Select the type of procedure
21462680
1
Enquiry period
with
01.08.2025 17:20
to 14.08.2025 17:30
to 14.08.2025 17:30
2
Bidding period
with
14.08.2025 17:30
to 08.09.2025 15:30
to 08.09.2025 15:30
14 days left
3
Auction
09.09.2025 14:00
4
Evaluation
5
Contract
Status
Bidding period
Estimated value without VAT
10 893 097,48 MDL
Period of clarifications:
1 Aug 2025, 17:20 - 14 Aug 2025, 17:30
Submission of proposals:
14 Aug 2025, 17:30 - 8 Sep 2025, 15:30
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Subscribe impossible
during the period Bidding period
“Achiziționarea medicamentelor necesare pentru realizarea Programului Național Colita ulceroasă și boala Crohn pentru anul 2026”
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
1 Aug 2025, 16:20
Date modified
12 Aug 2025, 17:05
Achizitii.md ID
21462680
MTender ID
CPV
33600000-6 - Produse farmaceutice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
Declaratie privind valabilitatea ofertei_Model
Bidding Documents
Declaratie privind valabilitatea ofertei_Model
1.08.25 17:20
Declaratie beneficiari efectivi_Model
Bidding Documents
Declaratie beneficiari efectivi_Model
1.08.25 17:20
Documentatia standard 01.08.2025.signed
Bidding Documents
Documentatia standard 01.08.2025.signed
1.08.25 17:20
Anunt de participare 01.08.2025.signed
Bidding Documents
Anunt de participare 01.08.2025.signed
1.08.25 17:20
Scrisoare de garantie bancara_Model
Bidding Documents
Scrisoare de garantie bancara_Model
1.08.25 17:20
Date:
11 Aug 2025, 16:44
Question's name:
Termenului de valabilitate al garanției de bună execuție
Question:
Solicităm modificarea valabilității garanției de bună execuție de la data de 31.01.2027, la data de 31.12.2026, conform normelor prevăzute de legea privind achizițiile publice, nr.131/2015.
Answer (12 Aug 2025, 16:33):
Buna ziua,
Documentația de atribuire aferentă procedurilor menționate a fost elaborată cu respectarea prevederilor Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, iar toate cerințele, inclusiv cele referitoare la garanția de bună execuție, au fost publicate în Sistemul informațional al achizițiilor publice.
Stabilirea termenului de valabilitate al garanției de bună execuție până la data de 31 ianuarie 2027 nu reprezintă o derogare de la prevederile legale, ci o măsură rațională și proporțională, menită să asigure autorității contractante posibilitatea de a verifica în mod complet executarea contractului.
Garanția de bună execuție nu se referă exclusiv la perioada contractuală de livrare, ci acoperă întregul interval necesar pentru constatarea îndeplinirii obligațiilor asumate de operatorul economic. Potrivit art. 68 alin. (8) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, această garanție se returnează doar la momentul executării integrale a contractului, ceea ce implică și verificarea finală a conformității, nu doar formalitatea expirării termenului contractual.
Astfel, termenul de valabilitate stabilit până la 31.01.2027 răspunde nevoii reale a autorității de ași putea exercita efectiv prerogativele legale privind verificarea finală a executării corespunzătoare a obligațiilor contractuale. În acest sens, subliniem și prevederile art. 11 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 1128/2016, care impun CAPCS obligația de a supraveghea și evalua modul de executare a contractelor de achiziții publice în domeniul sănătății. Termenul stabilit pentru valabilitatea garanției de bună execuție este pe deplin justificat, legal și necesar pentru asigurarea executării integrale a obligațiilor contractuale.
În aceste condiții, solicitarea de modificare a termenului la 31 decembrie 2026 este neîntemeiată și inadmisibilă.
Mulțumim frumos de clarificare!
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK