1
Enquiry period
with 14.02.2025 14:39
to 24.02.2025 14:00
4 days left
2
Bidding period
with 24.02.2025 14:00
to 06.03.2025 15:00
3
Auction
07.03.2025 08:00
4
Evaluation

5
Contract

Status Enquiry period
Estimated value without VAT 1 149 770 MDL
Period of clarifications: 14 Feb 2025, 14:39 - 24 Feb 2025, 14:00
Submission of proposals: 24 Feb 2025, 14:00 - 6 Mar 2025, 15:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801

Subscribe

Produse de curățat și lustruit pentru anul 2025 LP

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2068, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Alecu Russo 11/1
Web site
---
The contact person
Full name
Serviciu Achizitii Publice IMSP SCM SF Treime
Contact phone
+37322438237;
Purchase data
Date created
14 Feb 2025, 14:39
Date modified
19 Feb 2025, 12:34
Achizitii.md ID
21365312
CPV
39800000-0 - Produse de curăţat şi de lustruit
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 2 - 2. Săpun spumă
Budget: 319800.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
Date:
19 Feb 2025, 12:34
Question's name:
Lot 2.
Question:
Lot 2 – Săpun spumă 1. Restricționarea concurenței prin utilizarea unui sistem de cartușe În documentație este specificat că săpunul spumă trebuie să fie compatibil cu dispenserile aflate în dotare. În același timp, nu sunt oferite detalii despre producătorul acestora și dacă permit utilizarea consumabilelor de la alți furnizori. Multe dintre sistemele de dozare cu cartușe sunt proiectate să funcționeze exclusiv cu rezerve de la un singur producător, ceea ce favorizează un anumit furnizor și restricționează accesul altor operatori economici. 2. Cerința ca furnizorul să ofere gratuit 710 dozatoare Documentul menționează că „Dispenserile vor fi oferite gratis în număr de 710 bucăți”. Această prevedere nu este justificată și contravine practicilor uzuale din industrie. În mod obișnuit, furnizorii care oferă echipamente în comodat încheie contracte de colaborare reciproc avantajoase, iar obligațiile legate de întreținere sunt asumate de furnizor. Impunerea unei astfel de cerințe limitează accesul la licitație al altor ofertanți și încalcă principiul tratamentului egal. 3. Lipsa informațiilor despre dozatoarele existente Nu este clar cine este producătorul dozatoarelor actuale și în ce condiții se află acestea în proprietatea instituției. Aceste informații sunt esențiale pentru ca operatorii economici să poată oferi o ofertă conformă și echitabilă
Date:
19 Feb 2025, 12:35
Question's name:
Lot 17
Question:
Lot 17 – Prosoape de hârtie pentru mâini împăturite Z-Z 1. Specificațiile tehnice sunt restrictive și favorizează un anumit producător Documentul prevede că dimensiunea prosoapelor trebuie să fie exact 20x30 cm, 1 strat, minim 250 foi în pachet, iar acestea trebuie să fie compatibile cu dispenserul existent. Această cerință restricționează accesul altor furnizori și avantajează un singur producător. 2. Impunerea furnizării gratuite a dozatoarelor Se menționează că furnizorul trebuie să ofere 204 dispensere în comodat. Această practică nu este justificată în mod clar și limitează accesul altor operatori economici la licitație.
Date:
19 Feb 2025, 12:36
Question's name:
Lot 18
Question:
Prosoape pentru mâini în rolă H1 1. Utilizarea codului „H1” indică un producător specific În specificații apare mențiunea „H1”, care este un cod comercial folosit de un producător recunoscut. Acest lucru favorizează un singur furnizor și contravine art. 37 alin. (7) din Legea nr. 131/2015, care interzice specificațiile tehnice ce duc la atribuirea contractului unui singur producător. 2. Cererea de a furniza gratuit 100 dispensere Documentul prevede că furnizorul trebuie să ofere 100 dozatoare în comodat. Această cerință este discriminatorie, întrucât avantajul este clar direcționat către furnizorul care deja are dozatoarele instalate.
Date:
19 Feb 2025, 12:37
Question's name:
Lot 19
Question:
Hârtie igienică în rolă 1. Specificațiile tehnice sunt incomplete Documentul nu clarifică dacă hârtia igienică trebuie să fie perforată sau rolă continuă. Lipsa acestor detalii creează confuzie în ofertare și poate conduce la favorizarea unui anumit producător. 2. Criteriile de evaluare sunt neclare Se menționează că hârtia igienică trebuie să fie de minimum 1 strat, ceea ce înseamnă că pot fi acceptate variante cu 2 sau 3 straturi. Însă, prețul acestor produse este diferit – cu cât numărul de straturi este mai mare, cu atât crește prețul. Acest lucru poate duce la o selecție arbitrară a ofertelor. Concluzie Având în vedere aspectele menționate, solicităm modificarea specificațiilor tehnice astfel încât să fie respectate principiile transparenței și concurenței loiale, prevăzute în Legea nr. 131/2015. În special, solicităm: • Eliminarea referințelor la un anumit producător și utilizarea unor specificații tehnice generale. • Permisiunea de a înlocui dozatoarele existente cu modele compatibile cu produse de la mai mulți furnizori. • Clarificarea condițiilor de proprietate asupra dozatoarelor deja instalate. • Reformularea criteriilor de atribuire astfel încât evaluarea ofertelor să fie transparentă și echitabilă. În cazul în care aceste solicitări nu vor fi luate în considerare, ne rezervăm dreptul de a depune o contestație oficială la Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor. Vă mulțumim pentru atenția acordată și așteptăm răspunsul Dvs. în termenul prevăzut de legislația în vigoare.
Question's name
Question
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.