Select the type of procedure
1
Enquiry period
with
29.04.2025 11:47
to 08.05.2025 12:00
to 08.05.2025 12:00
2 days left
2
Bidding period
with
08.05.2025 12:00
to 23.05.2025 16:00
to 23.05.2025 16:00
3
Auction
26.05.2025 15:00
4
Evaluation
5
Contract
Status
Enquiry period
Estimated value without VAT
6 000 000 MDL
Period of clarifications:
29 Apr 2025, 11:47 - 8 May 2025, 12:00
Submission of proposals:
8 May 2025, 12:00 - 23 May 2025, 16:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Subscribe impossible
during the period Enquiry period
Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2000, MOLDOVA, Ialoveni, locality, Ialoveni, Mileştii Mici
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
29 Apr 2025, 11:14
Date modified
29 Apr 2025, 15:50
Achizitii.md ID
21412369
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Amenajarea restaurantului ”Mileștii Mici” în galeriile subterane ale Î.S ”CVC ”Mileștii Mici”
Budget: 6000000.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
Anexa_5_Declarația_privind_neîncadrarea_în_situațiile_prevăzute_la_art.16_alin.2_lit.a_din_Legea_nr._2462017 (5)
Bidding Documents
Declarație
29.04.25 11:47
Date:
29 Apr 2025, 15:50
Question's name:
Vă rugăm să modificați punctul 12 din anunțul de participare.
Question:
Articolul 21 din Legea nr. 131, prevede: (2) În sensul alin. (1) lit. c), cifra de afaceri anuală minimă impusă operatorilor economici nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului.
Prin urmare, considerăm oportun de stabili cifra anuală de afaceri în limita valorii estimative publicate.
Answer (2 May 2025, 11:47):
Întreprinderea de Stat ”Combinatul de Vinuri de Calitate ”Mileștii Mici”, achiziționează bunuri, lucrări și servicii în baza Regulamentului privind achiziționarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor, aprobat prin decizia Consiliului de Administrație din 26.07.2024 (publicat pe pagina web oficială a întreprinderii www.mileștii-mici.md/blog), elaborat în conformitate cu Hotărârea Guvernului 351/2020 și nu cade sub incidența Legii 131/2015 privind achizițiile publice, deoarece conform art.13 alin. (2) persoană juridică de drept public este orice entitate care întrunește cumulativ următoarele condiții:
a) este constituită pentru a răspunde exclusiv unor necesități de interes general, fără caracter industrial sau comercial;
b) dispune de personalitate juridică;
c) activitatea acesteia este asigurată cu bani publici sau gestiunea acesteia constituie obiectul controlului din partea autorităților publice ori a altor persoane juridice de drept public, sau consiliul ei de administrație, de conducere ori de supraveghere este format, în proporție de peste 50%, din membri numiți de către entitățile menționate.
Respectiv, Î.S ”CVC ”Mileștii Mici” nu întrunește cumulativ condițiile indicate supra, și acționează în interesele economice ale întreprinderii, respectând prevederile Legii 246/2017 cu privire la întreprinderea de stat şi întreprinderea municipală și Regulamentului privind achiziționarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor din 26.07.2024.
Date:
4 May 2025, 12:56
Question's name:
Clarificare privind cerințele ISO 45001 și ISO 37001 incluse în documentația de atribuire
Question:
Având în vedere cerințele de calificare care impun deținerea certificatelor ISO 45001 și ISO 37001, dorim să formulăm următoarea observație:
Menționăm că aceste standarde nu sunt prevăzute de legislația națională a Republicii Moldova în domeniul achizițiilor publice, precum nici de Regulamentul privind achiziționarea bunurilor, lucrărilor și serviciilor, aprobat prin Decizia Consiliului de Administrație din 26.07.2024.
În acest context:
Introducerea obligației de deținere a certificărilor ISO 45001 și ISO 37001 nu este justificată legal, iar aplicarea ei poate restrânge nejustificat participarea operatorilor economici care îndeplinesc cerințele de fond, dar nu dispun de aceste certificate.
Conform principiilor achizițiilor publice – nediscriminare, proporționalitate și concurență loială – astfel de cerințe trebuie să fie relevante, necesare și proporționale cu obiectul contractului.
Subliniem că posibilitatea de a demonstra măsuri echivalente prin proceduri interne sau alte documente justificative este recunoscută de legislația și bunele practici internaționale.
Prin urmare, solicităm revizuirea cerinței privind ISO 45001 și ISO 37001, în sensul excluderii acesteia sau acceptării unor alternative echivalente, pentru a nu limita participarea nejustificată a ofertanților eligibili.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK