1
Enquiry period
with 24.06.2025 13:16
to 04.07.2025 13:00
2
Bidding period
with 04.07.2025 13:00
to 18.07.2025 14:00
23 hours left
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Bidding period
Estimated value without VAT 6 237 617 MDL
Period of clarifications: 24 Jun 2025, 13:16 - 4 Jul 2025, 13:00
Submission of proposals: 4 Jul 2025, 13:00 - 18 Jul 2025, 14:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Advertising
Subscribe
Advertising

Lucrări de instalare și darea in exploatare a unui parc solar

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2026, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Dacia, 80/3
Web site
---
The contact person
Full name
Andrei Oala
Contact phone
068011113
Purchase data
Date created
24 Jun 2025, 13:16
Date modified
1 Jul 2025, 13:39
Achizitii.md ID
21438269
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Advertising
Documents of the procurement procedure
centrala fotovoltaica 200kw su1cor ex f 1.pdf centrala fotovoltaica 200kw su1cor ex f 1.pdf
Bidding Documents
Centrala fotovoltaica su 1
25.06.25 08:07
centrala fotovoltaica 200kw su21 f 1.pdf centrala fotovoltaica 200kw su21 f 1.pdf
Bidding Documents
Centrala fotovoltaica SU 2
25.06.25 08:07
duae.doc
Bidding Documents
DUAE
25.06.25 08:07
proiect memoriu explicativ.pdf proiect memoriu explicativ.pdf
Bidding Documents
Memoriu explicativ
25.06.25 08:07
documentația standar _lucrari.docx
Bidding Documents
-
25.06.25 08:07
caiet de sarcini parc solar.pdf caiet de sarcini parc solar.pdf
Bidding Documents
Caiet de sarcini
25.06.25 08:07
partea costructiva a proiectului.pdf partea costructiva a proiectului.pdf
Bidding Documents
Proiect constructiv
25.06.25 08:07
aviz aac.pdf aviz aac.pdf
Bidding Documents
-
30.06.25 15:11
anunt de participare instalarea pacr solar actualizat.pdf anunt de participare instalarea pacr solar actualizat.pdf
Bidding Documents
Anunt de participare
1.07.25 13:39
Date:
24 Jun 2025, 15:46
Question's name:
Anunt
Question:
Buna ziua.Publicati anunt de participare
Answer (25 Jun 2025, 08:08):
Buna ziua. Anunțul a fost încărcat.
Date:
25 Jun 2025, 09:04
Question's name:
Anunt de participare
Question:
În legătură cu cerința din anunțul de participare – punctul 15, subpunctul 7 – privind demonstrarea executării a minimum 3 proiecte similare de cel puțin 1000 kW fiecare în ultimii 10 ani, vă rugăm respectuos să ne clarificați următoarele: Care este justificarea solicitării unei experiențe în proiecte de minimum 1000 kW, în condițiile în care obiectul contractului supus licitației prevede execuția unei instalații de doar 400 kW, ceea ce poate fi considerat o cerință disproporționată și restrictivă față de realitatea proiectului? Totodată, potrivit art. 22 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, se poate solicita cel mult un contract de lucrări similare cu o valoare de cel puțin 75% din valoarea viitorului contract, iar perioada de referință nu poate depăși ultimii 5 ani. În acest sens: Considerăm că o ajustare a cerințelor ar asigura o participare mai largă și competitivă a operatorilor economici, fără a compromite calitatea lucrărilor.
Answer (26 Jun 2025, 16:42):
Buna ziua, referitor la cele mentionate de către DVS. aceste aspecte se refera la autoritățile contractante. Î.S. „Aeropotul Internațional Chișinău” în calitate de entitate contractantă privind demarea procedurilor de achiziție aplică Legea 74/2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale.
Date:
25 Jun 2025, 09:07
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Ținând cont de faptul că procedura de achiziție publică lansată vizează execuția unui parc fotovoltaic cu o capacitate de aproximativ 400 kW, am dori să vă rugăm următoarea clarificare: Care este justificarea solicitării de experiență similară prin executarea unor lucrări de minimum 1000 kW fiecare, în condițiile în care valoarea estimată a contractului supus licitației este semnificativ mai mică, iar conform art. 22 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 131/2015, precum și punctului 40 din Ordinul nr. 69/2021, autoritatea contractantă are dreptul să solicite doar experiență relevantă raportată proporțional la valoarea viitorului contract? În mod expres, cadrul normativ prevede posibilitatea solicitării: unui singur contract cu o valoare de cel puțin 75% din valoarea contractului ce urmează a fi atribuit, sau contracte executate în ultimul an cu o valoare cumulată egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract.
Answer (26 Jun 2025, 16:42):
Buna ziua, referitor la cele mentionate de către DVS. aceste aspecte se refera la autoritățile contractante. Î.S. „Aeropotul Internațional Chișinău” în calitate de entitate contractantă privind demarea procedurilor de achiziție aplică Legea 74/2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale.
Date:
26 Jun 2025, 11:10
Question's name:
ISO
Question:
Buna ziua, Certificarea ISO 5001 Corectati sau clarificati ce este cu aces 5001 ?!
Answer (26 Jun 2025, 11:40):
Buna ziau, in anunt este mentionat ISO 50001.
Date:
26 Jun 2025, 11:43
Question's name:
Iso
Question:
Buna.Noi va rugam sa scriti clarificarea clara pentru ce cereti si care este legatura certificarea interna cu licitatia data. Avem impresia ca aveti un favorit, vom scrie contestatia la cerintele in ANSC
Answer (26 Jun 2025, 14:17):
Bună ziua. Cu referire la solicitarea Dvs menționăm următoarele: Principiul proporționalității este definit de legiuitor ca fiind acel ce “asigura corelaţia între obiectul, natura, valoarea şi complexitatea contractului de achiziţie publică şi cerinţele solicitate a fi îndeplinite în contextul aplicării procedurii de atribuire” Standardele ISO asigură ca serviciile și produsele sunt: de înaltă calitate, sigure, fiabile. Pentru mediul de afaceri, acestea reprezintă instrumente strategice care reduc costurile prin diminuarea erorilor, riscurilor, pierderilor și sporirea productivițății. Noi am solicitat Standarde care au tangență nemijlocită cu obiectul achiziției sau: ISO 9001 - sistemul de management al calității; ISO14001 - sistemul e management de mediu; ISO 45001- sistemul de management al sănătății și securității în muncă; ISO 50001 - Managementul energiei. La întrebarea ce poate să facă o companie care are experineță dar nu este certificată? Una din soluții ar fi asocierea cu o companie certificată.
Date:
26 Jun 2025, 17:28
Question's name:
Legea 74/2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale.
Question:
LEGE Nr. 74 din 21-05-2020 Capitolul V PROCEDURILE DE ACHIZIȚIE SECTORIALĂ Articolul 37. Licitația deschisă (1) Procedura licitației deschise cuprinde ofertele tuturor operatorilor economici care doresc să participe la licitație. Entitatea contractantă publică în prealabil un anunț de participare la licitația deschisă pentru informarea potențialilor participanți, astfel încât aceștia să își poată pregăti ofertele. Anunțul de participare la licitația deschisă se întocmește și se publică conform art. 60. (2) Perioada cuprinsă între data publicării anunțului de participare și data-limită de depunere a ofertelor trebuie să fie de cel puțin 35 de zile. (21) Prin derogare de la prevederile alin. (2), perioada cuprinsă între data publicării anunţului de participare şi data-limită de depunere a ofertelor trebuie să fie de cel puţin 20 de zile , modificati data depunere oferte conform prevederilor legii 74
Answer (27 Jun 2025, 10:14):
Buna ziua. Solicitam sa examinati prevederile pct. 31 din Anuntul de partiicpare.
Date:
26 Jun 2025, 17:43
Question's name:
Legea 74/2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale
Question:
LEGE Nr. 74 /2020 Articolul 87. Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor (2) Soluționarea contestațiilor privind atribuirea contractelor de achiziții sectoriale se realizează conform cap. X din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, modificați cerința privind experiența similară fără a restrânge nejustificat participarea operatorilor economici care pot demonstra experiență relevantă și capacitatea de a executa contractul
Answer (27 Jun 2025, 10:21):
Care ar fi dupa parerea dumneavoastra experiența necesară de solicitat.
Date:
26 Jun 2025, 17:56
Question's name:
3 proiecte similare de cel puțin 1000 kW fiecare în ultimii 10 ani
Question:
Această cerință, pe lângă faptul că extinde nejustificat perioada de referință de la 5 la 10 ani, și impune o capacitate mult peste necesar (1000 kW desi urmeaza sa instalam 400kW), are ca efect restrângerea drastică a accesului operatorilor economici care activează constant pe piață, dar nu dețin în portofoliu exact acel tip de proiect impus artificial. Formularea pare croită pentru un operator economic anume, care, probabil, a executat astfel de lucrări în trecutul îndepărtat și care, în lipsa acestei condiții „ajustate”, nu s-ar mai încadra conform prevederilor legale standard. Ne întrebăm firesc dacă nu asistăm la o cerință "personalizată", menită să califice exact cine trebuie. Vă rugăm să revizuiți cerința în spiritul legii și al concurenței loiale
Answer (27 Jun 2025, 10:19):
Buna ziua, referitor la experiență sa solicita minim 3 proiecte similare de minim 1000 kw (în total).
Date:
27 Jun 2025, 12:57
Question's name:
Răspuns (27 iun 2025, 10:19):
Question:
Debili!!! CNA o sa va caute
Answer (27 Jun 2025, 14:50):
Am luat act.
Date:
27 Jun 2025, 15:40
Question's name:
Răspuns (27 iun 2025, 10:21): Care ar fi dupa parerea dumneavoastra experiența necesară de solicitat.
Question:
În vederea respectării principiilor tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului: 1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau 2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13
Answer (1 Jul 2025, 13:44):
Buna ziua. Buna ziua, solicităm s-ă examinați prevederile art. 67 si art. 72 din Legea 74/2020 din 21.05.2020
Date:
27 Jun 2025, 15:49
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Рrеzеntаrеа de dovezi privind calitatea si/sau соnformitatea produselor- Parrourile utilizate in саdrul ргоiесtului vог fi selectate exclusiv diпtr-о lista de рrоducatori саге se аfla in top 10 la nivel international . Subliniem faptul că, în prezent, nu există un clasament unic, oficial și recunoscut universal al producătorilor de panouri fotovoltaice. Prin urmare, vă rugăm să indicați în mod explicit: Sursa sau publicația oficială a topului invocat; Lista producătorilor considerați eligibili conform cerinței „top 10”
Answer (1 Jul 2025, 15:26):
Lista producătorilor considerați eligibili conform clasificatorului Bloomberg.
Date:
27 Jun 2025, 15:55
Question's name:
Raportul IPC21
Question:
În legătură cu cerința din documentația de atribuire privind: „prezentarea raportului IPC21 pentru ultimele 6 luni referitor la personalul calificat”,vă rugăm să precizați următoarele aspecte esențiale: Dacă sunt acceptate și persoane calificate care vor executa contractul în baza unor forme contractuale alternative (ex. contract individual de muncă pe durată determinată, contract de prestări servicii, contract de colaborare etc.), cu condiția ca aceste raporturi să fie dovedite prin documente relevante și persoanele respective să fie identificate nominal în ofertă. Care este temeiul legal care permite solicitarea expresă a raportului IPC2 ca unică formă de dovadă a personalului calificat, având în vedere că: Directiva 2014/25/UE privind achizițiile publice, transpusă prin legea menționată, pune accent pe dovada capacității prin orice mijloc adecvat, și nu doar prin documente fiscale/statistice
Answer (1 Jul 2025, 09:55):
Buna ziua, se vor accepta si contracte alternative, (contracte prestări servicii etc)
Date:
30 Jun 2025, 10:47
Question's name:
Legea 74/2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale/ Experiența
Question:
Cu referire la experiența similară, urmează a fi avut în vedere că, în conformitate cu art. 68 alin. (3) din Legea nr. 74/2020 privind achizițiile în sectoarele energeticii, apei, transporturilor și serviciilor poștale, entitățile contractante pot utiliza criteriile de selecție prevăzute în Capitolul IV din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, în termenii și condițiile stabilite de această lege, în special cele referitoare la limitele cerințelor privind cifra de afaceri reglementate la art. 21 din Legea nr. 131/2015. În acest context, art. 22 alin. (3) din Legea nr. 131/2015 stipulează expres că, în cazul procedurilor de achiziție publică de lucrări, autoritatea contractantă are dreptul să solicite, în funcție de specificul, volumul și complexitatea lucrărilor, și doar în măsura în care aceste informații sunt relevante pentru executarea contractului, următoarele: a) Lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoțită de certificări de bună execuție pentru cele mai importante lucrări, în care să fie prezentat cel puțin un contract de lucrări similare cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, sau, alternativ, valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decât valoarea viitorului contract. Aceste certificări de bună execuție trebuie să indice: beneficiarul (autoritate contractantă sau client privat), valoarea, perioada și locul execuției lucrărilor, și să ateste că lucrările au fost executate conform normelor profesionale în vigoare și au fost finalizate cu succes. Astfel, solicităm respectuos ca autoritatea contractantă să se abțină de la impunerea unor cerințe care depășesc cadrul legal aplicabil și care ar putea avea drept efect restrângerea nejustificată a concurenței, contrar principiilor fundamentale ale achizițiilor publice.
Answer (1 Jul 2025, 13:11):
Buna ziua, solicităm s-ă examinați prevederile art. 67 si art. 72 din Legea 74/2020 din 21.05.2020
Date:
30 Jun 2025, 14:23
Question's name:
Panouri Solare 580 W FULL BLACK
Question:
Panouri Solare 580 W; 43,19 V; 2465x1134x35mm; 30,5 kg, 20 de ani garan.ie FULL BLACK, ANTI-GLARE cu strat antireflex- Vă rugăm să confirmați dacă cerința privind panourile fotovoltaice ‘FULL BLACK’ este o specificație obligatorie din punct de vedere tehnic, sau este permisă ofertarea unor produse echivalente cu aceleași caracteristici tehnice (putere, tensiune, dimensiuni, garanție etc.), dar fără acest finisaj estetic. Considerăm că impunerea acestei specificații estetice restrânge concurența și poate conduce la o creștere artificială a costurilor fără beneficii tehnice directe
Answer (1 Jul 2025, 09:45):
Buna ziua, examinati Avizul AAC prevederile pct. 3. Se vor accepta si produse analogice cu respectarae pct. 3 din avizul AAC.
Date:
30 Jun 2025, 14:32
Question's name:
Panouri Solare 580 W FULL BLACK
Question:
Menționăm că, în proiectul curent, stația fotovoltaică urmează a fi instalată la sol, într-o zonă tehnică, fără cerințe urbanistice sau arhitecturale privind integrarea vizuală. În acest context, specificația „FULL BLACK” este pur estetică, fără impact asupra: performanței tehnice, eficienței de conversie, durabilității produsului, funcționalității sistemului. Utilizarea panourilor „full black” este justificată doar în cazuri speciale, cum ar fi: montaj pe fațade de clădiri vizibile, zone protejate (centre istorice, clădiri de patrimoniu), proiecte rezidențiale de lux unde aspectul estetic este esențial. Niciuna dintre aceste situații nu se aplică în cazul unei stații amplasate la sol. Cerința limitează concurența și duce la costuri mai mari Impunerea acestei caracteristici estetice: reduce nejustificat numărul de producători eligibili (mulți furnizori nu oferă modele full black cu exact aceleași dimensiuni și parametri), conduce la creșterea artificială a prețului final, întrucât panourile full black sunt semnificativ mai scumpe față de cele standard, fără beneficii tehnice reale, încalcă principiile de proporționalitate, tratament egal și eficiență economică Solicităm respectuos: eliminarea caracterului obligatoriu al specificației „FULL BLACK”
Answer (30 Jun 2025, 15:12):
Buna ziua. Solicitam sa examinati avizul Autoritate Aeronautică Civilă.
Date:
30 Jun 2025, 14:45
Question's name:
Anunt de participare
Question:
În cadrul documentației de atribuire, este menționată cerința: „Buletin de testare IR (termografie) pentru panouri și tablouri electrice + verificarea rezistenței de izolație pentru fiecare ramură DC/AC înainte de punerea în funcțiune/receptie.” Buletinele de testare IR și rapoartele de măsurare a rezistenței de izolație sunt activități de verificare care se realizează fizic doar după instalarea echipamentelor (panouri, cabluri, tablouri electrice etc.) — deci după atribuirea contractului și în faza de punere în funcțiune. Ca urmare, aceste documente nu pot fi prezentate la etapa de depunere a ofertelor, deoarece: lucrările nu au fost executate încă; echipamentele nu sunt instalate și nu pot fi supuse măsurătorilor; rezultatele acestor testări depind de condițiile reale din teren și de configurarea efectivă a sistemului. Vă rugăm să confirmați că aceste documente (buletine IR + măsurători de izolație) trebuie prezentate doar la etapa finală a lucrărilor, înainte de punerea în funcțiune, ca parte a dosarului de recepție, și nu la momentul depunerii ofertei.
Answer (1 Jul 2025, 09:58):
Buna ziua, confirmăm ca la finalizarae lucrarilro se va prezenta Buletinul de testare.
Date:
30 Jun 2025, 14:59
Question's name:
Confirmarea posesiei unui laborator electrotehnic atestat, necesar pentru executarea cu succes a contractului
Question:
Menționăm că, din punct de vedere legal și profesional, un laborator electrotehnic atestat este o entitate juridică distinctă, autorizată de autorități care îndeplinește următoarele condiții: deține echipamente omologate și calibrate; are personal calificat dedicat și evaluat periodic; funcționează în baza unui certificat/atestat oficial de laborator, nu doar în baza dotărilor unei companii de execuție. Vă rugăm să clarificați dacă se acceptă prezentarea unui acord/contract de colaborare cu un laborator electrotehnic autorizat, în locul deținerii directe a unui astfel de laborator în cadrul companiei ofertante
Answer (1 Jul 2025, 09:59):
Buna ziua, se va acecpta și contract de colaborare.
Date:
30 Jun 2025, 15:12
Question's name:
Polița de asigurare profesională
Question:
Precizați clar ce anume doriți să prezentăm la etapa de depunere a ofertei în legătură cu polița de asigurare profesională . Sau este suficientă o declarație angajantă că vom face asigurarea în cazul în care vom fi desemnați câștigători? Totodată, vă rugăm să explicați motivul solicitării acestei polițe, inclusiv: ce riscuri specifice trebuie să fie acoperite; care este valoarea minimă asigurată considerată acceptabilă
Answer (1 Jul 2025, 10:01):
Buna ziua, este o cerintă facultativă.
Date:
30 Jun 2025, 15:17
Question's name:
Instruirea tehnica
Question:
Instruirea tehnica. Având în vedere că aceste documente reflectă activități care pot fi realizate doar după punerea în funcțiune a echipamentelor și în etapa de implementare a contractului, vă solicităm respectuos să fie cerute numai de la operatorul desemnat câștigător, după finalizarea procesului de selecție.
Answer (1 Jul 2025, 10:03):
Buna ziua, operatorii economici depun declarati prin care se obliga a instrui specialistii entitati contractante la finalizarae si darea in explotare a proiectului.
Date:
1 Jul 2025, 17:17
Question's name:
Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor
Question:
https://ansc.md/ro/contestatii/2025 observam ca pe platforma Agenției pentru Soluționarea Contestațiilor este publicată o contestație împotriva documentației de atribuire. În aceste condiții, de ce procedura de achiziție nu a fost suspendată, conform prevederilor legale aplicabile
Answer (2 Jul 2025, 08:51):
Buna ziua, suspendarea este dispusă de ANSC și nu de Entitatea contractantă
Date:
2 Jul 2025, 07:59
Question's name:
clasificatorului Bloomberg
Question:
Ca urmare a răspunsului transmis în data de 1 iulie 2025, în care se menționează că lista producătorilor eligibili se bazează pe clasificatorul Bloomberg, vă rugăm să precizați în mod concret: Cum poate un operator economic avea acces la acest clasificator? Este vorba despre un raport public, o publicație anuală, o platformă online sau un serviciu contra cost? Pentru a asigura egalitatea de tratament, vă rugăm să indicați versiunea exactă a topului Bloomberg avută în vedere și modul prin care toți ofertanții pot consulta această listă.Subliniem necesitatea transparenței în definirea criteriului „top 10” pentru a evita interpretări subiective și pentru a garanta caracterul obiectiv al evaluării.
Answer (3 Jul 2025, 17:24):
Buna ziua, Bloomber este o subscripție. Astfel, nu este necesar ca operatorul economic sa aiba acces la subscripția dată, operatorul economic e suficient să solicite o declarație de la producatorul de panouri, că este clasat conform top Nivel 10 Bloomberg.
Date:
2 Jul 2025, 08:00
Question's name:
Răspuns (27 iun 2025, 10:21): Care ar fi dupa parerea dumneavoastra experiența necesară de solicitat.
Question:
În vederea respectării principiilor tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului: 1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau 2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13
Answer (2 Jul 2025, 12:00):
Buna ziua, pe subiectul dat este depusă contestație la ANSC, urmăriți evoluția și Decizia ANSC.
Date:
3 Jul 2025, 08:41
Question's name:
Publicarea scrisorii de informare din partea ANSC
Question:
In temeiul Legii nr. 148 din 09-06-2023 privind accesul la informațiile de interes public, solicitam respectuos publicarea scrisorii de informare emise de Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor (ANSC) prin care se aduce la cunoștința autorității contractante faptul că documentația de atribuire aferentă acestei proceduri a fost contestată. Menționez că, deși pe platforma MTender procedura figurează în prezent ca fiind „în perioada de clarificări”, conform informațiilor publice disponibile pe site-ul ANSC, un operator economic a formulat o contestație împotriva documentației de atribuire. Solicam publicarea acestei scrisori de informare întrucât conținutul său poate conține stipulări clare referitoare la suspendarea de drept a procedurii, până la emiterea unei decizii din partea ANSC. Procedura de atribuire se suspendă de drept până la emiterea deciziei de către Agenție, în cazul în care contestația vizează documentația de atribuire”. Vă rugăm să asigurați transparența și accesul echitabil la informații pentru toți operatorii conomici interesați, în conformitate cu principiile legalității, transparenței și tratamentului egal.
Answer (3 Jul 2025, 09:36):
Buna ziua, vă informăm că Î.S „AIC” la fel ca și toți cei interesați a aflat despre contestarea documentației de atribuire de pe sait-ul ANSC. Pînă la data de azi, la adresa întreprinderii (cancelarie) nu a fost înregistrată nici o scrisoare din parte ANSC pe marginea procedurii în cauză. Totodată vă asigurăm că dacă va fi recepționată scrisoarea va fi publicată în SIA RSAP la docuemntele procedurii.
Date:
3 Jul 2025, 08:44
Question's name:
Publicarea scrisorii de informare din partea ANSC
Question:
Totodată, ne rezervăm dreptul de a informa Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor (ANSC) în cazul în care scrisoarea de informare emisă de ANSC către autoritatea contractantă, privind existența unei contestații asupra documentației de atribuire, nu va fi publicată în timp util în cadrul procedurii de achiziție. Această solicitare este formulată în spiritul asigurării transparenței procesului de achiziție și al respectării prevederilor legale privind suspendarea de drept a procedurii în cazul contestării documentației
Answer (3 Jul 2025, 09:37):
buna ziua, a se vedea răspunsul la clarificarea anterioară.
Date:
3 Jul 2025, 15:19
Question's name:
Doc atribuire
Question:
Conform documentelor publicate de dumneavoastră, proiectul CM este prezentat ca fiind elaborat și verificat în mod corespunzător. În situația în care verificatorului de proiect care a verificat proiectul prezentat i-a fost retras certificatul de atestare tehnico-profesională, vă rugăm să ne clarificați următoarele: În acest caz, executantul va realiza lucrările în baza proiectului existent sau proiectul urmează a fi supus unei noi verificări de către un verificator autorizat valabil?
Answer (4 Jul 2025, 08:18):
Buna dimineața, perioada verificării proiectului decembrie 2024, certificatul de atestare Titarciuc Vladimir, verificator de proiecte, seria. 2020-VP, nr.042 din 21.01.2020 valabil pînă la 21.01.2025. Și, da, antreprenorul va executa lucrările în baza acestui proiect.
Date:
4 Jul 2025, 08:44
Question's name:
proiectul CM
Question:
Dar compartimentul C fiindca este si acest compartiment parte a proiectului
Answer (4 Jul 2025, 11:23):
https://oatucl.md/atestarea-tehnico-profesionala-a-specialistilor examinați lista actuală a verificatorilor atestați
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.