1
Enquiry period
with 04.04.2025 16:09
to 10.04.2025 12:00
9 hours left
2
Bidding period
with 10.04.2025 12:00
to 16.04.2025 12:00
3
Auction
17.04.2025 09:00
4
Evaluation

5
Contract

Status Enquiry period
Estimated value without VAT 416 000 MDL
Period of clarifications: 4 Apr 2025, 16:09 - 10 Apr 2025, 12:00
Submission of proposals: 10 Apr 2025, 12:00 - 16 Apr 2025, 12:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801

Subscribe

Servicii de deservire a utilajului medical

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD- 2028, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Asachi Gh., 67A
Web site
---
The contact person
Full name
Dorina Lutenco
Contact phone
067493406
Purchase data
Date created
4 Apr 2025, 16:09
Date modified
7 Apr 2025, 12:04
Achizitii.md ID
21394356
CPV
50400000-9 - Servicii de reparare şi de întreţinere a echipamentului medical şi de precizie
Type of procedure
Request price offers (services)
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
duae.doc
Bidding Documents
-
4.04.25 16:09
ds bunuri_servicii.docx
Bidding Documents
-
4.04.25 16:09
Date:
7 Apr 2025, 12:04
Question's name:
Bugetul estimativ
Question:
Vă rugăm să indicați temeiul, în baza căruia a fost stabilit bugetul estimativ pentru prezenta procedură de achiziție, ținând cont de faptul, că costul serviciilor de mentenanță și deservire pentru echipamentele medicale are la bază, de regulă, valoarea echipamentului, iar în componența acestui cost intră și cheltuielile pentru instruirea și certificarea inginerilor de catre producatori. Totodată, rugăm să ne explicați motivele pentru care, în ultimii ani, se constată o tendință de reducere anuală a bugetelor pentru servicii similare, în condițiile în care rata inflației este în creștere, iar ofertele depuse în cadrul procedurilor anterioare au depășit în mod constant valoarea estimativă, stabilită de autoritatea contractantă.
Date:
7 Apr 2025, 12:08
Question's name:
Motivele reducerii anuale
Question:
Solicităm respectuos să explicați care sunt motivele reducerii anuale a bugetului pentru servicii similare, în condițiile inflației persistente și ale faptului că în anii precedenți ofertele prezentate au depășit constant valoarea estimată. În comparație cu anul 2020 prețurile pentru echipamentele sofisticate, care costa in jur de 40-50 mii euro a scăzut de patru ori, de la 20.000 de lei a ajuns la 5.000 lei! Costul de 5.000 de lei este la nivelul de deservire a unui distilator, dar nu a unor echipamente cu softuri sofisticate si precizie înalta , care sunt prezentate in lista dvs. de deservire si au preturi de peste 1.500.000 lei.
Date:
7 Apr 2025, 16:27
Question's name:
In punctul 8 din Scrisoare de garanție din partea participantului la licitație că serviciile vor fi efectuate de către personal autorizat la așa tip de servicii .
Question:
In punctul 8 din Scrisoare de garanție din partea participantului la licitație că serviciile vor fi efectuate de către personal autorizat la așa tip de servicii . Cerem, ca in loc de scrisoare de Garanție ( care nu oferă participanților la licitație transparentă) , ofertantul să prezinte pentru fiecare poziție ofertată: 1.) AUTORIZAȚIA DE LA PRODUCĂTOR pentru servicii de diagnostică, mentenanță, pentru funcționarea corectă a aparatelor, eliberată de către compania care a produs echipamentul , pentru care se solicita aceste servicii. SAU dupa caz 2) CERTIFICAT DE INSTRUIRE ( training) în utilizarea software-ului, standardelor, protocolului și procedurilor, pentru a utiliza aceste produse pentru IQ/OQ/PQ in tehnici analitice, pentru servicii la echipamentele vizate in caietul de sarcini
Date:
7 Apr 2025, 16:59
Question's name:
In punctul 8 .Prin asumarea de răspundere financiară în cazul defecțiunilor produse echipamentului beneficiarului în procesul lucrărilor și/sau cauzate de calitatea insuficientă a lucrărilor. Semnat electronic de către participant
Question:
In punctul 8 .Prin asumarea de răspundere financiară în cazul defecțiunilor produse echipamentului beneficiarului în procesul lucrărilor și/sau cauzate de calitatea insuficientă a lucrărilor. Semnat electronic de către participant Rugăm : 1.) Sa explicați, in baza căror legi si hotărâri de guvern Va fi calculată suma răspunderii financiare, precumsi in baza căror formule? Aceasta clauza va fi menționată in Contractul standard de Achizitii publice si cum va fi formulată? 2.) Enumerati criteriile, care vor putea stabili, dacă defecțiunea a fost cauzată in procesul lucrărilor și/sau cauzate de calitatea insuficientă a lucrărilor efcetuate de catre părestator - sau in urma unor manipulări eronate a lucratorilor din laboratorul beneficiarului sau terte persoane neautorizate de către producător? 3.) Orice Serviciu de deservire a utilajului medical se face in baza unui Contract . Serviciile de diagnostica, mentenanță se acorda conform documentației tehnice a aparatului, cu prezentarea listei pieselor și consumabilelor necesare pentru funcționarea corectă a aparatului . La finalizarea serviciilor de deservire a utilajului medical se semnează Actul de predare-primire a lucrărilor si Raportul de mentenanță , care sunt semnate din partea Beneficiarului de către șefii de laborator si persoanele responsabile de primire a lucrărilor efectuate. Conform Clauzelor Contractuale punctul Condiţii de predare-primire : Serviciile se consideră predate de către Prestator şi recepţionate de către Beneficiar dacă: cantitatea Serviciilor corespunde informaţiei indicate în Specificația de Pret şi documentele de însoţire b) calitatea Serviciilor corespunde informaţiei indicate în Specificaţia Tehnică. Dacă lucrările de deservire nu sunt calitative si conforme cu cerințele Contractului, documentele aferente nu se semnează de către beneficiarul final. Rugăm , sa nu inventați clauze, care contravin legislației in vigoare si sa excludeti acest punct. fiindca in asa caz dvs impuneti prestatorul de servicii sa poartă răspundere pentru manipulările eronate ale operatorilor beneficiarului, care nu pot fi monitorizate de către Prestator.
Date:
7 Apr 2025, 18:42
Question's name:
Oferta comerciala depaseste bugetul alocat.
Question:
Daca oferta comerciala depaseste bugetul alocat cu 45%- 50%, este motiv de descalificare? Conform anuntului, nu am identificat o limita pentru descalificare.
Date:
8 Apr 2025, 11:01
Question's name:
Excludeti punctul 1.4 din Contract
Question:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical. 1. Excludeti punctul 1.4 din Contract : Termenele de garanţie a Serviciilor sunt __ Serviciile de diagnostică, mentenanță, totul conform documentației tehnice a aparatului,cu prezentarea listei pieselor și consumabilelor necesare pentru funcționarea corectă a aparatului – nu sunt servicii de REPARAȚIi și deci nu pot avea Garanție. Calitatea serviciilor de deservire sunt testate pe loc in timpul acordarii acestor servicii de către beneficiarul final
Date:
8 Apr 2025, 11:04
Question's name:
punctul 2.2 din Contract
Question:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical. In punctul 2.2 din Contract Documentația de însoțire a Serviciilor incluse nu este specificata procedura de ofertare a facturii fiscale și a actului de predare – primire a serviciilor - Se solicită prezentarea unei singure facturi pentru tot anul, sau cite o factura pentru fiecare beneficiar (CSP) final? - Actul de predare – primire a serviciilor se solicita anexat la fiecare Factura fiscala?
Date:
8 Apr 2025, 11:05
Question's name:
punctului 2.3 din Contract
Question:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical. In punctului 2.3 din Contract - Daca se solicita o singura factura fiscala pentru serviciile pe tot anul, atunci cum se vor prezenta ”Beneficiarului cel tîrziu la momentul prestării serviciilor la destinaţia finală?” - indicati, cine va fi obligat sa semneze Actele de predare – primire a serviciilor la destinatia finala de la fiecare beneficiar final ( CSP) ? - indicati, daca Factura fiscala trebuie prtezentata in forma electronica sau nu? Daca in foma electronica - atunci cum poate fi prezentata in original la destinaţia finală? fiindca in punctul 4.2. se specifică ca Prestatorul este obligat să prezinte Beneficiarului un exemplar original al facturii fiscale odată cu prestarea Serviciilor.
Date:
8 Apr 2025, 11:06
Question's name:
punctul 4.c din Contract excludeti
Question:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical. In punctul 4.c din Contract excludeti ”ambalajul şi integritatea Serviciilor corespunde informaţiei indicate în Specificaţie”- Notiunile de ”ambalajul şi integritate” se refera la Bunuri, nu si la Servicii.
Date:
8 Apr 2025, 11:07
Question's name:
punctul 4.2 din Contract
Question:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical In punctul 4.2 din Contract , ca Prestatorul este obligat să prezinte Beneficiarului un exemplar original al facturii fiscale odată cu prestare (a) Serviciilor, Specificati: - o singura factura fiscala, sau facturi fiscale pentru fiecare destinatie finala ( CSP) ?
Date:
8 Apr 2025, 11:08
Question's name:
Excludeti punctul 5.1 din Contract
Question:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical. Excludeti punctul 5.1 din Contract : Serviciile furnizate în baza contractului vor respecta standardele prezentate de către prestator în propunerea sa tehnică . Care standardele prezentate ? Achizitia este pentru servicii nu bunuri – excludeti acest punct .
Date:
8 Apr 2025, 11:09
Question's name:
Excludeti punctul 5.2 din Contract
Question:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical. Excludeti punctul 5.2 din Contract : Cînd nu este menţionat nici un standard sau reglementare aplicabilă se vor respecta standardele sau alte reglementări autorizate în ţara de origine a Serviciilor . Excludeti acest punct, care se refera la achizitionarea de bunuri.
Date:
8 Apr 2025, 11:10
Question's name:
Excludeti punctul 9.2. din Contract
Question:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical. Excludeti punctul 9.2. din Contract Pretenţiile privind calitatea serviciilor prestate sunt înaintate Prestatorului în termen de 5 zile de la depistarea deficienţelor de calitate. Acest punct nu se refera la servicii de deservire.
Date:
8 Apr 2025, 11:11
Question's name:
Excludeti punctul 9.5 din Contract
Question:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical. Excludeti punctul 9.5 din Contract . Prestatorul poartă răspundere pentru calitatea Serviciilor în limitele stabilite, inclusiv pentru viciile ascunse. Care vicii ascunse pot fi in procesul de deservire? Textul se refera la bunuri.
Date:
8 Apr 2025, 11:12
Question's name:
Excludeti punctul 9.6 din Contract
Question:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical. Excludeti punctul 9.6 din Contract. În cazul devierii de la calitatea confirmată prin certificatul de calitate întocmit de organizaţia independentă neutră sau autorizată în acest sens, cheltuielile pentru staţionare sau întîrziere sunt suportate de partea vinovată – nu se refera la servcii .
Date:
8 Apr 2025, 11:13
Question's name:
Excludeti punctul 11 din Contract
Question:
In DOCUMENTAŢIA STANDARD pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii in sectiunea CONTRACT – MODEL, RUGAM sa corectati textul Contractul si sa-l aduceti la forma de Contract pentru Servicii, excluzint totul, ce are legatura cu livrarea de bunuri, si nu se refera la Prestarea de servicii de DESERVIRE a utilajului medical. Excludeti punctul 11 din Contract, referitor la Drepturi de proprietate intelectuală , care nu are nici o legatura cu acordarea de servicii :11.1. Prestatorul are obligaţia să despăgubească achizitorul împotriva oricăror: a) reclamaţii şi acţiuni în justiţie, ce rezultă din încălcarea unor drepturi de proprietate intelectuală (brevete, nume, mărci înregistrate etc.), legate de echipamentele, materialele, instalaţiile sau utilajele folosite pentru sau în legătură cu produsele achiziţionate
Question's name
Question
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.