Status Purchase has not taken place
Estimated value without VAT 750 000 MDL
Period of clarifications: 4 Aug 2025, 17:32 - 14 Aug 2025, 16:11
Submission of proposals: 14 Aug 2025, 16:11 - 25 Aug 2025, 16:11

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Servicii de proiectare pentru sistemele interioare de încălzire și apă caldă menajeră, sistemele de apă și canalizare, electricitate, rețea locală internet/intranet și securitate antiincendiară a Centrului de Medicină Legală (Dialog competitiv - etapa I)

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2025, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Vl.Korolenko,8
Web site
---
The contact person
Full name
Doina Furdui
Contact phone
022 73 87 33 / 067 744 986
Purchase data
Date created
4 Aug 2025, 17:32
Date modified
25 Aug 2025, 16:11
Achizitii.md ID
21463252
CPV
71300000-1 - Servicii de inginerie
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The best price-quality ratio
Funding sources
Date:
11 Aug 2025, 09:07
Question's name:
Revizuirea și excluderea din grila de evaluare a subpunctului 1 din p.22
Question:
Ne exprimăm dezacordul ferm privind formularea și aplicarea anumitor factori de evaluare incluși în documentația de atribuire, întrucât aceștia nu reflectă un criteriu obiectiv, proporțional și nediscriminatoriu și pot conduce la favorizarea nejustificată a unor operatori economici în detrimentul altora, în contradicție cu principiile de bază ale achizițiilor publice. 1. Factorul de evaluare: „Numărul specialiștilor propuși pentru realizarea proiectului” – 15 puncte Considerăm că acest factor este vădit subiectiv și discriminatoriu, întrucât: • Nu există o corelație tehnico-funcțională clară între numărul mai mare de specialiști și calitatea sau eficiența lucrării. • Proiectele de natură inginerească sunt reglementate de cerințe tehnice și standarde de calitate, iar volumul sau complexitatea acestora nu necesită în mod obligatoriu mai mult de 1-2 specialiști calificați, atâta timp cât se respectă cerințele de competență, experiență și livrabile. • Acordarea punctajului maxim exclusiv pentru echipe de „mai mult de 3 specialiști” exclude operatorii economici de talie mică sau medie, încălcând principiul tratamentului egal. 2. Factorul de evaluare: „Numărul proiectelor similare realizate în ultimii 5 ani” – 15 puncte Acest criteriu: • Nu garantează performanța într-un proiect specific sau în contextul tehnic particular al procedurii actuale. • Este un indicator istoric, nu unul de capacitate actuală sau de inovație tehnologică. • Penalizează nedrept operatorii economici care activează eficient dar nu au portofoliu extins, precum și entitățile nou înființate, care deși dispun de resurse, echipamente și know-how actual, sunt excluse automat de la punctajul competitiv. Conform art. 7 din Legea 131/2015 privind achizițiile publice, autoritatea contractantă are obligația de a trata toți operatorii economici: • în mod egal și nediscriminatoriu, • în baza unor criterii obiective și verificabile. Mai mult, criteriile de evaluare trebuie să fie: • justificate prin natura și complexitatea contractului, • relevante pentru performanța contractului și • să nu favorizeze indirect anumiți operatori. Având în vedere cele menționate, solicităm revizuirea și excluderea din grila de evaluare a subpunctului 1 din p.22: • „Numărul specialiștilor propuși pentru realizarea proiectului” • „Numărul proiectelor similare realizate în ultimii 5 ani” Astfel, se va asigura un proces de achiziție transparent, echitabil și orientat către performanță, în conformitate cu standardele legale și bunele practici inginerești.
Answer (14 Aug 2025, 14:14):
Stimate operator economic, Vă mulțumim pentru observațiile transmise în legătură cu factorii de evaluare incluși în documentația de atribuire. În ceea ce privește solicitarea dumneavoastră de revizuire și excludere a subpunctului 1 din punctul 22 – respectiv factorii de evaluare „Numărul specialiștilor propuși pentru realizarea proiectului” și „Numărul proiectelor similare realizate în ultimii 5 ani” – vă comunicăm următoarele: 1. Cu privire la factorul de evaluare: „Numărul specialiștilor propuși pentru realizarea proiectului” – 15 puncte Scopul includerii acestui factor în grila de evaluare este de a încuraja formarea unor echipe multidisciplinare, adecvate specificului și complexității proiectului. Se urmărește asigurarea unei capacități operaționale mărite, suficiente pentru implementarea contractului în termenele stabilite și cu respectarea cerințelor de calitate. Menționăm că acest factor are ca scop asigurarea capacității organizatorice demonstrabile, ceea ce permite o evaluare obiectivă. În același nu exclude operatorii de dimensiuni mai mici, întrucât se acordă punctaj proporțional, conform grilei prezentate, în funcție de numărul specialiștilor, fără impunerea unui prag minim obligatoriu pentru calificare. Așadar, acest criteriu nu este discriminatoriu, ci reflectă o abordare proporțională și justificabilă în raport cu obiectul contractului. 2. Cu privire la factorul de evaluare: „Numărul proiectelor similare realizate în ultimii 5 ani” – 15 puncte Acest factor este utilizat pe scară largă în procedurile de atribuire, fiind un indicator verificabil al experienței relevante. Deși este un indicator istoric, el servește ca referință pragmatică privind capacitatea ofertantului de a gestiona proiecte de natură și complexitate similară. Relevanța sa este justificată prin: 1.Necesitatea asigurării unei experiențe demonstrabile; 2.Diferențierea între niveluri de experiență comparabilă, fără a impune o barieră de participare; 3. Acordarea punctajului se face gradual, pe baza unui număr rezonabil de proiecte, fără impunerea unui portofoliu excesiv. Subliniem că procedura permite participarea și a operatorilor noi sau mai puțin experimentați, dar în mod proporțional cu nivelul lor de experiență demonstrată. Autoritatea contractantă apreciază poziția dumneavoastră și asigură că factorii de evaluare au fost stabiliți în conformitate cu principiile legii 131/2015 (egalitate de tratament, proporționalitate, transparență), aceștia sunt obiectivi, relevanți pentru performanța contractului și nu au ca efect favorizarea unui anumit operator economic. Prin urmare, considerăm oportun de a nu efectua careva modificări a documentației de atribuire, astfel grila de evaluare rămâne aplicabilă în forma publicată. Vă mulțumim pentru interesul manifestat și pentru contribuția la clarificarea procedurii.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.