Select the type of procedure
1
Enquiry period
with
24.04.2025 08:43
to 14.05.2025 09:31
to 14.05.2025 09:31
2
Bidding period
with
14.05.2025 09:31
to 23.05.2025 09:31
to 23.05.2025 09:31
7 days left
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Bidding period
Estimated value without VAT
2 259 170,83 MDL
Period of clarifications:
24 Apr 2025, 8:43 - 14 May 2025, 9:31
Submission of proposals:
14 May 2025, 9:31 - 23 May 2025, 9:31
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Bidding period
Lucrări de instalare a sistemului de panouri fotovoltaice
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Ștefan cel Mare și Sfânt 166
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
24 Apr 2025, 8:43
Date modified
6 May 2025, 10:07
Achizitii.md ID
21411595
MTender ID
CPV
45300000-0 - Lucrări de instalaţii pentru clădiri
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Lucrări de instalare a sistemului de panouri fotovoltaice
Budget: 2259170.83 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
caiet de sarcini panouri fotovoltaice, sediul central 1.docx
Technical Specifications
-
24.04.25 08:43
caiet de sarcini panouri fotovoltaice, sediul central 2.docx
Technical Specifications
-
24.04.25 08:43
anunt de participare lucrări de instalare a sistemului de panouri fotovoltaice.docx
tenderNotice
-
24.04.25 08:43
Date:
29 Apr 2025, 15:39
Question's name:
Module fotovoltaice
Question:
Module Fotovoltaice TOMATECH 545W - Va fi permisa utilizarea modulelor fotovoltaice cu o putere mai mare spre exemplu Module fotovoltaice >>>>>>> 590W ?
Answer (30 Apr 2025, 11:08):
Ar fi posibilă utilizarea și altor module fotovoltaice cu o putere mai mare, cu condiția respectării compatibilității cu întregul sistem.
Date:
29 Apr 2025, 15:52
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Dovada de resurse financiare: cel puțin 100% din valoarea ofertei cu TVA, disponibili în contul bancar al întreprinderii sau prin linia de creditare cu bani disponibili la zi, confirmate prin documente bancare - este o solicitare foarte abuziva, solicitam sa argumentati care este motivul unei astfel de cerinte
Answer (30 Apr 2025, 09:43):
Bună ziua!
Dacă vă referiți la criteriul de eligibilitate stabilit în anunțul de participare (Dovada de resurse financiare: cel puțin 100% din valoarea ofertei cu TVA, disponibili în contul bancar al întreprinderii sau prin linia de creditare cu bani disponibili la zi, confirmate prin documente bancare), Vă menționăm următoarele.
Având în vedere complexitatea proiectului, recepționarea lucrărilor nu va fi efectuată etapizat, ci doar finală. Astfel, în scopul asigurării riscului financiar, operatorul economic va demonstra că deține resursele financiare necesare pentru a susține toate costurile până la recepția finală a lucrărilor.
Operatorul economic va demonstra că dispune de resursele financiare necesare (excluzând beneficiul stabilit în devizul-ofertă) pentru executarea totală a lucrărilor, fără a solicita de la autoritatea contractantă mijloace financiare pe parcursul executării lucrărilor.
Vă mulțumim pentru înțelegere!
Date:
30 Apr 2025, 12:31
Question's name:
Recepționarea lucrărilor nu va fi efectuată etapizat
Question:
Conform doc. publicat "ds_lucrari.docx Documentele la ofertă- 24.04.25 08:43" Anexa nr. 25 la Documentația standard nr._____din “____” ________ 20___ , CONTRACT DE ANTREPRIZĂ Nr.
privind achiziţia prin, 3. VALOAREA LUCRĂRILOR ŞI MODALITĂŢILE DE PLATĂ, este mentionat achitarile "3.2.Achitările vor fi efectuate" , Această abordare contravine principiilor de echitate și proporționalitate, prevăzute de legislația achizițiilor publice, și impune un risc financiar excesiv asupra antreprenorului, mai ales în contextul în care se prevede că recepția va fi una unică și nu etapizată, considerăm că această prevedere este excesiv de restrictivă și creează un dezechilibru contractual major în defavoarea operatorului economic, solicitam sa revizim aceasta solicitare
Answer (30 Apr 2025, 13:29):
În pct. 3.2. din modelul contractului este specificat că ”Achitările vor fi efectuate prin transfer în baza facturilor fiscale, după primirea proceselor – verbale de recepţie a lucrărilor executate, semnate şi acceptate de către Beneficiar”. Prin urmare, procesul verbal de recepție finală a lucrărilor va fi acceptat de către autoritatea contractantă după instalarea și recepționarea întregului sistem de panouri fotovoltaice. Beneficiarul nu poate achita pentru unele lucrări parțial executate, neștiind dacă acestea vor fi funcționale cu întregul sistem.
Cerința ”Dovada de resurse financiare: cel puțin 100% din valoarea ofertei cu TVA - excluzând beneficiul stabilit în devizul-ofertă” nu este una restrictivă, deoarece oricare operator economic care ar putea executa asemenea lucrări își estimează cheltuielile proprii fără a apela la careva achitări prealabile ale Beneficiarului.
Totodată, vă menționăm că în scopul prezentării ofertelor, operatorii economici au dreptul de a se asocia, respectând condițiile prevăzute de legislație.
Vă mulțumim!
Date:
2 May 2025, 15:44
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Bună ziua, vă rugăm să atașați formularul F5 fără prețuri sau F1A desfășurat. Mulțumim pentru înțelegere
Answer (2 May 2025, 16:50):
Bună ziua. Pentru informații în privința consumului de resurse aferent normelor de deviz, apelați la nr. de contact 022-239-769.
Date:
6 May 2025, 08:54
Question's name:
Răspuns (2 mai 2025, 16:50):
Question:
Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de devizare) publicati forma 1 desfasurata
Answer (6 May 2025, 10:02):
Formularul de deviz desfășurat va fi atașat în sistem.
Date:
6 May 2025, 08:55
Question's name:
F1A desfășurat
Question:
Pentru a efectua o oferta cit mai corecta va rugam sa anexati F1 desfasurata a caietului de sarcini cu normele de resurse a pozitiilor.
Answer (6 May 2025, 10:02):
Formularul de deviz desfășurat va fi atașat în sistem.
Date:
6 May 2025, 08:55
Question's name:
F1A desfășurat
Question:
Rugam sa încărcați Formularul de deviz nr. 1 - Lista cu cantitatile de lucrari descifrat sunt intrbari la resurse. Dupa introducerea caietului de sarcini avem o multime de intrebari (Devizul depaseste suma alocata) ce tine de normele de consum a unor pozitii .Pentru a nu face incomoditate dra la fiecare pozitie,ce tine norma de consum cu intrebari suplimentare . Va rugam respectuos sa anexati F1 desfasurata.
Answer (6 May 2025, 10:02):
Formularul de deviz desfășurat va fi atașat în sistem.
Date:
6 May 2025, 08:55
Question's name:
F1A desfășurat
Question:
Cerinta privind F1 desfasurata nu e un moft ci vine din anex 23 a documentatiei standart s din art 37 a legii 131, cu nepublicarea F1 desfasurate riscati sa fie contestata documentatia
Answer (6 May 2025, 10:02):
Formularul de deviz desfășurat va fi atașat în sistem.
Date:
6 May 2025, 08:56
Question's name:
F1A desfășurat
Question:
D E C I Z I E Nr. 03D-482-22 Data: 09.08.2022, Pretențiile contestatorului:
În calitatea sa de persoană interesată, în cadrul procedurii de achiziție publică nr. MD-1657181465676, „Polimer Gaz Construcții” SRL formulează următoarele pretenții: Contestăm refuzul AC de a publica forma (F1) desfășurată. Vom menționa că
conform prevederilor din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice
de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz,
documentația de atribuire, Anexa nr. 23 „Caiet de sarcini”, care stabilește expres că
„Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz
nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de
resurse aferent fiecărei norme de deviz)”, ceea ce AC nu dorește să o facă, vom menționa
că în runda întrebări/răspunsuri în data de 08-07-2022 am solicitat publicarea formei
(F1) desfășurată, însă AC intenționat tergiversează să răspundă la solicitarea expusă
pe platformă, urmărind scopul de a eși din terminul de depunere a contestațiilor.
Aprecierea Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor: Astfel, la soluționarea contestației, Agenția va avea în vedere prevederile art. 37
alin. (1) din Legea nr. 131/2015, conform cărora specificațiile tehnice ale bunurilor,
lucrărilor şi serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere
exactă şi completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite
de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite, cât și dispozițiile pct. 27 sub-pct. 1), pct.
28 sub-pct. 1) și sub-pct. 5), pct. 29 sub-pct. 1) și sub-pct. 3) din Regulamentul cu privire
la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10
din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează şi concretizează necesitățile
autorității contractante de bunuri, lucrări şi servicii, coordonându-le în limitele
mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de
atribuire şi alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în
conformitate cu documentațiile standard aprobate. d e c i d e:
1. Se admite contestația nr. 02/516/22 din 12.07.2022, depusă de către „Polimer
Gaz Construcții” SRL, depusă pe marginea documentației de atribuire a procedurii de
achiziție publică nr. MD-1657181465676 privind achiziția „Teren de agrement
multifuncțional din sectorul "Bozu", or. Ialoveni (REPETAT)”, inițiată de către Agenția
de Dezvoltare Regională Centru;
2. Se obligă Agenția de Dezvoltare Regională Centru, ca măsură de remediere, în
termen de până la 10 zile de la primirea prezentei decizii, să modifice documentația de
atribuire a procedurii de achiziție publică nr. MD-1657181465676, nr. MD-
1657181465676, cu luarea în considerare a constatărilor din partea motivată a prezentei
decizii;
3. Se obligă Agenția de Dezvoltare Regională Centru, în termen de 3 zile din data
adoptării măsurilor de remediere dispuse prin prezenta decizie, să raporteze Agenției
Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor cu privire la realizarea remediilor impuse,
cu anexarea documentelor confirmative în acest sens.
Answer (6 May 2025, 10:03):
Formularul de deviz desfășurat va fi atașat în sistem.
Date:
6 May 2025, 08:56
Question's name:
Răspuns (30 apr 2025, 13:29):
Question:
Modificati documentatia sa corespunda solicitarilor
Answer (6 May 2025, 10:04):
Documentatia corespunde cerintelor solicitate de autoritatea contractanta.
Date:
6 May 2025, 09:03
Question's name:
19. Garanția de bună execuție a contractului, garanție bancară sau transfer pe contul autorității contractante, cuantumul 15%.
Question:
LEGE Nr. 131
din 03-07-2015
privind achiziţiile publiceArticolul 68. Garanţia pentru ofertă şi garanţia
de bună execuţie a contractului(12) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv. Nu puteti solicita 15% garantie de buna executie, maxim 6 %
Answer (6 May 2025, 10:01):
Nu există un act normativ care ar limita adaosul comercial la achiziția de lucrări.
Date:
6 May 2025, 11:11
Question's name:
În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ
Question:
Conform legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice Articolul 68. Garanţia pentru ofertă şi garanţia de bună execuţie a contractului, (12) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv. La caz adaosul comercial este limitat de actele normative: CP L.01.05-2012, CP L.01.01.-2012 , etc. -Norma (cota) beneficiului de deviz va constitui: 6%,Prin urmare garantia de buna executie nu poate depasi 6%, solicitam sa modificati cerinta respective.
Answer (7 May 2025, 13:10):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.
Date:
6 May 2025, 11:13
Question's name:
Nu există un act normativ care ar limita adaosul comercial la achiziția de lucrări.
Question:
adaosul comercial este limitat de actele normative: CP L.01.05-2012, CP L.01.01.-2012 , etc. -Norma (cota) beneficiului de deviz va constitui: 6%,Prin urmare garantia de buna executie nu poate depasi 6%, solicitam sa modificati cerinta respective.
Answer (7 May 2025, 13:11):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.
Date:
7 May 2025, 10:07
Question's name:
Doc de atribuire
Question:
Conform LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice ;Articolul 21. Capacitatea economică şi financiară
(1) Demonstrarea capacităţii economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi:
a) declaraţii bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional; Având în vedere că demonstrarea capacității economice și financiare se poate realiza, conform LEGE Nr. 131
din 03-07-2015
privind achiziţiile publice, prin „dovezi privind asigurarea riscului profesional”, vă rugăm să ne comunicați ce tipuri de documente justificative sunt considerate relevante și suficiente în acest sens.
vă rugăm să precizați dacă documente precum:
contracte încheiate cu furnizori pentru materiale sau echipamente necesare executării contractului;
documente care atestă existența stocurilor disponibile;
angajamente ferme de aprovizionare sau livrare;
Answer (7 May 2025, 13:15):
Oferta va fi prezentată în conformitate cu cerințele expuse în anunțul de participare.
Date:
7 May 2025, 10:19
Question's name:
Documentatie de atribuire
Question:
Conform Anexa nr. 25 3. VALOAREA LUCRĂRILOR ŞI MODALITĂŢILE DE PLATĂ; CONTRACT DE ANTREPRIZĂ
3.1.Valoarea lucrărilor, ce reprezintă obiectul prezentului contract, este de_________________________lei MD, inclusiv __________ TVA lei MD. (suma cu cifre şi litere) (suma cu cifre şi litere)
3.2.Achitările vor fi efectuate prin transfer în baza facturilor fiscale, după primirea proceselor – verbale de recepţie a lucrărilor executate, semnate şi acceptate de către Beneficiar.
3.3. Beneficiarul va verifica procesele-verbale de recepție a lucrărilor executate în termen de ….. zile calendaristice de la primirea acestora de la Antreprenor, plata lucrărilor se va face etapizat, în funcție de procentul de execuție, considerăm că solicitarea ca operatorul economic să demonstreze disponibilul integral (100%) din valoarea totală a lucrărilor nu este în concordanță cu fluxul real de decontare stabilit prin contractul propus. Mai mult decât atât, întrucât această solicitare nu este prevăzută explicit în documentația de atribuire și nu este justificată din punct de vedere juridic, considerăm că introducerea unei astfel de cerințe suplimentare ar putea crea premisele unor practici neconforme cu principiile transparenței, proporționalității și tratamentului egal, precum și riscul unor eventuale ilegalități procedurale.
Prin urmare, vă rugăm să reevaluați această cerință sau modificati documentatia standart
Answer (7 May 2025, 13:11):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.
Date:
7 May 2025, 10:39
Question's name:
Doc atribuire
Question:
Prin solicitarea de a deține în cont 100% din valoarea lucrărilor, încercați să introduceți o cerință neprevăzută în documentația de atribuire, care are ca efect limitarea participării operatorilor economici la procedura de achiziție, Această cerință, nefiind prevăzută expres în documentație și neavând corespondent în condițiile de plată stipulate în contract (care prevede decontarea etapizată), nu va putea produce efecte juridice după atribuirea contractului,
HOTĂRÂRE Nr. 638 din 26-08-2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrăriSecţiunea 3. Întocmirea şi conţinutul documentaţiei de atribuire 17. Documentația de atribuire cuprinde orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire., modificati documentatia de atribuire
Answer (7 May 2025, 13:12):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.
Date:
7 May 2025, 14:50
Question's name:
Răspuns (7 mai 2025, 13:12):
Question:
Prin solicitarea de a deține în cont 100% din valoarea lucrărilor, încercați să introduceți o cerință neprevăzută în documentația de atribuire, care are ca efect limitarea participării operatorilor economici la procedura de achiziție, Această cerință, nefiind prevăzută expres în documentație și neavând corespondent în condițiile de plată stipulate în contract (care prevede decontarea etapizată), nu va putea produce efecte juridice după atribuirea contractului,
HOTĂRÂRE Nr. 638 din 26-08-2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrăriSecţiunea 3. Întocmirea şi conţinutul documentaţiei de atribuire 17. Documentația de atribuire cuprinde orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire., modificati documentatia de atribuire
Answer (8 May 2025, 09:22):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.
Date:
7 May 2025, 14:51
Question's name:
Răspuns (7 mai 2025, 13:11):
Question:
Conform Anexa nr. 25 3. VALOAREA LUCRĂRILOR ŞI MODALITĂŢILE DE PLATĂ; CONTRACT DE ANTREPRIZĂ
3.1.Valoarea lucrărilor, ce reprezintă obiectul prezentului contract, este de_________________________lei MD, inclusiv __________ TVA lei MD. (suma cu cifre şi litere) (suma cu cifre şi litere)
3.2.Achitările vor fi efectuate prin transfer în baza facturilor fiscale, după primirea proceselor – verbale de recepţie a lucrărilor executate, semnate şi acceptate de către Beneficiar.
3.3. Beneficiarul va verifica procesele-verbale de recepție a lucrărilor executate în termen de ….. zile calendaristice de la primirea acestora de la Antreprenor, plata lucrărilor se va face etapizat, în funcție de procentul de execuție, considerăm că solicitarea ca operatorul economic să demonstreze disponibilul integral (100%) din valoarea totală a lucrărilor nu este în concordanță cu fluxul real de decontare stabilit prin contractul propus. Mai mult decât atât, întrucât această solicitare nu este prevăzută explicit în documentația de atribuire și nu este justificată din punct de vedere juridic, considerăm că introducerea unei astfel de cerințe suplimentare ar putea crea premisele unor practici neconforme cu principiile transparenței, proporționalității și tratamentului egal, precum și riscul unor eventuale ilegalități procedurale.
Prin urmare, vă rugăm să reevaluați această cerință sau modificati documentatia standart
Answer (8 May 2025, 09:22):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.
Date:
7 May 2025, 14:51
Question's name:
Răspuns (7 mai 2025, 13:15):
Question:
Conform LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice ;Articolul 21. Capacitatea economică şi financiară
(1) Demonstrarea capacităţii economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi:
a) declaraţii bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional; Având în vedere că demonstrarea capacității economice și financiare se poate realiza, conform LEGE Nr. 131
din 03-07-2015
privind achiziţiile publice, prin „dovezi privind asigurarea riscului profesional”, vă rugăm să ne comunicați ce tipuri de documente justificative sunt considerate relevante și suficiente în acest sens.
vă rugăm să precizați dacă documente precum:
contracte încheiate cu furnizori pentru materiale sau echipamente necesare executării contractului;
documente care atestă existența stocurilor disponibile;
angajamente ferme de aprovizionare sau livrare;
Answer (8 May 2025, 09:22):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.
Date:
7 May 2025, 14:52
Question's name:
Răspuns (7 mai 2025, 13:11):
Question:
Conform legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice Articolul 68. Garanţia pentru ofertă şi garanţia de bună execuţie a contractului, (12) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv. La caz adaosul comercial este limitat de actele normative: CP L.01.05-2012, CP L.01.01.-2012 , etc. -Norma (cota) beneficiului de deviz va constitui: 6%,Prin urmare garantia de buna executie nu poate depasi 6%, solicitam sa modificati cerinta respective.
Answer (8 May 2025, 09:22):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.
Date:
7 May 2025, 14:54
Question's name:
Nu există un act normativ care ar limita adaosul comercial la achiziția de lucrări.
Question:
Conform legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice Articolul 68. Garanţia pentru ofertă şi garanţia de bună execuţie a contractului, (12) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv. La caz adaosul comercial este limitat de actele normative: CP L.01.05-2012, CP L.01.01.-2012 , etc. -Norma (cota) beneficiului de deviz va constitui: 6%,Prin urmare garantia de buna executie nu poate depasi 6%, solicitam sa modificati cerinta respective.
Answer (8 May 2025, 09:22):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.
Date:
7 May 2025, 16:06
Question's name:
Răspuns (7 mai 2025, 13:12)
Question:
Conform Anexa nr. 25 3. VALOAREA LUCRĂRILOR ŞI MODALITĂŢILE DE PLATĂ; CONTRACT DE ANTREPRIZĂ
3.1.Valoarea lucrărilor, ce reprezintă obiectul prezentului contract, este de_________________________lei MD, inclusiv __________ TVA lei MD. (suma cu cifre şi litere) (suma cu cifre şi litere)
3.2.Achitările vor fi efectuate prin transfer în baza facturilor fiscale, după primirea proceselor – verbale de recepţie a lucrărilor executate, semnate şi acceptate de către Beneficiar.
3.3. Beneficiarul va verifica procesele-verbale de recepție a lucrărilor executate în termen de ….. zile calendaristice de la primirea acestora de la Antreprenor, plata lucrărilor se va face etapizat, în funcție de procentul de execuție, considerăm că solicitarea ca operatorul economic să demonstreze disponibilul integral (100%) din valoarea totală a lucrărilor nu este în concordanță cu fluxul real de decontare stabilit prin contractul propus. Mai mult decât atât, întrucât această solicitare nu este prevăzută explicit în documentația de atribuire și nu este justificată din punct de vedere juridic, considerăm că introducerea unei astfel de cerințe suplimentare ar putea crea premisele unor practici neconforme cu principiile transparenței, proporționalității și tratamentului egal, precum și riscul unor eventuale ilegalități procedurale.
Prin urmare, vă rugăm să reevaluați această cerință sau modificati documentatia standart
Answer (8 May 2025, 09:22):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.
Date:
8 May 2025, 09:20
Question's name:
LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice
Question:
Conform LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice ;Articolul 21. Capacitatea economică şi financiară
(1) Demonstrarea capacităţii economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi:
a) declaraţii bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional; Având în vedere că demonstrarea capacității economice și financiare se poate realiza, conform LEGE Nr. 131
din 03-07-2015
privind achiziţiile publice, prin „dovezi privind asigurarea riscului profesional”, vă rugăm să ne comunicați ce tipuri de documente justificative sunt considerate relevante și suficiente în acest sens.
vă rugăm să precizați dacă documente precum:
contracte încheiate cu furnizori pentru materiale sau echipamente necesare executării contractului;
documente care atestă existența stocurilor disponibile;
angajamente ferme de aprovizionare sau livrare;, ni se va permite sa prezentam dovezi privind asigurarea riscului profesional altele decit declaratii bancare?
Answer (8 May 2025, 09:24):
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Vă mulțumim.
Date:
8 May 2025, 09:21
Question's name:
Proiect de executie
Question:
Proiect de executie , publicati proiectele de executie, daca sunt
Answer (12 May 2025, 09:19):
Oferta se va depune conform cantităților de lucrări expuse în caietul de sarcini.
Date:
8 May 2025, 09:21
Question's name:
CAIET DE SARCINI
Question:
CAIET DE SARCINI /Obiectul achiziţiilor Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 / poz. 6 Tub termocontractabil CR 9.5-4.7 -15 buc , Care este lungimea unei bucati?
Answer (12 May 2025, 09:21):
Se vinde la metru. 1 bucată = 1 metru.
Date:
8 May 2025, 09:22
Question's name:
CAIET DE SARCINI
Question:
CAIET DE SARCINI /Obiectul achiziţiilor Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 / poz. 26 Sina Din -4 buc , insa conform formularului desfasurat se solicita resursa Sina PE- 4 buc, Care este lungimea resursa solicitata?
Answer (12 May 2025, 09:22):
Este șina Din.
Date:
8 May 2025, 09:22
Question's name:
CAIET DE SARCINI
Question:
CAIET DE SARCINI /Obiectul achiziţiilor Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 / poz. 35 Sina Din -2 buc , insa conform formularului desfasurat se solicita resursa Sina PE- 2 buc, Care este lungimea resursa solicitata?
Answer (12 May 2025, 09:22):
Este șina Din.
Date:
8 May 2025, 09:22
Question's name:
CAIET DE SARCINI
Question:
CAIET DE SARCINI /Obiectul achiziţiilor Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 / poz. 45 tablou electric 18Module -4 buc , Specificati va rugam Dimensiuni (L x W x H x Ø), Gradul de protecţie, Tip material confectionat?
Answer (12 May 2025, 09:24):
18 module dimensiunea poate fi diferita de aceea si am specificat 18 module. Tip material ABS plastic IP65
Date:
8 May 2025, 09:23
Question's name:
CAIET DE SARCINI
Question:
CAIET DE SARCINI /Obiectul achiziţiilor Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 / poz. 46 tablou electric 36Module -2 buc , Specificati va rugam Dimensiuni (L x W x H x Ø), Gradul de protecţie, Tip material confectionat?
Answer (12 May 2025, 09:25):
36 module dimensiunea poate fi diferita de aceea si am specificat 36 module. Tip material ABS plastic IP65
Date:
8 May 2025, 09:23
Question's name:
CAIET DE SARCINI
Question:
CAIET DE SARCINI /Obiectul achiziţiilor Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 / poz. 61 Smart enrgy manager -2 buc , conform formularului desfasurat se solicita resursa Smart meter - 2 buc, ce ofertam?
Answer (12 May 2025, 09:26):
Denumirea generală și desfășurată este aceiași.
Date:
8 May 2025, 09:23
Question's name:
CAIET DE SARCINI
Question:
CAIET DE SARCINI /Obiectul achiziţiilor Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 / poz. 23 Montare Dispozitiv - Limitator Supratensiune ОПС 1-C 4P 10/30kA 400V -2 buc , insa in poz. 51 Utilaj Limitator supratensiune ОПС 1 4P C 20kA 400V -2 buc, ce ofertam?
Answer (12 May 2025, 09:27):
Limitator Supratensiune ОПС 1-C 4P 10/30kA 400V -2 buc
Date:
8 May 2025, 09:24
Question's name:
CAIET DE SARCINI
Question:
CAIET DE SARCINI /Obiectul achiziţiilor Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 / poz. 30 Montare CH 10*38 1P 20A 100 V DC -28 buc , insa in poz. 54 Utilaj CH 10*38 1P 20A 1000V DC -28 buc, ce ofertam?
Answer (12 May 2025, 09:28):
CH 10*38 1P 20A 1000V DC -28 buc
Date:
8 May 2025, 09:25
Question's name:
CAIET DE SARCINI 2-1-2
Question:
CAIET DE SARCINI 2-1-2 Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166/ Poz. 4 Profil zincat 43*80 – 66.6m , conform formularului desfasurat se solicita resursa Profil zincat 43*50 – 66.6m , ce ofertam?
Answer (12 May 2025, 09:28):
Profil zincat 43*80 – 66.6m
Date:
8 May 2025, 09:25
Question's name:
CAIET DE SARCINI 2-1-2
Question:
CAIET DE SARCINI 2-1-2 Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 – lipsesc conectoare profil, cum procedam?
Answer (12 May 2025, 09:30):
Oferta se va depune conform caietului de sarcini.
Date:
8 May 2025, 09:25
Question's name:
CAIET DE SARCINI
Question:
CAIET DE SARCINI /Obiectul achiziţiilor Instalarea sistemului de panouri fotovoltaice pentru blocul administrativ cu nr. cadastral 0100519.049.02, situat în mun. Chișinău, bd-ul Ștefan cel Mare și Sfânt 166 – caietul de sarcini nu prevede nici un metru de jgheab metallic- sa fie asa correct?
Answer (12 May 2025, 09:31):
Prevede furtun metalic. Oferta se va depune conform caietului de sarcini.
Date:
12 May 2025, 12:44
Question's name:
Garantie buna executie
Question:
onform legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice Articolul 68. Garanţia pentru ofertă şi garanţia de bună execuţie a contractului, (12) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv. La caz adaosul comercial este limitat de actele normative: CP L.01.05-2012, CP L.01.01.-2012 , etc. -Norma (cota) beneficiului de deviz va constitui: 6%,Prin urmare garantia de buna executie nu poate depasi 6%, solicitam sa modificati cerinta respectiva
Answer (12 May 2025, 13:26):
Autoritatea contractantă s-a expus anterior asupra acestui fapt.
Totodată, Vă aducem la cunoștință că potrivit prevederilor art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta lege.
Vă rugăm nu mai insistați cu aceste solicitări.
Mulțumesc.
Date:
12 May 2025, 17:45
Question's name:
Răspuns (30 apr 2025, 09:43):
Question:
Vă rugăm să ne explicați care este raționamentul solicitării unei garanții de bună execuție în cuantum de 15% din valoarea contractului, în condițiile în care plata lucrărilor se va efectua integral doar după finalizarea și recepția acestora, conform pct. 15 din anunt de participare
Considerăm că, în acest caz, riscul autorității este deja acoperit prin plata unică la final, iar impunerea suplimentară a unei garanții de 15% apare ca o măsură disproporționată, care descurajează participarea și încalcă principiul proporționalității.
Answer (13 May 2025, 09:49):
Bună ziua!
Garanția de bună execuție a lucrărilor are rolul de a proteja autoritatea contractantă împotriva eventualelor neconformități sau întârzieri în toate etapele executării lucrărilor. Prin urmare, aceasta reduce riscul ca operatorul economic să abandoneze lucrările în toate fazele executării acestora.
Date:
12 May 2025, 17:47
Question's name:
Răspuns (12 mai 2025, 13:26):
Question:
Vă rugăm să ne explicați care este raționamentul solicitării unei garanții de bună execuție în cuantum de 15% din valoarea contractului, în condițiile în care plata lucrărilor se va efectua integral doar după finalizarea și recepția acestora, conform pct. 15 din anunt de participare
Considerăm că, în acest caz, riscul autorității este deja acoperit prin plata unică la final, iar impunerea suplimentară a unei garanții de 15% apare ca o măsură disproporționată, care descurajează participarea și încalcă principiul proporționalității., si nici macar nu aveti drep legal sa solicitati 15%
Answer (13 May 2025, 09:50):
Bună ziua!
Garanția de bună execuție a lucrărilor are rolul de a proteja autoritatea contractantă împotriva eventualelor neconformități sau întârzieri în toate etapele executării lucrărilor. Prin urmare, aceasta reduce riscul ca operatorul economic să abandoneze lucrările în toate fazele executării acestora.
Date:
12 May 2025, 17:59
Question's name:
Garantie buna executie
Question:
CONFORM "ds_lucrari.docx" publicat de dumnevoastra
54. Oferta elaborată de ofertant trebuie să cuprindă:
b) documentația de deviz (formularele 3, 5 și 7 corespunzător CPL.01.01-2012 sau alte metode elaborate și aprobate prin acte normative de către Ministerul Economiei și Infrastructurii), conform Formularului de deviz nr. 1, din anexa nr. 23, lista cu cantitățile de lucrări.
CONFORM CPL.01.01-2012 sau alte metode elaborate și aprobate prin acte normative de către Ministerul Economiei și Infrastructurii -Norma (cota) beneficiului de deviz va constitui: 6%
legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice Articolul 68. Garanţia pentru ofertă şi garanţia de bună execuţie a contractului, (12) Cuantumul garanţiei de bună execuţie a contractului nu trebuie să depăşească 15% din valoarea de deviz a contractului de achiziţii publice. În cazurile în care adaosul comercial este limitat prin act normativ, cuantumul garanției de bună execuție nu va depăși limita prevăzută de actul normativ respectiv.
Answer (13 May 2025, 09:57):
Autoritatea contractantă s-a expus anterior asupra acestui fapt.
Rubrica ”Clarificări” din sistemul SIARSAP, este pentru a clarifica unele detalii privind cerințele documentației de atribuire, nu pentru a expune pretenții asupra acesteia.
Totodată, Vă aducem la cunoștință că potrivit prevederilor art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice persoană care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziţie publică un act al autorităţii contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta lege.
Vă rugăm nu mai insistați cu aceste solicitări.
Mulțumesc.
Date:
12 May 2025, 18:10
Question's name:
Propunere financiara
Question:
CONFORM "anunt de participare lucrări de instalare a sistemului de panouri fotovoltaice.docx"
pct. 16 subpunct 2 solicitati sa prezentam Propunerea financiară Conform formularului atașat în SIARSAP tot aici solicitati sa prezentam Perioada de garanție a lucrărilor: minim 36 luni.
Perioada de garanție panouri fotovoltaice: minim 120 luni
Perioada de garanție invertor: minim 60 luni
INSA CONFORM "propunerea financiara (oferta).docx" nu conține rubrici pentru prezentarea acestor perioade de garanție, ceea ce creează neclaritate și riscul interpretărilor diferite la evaluare.
Prin urmare, vă rugăm să publicați un formular actualizat care să reflecte în mod clar toate cerințele menționate în anunțul de participare.
Answer (13 May 2025, 09:56):
Bună ziua!
Perioadele de garanție pentru toate componentele menționate se vor expune în formă liberă, în anexa la Formularul "propunerea financiara (oferta).docx".
Vă mulțumim
Date:
12 May 2025, 18:38
Question's name:
Anunt de participare
Question:
În documentația de atribuire specificați că toate contractele prezentate ca experiență similară trebuie confirmate prin procesul-verbal de recepție finală a lucrărilor CONFORM HG nr. 285/1996 – Norme privind recepția lucrărilor
Art. 36: „Recepția finală este convocată de investitor în cel mult 15 zile după expirarea perioadei de garanție. Perioada de garanție este cea prevăzută în contract. CONFORM LEGE Nr. 721 din 02-02-1996 privind calitatea în construcţii garantie pentru lucrarile executate minim 5 ani , ADICA nici un operator economic care respecta aceste prevederi legale corespunde solicitarilor voastre, or nu cumva INTENTIONATI A ATRIBUI UN CONTRACT UNUI OPERATOR ECONOMIC CARE A EXECUTAT O LUCRARE SI A EFECTUAT RECEPTIA FINALA inainte expirarii perioadei de garantie a contractului
Answer (13 May 2025, 14:10):
În cazul în care operatorul economic nu va dispune de proces verbal de recepție finală, se va accepta și procesele verbale de recepție la terminarea lucrărilor.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK