare si Remorci turcesti cu renume mondial, cu stoc de piese de schimb si cu garantie pentru utilaj de 24-36 luni
Answer (2 Oct 2025, 17:23):
Documentatia de atribuire a fost modificata
Date:
3 Oct 2025, 11:17
Question's name:
raspunsuri
Question:
Ati modificat caietul de sarcini, noi si intial vedeam ca e facut sub JCB, EXIMOTOR, in rezultatul modificarilor tot acolo ati ramas. In raspunsul din intrebarea privind termenul de livrare indicati: La elaborarea conditiilor de calificare si specificatiile tehnice a fost consultate magazinele care realizeaza astfel de tehnica, respectiv termenul minim de livrare a tehnicii este de minim 45-60 de zile, luind in consideratie cadrul legal, achizitiile de bunuri pot fi achitate în anul bugetar. AC a inclus aceasta cerinta pentru a elimina riscul privind perioada de livrare a tehnicii. Totodata la baza includerii acestei cerinta a fost si recomandarile altor autoritati contractante care s-au confruntat cu asa probleme. Asta reese ca concret stiti ca termenul de 10, acum 20 zile este unu ireal dar il indicati , facilitind acelas furnizor care le are acuma in stoc. Cum sa intelegem acasta actiune ca promovarea concurentei sau ca incalcarea LEGEI Nr. 183
din 11-07-2012
concurenței*,Articolul 12. Acțiunile sau inacțiunile interzise ale
autorităților publice de restrângere,
împiedicare sau denaturare a concurenței
(1) Sub incidența prezentului articol cad autoritățile publice definite în sensul prevederilor Codului administrativ.
(2) Sunt interzise orice acțiuni sau inacțiuni ale autorităților publice care restrâng, împiedică sau denaturează concurența, precum:
a) limitarea drepturilor întreprinderilor de procurare ori comercializare;
b) stabilirea de condiții discriminatorii sau acordarea de privilegii pentru activitatea întreprinderilor, în cazul în care acestea nu sunt prevăzute de lege;
c) stabilirea de interdicții sau restricții, neprevăzute de lege, pentru activitatea întreprinderilor;
d) impunerea, directă ori indirectă, a întreprinderilor de a se asocia ori de a se concentra sub orice formă.
(3) În cazuri excepționale pot fi realizate acțiunile sau inacțiunile prevăzute la alin. (2) în condițiile Legii nr. 212/2004 privind regimul stării de urgență, de asediu și de război.
(4) Faptele autorităților publice realizate contrar prevederilor alin. (2) constituie încălcări ale prezentei legi.
(5) Persoanele cu funcție de răspundere din cadrul autorităților publice poartă răspundere în conformitate cu prevederile Codului contravențional.
Ar fi bine sa fie regindit caietul de sarcini si conditiile de livrare
Answer (6 Oct 2025, 17:40):
Cu referire la modificarea documentatiei de atribuire, grupul de lucru a modificat documentatia de atribuire cu luarea in considerare a datelor din contestatiile depuse;
In contextul termenului de livrare, autoritatea contractantă a luat in considerare termenul privind asigurarea platilor pentru tehnica achizitionata,conform indicatiilor MF si TR, termenul de plata disponibil al Administratiilor Publice Locale, este 22 decembrie;
La elaborarea specificatiilor tehnice, AC a consultat piata, inclusiv mai multi potentiali ofertanti care au exprimat termenul maxim de livrare a tehnicii (inclusiv ofertantii a caror descriere sunt in contestatia nr.2).
Cu referire la legea concurentei, la procedura de achizitie pot depune oferte oricare operator economic eligibil, cu asigurarea disponibilitatii unui centru de serviciu oficial pentru repararea după caz a tractorului și a remorcii.
Tractor multifuncțional
Date:
6 Oct 2025, 18:29
Question's name:
Cerinte
Question:
Putere motor: minim 4200 cm3. Cm3 este e despre volum, puterea se mascara in speta data in Kw sau c.p.
Answer (7 Oct 2025, 10:06):
Capacitatea cilindrica a motorului - minim 4200 cm3;
Putere motor - minim 67 kw pana la 69 kw; – de la 90 c.p pana la 92 c.p.
Date:
7 Oct 2025, 12:46
Question's name:
caiet de sarcini
Question:
Putere motor - minim 67 kw pana la 69 kw; – de la 90 c.p pana la 92 c.p. Ati facut un mare favor tuturor ofertantilor marind puterea solicitata de la 90 tocmai la 92 c.p. dar ati facut si unele corectari ca sa incadrati perfect modelul JCB spulberind sperantele potentialilor ofertanti. Reiteram un caiet de sarcini in buchia si spiritul art 7 din Legea 131 urmeaza sa asigure participarea larga a ofertantilor cerintele fata de bunuri sa fie pe performante de lucru si expluatare raportate la costuri nu pe parametri geometrici si fizici. Procurati un utila cu termen minim de expluatare 10 ani, deci ar fi bine sa analizati ce vor spune cei ce il vor expluata fara conditioner si cu transmisie manuala, aceste dotari in ziua de azi nu mai sunt niste exceptii ci o necesitate.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK