1
Enquiry period
with 03.09.2025 11:19
to 19.09.2025 14:00
10 days left
2
Bidding period
with 19.09.2025 14:00
to 09.10.2025 17:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Enquiry period
Estimated value without VAT 5 000 000 MDL
Period of clarifications: 3 Sep 2025, 11:19 - 19 Sep 2025, 14:00
Submission of proposals: 19 Sep 2025, 14:00 - 9 Oct 2025, 17:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Advertising
Subscribe
Advertising

Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Serghei Lazo 17/1
Web site
---
The contact person
Full name
Sargarovschi Mariana
Contact phone
068001962
Purchase data
Date created
3 Sep 2025, 11:19
Date modified
4 Sep 2025, 14:52
Achizitii.md ID
21472001
CPV
48900000-7 - Diverse pachete software şi sisteme informatice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Advertising
Documents of the procurement procedure
duae formularul.doc
Bidding Documents
-duae formularul.doc
3.09.25 11:19
caiet de sarcini.docx
Bidding Documents
-caiet de sarcini.docx
3.09.25 11:19
caiet de sarcini.pdf caiet de sarcini.pdf
Bidding Documents
-caiet de sarcini.pdf
3.09.25 11:19
anunt de participare actualizat.pdf anunt de participare actualizat.pdf
Bidding Documents
anunt de participare actualizat.pdf
4.09.25 09:10
anunt de participare actualizat.docx
Bidding Documents
-anunt de participare actualizat.docx
4.09.25 09:10
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Date:
4 Sep 2025, 14:52
Question's name:
Ref. pt. 3.2 Metodologia de livrare iterativă
Question:
Ref. pt. 3.2 Metodologia de livrare iterativă: Dacă se prevăd cicluri de dezvoltare de 2-4 săptămâni, ar însemna că se așteaptă livrarea integral a sistemului în doar 2-3 cicluri de lucru?
Answer (8 Sep 2025, 14:54):
Nu. Livrarea sistemului se va realiza în mai multe cicluri iterativ-incrementale, conform metodologiei Agile. Fiecare sprint va include un subset de funcționalități complet operaționale. Numărul total de sprinturi va fi stabilit în funcție de complexitatea cerințelor și prioritizarea backlog-ului de către SA „Energocom”. În 3 luni se pot executa 6 sprinturi de 2 săptămâni.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Date:
4 Sep 2025, 14:53
Question's name:
Ref. pt. 3.3. Consultarea părților interesate
Question:
Ref. pt. 3.3. Consultarea părților interesate: Cine va efectua analiza proceselor de afaceri existente și la ce etapă, ținând cont că se solicită metodologie Agile și echipa solicitată nu include BA?
Answer (8 Sep 2025, 14:54):
Analiza proceselor de afaceri va fi realizată colaborativ între echipa Prestatorului și personalul operațional/tehnic al SA „Energocom”, în etapa de inițiere și pe parcursul sprinturilor. Rolul de Business Analyst poate fi acoperit de Managerul de Produs sau de membri ai echipei cu experiență relevantă, chiar dacă nu este definit formal ca poziție separată.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Date:
4 Sep 2025, 14:53
Question's name:
Ref. 3.5 Integrarea cu sisteme existente
Question:
Ref. 3.5 Integrarea cu sisteme existente: care sunt sistemele cu care se prevede integrarea, câte sunt?
Answer (8 Sep 2025, 14:55):
Numărul exact va fi confirmat în etapa de inițiere, în funcție de infrastructura existentă.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Date:
4 Sep 2025, 14:54
Question's name:
Ref. 4.1 Raport de inițiere și evaluare, 4.2 Document de proiectare a sistemului, 6.1 Durata și etapele proiectului
Question:
Ref. 4.1 Raport de inițiere și evaluare, 4.2 Document de proiectare a sistemului, 6.1 Durata și etapele proiectului: Toate aceste livrabile se prevede să fie elaborate și livrate timp de 1 săptămână (etapa de inițiere și analiză)?
Answer (8 Sep 2025, 14:55):
Etapa de inițiere (1 săptămână) include: Raport de inițiere cu analiza cerințelor și părților interesate Document de proiectare preliminară cu arhitectura pe microservicii Stabilirea fluxurilor de lucru și interfețelor API Evaluarea provocărilor și riscurilor tehnice Livrabilele vor fi validate în termen de 5 zile lucrătoare de către SA „Energocom”.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Date:
4 Sep 2025, 14:54
Question's name:
Ref. 5.3.4 Adaptare la procesele SA Energocom
Question:
Ref. 5.3.4 Adaptare la procesele SA Energocom: Procesele existente sunt descrise, inclusive cu estimarea numărului curent de click-uri necesare pentru comparație și evaluarea rezultatului proiectului?
Answer (8 Sep 2025, 14:55):
Procesele vor fi descrise în detaliu în etapa de inițiere. Estimarea numărului de click-uri și interacțiuni va fi realizată în cadrul analizei UX, folosind: prototipuri interactive simulări de fluxuri de lucru măsurători de eficiență operațională (timp, pași, erori)
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Date:
4 Sep 2025, 14:55
Question's name:
Ref. USR-08
Question:
Ref. USR-08: Utilizatorul cum se înregistrează/ autentifică? Este necesară completarea unei cereri de înregistrare utilizator? Ce conține cabinetul personal?
Answer (8 Sep 2025, 14:56):
Utilizatorii se vor înregistra prin email sau număr de telefon cu SMS-OTP (în cazul în care au fost indicate în contract sau transmise în alt fel de către ei). Nu este necesară completarea unei cereri separate. Cabinetul personal va include funcționalități pentru gestionarea cererilor, vizualizarea statusurilor, istoric interacțiuni, descărcarea documentelor și notificări prin email/SMS.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Date:
4 Sep 2025, 14:55
Question's name:
Ref: USR-09
Question:
Ref: USR-09: Câte tipuri de cereri sunt pentru utilizatori? Câte date/câmpuri conțin cererile? Cererile se semnează prin Msign, sau nu este necesar?
Answer (8 Sep 2025, 14:56):
Tipurile de cereri vor fi definite în etapa de proiectare, dar se preconizează cel puțin cereri de conectare, modificare date, deconectare. Fiecare cerere va conține câmpuri standardizate (IDNP, adresă, contact etc.). Semnătura prin Msign nu este obligatorie, dar poate fi integrată opțional.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Date:
4 Sep 2025, 14:55
Question's name:
Ref: USR-22
Question:
Ref: USR-22: Import clienți: Câte câmpuri/tipuri de date conține o înregistrare din ”primul Excel”? Notă! Informație necesară pentru estimarea efortului/timpului necesar pentru elaborarea instrumentului de import date.
Answer (8 Sep 2025, 14:56):
O înregistrare conține în medie 10–15 câmpuri: IDNP/IDNO, nume, adresă, telefon, email, tip consumator, loc de consum, NLC, etc. Structura exactă va fi furnizată în etapa de inițiere. Importul se va realiza prin instrument dedicat cu validări, jurnalizare și raportare (reușite, erori, duplicate).
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Date:
4 Sep 2025, 14:56
Question's name:
Ref: USR-23
Question:
Ref: USR-23: Import clienți: Lunar datele clienților se vor încărca tot din fișiere excel, sau este necesar și funcțional de înregistrare a clienților direct în sistem, la ghișeu?
Answer (8 Sep 2025, 14:57):
Sistemul va permite: import lunar de delta (Excel) înregistrare manuală la ghișeu validări automate și prevenirea duplicatelor trasabilitate completă a modificărilor
Date:
8 Sep 2025, 15:35
Question's name:
Tehnologii recomandate
Question:
În capitolul 5.2.1 „Tehnologii recomandate” din Caietul de sarcini este specificat că „Sistemul va utiliza tehnologii moderne și stabile pentru backend (de exemplu Java Spring Boot, .NET Core, Node.js), frontend (de exemplu React, Angular, Vue.js) și integrarea cu baze de date relaționale și non-relaționale”. Vă rugăm să confirmați dacă aceste limbaje și framework-uri enumerate reprezintă o cerință obligatorie (trebuind respectate strict), sau dacă pot fi utilizate și alte tehnologii echivalente, cu condiția să fie moderne, stabile, să asigure mentenanță pe termen lung și să respecte integral cerințele funcționale și non-funcționale ale proiectului.
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Date:
8 Sep 2025, 17:16
Question's name:
Ref. pct.6,1 Durata și etapele proiectului
Question:
Etapa de inițiere este preconizată a fi de 1 săptămână și urmează a fi livrate conform Caietului de sarcini și clarificărilor la această etapă următoarele: - descrierea proceselor curente - identificarea nr. și tipurilor de cereri, - identificarea sistemelor terțe pentru integrare, - definirea arhitecturii - analiza lacunelor în procesele actuale, - definirea fluxurilor de lucru și structurilor de date, considerați că o săptămână este un termen suficient, dacă încă nici fluxurile curente nu sunt definite, nici lista sistemelor necesare pentru integrare, informații de care depinde arhitectura sistemului? Cum pot ofertanții să efectueze estimările de efort și costuri fără a înțelege măcar estimativ volumul de lucru?
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Date:
8 Sep 2025, 17:20
Question's name:
Ref. pt. 3.2 Metodologia de livrare iterativă
Question:
În răspunsul la clarificări este indicat termenul de dezvoltare - 3 luni, în caietul de sarcini -2 luni (pct 6,1 Dezvoltare software - 2luni). Care termen trebuie să fie considerat ? Energocom își rezervează un termen de 5 zile pentru a valida livrabilele etapei de inițiere. Termenul de 2 luni/ 3 luni de dezvoltare va începe după validarea livrabilelor?
Sistem Informațional pentru activitatea de evidență a consumului de gaze SA ”ENERGOCOM”
Date:
8 Sep 2025, 17:24
Question's name:
Terminologie
Question:
În contextul Caietului de sarcini și clarificărilor de mai sus termenul de utilizatori este utilizat pentru consumatori sau pentru angajații Energocom?
Question's name
Question
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.