Select the type of procedure
Commercial procurement
21351130
1
Enquiry period
with
21.01.2025 09:19
to 05.02.2025 14:15
to 05.02.2025 14:15
2
Bidding period
with
05.02.2025 14:15
to 15.02.2025 14:15
to 15.02.2025 14:15
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
8 064 010 MDL
Period of clarifications:
21 Jan 2025, 9:19 - 5 Feb 2025, 14:15
Submission of proposals:
5 Feb 2025, 14:15 - 15 Feb 2025, 14:15
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Sistem de alimentare cu apă si canalizare din s. Olișcani r-nul Șoldănești
Information about customer
Title
Fiscal code/IDNO
Address
MD-7224, MOLDOVA, Şoldăneşti, s.Olişcani, s. Oliscani r-nul Soldanesti
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
21 Jan 2025, 9:19
Date modified
21 Jan 2025, 13:33
Achizitii.md ID
21351130
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The best price-quality ratio
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Sistem de alimentare cu apă si canalizare din s. Olișcani r-nul Șoldănești
Budget: 8064010.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
oliscani documentatia standard_lucrari docx.docx
Bidding Documents
-oliscani documentatia standard
21.01.25 09:19
oliscani anunt de licitație apeduct (1).signed.pdf
oliscani anunt de licitație apeduct (1).signed.pdf
Bidding Documents
-oliscani anunt
21.01.25 09:19
Date:
21 Jan 2025, 13:33
Question's name:
Experienta similara
Question:
Rugam la punctul cu experienta similara din anuntul de participare, sa indicati expres domeniul de activitate pentru experienta similara (apa, canalizare,etc), deoarece sunt riscuri ca sa participe companii de exemplu din domeniul drumurilor, constructiilor civile sau chiar electricitate, ceea ce nu are tangenta cu obiectul dat. Solicitarea vine in contextul ca deja au avut loc asa precedente la licitatiile anterioare. Multumesc!
Answer (22 Jan 2025, 16:36):
Conform art. 35 alin. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. În același timp, ofertantul are obligația de a elabora oferta și depune oferta în conformitate cu prevederile din documentația de atribuire.
În pofida acesteia, Va informăm că, Anunțul de participare publicat care este parte componentă a documentației de atribuire, la pct. 16 subpct. 8 stabilește cerința minimă de calificare obiectului achiziției și anume: „Ofertantul trebuie să demonstreze că a finalizat în ultimii 3 ani (calculați pînă la data limită de depunere a ofertei): - unul sau mai multe contracte ce au avut ca obiect execuția unor lucrări similare cu cele ce fac obiectul contractului ce urmează a fi atribuit, cel puțin egal cu 75 % din valoarea viitorului contract, inclusiv experiența în procedurile de achiziții publice în perioada solicitată”, iar potrivt pct. 2 din Notă pct. 16 din același Anunț este definit expres termenul ,,lucrări similare”, fapt care asigură claritatea și trasparența procedurii propuse.
Date:
21 Jan 2025, 18:42
Question's name:
DVS solicitati: Mașină de sudură țevi PEID .....
Question:
DVS SOLICITATI: Mașină de sudură țevi PEID pentru sudura cap la cap a conductelor din PEID în conformitate cu norma AcA10 - Cu ce ajuta asta la calitatea lucrarilor, poate indicati ca Compania sa aiba angajata o persoana cu CERTIFICAT ce atesta aptitudinile confirmate prin certificate ca poate suda!!!!!????
Answer (22 Jan 2025, 16:38):
Respectiva cerință constituie parte componentă a demonstrării dotării specifice cu utilaje și echipamente necesar pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului, urmînd a fi prezentată conform formularului nr. 14 din Documentația Standard, în scopul asigurării minimalizării riscurilor autorității contractante și utilizării efective a banilor publici drept pricipiu de reglementare a relației privind achizițiile publice, prevăzut în Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice.
Calitatea lucrărilor executate este prioritară și urmărită prin asigurarea respectării sumei cerințelor obligatorii stabilite.
Date:
22 Jan 2025, 08:26
Question's name:
Panoul informativ
Question:
Panoul informativ nu se regaseste in caietul de sarcini cine il procura OE sau Beneficiarul?
Answer (22 Jan 2025, 16:38):
Potrivit pct. 16, subpct. 35 din Anunțul de participare este stabilit criteriu obligatoriu de calificare a ofertantului prezentarea: „Declarație privind instalarea panoului informativ la inițierea lucrărilor, această decizie fiind coordonată cu autoritatea publică locală, inclusiv cu privire la locul amplasării și conținutul informativ aferent.”
Subsecvent, sarcina „instalării declarate” drept consecință a eventualei adjudecării a contractului de achiziție publică asumă a fi realizată de către ofertantul cîștigător, în costul lucrărilor.
Mai mult solicităm a consulta prevederile Normativului NCMA08.01:2016/AJ:2022 privind organizarea construțiilor și Ghidul de identitate vizual aplicabil în cadrul implementării proiectelor de dezvoltare locală în acest sens iar eventual macheta panoului informative este disponibilă pentru descăcare pe pagina oficială a ONDRL accesînd linkul: https://ondrl.gov.md/cadrul-legal/#02
Date:
23 Jan 2025, 14:54
Question's name:
Experienta similara
Question:
Asa si nu ati dat un raspuns clar. Ce domeniu este eligibil - doar apa si canalizare? Ce presupuneti dvs prin ,,lucrări similare”? Rugam sa clarificati acest punct important, deoarece se fac diverse interpretari pe tema asta si participa companii din alte domenii enumerate mai sus, fara experienta clara in domeniul aferent procedurii de licitatie date. Detaliile clare specificate din start, ajuta la evitarea speculatiilor si eventuale contestatii pe aceste puncte!!!
Answer (24 Jan 2025, 15:38):
Este benefică experiența multidisciplinară în domeniul construcțiilor a operatorilor economici intenționați să participe în cadrul procedurii de achiziții publice în cauză, fapt care sunt acceptabile spre participare, însă reeșind din obiectul procedurii de achiziții la evaluarea factorilor determinativi ai ofertelor calificate se va lua în considerare exclusiv, experiența realizării lucrărilor de construcție a rețelelor de alimentare cu apă și canalizare or, obiectul nemijlocit al procedurii de achiziții este ,,sistemul de alimentare cu apă și canalizare”.
Date:
23 Jan 2025, 14:56
Question's name:
Anunt
Question:
Se cere : AVIZ pentru participare la licitațiile publice de lucrări din domeniul construcțiilor și instalațiilor, dar caietul de sarcini prevede și lucrări de restabilire a drumurilor este o scăpare sau se va permite și fără Aviz la drumuri, același subiect este și cu electricitatea?
Answer (24 Jan 2025, 15:39):
Reeșind din faptul că ponderea lucrărilor de construcție a rețelelor de alimentare cu apă predomină în obiectul achiziției anunțate, a fost stabilită drept cerință de calificare prezentarea -Avizului pozitiv al Agenției pentru Supraveghere Tehnică în domeniul construcțiilor și instalațiilor, conform modelului Anexei nr. 22 din Documentația Standard anexată.
Date:
23 Jan 2025, 15:09
Question's name:
Diriginti - experienta similara
Question:
Intrebarea cu experienta a aparut inclusiv datorita faptului ca dvs solicitati diriginte de santier in domeniul de ,,lucrari de constructii a retelelor de alimentare si canalizare,,. Deci, odata ce solicitati diriginti cu experienta in domeniul acesta, respectiv si contractele prezentate ca experienta tot din acest domeniul trebuie sa fie. Corect?
Answer (24 Jan 2025, 15:39):
Da, drept dovezi edificatoare a cerinței experienței pentru determinarea evaluării se vor considera documentele confirmatoare a executării de lucrărilor din domeniu de construcție a rețelelor de alimentare cu apă și canalizare a operatorului economic.
Date:
23 Jan 2025, 15:15
Question's name:
Mostre
Question:
Dvs solicitati mostre ale materialelor costisitoare, prezentate in 3 zile de la solicitare. CUm sa vi le prezentam, daca noi inca nu am procurat materialele? Sa va prezentam teava sau turn de apa? Cum va imaginati satisfacerea acestei cerinte? Sau deja este o companie care are tot gata si doar asteapta sa prezinte? Va rugam sa excludeti aceasta cerinta. Prezentarea actelot tehnice confirmative pentru materiale, garantii din partea antreprenorilor e suficient la etapa de participare. Deja cistigatorul va prezenta mai multe acte si respectiv mostre ulterior.
Answer (24 Jan 2025, 15:41):
În scopul de a nu admite înterpretări duale de către părțile participante în cadrul procedurii de achiziția în cauză și anume din partea operatorilor economici și/sau a autorității contractante, clarificăm faptul că cerința subpct. 31, pct. 16 din anunțul de participare se referă doar în cadrul procesului executării lucrărilor, prin urmare în urma unui contract de achiziție adjudecată, fapt care este și menționat în conținutul textului acestei cerințe.
Date:
30 Jan 2025, 13:46
Question's name:
greseli in devize
Question:
Deviz nr.4-1-1 “ Sonda. Platforma A. Retele exterioare de alimentarea cu energie electrica ”
In poz.4 “ Montarea stilpilor din beton armat LEA 0,38, 6-10 kV cu traverse fara adaosuri, cu un singur picior cu doua proptele “ pentru Sustineri pentru stilpi CB-95 este norma 0,00, dar trebuie sa fie 3,00
In poz.8 “ Montarea corpurilor de iluminat: РКУ-01 “ pentru Corp de iluminat РКУ-01 este norma 0,00, dar trebuie sa fie 1,00
Va rugam sa corectati sau sa motivati lipsa acestor materiale
Answer (30 Jan 2025, 15:52):
Deviz nr 4-1-1 " Sonda. Platforma A. Retele exterioare de alimentarea cu energie electrica"
In poz.4" Montarea stilpilor din beton armat LEA 0,38, 6-10 kV cu traverse fara adaosuri, cu un singur picior cu doua proptele " pentru Sustineri pentru stilpi CB-95 va rugam sa fie luata norma 3,00
In poz.8" Montarea corpurilor de iluminat: PKУ-01" pentru Corp de iluminat PKY-01 va rugam sa fie luata 1,00.
Date:
30 Jan 2025, 22:48
Question's name:
Риски оплаты за третье лицо
Question:
В соответствии с пунктом 34. Статьи 16. Объявления об участии оферент обязан подписать «Заявление о согласии с тем, что работы будут оплачены в течение 90 дней с момента подачи протокола и подписания налоговых счетов-фактур».
Контракт – модель (Приложение №. 25), являющийся неотъемлемой частью документации по присуждению государственной закупки № ocds-b3wdp1-MD-1737442516351, предусматривает участие только двух сторон – оферента и бенефициара.
В то время, как следует из содержания статьи 32. Объявления об участии, источником финансирования проекта «Системы водоснабжения и канализации в с. Олишкань, район Шолданешть, посредством процедуры закупки: Открытый тендер» является Фонд Европейского Союза: Национальная программа «Европейская деревня» II выпуска 2024 года, финансируемая из Национального фонда регионального и местного развития в период 2024 - 2025 годов, то есть третья сторона, участие которой не предусмотрено моделью Контракта.
Таким образом, форма и условия оплаты работ по выполнению Контракта ставят исполнителя – бенефициара в зависимость от действий третьей стороны – Фонда Европейского Союза, с которым у исполнителя на момент начала выполнения работ не будет никаких юридически оформленных отношений.
На данной стадии государственной закупки введение Фонда Европейского Союза в качестве третей стороны Контракта потребует внесения изменений в документацию по закупки, что, в свою очередь, приведет к изменению сроков проведения самой государственной закупки.
Также, согласно Налогового кодекса Республики Молдова, у оферента, как налогоплательщика, не только в период ожидания оплаты за выполненные работы (90 дней), но уже и на стадии выполнения работ по Контракту, возникнут налоговые обязательства.
Так, в соответствии с пунктом (1) статья 108. (Сроки налогового обязательства) датой расчета налогового обязательства по НДС является дата поставки. Датой поставки считается дата отпуска товара, оказания услуги, за исключением случаев, предусмотренных частями (5)–(8).
В свою очередь, пункт (8) данной статьи предусматривает, что «Услуги, обусловливающие последовательные платежи, такие как строительно-монтажные работы, консультации, исследования, экспертиза и прочие подобные услуги, считаются выполненными на дату составления акта сдачи-приемки работ и других подобных документов, на основании которых устанавливается поставка услуг, или, в зависимости от договорных положений, на дату принятия работ получателем».
В соответствии с пунктом (1) статьи 117. «Налоговая накладная» «Субъект налогообложения, осуществляющий облагаемую поставку на территории страны, обязан представить покупателю (получателю) налоговую накладную на данную поставку. Представление налоговой накладной осуществляется на момент возникновения налогового обязательства, установленного статьей 108».
В соответствии с пунктом (1) статьи 114. (Налоговый период по НДС) налоговым периодом по НДС считается календарный месяц начиная с первого дня месяца.
Таким образом, предусмотренный длительный период расчетов за выполненные работы (90 дней) ставит оферента – исполнителя работ в условия, противоречащие требованиям Налогового кодекса.
На основании изложенного, для формирований гарантий оференту - исполнителю контракта, а также недопущения налоговых нарушений прошу на стадии подписания контракта предусмотреть одно из предлагаемых дополнительных юридических действий, не требующих внесения изменений в документацию по присуждению:
1. Предоставление закупающим органом банковского подтверждения о депонировании на специальном счете суммы, эквивалентной стоимости контракта, для оплаты работ, выполненных в рамках государственной закупки № ocds-b3wdp1-MD-1737442516351.
2. Выставление Фондом Европейского Союза безотзывного трансферабельного аккредитива в пользу закупающего органа с условием раскрытия аккредитива по факту подписания акта приема выполненных работ.
Answer (3 Feb 2025, 14:15):
Potrivit Documentului unic de program pentru anii 2022-2024 aprobat prin H.G. nr. 23/2022 proiectul ,,Sistemul de alimentare cu apă și canalizare din satul Olișcani, raionul Șoldănești” a fost selectat în urma concursului de identificare, evoluare și aprobare a proiectelor de dezvoltare locală în cadrul Programului național ,,Satul Europea” ediția a II-a 2024, drept măsură de construcție și extindere cu apă destinate obiectivelor publice de interes local, fiindu-i atribuit codul de implimentare - SD 11 097 SE-2.
Conform Legii nr. 27/2022 pentru finanțarea programelor și a proiectelor de dezvoltare regională și locală incluse în Documentul unic de program a fost constituit Fondul național pentru dezvoltare regională și locală (în continuare - Fond național).
Volumul Fondului național se aprobată anual conform Legii bugetului de stat, în corespundere cu prevederile Legii nr. 18/2014 privind finanțele publice și responsabilității bugetar-fiscale. Fondul național se formează din alocații aprobate anual prin legea bugetului de stat, din surse de asistență externă, din alte surse ce nu contravin legislației.
În conformitate cu prvederile art. 11 din Legea nr. 27/2022 privind Fondul național pentru dezvoltarea regională și locală, în scopul implementării programelor și proiectelor de dezvoltare regională și locală finanțate din mijloacele Fondului național a fost instituită entitatea de implementare și executare, fondată de autoritatea de elaborare a politicii de dezvoltare regională, în speță Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.
Astfel, prin H.G. nr. 271/2022 a fost aprobat Regulamentul Instituției Publice Oficial Național de Dezvoltare Regională și Locală, fiind instituită unitatea guvernamentală executivă de coordonare și implementare a proiectelor de dezvoltare regională stabilite în Legea nr. 27/2022 privind Fondul național pentru dezvoltare regională și locală.
Instituția publică Oficiu Național de Dezvoltare Regională și Locală și Primăria Olișcani, r-nul Șoldănești au încheiat Contractul de Finanțare nr. SD 11 097 SE-2 în scopul asigurării implementării Proiectului SD 11 097 SE-2 ,,Sistem de alimentare cu apă și canalizare în satul Olișcani, raionul Șoldănești”.
Prin urnare, finanțarea proiectului SD 11 097 SE-2 „Sistem de alimentare cu apă și canalizare în satul Olișcani, raionul Șoldănești” este asigurat deplin și irevocabil din resursele financiare ale Fondului național pentru dezvoltare regională și locală, volumul, suma și alocația mijloacelor financiare fiind prevăzute în Legea nr. 310/2024 cu privire la bugetul de stat pentru anul 2025.
Date:
4 Feb 2025, 10:12
Question's name:
Certificat de Vizita
Question:
Stimati AC daca in timpul executarii lucrarilor a primei etape a proiectului am studiat documentatia de proiect si amplasamentul este nevoie sa obtinem si sa prezentam certificatul de vizita?
Answer (4 Feb 2025, 14:44):
Da este obligatoriu!
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK