1
Enquiry period
with 31.07.2025 14:46
to 18.08.2025 08:09
2
Bidding period
with 18.08.2025 08:09
to 29.08.2025 08:09
5 days left
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Bidding period
Estimated value without VAT 2 784 000 MDL
Period of clarifications: 31 Jul 2025, 14:46 - 18 Aug 2025, 8:09
Submission of proposals: 18 Aug 2025, 8:09 - 29 Aug 2025, 8:09

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Advertising
Subscribe
Advertising

Lucrări de reparație în Laboratorul Clinic la et. 3 de pe strada Testimițanu 29/1, mun. Chișinău

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2025, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, N. Testemiteanu nr.29 bl.1
Web site
---
The contact person
Full name
Ina Cojocaru
Contact phone
+37322256123
Purchase data
Date created
31 Jul 2025, 14:31
Date modified
7 Aug 2025, 11:04
Achizitii.md ID
21462122
CPV
45400000-1 - Lucrări de finisare a construcţiilor
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Advertising
Documents of the procurement procedure
Anunt de participare(1)
Technical Specifications
Anunt
31.07.25 14:46
ds_lucrari (4)
Technical Specifications
Documentatia
31.07.25 14:46
duae_ro
Technical Specifications
Duae
31.07.25 14:46
Laborator Forma 5
Technical Specifications
F 5
7.08.25 11:04
Date:
5 Aug 2025, 14:05
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Buna ziua, rugam sa publicati formularele desfasurate cu resurse al caietelor de sarcini. Multumim anticipat
Answer (7 Aug 2025, 09:42):
Urmariti actualizarea.
Date:
5 Aug 2025, 14:18
Question's name:
Experienta similara
Question:
Experiența similară - Original – confirmat prin aplicarea semnăturii electronice. Ofertantul urmează să dispună de Experienta de lucru ultimii 3 ani în IMSP-uri confirmate prin contracte și procese verbale de recepție a lucrărilor. Obiective finalizate pe parcursul ultimilor 3 ani, confirmat prin acte de recepţie finale (procese verbale de predare-primre) şi/sau recomandarea de la beneficiar privind buna execuţie a lucrarilor (executare în termen, respectarea regimului de curatenie si galagie, executarea fără abateri de la deviz etc), semnata electronic se prezintă odată cu oferta Scrisori de recomandare a bunei execuție a lucrărilor în cadrul IMSP, cel puțin 3. (informațiile date se vor include în anexele nr. 12); Stimată autoritatea contractantă, pentru a nu tergiversa procedura de achiziție, prin depunere unei contestații pe marginea documentației de atribuire vă rugăm să modificați cerința ilegală stabilită în anunțul de participare (pct. 16 subpct.13) față de experiența similară, după cum prevede art.22 (3) din Legea nr. 131/2015 : În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit; În cazul în care cerința nu va fi modificată, ne rezervăm dreptul de a contesta documentația de atribuire. O zi buna.
Answer (7 Aug 2025, 09:48):
Buna ziua, mulutmim de interes, dar raspunsul la intrebarea dvs se regaseste in anuntul de participare, totodata mentionam ca santierile in IMSP isi au specificul, intrucat activitatea spitaliciasca nu-si va sista activitatea pe perioada reparatiei, in institutie se afla permanent bolnavi si regimul curateniei si zgomot este unul special. In UE spre exemplu se solicita certificare privind "incaperea curata", iar informatia privind activitatea in conditii similare trebuie si va fi verificata la alte IMSP-uri conform recomandarilor, totodata daca dvs detineti un certificat ISO pentru camere curate si nu detineti recomandari de la IMSP-uri, in baza acestei clarificari ve-ti calificat.
Date:
7 Aug 2025, 15:25
Question's name:
Răspuns (7 aug 2025, 09:48):
Question:
