Select the type of procedure
1
Enquiry period
with
09.06.2025 16:38
to 19.06.2025 09:00
to 19.06.2025 09:00
2
Bidding period
with
19.06.2025 09:00
to 23.06.2025 12:00
to 23.06.2025 12:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
12 393 750 MDL
Period of clarifications:
9 Jun 2025, 16:38 - 19 Jun 2025, 9:00
Submission of proposals:
19 Jun 2025, 9:00 - 23 Jun 2025, 12:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Evaluation
În etapa I sunt planificate lucrările pentru reconstrucția blocului A, principalele lucrări constând în:
- Construcții din beton armat
- Soluții arhitecturale: zidării, pardosea, pereți, tavane, tâmplărie, acoperiș, praguri.
- Amenajare: lucrări de terasament, amenajare (pavaje și îmbrăcăminte din beton asfaltic), spații verzi
Information about customer
Title
Fiscal code/IDNO
Address
MD-5940, MOLDOVA, Făleşti, s.Răuţel, s.Rautel r-n Falesti
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
9 Jun 2025, 16:38
Date modified
12 Jun 2025, 14:17
Achizitii.md ID
21429668
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The best price-quality ratio
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Reconstrucția clădirii multifuncționale (etapa 1)
Budget: 12393750.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
ds_lucrari.signed.pdf
ds_lucrari.signed.pdf
Technical Specifications
DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări: conține caietul de sarcini și listele cu cantitățile de lucrări
9.06.25 16:38
anunt_de_participare_lucrari_01_12_2021.signed.pdf
anunt_de_participare_lucrari_01_12_2021.signed.pdf
tenderNotice
anunțul de participare. conține scurta descriere a criteriilor privind eligibilitatea operatorilor economici care pot determina eliminarea acestora și a criteriilor de selecție/de preselecție; nivelul minim (nivelurile minime) al (ale) cerințelor eventual impuse
9.06.25 16:38
Date:
9 Jun 2025, 16:45
Question's name:
!
Question:
Care este sursa de finantare a lucrarilor date ?
Answer (9 Jun 2025, 16:47):
în anunțul de participare este indicat: sursele bugetului local și sursele FNDRL
Date:
9 Jun 2025, 16:52
Question's name:
caiet de sarcini
Question:
Publicati va rog caietul de sarcini in format Word si in forma desfasurata a resurselor pentru pozitiile listei de cantitati.
Answer (9 Jun 2025, 17:01):
CPL.01.01-2012 „Instrucțiuni privind întocmirea devizelor pentru lucrările de construcții-montaj prin metoda de resurse”, aprobat prin Ordinul Ministrului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor nr. 6 din 23.01.2013:
pct.4.2.2 În Republica Moldova se utilizează două tipuri de norme de deviz:
a) norme de deviz orientative, care figurează ca Norme de deviz pentru lucrări de
construcţii, montaj, reparaţii, restaurare şi de punere în funcţiune a mecanismelor,
puse în aplicare, începînd de la 1 ianuarie 2002 prin ordinele Organului Naţional de
dirijare în Construcţii. Normele de deviz orientative se utilizează pentru întocmirea
devizului investitorului, de asemenea pot fi utilizate de către întreprinderile de
construcţii-montaj;
b) baza normativă proprie a utilizatorului, din care fac parte normativele de deviz
individuale, care ţin cont de condiţiile reale de activitate a întreprinderii executant de
lucrări. De regulă, această bază normativă se bazează pe normele de deviz orientative.
Baza normativă proprie a utilizatorului se utilizează pentru întocmirea devizelor
antreprenorului (determinarea valorii ofertelor), în conformitate cu pct. 4.2.3 al
prezentei Instrucţiuni.
pct. 4.1.6 Lista cu cantităţile de lucrări pe categorii se întocmeşte conform Formularului Nr.1 (se anexează ca exemplu). Formularul nr. 1 atașat la procedura de achiziție corespunde modelului din actul normativ citat. Respectiv resursele le calculați în conformitate cu Norme de deviz pentru lucrări de construcţii, montaj, reparaţii, restaurare şi de punere în funcţiune a mecanismelor,
puse în aplicare, începînd de la 1 ianuarie 2002 prin ordinele Organului Naţional de
dirijare în Construcţii.
Date:
10 Jun 2025, 08:48
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Buna ziua, va rugam sa excludeti cerinta din anuntul de participare, cu privire la cuantumul maxim privind subcontractarea, conform HOTĂRÂRE Nr. 638 din 26-08-2020 pentru aprobarea Regulamentului privind
achizițiile publice de lucrări Art.112.
Answer (10 Jun 2025, 09:46):
conform art. 18 din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă poate aplica criterii proporționale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului, astfel limita subcontractării stabilite va demonstra capacitatea profesională, economică și tehnică a operatorului. HG nr. 638/2020 la pct. 112 stabilește plafonul maxim al subcontractării, plafonul minim fiind la discreția autorității contractante. Prin urmare, cerința stabilită în anunțul de participare, care prevede un plafon maxim de subcontractare de 15%, este conformă cu dispozițiile legale în vigoare
Date:
10 Jun 2025, 11:50
Question's name:
Art.18
Question:
Vă rugăm să nu reinventați legea, aveți dreptul să solicitați criterii în conformitate cu prevederile legale, dar să nu modificați pragurile deja prevăzute de lege. Rezultă ca dacă conform legii se solicită cuantumul garanției bancare maxim 2%, atunci aveți dreptul să solicitați 4-5%?
Answer (10 Jun 2025, 14:23):
citiți atent: Garanția pentru ofertă În cuantum de 1% din valoarea ofertei fără TVA, eliberată de o bancă comercială Anexa nr. 9 din documentația standard. confirmată prin semnătură electronică a ofertantului
Date:
10 Jun 2025, 14:28
Question's name:
Clarificari
Question:
Stimate(ă) Domn/Doamnă, am citit foarte atent, referitor la garantie, v-am adus un exemplu, nu ca am avea pretentie. Citiți și înterpretați atent legislația și regulamentul privind achizițiile de lucrări. Nu aveți dreptul, să interziceți operatorilor economici, să subcontrcateze plafonul prevăzut de legislație. Deci, vă rugăm se excludeți acel palfon de 15%. O zi frumoasă să aveți!
Answer (10 Jun 2025, 14:30):
acestea sunt condițiile. Dacă nu sunteți de acord, aveți dreptul să contestați.
Date:
12 Jun 2025, 10:43
Question's name:
Integritate
Question:
Stimate domnule Primar,
Atragem atenția asupra faptului că acțiunile întreprinse de consultantul dvs. în domeniul achizițiilor publice, prin formularea unor cerințe care depășesc cadrul legal aplicabil, pot atrage răspunderea autorității contractante. Orice abatere de la principiile legalității, imparțialității și tratamentului egal poate fi documentată și sesizată organelor competente, inclusiv în cadrul procedurilor de monitorizare, control sau contencios administrativ.
Vă îndemnăm să analizați cu atenție legalitatea și temeinicia acțiunilor întreprinse în cadrul acestei proceduri, întrucât orice decizie care afectează dreptul operatorilor economici de a participa în mod echitabil la achiziții publice poate genera consecințe instituționale și juridice.
Answer (12 Jun 2025, 12:20):
acestea sunt condițiile. Dacă nu sunteți de acord, aveți dreptul să contestați.
Date:
12 Jun 2025, 11:30
Question's name:
Factori de evaluare
Question:
Stimată autoritate contractantă,
În urma analizării documentației de atribuire publicate în cadrul procedurii de achiziție menționate, vă aducem la cunoștință următoarele observații referitoare la factorii de evaluare propuși:
Conform art. 26 alin. (7) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, factorii de evaluare trebuie să fie direct corelați cu obiectul contractului și pot include doar următoarele elemente:
Calitatea tehnică și funcțională, inclusiv caracteristici de mediu, accesibilitate, estetice, etc.;
Calificarea și experiența personalului desemnat (nu a operatorului), atunci când acest lucru influențează semnificativ nivelul de execuție;
Serviciile postvânzare, termenul și condițiile de livrare/executare.
De asemenea, potrivit alin. (8) și (9) ale aceluiași articol, factorii de evaluare trebuie să aibă legătură directă cu bunurile, lucrările sau serviciile achiziționate, în orice stadiu al ciclului de viață.
Or, includerea „experienței similare” a operatorului economic drept factor de evaluare este neconformă cadrului legal, întrucât:
reprezintă un criteriu de calificare, nu un factor de evaluare;
nu influențează în mod direct calitatea lucrărilor ce urmează a fi executate;
favorizează în mod discriminatoriu operatorii cu activitate istorică extinsă, în detrimentul celor calificați, dar mai recenți, afectând principiul tratamentului egal.
Mai mult, acordarea punctajului maxim pentru „cea mai mare experiență similară” echivalează cu o penalizare indirectă a ofertelor conforme, dar cu volume anterioare mai mici, fapt ce încalcă principiul proporționalității și echilibrului concurențial.
Vă solicităm revizuirea și modificarea documentației de atribuire, prin:
eliminarea experienței similare ca factor de evaluare, și menținerea acesteia exclusiv în cadrul criteriilor de calificare (secțiunea privind capacitatea tehnică și profesională).
Considerăm că această ajustare este necesară pentru a asigura legalitatea, transparența și tratamentul egal al tuturor ofertanților.
Suplimentar, urmează să vă informă că și factorul de evaluare, garanția lucrărilor este unul subiectiv, care nu pate fi factor de evaluare.
Vă mulțumim pentru atenție și așteptăm documentația de atribuire revizuită.
Answer (12 Jun 2025, 12:21):
acestea sunt condițiile. Dacă nu sunteți de acord, aveți dreptul să contestați.
Date:
18 Jun 2025, 09:59
Question's name:
Caiet de sarcini desfasurat cu resurse
Question:
Anexati va rog F1 desfasurata - Conform Anexa nr. 23 la Documentația standard nr.69 din 7 mai 2021 -CAIET DE SARCINI FORMULARUL DE DEVIZ NR.1 – LISTA CU CANTITĂȚILE DE LUCRĂRI -Notă: Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de devizare). Reesind din legislatia in vigoare Autoritatea contractant publica F1 desfasurata primita de la PROIECTANT DEVIZIER. SOLICITAM SA FIE PUBLICATA F1 desfasurata.
Answer (18 Jun 2025, 11:44):
Formularul nr. 1 atașat la procedura de achiziție corespunde modelului din actul normativ citat. Respectiv resursele le calculați în conformitate cu Norme de deviz pentru lucrări de construcţii, montaj, reparaţii, restaurare şi de punere în funcţiune a mecanismelor,
puse în aplicare, începînd de la 1 ianuarie 2002 prin ordinele Organului Naţional de
dirijare în Construcţii.
Date:
18 Jun 2025, 10:01
Question's name:
Răspuns (9 iun 2025, 17:01): CPL.01.01-2012 „Instrucțiuni privind întocmirea devizelor pentru lucrările de construcții-montaj prin metoda de resurse”, aprobat prin Ordinul Ministrului Dezvoltării Regionale și Construcțiilor nr. 6 din 23.01.2013: pct.4.2.2 În Republica Moldova se utilizează două tipuri de norme de deviz: a) norme de deviz orientative, care figurează ca Norme de deviz pentru lucrări de construcţii, montaj, reparaţii, restaurare şi de punere în funcţiune a mecanismelor, puse în aplicare, începînd de la 1 ianuarie 2002 prin ordinele Organului Naţional de dirijare în Construcţii. Normele de deviz orientative se utilizează pentru întocmirea devizului investitorului, de asemenea pot fi utilizate de către întreprinderile de construcţii-montaj; b) baza normativă proprie a utilizatorului, din care fac parte normativele de deviz individuale, care ţin cont de condiţiile reale de activitate a întreprinderii executant de lucrări. De regulă, această bază normativă se bazează pe normele de deviz orientative. Baza normativă proprie a utilizatorului se utilizează pentru întocmirea devizelor antreprenorului (determinarea valorii ofertelor), în conformitate cu pct. 4.2.3 al prezentei Instrucţiuni. pct. 4.1.6 Lista cu cantităţile de lucrări pe categorii se întocmeşte conform Formularului Nr.1 (se anexează ca exemplu). Formularul nr. 1 atașat la procedura de achiziție corespunde modelului din actul normativ citat. Respectiv resursele le calculați în conformitate cu Norme de deviz pentru lucrări de construcţii, montaj, reparaţii, restaurare şi de punere în funcţiune a mecanismelor, puse în aplicare, începînd de la 1 ianuarie 2002 prin ordinele Organului Naţional de dirijare în Construcţii.
Question:
Vă mulțumim pentru răspunsul transmis. Menționăm că solicitarea noastră privind publicarea Formularului F1 desfășurat este formulată în considerarea prevederilor Documentației standard nr. 69/07.05.2021 și a principiilor de transparență și tratament egal prevăzute de legislația în vigoare privind achizițiile publice.
Considerăm că publicarea Formularului de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări în formă detaliată (descifrată), așa cum este întocmit de proiectant/devizier, reprezintă o condiție esențială pentru asigurarea caracterului complet și clar al documentației, precum și pentru elaborarea unor oferte conforme.
În lipsa acestui formular, există riscul interpretărilor diferite, ceea ce poate afecta corectitudinea procesului concurențial.
În cazul în care autoritatea contractantă menține poziția exprimată, ne rezervăm dreptul de a analiza oportunitatea formulării unei contestații, în conformitate cu prevederile legale.
Answer (18 Jun 2025, 11:44):
Formularul nr. 1 atașat la procedura de achiziție corespunde modelului din actul normativ citat. Respectiv resursele le calculați în conformitate cu Norme de deviz pentru lucrări de construcţii, montaj, reparaţii, restaurare şi de punere în funcţiune a mecanismelor,
puse în aplicare, începînd de la 1 ianuarie 2002 prin ordinele Organului Naţional de
dirijare în Construcţii.
Date:
18 Jun 2025, 17:01
Question's name:
Răspuns (18 iun 2025, 11:44): Formularul nr. 1 atașat la procedura de achiziție corespunde modelului din actul normativ citat. Respectiv resursele le calculați în conformitate cu Norme de deviz pentru lucrări de construcţii, montaj, reparaţii, restaurare şi de punere în funcţiune a mecanismelor, puse în aplicare, începînd de la 1 ianuarie 2002 prin ordinele Organului Naţional de dirijare în Construcţii.
Question:
Stimată autoritate contractantă, dorim să înțelegem care este motivul pentru care nu este publicat formularul detaliat – Formularul 1A sau Formularul 5 fără prețuri. Publicarea acestuia este esențială pentru elaborarea unei oferte corecte și conforme. În cazul în care devizul a fost modificat sau anumite resurse au fost excluse, este important să cunoaștem aceste aspecte pentru a evita interpretări greșite.
Vă mulțumim pentru înțelegere și vă rugăm să sprijiniți o colaborare transparentă cu operatorii economici interesați.
Answer (18 Jun 2025, 18:06):
timat Operator Economic,
Vă mulțumim pentru interesul manifestat față de procedura de achiziție publică desfășurată de Autoritatea Contractantă și pentru observațiile formulate.
Referitor la solicitarea privind publicarea Formularului detaliat (Formular 1A sau Formular 5 fără prețuri), vă informăm următoarele:
Conform prevederilor Anexei nr. 23 la Documentația standard aprobată prin Ordinul Agenției Achiziții Publice nr. 69 din 7 mai 2021, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări este formularul obligatoriu ce trebuie anexat la caietul de sarcini.
Acest formular a fost întocmit și publicat de Autoritatea Contractantă în conformitate cu modelul prevăzut de actul normativ menționat, fără a aduce modificări sau omisiuni în conținutul său.
Precizăm că legislația în vigoare (inclusiv actele normative privind utilizarea normelor de deviz) nu impune publicarea suplimentară a unui formular detaliat (cum ar fi Formularul 1A sau Formularul 5 fără prețuri), ci permite operatorilor economici să elaboreze oferta tehnico-economică utilizând normele oficiale de deviz pentru lucrări de construcții, montaj, reparații, restaurare și punere în funcțiune a mecanismelor, aprobate și puse în aplicare începând cu 1 ianuarie 2002.
Menționăm, de asemenea, că proiectul tehnic și devizul general au fost elaborate de către proiectantul autorizat, conform prevederilor legale, și nu au suferit modificări în conținutul cantitativ sau calitativ al lucrărilor. Nu au fost excluse resurse și nu au fost operate ajustări asupra normativelor prevăzute.
În spiritul transparenței, vă asigurăm că toate informațiile publicate sunt conforme cu documentația aprobată și cu cerințele legale, iar procesul de achiziție se desfășoară în condiții de egalitate și concurență liberă între toți operatorii economici.
Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru cooperare.
Date:
18 Jun 2025, 18:19
Question's name:
POzitia 85 CE12A2 modificat
Question:
Invelitori din un strat de carton bitumat batut in cuie montat pe astereala, la constructii provizorii, inclusiv un strat de protectie de bitum presarat cu nisip pe suprafete mai mici sau egale cu 50 mp (Acoperire cu membrana PVC, bistrat, armata cu plasa sintetica, grosime minim 1,5mm, Garantie minim 10 ani, tip Plastofil aplicate pe orizontala, se adauga Прижимная планка 193п.м.) RUGAM SA MENTIONATI DESCHIFRAT ACEASTA POZITIE Прижимная планка 193п.м.) Aceasta resursa trebuie de adaugat ?
Answer (19 Jun 2025, 08:52):
în pozitia data este clar indicat ce urmează de adaugat. formulați oferta conform normativelor listei cu cantitățile de lucrări
Date:
18 Jun 2025, 18:21
Question's name:
Pozitia 87 CE23D aplicativ
Question:
Glafuri si copertine din tabla zincata de 0,5 mm grosime pe un strat de carton bitumat montate pe o sapa de egalizare din mortar de ciment-var M 100-T, fixate pe zidarie de caramida, pentru lungimi mai mari de 2 m, cu latimea desfasurata intre 51 - 100 cm (glafuri din tabla zincata, 55cm latime, hidroizolate la imbinare intre ele cu silicon si banda aluband, glafurile existente, ) RUGAM SA MENTIONATI DESCHIFRAT ACEASTA POZITIE resursele si normale
Answer (19 Jun 2025, 08:52):
în pozitia data este clar indicat ce urmează de adaugat. formulați oferta conform normativelor listei cu cantitățile de lucrări
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK