1
Enquiry period
with 14.04.2025 16:37
to 24.04.2025 12:00
3 hours left
2
Bidding period
with 24.04.2025 12:00
to 30.04.2025 12:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Enquiry period
Estimated value without VAT 1 300 000 MDL
Period of clarifications: 14 Apr 2025, 16:37 - 24 Apr 2025, 12:00
Submission of proposals: 24 Apr 2025, 12:00 - 30 Apr 2025, 12:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Advertising
Subscribe
Advertising

lucrărilor publice pentru instalarea rețelei de apeduct pentru irigarea spațiilor verzi, str. Florilor colț cu str. Miron Costin, mun. Chișinău

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2068, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Kiev, 3
Web site
---
The contact person
Full name
BUZU Tudor
Contact phone
022441098
Purchase data
Date created
14 Apr 2025, 16:37
Date modified
22 Apr 2025, 22:44
Achizitii.md ID
21405006
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Advertising
Documents of the procurement procedure
ds_lucrari (3).docx
Bidding Documents
-
14.04.25 16:37
duae_ro_.doc
Bidding Documents
-
14.04.25 16:37
anunt de participare modificat.pdf anunt de participare modificat.pdf
Bidding Documents
-
15.04.25 13:43
Date:
22 Apr 2025, 22:44
Question's name:
p.18 Anunt de participare
Question:
Va Rugam sa explicati expresia: Manualul Calitatii/Cerificat ISO sau analogic. Se cere Manualul calitatii sau certificat ISO sau ambele? Ce se subintelege sub "analogic"?
Date:
22 Apr 2025, 22:46
Question's name:
p.30 Anunt de participare
Question:
In ce mod se va prezenta dovada detinerii in stoc a materialelor?
Date:
23 Apr 2025, 21:38
Question's name:
Anunt de participare
Question:
In cadrul procedurii actuale de achizitie publica, in anuntul de participare p.30, cereti prezentarea dovezii detinerii in stock de catre operatorii economici a unor materiale. Tinem sa Va amintim ca in cadrul procedurii de achizitie: ocds-b3wdp1-MD-1724934307541 din 29 august 2024 privind achizitia lucrări publice pentru instalarea rețelei de apeduct pentru irigarea spațiilor verzi, str. Florilor colț cu str. M. Costin si la care obiectul achiziie este acelas cu obiectul de achizitie in procedura actuala, autoritatea contractanta a cerut prezentarea mostrelor pentru anumite materiale. Acest subiect a fost contestat, iar in deciziile AGENŢIEI NAȚIONALE PENTRU SOLUȚIONAREA CONTESTAȚIILOR Nr. 03D-751-24 Data: 25.10.2024 si Nr. 03D-926-24 Data: 19.12.2024, si care sunt obligatorii pentru parti, Agenția reține că, potrivit pct. 16 subpct. 25 din anunțul de participare, autoritatea contractantă a stabilit cerința de calificare „Lista materialelor ce urmează a fi utilizate la efectuarea lucrărilor, cu prezentarea ulterioară a mostrelor și certificatelor de conformitate”, iar modul de demonstrare/îndeplinirii cerinței – „Lista materialelor și copii ale certificatelor de conformitate la toate materialele, confirmate prin aplicarea semnăturii electronice a ofertantului”. În această privință sunt relevante prevederile art. 22 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 131/2015 conform cărora în cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziţii publice de bunuri, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de cantitatea şi de complexitatea bunurilor ce urmează să fie furnizate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, mostre (în măsura în care necesitatea prezentării este justificată), descrieri şi/sau fotografii a căror autenticitate trebuie să poată fi demonstrată în cazul în care autoritatea contractantă solicită acest lucru. Din interpretarea cerinței stabilite se constată că aceasta nu este corelată cu modul de demonstrare/îndeplinire a acesteia, totodată, se constată acestea sunt formulate ambiguu, or, s-a operat cu cuvântul „materiale”, nefiind clar stabilit că operatorii economici urmează să prezinte în calitate de mostră utilajul ce urmează a fi instalat la obiect „LR-MB-30”, la caz, în cantitate de 1 buc, astfel încât potențialii ofertanți fie să accepte o asemenea condiție, fie să o conteste. Or, conform prevederilor art. 40 alin. (1) din legea prenotată, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. În același context, Agenția reține că, potrivit Dicționarului explicativ al limbii române, cuvântul „mostră” are următoarele sensuri: Exemplar luat dintr-o serie de obiecte identice sau cantitate mică dintr-o marfă, dintr-un material etc., după care se pot aprecia anumite însușiri ale acestora; probă, eșantion. Parte dintr-un material sau dintr-o substanță după care se poate stabili calitatea întregului; probă; eșantion. Obiect care servește drept orientare pentru o reproducere sau o imitație; exemplu; model. Din aceste considerente, este relevantă aceeași apreciere expusă în Decizia nr. 03D-751-24 din 25.10.2024, și anume faptul că operatorii economici nu sunt obligați să achiziționeze și să dețină în stoc utilajul ce urmează a fi instalat la obiect până a fi încheiat contractul de achiziție publică, ce, la caz, nu reprezintă o simplă mostră a unui material de construcție, or atât timp cât nu a fost stabilită o cerință clară în acest sens, autoritatea contractantă nu dispune de o libertate discreționară de alegere la etapa de evaluare a ofertelor de a cere sau nu ofertantului să-i fie prezentată dovada deținerii în stoc a unui anumit utilaj/echipament. Prin urmare, Rugam modificarea anuntului de participare prin omiterea cerintei din p.30 a acestuia.
Date:
23 Apr 2025, 21:57
Question's name:
Anunt de participare
Question:
In p29 a anuntului de participare se cere vizita la santierul de lucru. In acest punct este indicat ca operatorul economic se va deplasa la santierul de lucru, depunand in acest sens o solicitare pentru a fi fixata ziua si ora deplasarii la santierul de lucru. Insa nu este clar, in ce mod se va depune solicitarea, catre cine se depune solicitarea, persoana responsabila de solutionarea solicitarilor, si de ce vizitarea santierului este obligatorie?
Question's name
Question
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.