1
Enquiry period
with 02.06.2025 16:48
to 13.06.2025 10:00
2
Bidding period
with 13.06.2025 10:00
to 24.06.2025 10:00
3
Auction
25.06.2025 14:00
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 1 092 000 MDL
Period of clarifications: 2 Jun 2025, 16:48 - 13 Jun 2025, 10:00
Submission of proposals: 13 Jun 2025, 10:00 - 24 Jun 2025, 10:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801

Advertising
Advertising

Servicii de elaborare a documentației tehnice necesară la construcția a 5 porțiuni de drumuri locale de interes raional din raionul Fălești (conform caietelor de sarcini atasate)

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD 5902, MOLDOVA, Făleşti, or.Făleşti, str.Ștefan cel Mare, 50
Web site
---
The contact person
Full name
Prodan Alexandr
Contact phone
+37325922915
Purchase data
Date created
2 Jun 2025, 16:48
Date modified
3 Jun 2025, 10:23
Achizitii.md ID
21427650
CPV
71300000-1 - Servicii de inginerie
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Advertising
Documents of the procurement procedure
Date:
3 Jun 2025, 10:23
Question's name:
Legea nr. 131 din 03.07.2013, articolul 63
Question:
Articolul 63, partea (1) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice prevede că „Anumite contracte de achiziții publice de lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activităţi intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitaţiilor electronice”. Mai mult, Articolul 7 din Regulamentul privind achizițiile de bunuri și servicii prin solicitarea ofertelor de preț aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10/10/2018 prevede că contractele de achiziții publice pentru achiziționarea de bunuri sau prestarea de servicii care nu pot face obiectul licitației electronice sunt aprobate de desfășurarea altor tipuri de proceduri de achiziții publice, respectiv licitație deschisă și limitată, negocieri cu publicarea prealabilă a unui anunț privind participarea și dialogul competitiv. Având în vedere faptul că la publicarea unei licitații pentru solicitarea de oferte de preț pentru achiziționarea de servicii pe platformă, nu este posibilă eliminarea funcției de „licitație electronică”, va trebui să anunțați o procedură de achiziție publică repetată, dar nu solicitând oferte de preț, ci prin efectuarea de licitații deschise. Este demn de remarcat faptul că, în acest fel, programul vă permite să utilizați licitația după bunul plac.
Answer (3 Jun 2025, 15:30):
Procedura de achizitie este desfășurată prin metoda ”Licitație Deschisă”, cu referire la PCT. 20 din Anunțul de participare, Anexa nr. 2 la Documentația standard nr.115 din 15.09.2021, Autoritatea Contractantă a ales ca tehnică utilizare instrumentului Licitație Electronică, scopul utilizării acestui instrument este oferirea posibilității ofertanților de a micșora ofertele depuse la procedura de achizitie, conform criteriului de atribuire stabilit. Cu referire la instrumentul Licitației Electronice, ofertantul nu are obligatia șă micșora valoarea ofertei depuse, conform condițiilor licitației electronice. Procedura de achiziție este elaborată în conformitate cu cadrul legal cerințele specificate în documentația de atribuire sunt elaborate in conformitate cu pct/ 28 din HG nr. 10 din 20-01-2021
Date:
3 Jun 2025, 11:47
Question's name:
Verificare documentației de proiect și deviz
Question:
Cine plătește pentru verificarea documentației de proiect și deviz?
Answer (3 Jun 2025, 13:58):
Conform PCT. 12 din Anuntul de participare, Anexa nr. 2 la Documentația standard nr.115 din 15.09.2021, "Prestatorul va înainta documentația de proiect către verificatori atestați de proiecte. Prestatorul va achita serviciul de verificare al proiectului din cont propriu. Termenul în care va avea loc verificarea proiectului este inclus în termenul de prestare al serviciului de elaborare a proiectului termenul total de prestare al serviciului de proiectare și de verificare al documentației de proiect este de 60 de zile, dar nu mai tîrziu 15 septembrie 2025
Date:
3 Jun 2025, 14:12
Question's name:
Art. 63 din Legea nr. 131
Question:
Articolul 63, partea (1) din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice prevede că „Anumite contracte de achiziții publice de lucrări şi anumite contracte de achiziții publice de servicii care au ca obiect activităţi intelectuale, cum ar fi proiectarea de lucrări, nu pot face obiectul licitaţiilor electronice”. Mai mult, Articolul 7 din Regulamentul privind achizițiile de bunuri și servicii prin solicitarea ofertelor de preț aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 987 din 10/10/2018 prevede că contractele de achiziții publice pentru achiziționarea de bunuri sau prestarea de servicii care nu pot face obiectul licitației electronice sunt aprobate de desfășurarea altor tipuri de proceduri de achiziții publice, respectiv licitație deschisă și limitată, negocieri cu publicarea prealabilă a unui anunț privind participarea și dialogul competitiv. Având în vedere faptul că la publicarea unei licitații pentru solicitarea de oferte de preț pentru achiziționarea de servicii pe platformă, nu este posibilă eliminarea funcției de „licitație electronică”, va trebui să anunțați o procedură de achiziție publică repetată, dar nu solicitând oferte de preț, ci prin efectuarea de licitații deschise. Este demn de remarcat faptul că, în acest fel, programul vă permite să utilizați licitația după bunul plac.
Answer (3 Jun 2025, 15:30):
Procedura de achizitie este desfășurată prin metoda ”Licitație Deschisă”, cu referire la PCT. 20 din Anunțul de participare, Anexa nr. 2 la Documentația standard nr.115 din 15.09.2021, Autoritatea Contractantă a ales ca tehnică utilizare instrumentului Licitație Electronică, scopul utilizării acestui instrument este oferirea posibilității ofertanților de a micșora ofertele depuse la procedura de achizitie, conform criteriului de atribuire stabilit. Cu referire la instrumentul Licitației Electronice, ofertantul nu are obligatia șă micșora valoarea ofertei depuse, conform condițiilor licitației electronice. Procedura de achiziție este elaborată în conformitate cu cadrul legal cerințele specificate în documentația de atribuire sunt elaborate in conformitate cu pct/ 28 din HG nr. 10 din 20-01-2021
Date:
6 Jun 2025, 11:57
Question's name:
Verificare documentației de proiect și deviz
Question:
Obligațiile Investitorului conform COD Nr. 434, din 28-12-2023, URBANISMULUI ȘI CONSTRUCȚIILOR Capitolul III EXECUȚIA LUCRĂRILOR DE CONSTRUCȚII Secțiunea 1 - Atribuțiile și obligațiile investitorilor, Articolul 177. Obligațiile investitorului cu privire la proiectarea construcțiilor punctul d), este de, încheierea contractelor de servicii de proiectare, de verificare și/sau de expertizare. pe când obligațiile proiectanților, conform Capitolul II - ACTIVITATEA DE PROIECTARE ÎN CONSTRUCȚII Secțiunea a 2-a - Obligațiile, responsabilitățile și drepturile proiectanților, Articolul 124. Responsabilitățile proiectantului, punctul f) este de, prezentarea documentației de proiect pentru verificare și înlăturarea neregulilor constatate în urma verificării acesteia. Astfel, punctul 12 din Anunțul de participare publicat contravine CUC, ce poate duce la apariția conflictelor de interese.
Answer (6 Jun 2025, 15:50):
Serviciile de verificare urmeaza a fi executate de catre un verificator autorizat, obligatoriu cu luarea in consideratie evitarea posibilului conflict de interese dintre proiectant si verificatori. Certificatul de urbanism pentru proiectare va fi emis dupa atribuirea contractului de achizitie.
Date:
6 Jun 2025, 15:28
Question's name:
termenul de prestare servicii
Question:
Conform CUC, Capitolul II DISPOZIȚII GENERALE, Articolul 3. Noțiuni certificat de urbanism pentru proiectare – act cu caracter de reglementare și caracter obligatoriu, în cazul în care planul urbanistic general aprobat are o vechime de peste 10 ani, sau cu caracter facultativ, în cazul în care planul urbanistic general aprobat are o vechime de până la 10 ani, care este eliberat de către emitent și prin care se aduc la cunoștința solicitantului prescripțiile și componentele ce caracterizează regimul juridic, economic, tehnic și arhitectural-urbanistic al unei construcții/al unui teren, stabilite în documentația de amenajare a teritoriului și de urbanism, și care permite elaborarea documentației de proiect; !!!!! Astfel, Proiectarea unui obiectiv nu poate starta fără Certificat de Urbanism. De altfel, Secțiunea a 3-a Elaborarea și emiterea certificatului de urbanism pentru proiectare, Articolul 107. Emiterea certificatului de urbanism pentru proiectare punctul (8) În cazul inițierii proiectării fără certificat de urbanism în condițiile prevederilor art. 104 alin. (3), obținerea avizelor stabilite la alin. (4) din prezentul articol este de competența investitorului/beneficiarului. Aceasta ar subînțelege ca, acest certificat ar fi trebuit sa fie deja obținut la data înregistrării contractului de prestări servicii la trezorerie. De altfel, Proiectantul nu are dreptul sa inițieze lucrările de proiectare fără Certificatul de Urbanism. De unde rezulta ca, termenul de prestări servicii ar constitui 60 de zile din data obținerii Certificatului de Urbanism, inclusiv Condițiile Tehnice de la toți deținătorii de rețele. Conform aceluiași Cod, Articolul 124. Responsabilitățile proiectantului. punctul a) elaborarea documentației de proiect numai în baza documentației de urbanism sau în baza certificatului de urbanism pentru proiectare, după caz, și numai în conformitate cu cerințele fundamentale, cu prevederile normativelor tehnice în construcții, ale contractului de antrepriză, ale avizelor prevăzute de lege, inclusiv pentru conectarea la rețelele edilitare (inginerești), și ale caietului de sarcini respectiv; Rugăm sa faceți lumina asupra acestor neclarități!? Prin urmare, perioada de verificare a unui obiect elaborat ar constitui 1 luna cel puțin. Rezulta ca, pentru proiectare Dstra ați prevăzut doar 1 luna, ceia ce nu coincide cu realitatea și cu normele in vigoare de proiectare. Articolul 134. Modul de verificare a documentației de proiect punctul (1) Verificarea documentației de proiect se efectuează în bază de contract. ș.a.m.d De unde apare întrebarea, dar cum rămâne cu elaborarea unei documentații de proiect viabile din punct de vedere funcțional și financiar, cu respectarea normativelor tehnice în construcții, a costurilor și a termenelor de execuție stabilite, precum și cu apariția conflictelor de interese?
Answer (6 Jun 2025, 15:47):
Cu referire la termenul de executare a lucrarilor de proiectare, va informam ca AC are necesitatea in perioada anului 2025 de a executa lucrarilor de reparatie la portiunile de drum. Totodata serviciile de verificare urmeaza a fi executate de catre un verificator autorizat (luarea in consideratie, evitarea posibilului conflict de interese dintre proiectant si verificatori...) autoritatea contractanta a inclus cerinta respectiva, in scopul obtinerii unei documentatiei de proiect calitativa fara a fi necesara modicarea ulterioara a proiectelor in urma executarii serviciilor de verificare
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.