1
Enquiry period
with 08.05.2025 16:33
to 19.05.2025 10:00
2
Bidding period
with 19.05.2025 10:00
to 29.05.2025 10:00
3
Auction

4
Evaluation
5
Bids have been evaluated
Status Active
Estimated value without VAT 25 000 000 MDL
Period of clarifications: 8 May 2025, 16:33 - 19 May 2025, 10:00
Submission of proposals: 19 May 2025, 10:00 - 29 May 2025, 10:00
Auction start date: will not be used

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Echipamente de joacă model 1, inclusiv instalarea și amenajarea
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Mihai Eminescu, 33
Web site
---
The contact person
Full name
Sanda Elpujan
Contact phone
022242501
Purchase data
Date created
8 May 2025, 16:31
Date modified
16 May 2025, 9:08
Estimated value (without VAT)
25 000 000 MDL
Achizitii.md ID
21416068
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Delivery address
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Mihai Eminescu, 33
Contract period
10 Jun 2025 16:33 - 31 Dec 2025 16:33
List of positions
1)
Title
Echipamente de joacă model 1, inclusiv instalarea și amenajarea CPV: 37500000-3 - Games and toys; fairground amusements
Quantity: 1.0
Unit of measurement: Bucata
Advertising
Documents of the procurement procedure
duae.pdf duae.pdf
Bidding Documents
-
8.05.25 16:33
documentația standard.pdf documentația standard.pdf
Bidding Documents
-
15.05.25 14:34
anunț de participare.pdf anunț de participare.pdf
Bidding Documents
-
16.05.25 09:08

The offers of the participants are available below, you can view the documents for the offers by clicking on the folder icon.

Based on the Working Group Decision, the selection of a winner requires:

1) Choose winner by clicking the button "Winner.”

2) Отправить в течении 3 дней на почту AAP bap@tender.gov.md отсканированное решение рабочей группы.

4) After choosing the winner, press the button: "Confirm"..

Qualification
Participant(s) name(s)
Normalized price
Status
1
Participant(s) name(s):

Mobilier Novator

Normalized price: 384 139,08 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
2
Participant(s) name(s):

Trio Construct SRL

Normalized price: 411 282,50 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
3
Participant(s) name(s):

SC LUXGAZ SRL

Normalized price: 445 984,77 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
4
Participant(s) name(s):

S.C. ALTAPRIM S.R.L.

Normalized price: 496 870,24 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
5
Participant(s) name(s):

SRL POWER TEAM

Normalized price: 499 086,58 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
6
Participant(s) name(s):

LIVART PRIM SRL

Normalized price: 554 246,14 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
7
Participant(s) name(s):

ALEXGREEN CONCEPT SRL

Normalized price: 639 717,30 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
8
Participant(s) name(s):

Standard Impex SRL

Normalized price: 25 000 000 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
The history of the auction
View auction
Echipamente de joacă model 1, inclusiv instalarea și amenajarea
Date:
13 May 2025, 21:02
Question's name:
Lotul-1 Solicitare clarificare privind acoperişul complexelor de joacă (mare, mediu, mic)
Question:
Lotul-1 Solicitare clarificare privind acoperişul complexelor de joacă (mare, mediu, mic): „Acoperişul neregulat are diametrul minim de 200 cm şi înălţimea minimă de 165 cm, pe care vor fi fixate cel puţin două figurine confecţionate din LLDPE.” Considerăm că această formulare nu este suficient de clară și completă pentru a defini în mod precis cerințele tehnice aferente acoperișului. În acest sens, vă rugăm să ne confirmați următoarele aspecte: Se solicită tuturor participanților să atașeze o schemă tehnică a acoperișului, în care să fie indicate dimensiunile exacte (inclusiv forma, tipul de acoperiș și poziționarea figurinelor)? Ce se înțelege prin „acoperiș neregulat”? Este vorba de o formă specifică (ex. poligonală, conică, asimetrică etc.) sau este permisă orice formă care respectă dimensiunile minime indicate? Vă rugăm să ne oferiți clarificările necesare pentru a putea respecta în mod corect cerințele tehnice și pentru a asigura o ofertă conformă.
Answer (15 May 2025, 09:57):
Este vorba de orice forma care sa respecte dimensiunile minime si caracteristicile solicitate
Echipamente de joacă model 1, inclusiv instalarea și amenajarea
Date:
13 May 2025, 21:12
Question's name:
Lotul-1 Complex de joaca mare
Question:
Conform documentației tehnice, Complexul mare trebuie să includă următoarele elemente: Sistem de cățărare – minim 1 unitate Echipament de cățărare – minim 1 unitate Menționăm că descrierea tehnică pentru ambele elemente este identică, însă denumirile diferă. Acest aspect poate induce în eroare participanții la procedură, întrucât nu este clar dacă este vorba despre două elemente distincte sau despre același echipament denumit diferit. Pentru a evita interpretările diferite și pentru a asigura o ofertă conformă, vă rugăm să ne transmiteți următoarele clarificări: Se face referire la două echipamente diferite, fiecare cu funcționalități proprii, sau este permis ca un singur element de cățărare să îndeplinească ambele cerințe?
Answer (15 May 2025, 10:05):
Este vorba de doua echipamente distincte cu dimensiuni si caracteristici diferite
Echipamente de joacă model 1, inclusiv instalarea și amenajarea
Date:
13 May 2025, 21:53
Question's name:
Certificate ISO
Question:
In special pentru DGLCA vă informăm că autenticitatea tuturor certificatelor ISO cu acreditare IAF poate fi verificată prin intermediul organismelor acreditate pe site-ul oficial IAFCertSearch: https://www.iafcertsearch.org/. Doar certificatele publicate pe această platformă și care poartă marcajul corespunzător IAF sunt considerate valabile. În acest context, solicităm insistent ca, înainte de desemnarea câștigătorilor, toate certificatele prezentate cu marcaj IAF să fie verificate pentru autenticitate prin intermediul platformei menționate, în vederea evitării eventualelor contestații și pentru a asigura transparența procedurii de achiziție.
Answer (15 May 2025, 10:06):
Se va lua in considerare acest aspect
Echipamente de joacă model 1, inclusiv instalarea și amenajarea
Date:
13 May 2025, 22:28
Question's name:
punctului 26 „Mostre – În termen de 3 zile din data solicitării” din anunțul de participare
Question:
Solicităm eliminarea punctului 26 „Mostre – În termen de 3 zile din data solicitării” din anunțul de participare, întrucât considerăm că această cerință este nerezonabilă și discriminatorie. Echipamentele solicitate sunt personalizate, costisitoare și nu pot fi păstrate în stoc. Impunerea unui termen de 3 zile generează costuri nejustificate fără garanția atribuirii contractului. Mai mult, această cerință nu este aplicată uniform tuturor participanților. Prin urmare, solicităm fie eliminarea completă a punctului 26, fie stabilirea unui termen rezonabil de minimum 30 de zile, aplicabil în mod egal tuturor ofertanților declarați câștigători.
Answer (15 May 2025, 10:07):
