Public procurement
21312336
Incubator CO2 cu sterilizare la temperaturi înalte
Status
Purchase has not taken place
Estimated value without VAT
250 000 MDL
Period of clarifications:
18 Nov 2024, 13:37 - 28 Nov 2024, 10:00
Submission of proposals:
28 Nov 2024, 10:00 - 9 Dec 2024, 10:00
Auction start date:
10 Dec 2024, 14:18
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Incubator CO2 cu sterilizare la temperaturi înalte
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
18 Nov 2024, 13:31
Date modified
9 Dec 2024, 10:00
Estimated value (without VAT)
250 000 MDL
The minimum downward of the price
25 MDL
Achizitii.md ID
21312336
MTender ID
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Delivery address
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
Contract period
1 Jan 2025 13:36 - 30 Dec 2025 13:37
List of positions
1)
Title
Quantity: 1.0
Unit of measurement: Bucata
Subscription settings saved.
Remember, you can always go back to the Subscriptions section and make changes to the frequency of receiving letters, delete or add categories and customers.
Вы уже подписаны на данный CPV код
Documents of the procurement procedure
anunț de participare dispozitive banca de țesuturi.signed.pdf
anunț de participare dispozitive banca de țesuturi.signed.pdf
Documents history
-
anunț de participare dispozitive banca de țesuturi.signed.pdf
anunț de participare dispozitive banca de țesuturi.signed.pdf
ID: 404aec2b-1d68-4536-8449-b6f4b6437eed
Bidding Documents
-
anunț de participare dispozitive banca de țesuturi.signed.pdf
anunț de participare dispozitive banca de țesuturi.signed.pdf
ID: 404aec2b-1d68-4536-8449-b6f4b6437eed
Bidding Documents
Bidding Documents
-
18.11.24 13:47
The history of the auction
View auction
Incubator CO2 cu sterilizare la temperaturi înalte
Date:
26 Nov 2024, 10:01
Question's name:
Inregistrarea DM
Question:
Buna ziua. Pina la data de azi nu a fost inregistrat ca DM nici un incubator CO2, iar pentru luna noiembrie nu este nici o zi libera pentru depunerea dosarelor la notificare. Imposibilitatea inregistrarii produsului pina la desfasurarea licitatiei este evidenta, chiar daca s-ar gasi vreun producator care ar oferi toate actele pentru inregistrare. Solicitarea ca produsul sa fie inregistrat ca DM nu poate fi realizata fizic. Din acest motiv procedura data poate fi repetata pina la infinit fara succese. Solicitam revizuirea cerintei pentru inregistrare ca DM, mai ales ca incubatoare CO2 se folosesc in scopuri stiintifice si nu cad sub obligativitatea inregistrarii ca dispozitiv medical. Va multumim.
Answer (28 Nov 2024, 09:33):
Bună ziua, Vă mulțumim pentru clarificarea depusă. Conform prevederilor art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, potrivit căruia pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziție publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autoritățile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziție publică. În funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art.1, și de tipul procedurii alese conform art. 46 alin.(1), autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Totodată, alin. (8) din articolul menționat dispune că, criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit, iar alin. (9) din același articol, prevede că, autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității atunci când stabilește criteriile de calificare și selecție, precum și nivelul cerințelor minime pe care ofertanții/candidații trebuie să le îndeplinească. Subsecvent, potrivit art. 40 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. În context, reieșind din prevederile normelor sus menționate, oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită performanță și calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia, însă această decizie nu trebuie să creeze obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată vă reamintim că, anterior CAPCS a achiziționat atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, cu condiția înregistrării acestora până la data livrării. Ca urmare, Curtea de Conturi, în rapoartele de audit a constatat și a informat CAPCS despre livrarea de către operatorii economici desemnați câștigători a bunurilor neînregistrate către beneficiari. Ulterior, CAPCS a modificat documentația de atribuire, achiziționând atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, oferind posibilitatea operatorilor economici de a prezenta Notificare sau documente pentru Notificare. Drept urmare, CAPCS, a constatat că toate procedurile de achiziții demarate, au fost tergiversate prin depunerea ofertelor pentru dispozitive medicale neînregistrate, ce ulterior transmiterii notificărilor către AMDM, nu au fost înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, prin ce au fost încălcate toate termenele de efectuare a procedurilor, precum și nu a fost posibilă asigurarea beneficiarilor conform necesităților înaintate, reieșind din imposibilitatea demarării procedurilor repetate. În aceste condiții, autoritatea contractantă este singura în măsură să își identifice necesitățile sale, în vederea bunei desfășurări a activității instituției și beneficiarilor, or, există riscul ca CAPCS să achiziționeze dispozitive medicale ce ulterior nu vor putea fi înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, iar acest fapt este contrar prevederilor art. 7 alin. (2) și alin. (7) din Legea nr. 102 din 09.03.2017 cu privire la dispozitivele medicale. Totodată, operatorul economic nu poate garanta CAPCS că ar putea obține înregistrarea dispozitivului fără riscul de a primi refuz, în acest sens, din partea Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale.
Unfortunately, questions can be asked only during the "Active" period.
Clarifications
Document successfully signed
OK