Întrebarea noastră constă în faptul că prin condițiile impuse limitați dreptul de participare a potențialilor operatori economici la procedura dată. De ce este solicitată anume experiența cu 3 contracte similare și nu spre exemplu, 2 contracte? Există cazuri în care un operator economic poate deține un singur contract de lucrări executat într-o instituție medicală publică (IMSP), dar cu o valoare de 3-4 ori mai mare decât cea estimată în procedura curentă, realizat calitativ și în termenii stabiliți. De asemenea, de ce se impune condiția ca aceste 3 obiective să fi fost executate strict în ultimii 3 ani? Spre exemplu, în cazul nostru, deținem două contracte executate în IMSP-uri în ultimii 2 ani și un alt contract încheiat acum 4 ani, tot pentru o IMSP. Considerăm că aceste condiții restrictive ne limitează nejustificat posibilitatea de a participa, deși deținem experiența necesară și demonstrabilă. Prin urmare, solicităm să revizuiți Anunțul de participare și să modificați cerințele privind experiența similară, astfel încât să reflecte realitatea capacității tehnice a operatorilor și să nu creeze bariere artificiale în calea participării la procedură.
Answer (8 Aug 2025, 10:55):
Buna ziua, vom lua in considerare solicitarea dumneavoastra!
Date:
8 Aug 2025, 11:45
Question's name:
Răspuns (8 aug 2025, 10:55): Buna ziua, vom lua in considerare solicitarea dumneavoastra!
Question:
Buna ziua, solicitam sa modificati si in anuntul de participare considerarea dvs.
Answer (8 Aug 2025, 13:57):
Va multumim!
Date:
8 Aug 2025, 18:59
Question's name:
Buna ziua, vom lua in considerare solicitarea dumneavoastra!
Question:
Va multumim!
Answer (11 Aug 2025, 10:58):
.
Date:
12 Aug 2025, 14:05
Question's name:
Corectare anunt de participare
Question:
Buna ziua, rugam sa corectati anuntul de participare privind punctul 16 subpunctul 13 Experienta similara
Answer (13 Aug 2025, 11:18):
va rugam sa nu abuzati de intrumentul clarificarilor, documentatia de atribuire e aceiasi pentru toti
Date:
12 Aug 2025, 14:09
Question's name:
Anunt de participare
Question:
La fel si subpuntul 14 Scrisori de recomantare de la 3 IMSP-uri , de ce nu 7 IMSP ?? , sau poate este suficient 2 Scrisori, solicitam sa corectati aceste aspecte pentru a nu limita operatorii economici pentru participare la procedura data.
Answer (13 Aug 2025, 11:18):
va rugam sa nu abuzati de intrumentul clarificarilor, documentatia de atribuire e aceiasi pentru toti
Date:
13 Aug 2025, 12:40
Question's name:
va rugam sa nu abuzati de intrumentul clarificarilor, documentatia de atribuire e aceiasi pentru toti
Question:
Stimată autoritate contractantă nimeni nu abuzează ,dar din contra dvs abuziv vă atîrnaţi faţă de potenţialii operatori economici. În conformitate cu principiile prevăzute de Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice – nediscriminarea, tratamentul egal, recunoașterea reciprocă, transparența și proporționalitatea – vă rugăm să justificați temeinic necesitatea cerințelor restrictive impuse la capitolul „experiență similară” (precum numărul minim de contracte). Considerăm că o asemenea formulare poate limita nejustificat accesul unor operatori economici care, deși nu îndeplinesc exact formatul solicitat al experienței, au executat lucrări echivalente din punct de vedere al complexității, valorii și calității. Care este fundamentul obiectiv și proporționalitatea acestor cerințe în raport cu obiectul contractului, astfel încât să nu fie afectată concurența reală și deschiderea pieței, conform art. 7 și art. 17 alin. (2) din Lege?
Answer (16 Aug 2025, 08:09):
Buna ziua, daca considerati ca v-au fost lezate careva drepturi, sunteti in drept sa contestati in conformitate cu prevederile legii sus numite.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.