Dupa caz, în situatie de neclaritati se vor solicita mostre
Echipamente de joacă model 1, inclusiv instalarea și amenajarea
Date:
14 May 2025, 11:01
Question's name:
Punctul 26 „Mostre – în termen de 3 zile de la data solicitării” din anunțul de participare
Question:
Punctul 26 „Mostre – în termen de 3 zile de la data solicitării” din anunțul de participare reprezintă o potențială formă de manipulare din partea autorității contractante (DGLCA) și poate fi utilizat ca instrument de presiune asupra ofertanților. Solicităm fie eliminarea completă a acestei clauze din documentația de licitație, fie stabilirea unui termen rezonabil, aplicabil în mod egal tuturor operatorilor economici desemnați potențiali câștigători.
Answer (15 May 2025, 10:10):
Dupa caz, în situatie de neclaritati se vor solicita mostre. Totodata rugam sa luati in considerare ca despre necesitatea prezentarii mostrelor dupa caz, operatorii economici interesati cunosc acest fapt din momentul prezentarii procedurii de achizitie. Respectiv, sunt cel putin 23 zile la dispozitia operatorului economic
Echipamente de joacă model 1, inclusiv instalarea și amenajarea
Date:
14 May 2025, 15:26
Question's name:
Elemente structurale ale complexelor de joacă
Question:
Este o cerință obligatorie, conform documentației de atribuire, reprezentarea tuturor elementelor structurale ale complexelor de joacă pe o schemă tehnică cu dimensiuni?
Answer (15 May 2025, 10:13):
Este necesar ca in descrierea echipamentelor sa fie schite tehnice pe elemente conform caracteristicilor din descriere din documentatia standard
Echipamente de joacă model 1, inclusiv instalarea și amenajarea
Date:
15 May 2025, 15:12
Question's name:
Punctul 26 - Mostre
Question:
Vă mulțumim pentru clarificarea privind caracterul neobligatoriu al prezentării mostrelor. Totuși, formularea „Mostrele nu sunt obligatorii” creează o iluzie de control fără efect practic real, mai ales având în vedere că DGLCA nu dispune nici de laborator specializat, nici de comisie de experți și nici de competențe pentru evaluarea obiectivă a calității. În aceste condiții, mostrele devin o formalitate și nu pot constitui un criteriu relevant de evaluare. Considerăm justificată fie excluderea acestui punct, fie reglementarea clară a aplicării sale, în spiritul asigurării egalității de tratament și transparenței procedurii.
Answer (15 May 2025, 16:04):
Reiteram, in pct. 16 din anuntul de participare, la colonita obligativitate, in dreptul cerintei ”Mostre” este mentionat ”La solicitare”, adica nu este obligativitate. De asemenea, menționăm că operatorii economici trebuie să bifeze corespunzător pct. 4C.10 din DUAE, care este un document obligatoriu și respectiv se obliga sa furnizeze mostre la solicitarea autoritatii contractante in cazul in care vor fi neclaritati in descrierea bunurilor.
Echipamente de joacă model 1, inclusiv instalarea și amenajarea
Date:
15 May 2025, 15:39
Question's name:
Subiectul Intrebarii: Referința punct 26 ( raspuns anterior )
Question:
Conform punct 41 al HG 870, Autoritatea/entitatea contractantă stabileşte oferta/ofertele câştigătoare aplicând criteriul de atribuire şi factorii de evaluare prevăzuţi în anunțul de participare. astfel luind in considerare ca autoritatea contractanta insusi asuma realitățile ca Mostrele nu sunt obligatorii solicitam excluderea acestora nemijlocit din documentația de atribuire intru asigurarea unei procedure transparente si excluderea tratarii in mod diferit a acesteia .
Answer (15 May 2025, 16:05):
Reiteram, in pct. 16 din anuntul de participare, la colonita obligativitate, in dreptul cerintei ”Mostre” este mentionat ”La solicitare”, adica nu este obligativitate. De asemenea, menționăm că operatorii economici trebuie să bifeze corespunzător pct. 4C.10 din DUAE, care este un document obligatoriu și respectiv se obliga sa furnizeze mostre la solicitarea autoritatii contractante in cazul in care vor fi neclaritati in descrierea bunurilor.
Echipamente de joacă model 1, inclusiv instalarea și amenajarea
Date:
15 May 2025, 22:01
Question's name:
„Mostrele nu sunt obligatorii” punctul 26.
Question:
Răspunsurile furnizate de către DGLCA relevă o contradicție evidentă: pe de o parte, se menționează că mostrele „Mostrele nu sunt obligatorii”, iar pe de altă parte — că acestea „pot fi solicitate în caz de necesitate”. O asemenea ambiguitate denotă o abordare subiectivă și discreționară din partea autorității contractante, fapt ce contravine principiilor fundamentale ale transparenței, tratamentului egal și nediscriminării, consacrate de art. 7 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice. În lipsa unor criterii clare și obiective privind solicitarea și evaluarea mostrelor, există riscul real ca factori subiectivi, inclusiv de natură informală (precum criteriul „preferințe / animozități personale”), să influențeze interpretarea calității produselor și, implicit, rezultatul procedurii de atribuire. Astfel de practici subminează integritatea procesului de achiziție și creează premisele unor tratamente inechitabile între operatorii economici participanți. Dacă, potrivit cerințelor documentației de atribuire, operatorii economici sunt obligați să bifeze punctul 4C.10 din DUAE, atunci de ce nu a fost descalificat operatorul economic „Alexgreen Concept” din cadrul Lotului 3 – "Echipamente de joacă, inclusiv instalarea și amenajarea (prin Acord-cadru), Nr. MD-1741966175798, pentru neconformitate cu această obligație? Sau această omisiune este expresia unei preferințe deja manifestate? În acest context, solicităm excluderea completă a punctului 26 din documentația de atribuire.
Answer (16 May 2025, 08:29):
Reiteram, ca in conformitate cu art. 22, alin.(1), lit.e) din Legea nr. 131/2015 privind achizitiile publice, autoritatea contractanta este in drept sa solicite mostre. In acest sens rugam sa va conformați cerințelor în cazul în care sunteți un operator economic de bună credință.
Echipamente de joacă model 1, inclusiv instalarea și amenajarea
Date:
16 May 2025, 07:59
Question's name:
„Mostre nu sunt obligatorii, dar trebuie să bifeze corespunzător pct. 4C.10 din DUAE”
Question:
„Mostre nu sunt obligatorii, dar trebuie să bifeze corespunzător pct. 4C.10 din DUAE” Cum asa? Solicităm excluderea din documentația de achiziție a cerinței nejustificate privind prezentarea mostrelor în termen de 3 (trei) zile înainte de semnarea contractului. Această cerință este imposibil de realizat pentru participanții de bună-credință, întrucât este vorba despre produse voluminoase, costisitoare și fabricate individual, cu o valoare totala de aproximativ 1 milion de lei, care nu sunt stocate în formă finală pe depozit. Niciun producător nu poate fabrica, livra și prezenta astfel de mostre într-un termen atât de scurt, fără un contract semnat și fără garanții privind recuperarea costurilor. Această condiție duce la limitarea artificială a numărului de participanți și creează suspiciuni întemeiate privind existența unei înțelegeri prealabile cu un anumit furnizor, care deține deja produsele respective în stoc.
Answer (16 May 2025, 09:09):
Au fost operate modificari in Anunțul de participare
Echipamente de joacă model 1, inclusiv instalarea și amenajarea
Date:
16 May 2025, 08:04
Question's name:
Mostre nu sunt obligatorii - Un precedent a fost creat într-o achiziție publică anterioară similară: DGLCA nu a identificat erori
Question:
Obligația de a furniza mostre mari și costisitoare înainte de încheierea unui contract este contrară legislației actuale, constituie un abuz de putere din partea DGLCA și duce la restricții asupra concurenței loiale. Un precedent a fost creat într-o achiziție publică anterioară similară: DGLCA nu a identificat erori semnificative în ofertele a doi participanți și abia după depunerea unei plângeri oficiale aceste încălcări au fost recunoscute, achiziția publică a fost anulată, iar procedura a fost reanunțată. Acest fapt indică prezența riscurilor de evaluare subiectivă și incompletă a ofertelor. În consecință, chiar dacă cerințele sunt îndeplinite integral, participanții pot suporta costuri semnificative și nejustificate pentru producerea și livrarea mostrelor, fără nicio garanție a unei evaluări obiective și a încheierii unui contract.
Answer (16 May 2025, 09:09):
Au fost operate modificari in Anunțul de participare
Unfortunately, questions can be asked only during the "Active" period.
Clarifications