Select the type of procedure
Commercial procurement
21381567
1
Enquiry period
with
17.03.2025 16:40
to 26.03.2025 09:56
to 26.03.2025 09:56
2
Bidding period
with
26.03.2025 09:56
to 06.04.2025 08:26
to 06.04.2025 08:26
4 days left
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Bidding period
Estimated value without VAT
1 077 603 MDL
Period of clarifications:
17 Mar 2025, 16:40 - 26 Mar 2025, 9:56
Submission of proposals:
26 Mar 2025, 9:56 - 6 Apr 2025, 8:26
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Bidding period
Instalarea panourilor fotovoltaice pe terenul imobilul cu nr. cadastral 9614130051 s. Bugeac, r-nul Comrat
Information about customer
Title
Fiscal code/IDNO
Address
3812, МОЛДОВА, АТО Гагаузия, с.Буджяк, s.Bugeac, str. Miciurina, 23
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
17 Mar 2025, 16:40
Date modified
24 Mar 2025, 9:56
Achizitii.md ID
21381567
MTender ID
CPV
45200000-9 - Полные или частичные строительные работы и публичные работы
Type of procedure
Request price offers (works)
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
проектная документация.semnat-5-11.pdf
проектная документация.semnat-5-11.pdf
Bidding Documents
-
17.03.25 16:40
deviz forma 5 fotovoltaice 2025.pdf
deviz forma 5 fotovoltaice 2025.pdf
Bidding Documents
-
17.03.25 16:40
duae fotovoltaice 2025.semnat.pdf
duae fotovoltaice 2025.semnat.pdf
Bidding Documents
-
17.03.25 16:40
caiet de srcini fotovoltaice 2025.semnat.pdf
caiet de srcini fotovoltaice 2025.semnat.pdf
Bidding Documents
-
18.03.25 11:40
anunt_de_participare_fotovoltaice 2025_modificat.semnat.pdf
anunt_de_participare_fotovoltaice 2025_modificat.semnat.pdf
Documents history
-
anunt_de_participare_fotovoltaice 2025_modificat.semnat.pdf
anunt_de_participare_fotovoltaice 2025_modificat.semnat.pdf
ID: 4d00035e-29ac-42e8-8620-7ecf71feb5e5
Bidding Documents
-
anunt_de_participare_fotovoltaice 2025.semnat.pdf
anunt_de_participare_fotovoltaice 2025.semnat.pdf
ID: 4d00035e-29ac-42e8-8620-7ecf71feb5e5
Bidding Documents
Bidding Documents
-
24.03.25 09:56
aviz de coordonare a proiectului.pdf
aviz de coordonare a proiectului.pdf
Bidding Documents
-
24.03.25 09:56
Date:
18 Mar 2025, 09:44
Question's name:
CS
Question:
Buna ziua ati publcat forma 5 aici nu sunt volumele, publicati caietul de sarcini cu volume
Answer (18 Mar 2025, 11:46):
Buna ziua, publcat caietul de sarcini cu volume
Date:
21 Mar 2025, 09:30
Question's name:
Aviz de coordonare a proiectului
Question:
Proiectul dvs. este coordonat cu Premier Energy? Dacă da, vă rugăm să încărcați pe platformă avizul de coordonare a proiectului.
Answer (21 Mar 2025, 14:54):
Bună ziua, scrieți-ne o solicitare pe e-mail ( primaria.bugeac@gmail.com ) și vă vom trimite un Anunț de coordonare a proiectului cu Premier Energy.
Date:
21 Mar 2025, 16:59
Question's name:
Operatorul economic inregistrat innlista producatorilor EEE
Question:
Suntem o întreprindere care cumpar echipamentul și bunurile de pe piata locala, respectiv nu suntem înregistrati în acest registru. Însa putem prezenta aceasta dovada din partea furnizorului nostru. Rugam sa corectati cerintele evident abuzive, din caietul de sarcini, in spiritul legii 131 din 2015 privind impartialitatea, concurenta loaiala/neloaiala si accesul impartial la licitatiile publice.
Answer (24 Mar 2025, 08:55):
Buna ziua, Dumneavoastră puteți prezenta aceste acte și de la furnizor.
Date:
22 Mar 2025, 10:41
Question's name:
Cifra medie anuală de afaceri
Question:
Nu credeți că Cifra medie anuală de afaceri în ultimii 3 ani în valoare de 28 000 000 lei este prea mult pentru achiziționarea unui obiect cu o valoare estimată fără TVA de 1 077 603 lei? De ce nu 40 000 000 lei sau 12 000 000 lei? În opinia noastră, o cifră obiectivă ar fi o cifră care ar reflecta durata proiectului dvs și numărul mediu de proiecte similare pe an, care este de aproximativ 8 proiecte similare pe an sau aproximativ 8 620 824 lei. Se pare că criteriile dvs de achiziție sunt adaptate unui anumit ofertant, ceea ce reprezintă o încălcare a legii. Vă rugăm să justificați acest criteriu.
Answer (24 Mar 2025, 09:14):
Buna ziua. Vă mulțumim pentru comentariu. Vom face modificările corespunzătoare.
Date:
22 Mar 2025, 10:53
Question's name:
Panouri și Invertor
Question:
Conform p.6 art.37 LEGEA 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice, Specificațiile tehnice nu vor face referinţă la o anumită marcă comercială sau la un anumit agent economic, la un brevet, o schiţă sau un tip de bunuri, de lucrări şi de servicii, nu vor indica o origine concretă, un producător sau un operator economic concret. În cazul în care nu există un mod suficient de exact de expunere a cerinţelor faţă de achiziţie, iar o astfel de referinţă este inevitabilă, caracteristicile vor include cuvintele „sau echivalentul”. În caiet de srcini ați indicat un anumit producător și numele exact: Panouri BSM560M10-72HPH 560W și Invertor Solis S5-GC 50K fără a indica „sau echivalentul”. De asemenea, nu este complet clar dacă se pot instala, de exemplu, panouri cu o putere de 540W sau 580W menținând în același timp puterea totală a stației?
Answer (24 Mar 2025, 08:44):
Buna ziua, oferta trebuie sa fie in conformitate cu proiectul tehnic.
Date:
24 Mar 2025, 10:10
Question's name:
sintagam „sau echivalent”
Question:
Având în vedere faptul că dorințele autorității contractante nu pot fi mai importante decât prevederile legii, respectiv p.6 art.37 LEGEA 131 din 03-07-2015 privind achizițiile publice. Solicităm să modificați documentația de atribuire, inclusiv documentația de proiect cu mențiunea (sau echivalent) pentru toate tipurile de echipamente în care sunt specificate modelul exact și denumirea exactă. În caz contrar, vom avea toate motivele să contestăm această procedură în fața Agenției Naționale pentru Soluționarea Contestațiilor în orice etapă a acestei proceduri de achiziție.
Answer (24 Mar 2025, 12:35):
Buna ziua. Expresia „sau echivalent” se aplică tuturor materialelor. Antreprenorii au voie să ofere materiale de diferite grade, dar parametrii tehnici trebuie să respecte documentația de proiectare.
Date:
24 Mar 2025, 10:30
Question's name:
Dare în expluatare?
Question:
Operatorul economic ar trebui să includă cheltuielile de măsurările laboratorice, de punere în funcțiune și obținerea actului de corespundere de la ANRE? Dacă da, specificați acest lucru în documentația de atribuire.
Answer (24 Mar 2025, 12:40):
Buna ziua. Antreprenorul suportă costurile lucrărilor de testare în laborator și de punere în funcțiune, precum și de obținere a unui certificat de conformitate ANRE.
Date:
26 Mar 2025, 08:39
Question's name:
Termenul de valabilitate a ofertei si garantiei bancare
Question:
În p. 6 al anuntului de participare ati indicat valabilitatea garanției bancare pentru oferta - 30 zile, iar în p. 28. Termenul de valabilitate a ofertei - 60 zile. Vă rugăm respectuos să clarificați care este termenul de valabilitate solicitat, deoarece garanția bancara trebuie sa fie valabilă pe tot termenul de valabilitate a ofertei.
Answer (26 Mar 2025, 09:21):
Bună ziua. Garanției bancare pentru oferta - 60 de zile, conform p. 28 termenul de valabilitate a ofertelor corect este de 60 de zile, în p. 6 a existat o eroare tehnica.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK