1
Enquiry period
with 10.12.2024 15:25
to 13.12.2024 09:00
2
Bidding period
with 13.12.2024 09:00
to 18.12.2024 09:00
3
Auction

4
Evaluation
5
Bids have been evaluated
Status Active
Estimated value without VAT 46 221 MDL
Period of clarifications: 10 Dec 2024, 15:25 - 13 Dec 2024, 9:00
Submission of proposals: 13 Dec 2024, 9:00 - 18 Dec 2024, 9:00
Auction start date: will not be used

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Conform caietului de sarcini atasat.
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD 2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Toma Ciorbă, 1
Web site
---
The contact person
Full name
Serviciul achizitii publice
Contact phone
022250809, 022250707
Purchase data
Date created
10 Dec 2024, 15:17
Date modified
10 Dec 2024, 19:53
Estimated value (without VAT)
46 221 MDL
Achizitii.md ID
21321958
Type of procedure
Low cost purchase
Award criteria
The lowest price
Delivery address
MD 2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Toma Ciorbă, 1
Contract period
1 Jan 2025 02:00 - 31 Dec 2025 02:00
List of positions
1)
Title
1.Servicii de supraveghere tehnică a lucrărilor: Replanificarea subsolului IMSP IMU str. Toma Ciorba, 1, mun. Chisinau CPV: 71520000-9 - Construction supervision services
Quantity: 1.0
Unit of measurement: Bucata
Documents of the procurement procedure
3.caiet de sarcini.pdf 3.caiet de sarcini.pdf
Bidding Documents
-
10.12.24 15:25
1.anunt de participare.pdf 1.anunt de participare.pdf
Bidding Documents
-
10.12.24 15:25
2.anexa nr.22 și 23.docx
Bidding Documents
-
10.12.24 15:25

The offers of the participants are available below, you can view the documents for the offers by clicking on the folder icon.

Based on the Working Group Decision, the selection of a winner requires:

1) Disqualify participants whose price is lower than that of the winner and indicate the reason for the disqualification.

2) Choose winner by clicking the button

4) After choosing the winner, press the button: "Confirm"..

Qualification
Participant(s) name(s)
Normalized price
Status
1
Participant(s) name(s):

Politub

Normalized price: 23 000 MDL
Status: In consideration
Reason: Not indicated
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
2
Participant(s) name(s):

Imvocom-Prim

Normalized price: 23 000 MDL
Status: Awaiting

Documents such as "Qualification Documentation", "financial proposal" and "Illustration" will be browseable for all only after your offer has been placed in "pending" status.

Reason: Not indicated
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
3
Participant(s) name(s):

II Savca Grigore

Normalized price: 36 800 MDL
Status: Awaiting
4
Participant(s) name(s):

Artcom Service

Normalized price: 42 999 MDL
Status: Awaiting
The history of the auction
View auction
1.Servicii de supraveghere tehnică a lucrărilor: Replanificarea subsolului IMSP IMU str. Toma Ciorba, 1, mun. Chisinau
Date:
10 Dec 2024, 22:28
Question's name:
Clarificare
Question:
Bună ziua stimată autoritate contractantă, doriți prezența zilnică a responsabilului tehnic pe parcursul a 12 luni consecutive pentru prețul indicat în anunț, respectiv mizer, solicităm respectuos să modificați cerința dată deoarece contravine obligațiilor responsabilului tehnic din legea 721 și a CUC care intră în vigoare la 25.01.2025. Totodată considerăm acest punct un instrument de manipulare a autorității contractante în cazul în care nu va cistiga persoana care va convine Dvs. Prin urmare în cazul în care nu veți exclude acest punct și nu vă veți conforma legislației ne rezervăm dreptul de a ne adresa în instanța cuvenită!!! Mulțumim frumos de înțelegere și sperăm la o înțelegere reciprocă
Answer (12 Dec 2024, 10:36):
Procedura de achiziție a serviciilor de supraveghere tehnică a lucrărilor de replanificare este inițiată și derulată conform legislației în vigoare la moment din domeniul construcțiilor.Termenul maxim de executare a lucrarilor de replanificare este de 90 zile. Persoana responsabilă de prestarea serviciilor de supraveghere tehnică a lucrărilor de replanificare trebuie să efectueze zilnic monitorizarea și controlul conformității lucrărilor incepând cu 02.01.2025. Cerințele au fost înaintate conform prevederilor legislației în vigoare, cu respectarea principiilor de reglementare a relațiilor privind achizițiile publice și anume: utilizarea eficientă a banilor publici și minimizarea riscurilor autorității contractante, transparența achizițiilor publice, asigurarea concurenței, tratamentului egal, imparțialității și nediscriminării tuturor ofertanților.
Unfortunately, questions can be asked only during the "Active" period.
Clarifications