Select the type of procedure
1
Enquiry period
with
11.03.2025 14:32
to 09.04.2025 16:00
to 09.04.2025 16:00
2
Bidding period
with
09.04.2025 16:00
to 15.04.2025 15:00
to 15.04.2025 15:00
1 day left
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Bidding period
Estimated value without VAT
15 370 679,02 MDL
Period of clarifications:
11 Mar 2025, 14:32 - 9 Apr 2025, 16:00
Submission of proposals:
9 Apr 2025, 16:00 - 15 Apr 2025, 15:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Bidding period
Lucrări de construcţii de canalizare de ape reziduale
Information about customer
Title
Fiscal code/IDNO
Address
2091, MOLDOVA, mun.Chişinău, or.Sîngera, or.Singera str.31 august nr.22
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
11 Mar 2025, 14:32
Date modified
12 Mar 2025, 20:49
Achizitii.md ID
21377901
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Construcția sistemului de canalizare Revaca-Singera, etapa I ( din proiectul de extindere a rețelei de canalizare a satelor Revaca și Dobrogea, or. Sîngera, mun Chișinău)
Budget: 7967320.0 MDL
Active
Lot nr. 2 - Extindere a rețelei de canalizare din s. Revaca, or. Sîngera
Budget: 1049195.84 MDL
Active
Lot nr. 3 - Extinderea rețelei de canalizare din or. Sîngera, mun Chișinău
Budget: 6354163.18 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
Anunt de participare modificat.pdf
Documents history
-
Anunt de participare modificat.pdf
ID: 918103f4-ca7b-4da1-8ca2-e9810c04faee
Bidding Documents
-
anunt de participare canalizare 2025 final red.signed.pdf
anunt de participare canalizare 2025 final red.signed.pdf
ID: 918103f4-ca7b-4da1-8ca2-e9810c04faee
Bidding Documents
Bidding Documents
Anunt de participare modificat.pdf
31.03.25 11:26
ds_canalizare 2025 remediere.docx
Documents history
-
ds_canalizare 2025 remediere.docx
ID: 929ae963-e40c-4503-952e-93b323c7bd9f
Bidding Documents
-
ds_canalizare 2025.docx
ID: 929ae963-e40c-4503-952e-93b323c7bd9f
Bidding Documents
Bidding Documents
ds_canalizare 2025 remediere.docx
31.03.25 11:27
Date:
12 Mar 2025, 20:49
Question's name:
Participare
Question:
Putem participa doar la un lot?
Answer (13 Mar 2025, 09:53):
Nu. Conform pct.10 "Un operator economic va depune oferta pentru toate 3 loturi"
Date:
12 Mar 2025, 20:52
Question's name:
Anunt de participare
Question:
De ce dvs restrictionati participarea operatorilor economici prin impunerea punctului 16, subpunctul 27, cu experienta similara de proiecte internationale/externe? In baza carei legi? Rugam eliminarea acestei cerinte abuzive!!!
Answer (13 Mar 2025, 10:07):
Autoritatea Contractanta este interesanta in executarea calitativa si la timp a lucrarilor (termenii sunt foarte restrinsi) si respectiv in selectarea unui agent economic care poate demonstra experinta solida in domeniul, iar unul din criterii este anume experienta in proiecte cu finantare externa. Totodata conform HG 638/2020, stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul si durata lucrărilor ce urmează a fi contractate.
Date:
12 Mar 2025, 21:01
Question's name:
Experienta
Question:
Daca sursa de plata este ONDRL, care e relevanta provind proiecte internationale....
Answer (13 Mar 2025, 10:12):
Mentionam ca contractul este multianual. Doar in jur de 50 la suta este finantat de ONDRL, 20 la suta din sursele bugetului local, 30 la suta surse neidentificate la moment (cu probabilitate mare- din surse externe).Totodata conform HG 638/2020, stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul si durata lucrărilor ce urmează a fi contractate.
Date:
14 Mar 2025, 13:18
Question's name:
Experiența similară
Question:
Stimată autoritate contractantă art. 22 alin 3. lit a) din Legea nr. 131/20215 cu privire la experiența similară prevede că autoritatea contractantă poate solicita: lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit;
Astfel, venim cu solicitarea de a exclude/modifica prevederea privind Agentul economic urmează să demostreze că în ultimii 5 ani deține cel puțin un contract pentru lucrări similare finanțate total/parțial din proiecte internaționale/externe. Confirmată prin aplicarea semnăturii electronice a ofertantului. în condițiile în care limitați numărul de participanți, inclusiv cerința excede cadrul normativ. Ținem să vă atenționăm că acest subiect poate servi și temei de a fi chemați la organele de drept pentru explicații cu care din cei trei ofertanți posibili aveți comunicare pe subiect, și promovați restrîngerea concurenței.
Answer (17 Mar 2025, 08:21):
Mentionam ca contractul este multianual. Doar in jur de 50 la suta este finantat de ONDRL, 20 la suta din sursele bugetului local, 30 la suta surse neidentificate la moment (cu probabilitate mare- din surse externe).Totodata conform HG 638/2020, stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la atitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul si durata lucrărilor ce urmează a fi contractate.
Date:
14 Mar 2025, 13:22
Question's name:
Disponibilitatea
Question:
Vă rugăm să explicați cerința - Minim 50 % din valoarea ofertei fără TVA, original
sau copie confirmată aplicarea semnăturii
electronice a ofertantului. Antreprenorul să aibă
capacitatea financiară să execute minim 50% din
lucrări din surse financiare proprii – dovadă –
extras din contul bancar (minim 5 mln lei),
Da
pentru suma rămasă se acceptă contract de
credit pentru obiectul expus la achiziții., despre care sumă pentru suma rămasă se acceptă contract de
credit pentru obiectul expus la achiziții? Vă rugăm să precizați dvs. propuneți să mergem la bancă să încheiem contract de creditare pentru obiectul dvs. indiferent dacă vom obține contractul? Compania noastră are contract de creditare general fără a fi specificat un obiect anume, de ce astfel de contract nu este acceptat?
Answer (17 Mar 2025, 08:33):
Autoritatea Contractanta în anuntul de participare a prevazut expres: Minim 50 % din valoarea ofertei fără TVA, original sau copie confirmată prin aplicarea semnăturii electronice a ofertantului. Antreprenorul să aibă capacitatea financiară să execute minim 50% din lucrări din surse financiare proprii – dovadă – extras din contul bancar (minim 5 mln lei), pentru suma rămasă ( 50 la suta din valoarea fara TVA minus 5 mln.) se acceptă contract de credit pentru obiectul expus la achiziții.Se solicita contract de credit pentru obiectul respectiv pentru a fi siguri ca AE nu va utiliza eventualul contract de creditare general pentru alte lucrari.
Date:
14 Mar 2025, 13:26
Question's name:
Demonstrarea accesului la personalul necesar pentru îndeplinirea corespunzătoare a obiectului contractului ce urmează a fi atribuit (personalul de specialitate care va avea un rol esenţial în îndeplinirea acestuia)
Question:
Indicați vă rog de care și cîti specialiști trebuie să avem, (20 de soferi este ok) Minim 20 muncitori cu experiență în
domeniul să fie angajați ai agentului economic,
de minim 1 an. Specialiștii/muncitorii să fie
calificați în domeniul conform lucrărilor ce
urmează a fi executate, inclusiv: șoferi, lăcătuși,
zidari, dulgheri, instalatori apă/canalizare,
montatori conducte, drenor/canalist, betonist
( prezentarea rapoartelor IPC 1 an). - inclusiv vă rugăm să concretizați cum să demonstrăm cerința, pentru șoferi este clar vă prezentăm permisele de conducere!?, ce probă va fi eligibilă?
Answer (17 Mar 2025, 08:37):
Autoritatea Contractanta în anuntul de participare a prevazut expres: Specialiștii/muncitorii să fie calificați în domeniul conform lucrărilor ce urmează a fi executate, inclusiv: șoferi, lăcătuși, zidari, dulgheri, instalatori apă/canalizare, montatori conducte, drenor/canalist, betonist. Respectiv AE trebuie sa demonstreze ca are angajati de cel putin 1 an cel putin cite un specialist din fiecare categorie specificata supra. Dovada raport IPC, contract de angajare, certificate de calificare.
Date:
14 Mar 2025, 13:34
Question's name:
Subcontractare de utilaj- maxim 25%
Question:
Vă rugăm să indicați temeiul legal în baza căruia ați impus astfel de cerințe restrictive. Conform legislației în vigoare, subcontractarea este permisă în proporție de până la 40%, iar prevederile legale recunosc expres posibilitatea utilizării unui terț susținător tehnic, care poate furniza integral echipamentele necesare pentru executarea lucrărilor. În aceste condiții, impunerea unor restricții suplimentare apare ca fiind nejustificată și contrară principiilor egalității de tratament și concurenței loiale.
În plus, observăm că procedura de achiziție a fost anulată în repetate rânduri, iar de fiecare dată au fost introduse noi cerințe, ceea ce ridică suspiciuni cu privire la transparența și legalitatea acestui proces. Solicităm clarificări privind motivele acestor modificări și temeiul legal în baza căruia acestea au fost operate.
Vă rugăm să asigurați respectarea principiilor de nediscriminare, transparență și tratament egal, astfel încât toate ofertele să fie evaluate conform prevederilor legale, fără impunerea unor bariere nejustificate.
Answer (17 Mar 2025, 08:38):
Pina la 40 la suta include si 25 la suta. Va indemnam sa respectati conditia.
Date:
14 Mar 2025, 14:03
Question's name:
Similar înseamnă: CUMULATIV construcții de sisteme de canalizare gravitațională și construcții de sisteme de canalizare sub presiune și construcții de stații de pompare pentru canalizare la adâncimi similare și condiții similare (ape subterane).
Question:
https://cna.md/libview.php?l=ro&idc=5&id=5985&t=/Serviciul-relatii-publice/Comunicate-de-presa/Un-fost-primar-al-s-Braviceni-i-contabilul-ef-al-Primariei-cercetati-de-CNA-i-PA-pentru-abuz-de-serviciu-prin-cauzarea-unui-prejudiciu-de-peste-6-milioane-de-lei-autoritatii-locale
Aveți grijă să nu fie comunicat și despre dvs.
Answer (17 Mar 2025, 08:39):
Intrebarea nu este relevanta.
Date:
14 Mar 2025, 14:18
Question's name:
Divizarea pe loturi
Question:
Vă rugăm să explicați raționamentul împărțirii procedurii de achiziție pe loturi, în condițiile în care intenția reală pare a fi atribuirea contractului unui singur ofertant. Această practică ridică semne de întrebare cu privire la conformitatea procedurii cu principiile prevăzute de legislația în vigoare, în special în ceea ce privește asigurarea concurenței, tratamentul egal al operatorilor economici și utilizarea eficientă a fondurilor publice.
Totodată, vă solicităm să clarificați modul în care această abordare respectă obligația de transparență și prevederile legale care reglementează divizarea contractelor pe loturi, având în vedere că scopul împărțirii pe loturi ar trebui să fie creșterea accesibilității și competitivității, nu limitarea reală a competiției.
În contextul experienței anterioare privind anularea procedurilor, considerăm necesară o organizare riguroasă și imparțială a achiziției, evitându-se crearea unor aparențe de formalism sau favorizare.
Vă rugăm să asigurați o procedură transparentă și corectă, în concordanță cu prevederile legale aplicabile.
Answer (17 Mar 2025, 08:40):
s-a divizat pe loturi din motiv ca sursele de finantate a loturilor sunt diferite.
Date:
14 Mar 2025, 14:27
Question's name:
Nota
Question:
PAS, va pleca la toamnă, dar informația este publică, vă așteaptă zile întunecate pentru trucarea de licitații.
Vă dorim succes și zile senine.
Answer (17 Mar 2025, 08:40):
Intrebarea nu este relevanta.
Date:
14 Mar 2025, 14:40
Question's name:
Declarație pe propria răspundere prin care se garantează faptul că ofertantul a studiat în detalii documentația de proiect si a prevăzut în oferta sa toate cheltuielile necesare executării conform normativelor în construcție a lucrărilor ce fac obiectul procedurii de achiziție și nu va solicita majorări de volume a lucrărilor, sau de includere de noi materiale ori majorări ale prețurilor în viitorul contract. confirmată prin aplicarea semnăturii electronice a ofertantului
Question:
Lucrările se execută conform prevederilor caietului de sarcini, noi ne asumăm această obligație, prostiile ce voi le inventați vă rugăm să nu le promovați, oricum nu le respectați la execuția lucrării. Indicați vă rog în ce baza s a stabilit această cerință.
Answer (17 Mar 2025, 08:42):
conform HG 638/2020, stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la atitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul si durata lucrărilor ce urmează a fi contractate
Date:
15 Mar 2025, 10:08
Question's name:
Nu. Conform pct.10 "Un operator economic va depune oferta pentru toate 3 loturi"
Question:
Ce fel de raspuns e acesta? Pentru ce ati mai facut trei loturi, daca nu putem participa la unul din ele. In baza la care lege sau ordin ati hotarit asa? Si daca eu particip doar la 1 lot? O sa ma descalificati? In baza la ce lege o sa ma descalificati?
Answer (17 Mar 2025, 08:43):
s-a divizat pe loturi din motiv ca sursele de finantate a loturilor sunt diferite. Totodata lucrarile sunt interconectate respectiv urmeaza a fi executate de un singur AE.
Date:
15 Mar 2025, 10:19
Question's name:
Proiect
Question:
Publicati va rog proiectul de executie ca sunt multe intrebari in caietele de sarcini neclare
Answer (17 Mar 2025, 08:49):
Pct. 12 din anuntul de participare: „Pentru studierea proiectului în detalii agenții economici se pot apropia la sediul primăriei cu un sunet în prealabil la nr. de tel 022.41-30-41, 079131880 Donceac Oleg„
Date:
15 Mar 2025, 10:20
Question's name:
WORD
Question:
Va rugam sa publicati caietele de sarcini in varianta WORD. Va multumim.
Answer (17 Mar 2025, 08:46):
caietele de sarcini in varianta WORD le gasiti pe pagina singera.md: https://singera.md/1694-caiete-de-sarcini-privind-achiziia-de-lucrri-de-construcii-a-sistemului-de-canalizare.html
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK