1
Enquiry period
with 04.11.2024 15:31
to 28.11.2024 15:30
2
Bidding period
with 28.11.2024 15:30
to 10.12.2024 15:30
3
Auction
with 11.12.2024 14:00
to 11.12.2024 14:28
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 15 600 000 MDL
Period of clarifications: 4 Nov 2024, 15:31 - 28 Nov 2024, 15:30
Submission of proposals: 28 Nov 2024, 15:30 - 10 Dec 2024, 15:30

Supplier technical support:

(+373) 79999801

Echipament cu Raze X și detectoare de urme de explosiv

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2026, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Dacia, 80/3
Web site
---
The contact person
Full name
Andrei Oala
Contact phone
068011113
Purchase data
Date created
4 Nov 2024, 15:31
Date modified
6 Nov 2024, 13:12
Achizitii.md ID
21306371
CPV
38500000-0 - Aparate de control şi de testare
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Echipament cu Raze X
Budget: 14000000.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
anunț de participare.pdf anunț de participare.pdf
Bidding Documents
-
4.11.24 15:31
caiet de sarcini raze x.pdf caiet de sarcini raze x.pdf
Bidding Documents
-
4.11.24 15:31
anexe la documentatia standard.docx
Bidding Documents
-
4.11.24 15:49
Date:
6 Nov 2024, 13:12
Question's name:
payment method
Question:
In case of signing the Contract with an economic agent from another country, will the Airport accept payment in US dollars?
Answer (6 Nov 2024, 15:39):
Da, se acceptă doar la cursul stabilit de BNM la data plății
Echipament cu Raze X
Date:
7 Nov 2024, 17:48
Question's name:
Viteza benzii transportoare
Question:
In cerinte este stipulata viteza benzii transportoare minim 0.2-0.25m/s si maxim 0.35-0.5m/s. In scopul evitarii unei interpretari eronate, va rugam sa confirmati ca se are in vedere ca echipamentele sa aiba cel putin doua viteze de lucru a benzii transportoare: o viteza sa se incadreze in diapazonul 0.2-0.25m/s si alta viteza - in diapazonul 0.35-0.5m/s.
Answer (8 Nov 2024, 11:19):
Viteza benzii de transportoare este acceptata de la 0.2m/s - pină la 0.5m/s.
Date:
8 Nov 2024, 11:40
Question's name:
conditii de livrare
Question:
Va rugam sa verificati modul in care un agent economic nerizident in Republica Moldova poate exercita condițiile de livrare DDP Aeroportul International Chisinau. Brokerii vamali ne informeaza ca modalitatea acceptabila legal de livrare pentru un agent economic nerezident este DAP Aeroportul International Chișinău. In acest caz AIC va plăti direct taxele de import către Serviciul Vamal, evitandu-se plata catre Furnizor si apoi către Serviciul Vamal. Solicitam, schimbarea condiției de livrare Incoterms de la DDP la conditia DAP (Delivery at the place), in cazul cand legislatia nu admite condiția DDP pentru agentii economici nerezidenti.
Answer (8 Nov 2024, 12:23):
Nu se accepta. Livrarea doar in conditii DDP.
Echipament cu Raze X
Date:
8 Nov 2024, 12:01
Question's name:
Viteza benzii transportoare
Question:
In cerinte este stipulata viteza benzii transportoare minim 0.2-0.25m/s si maxim 0.35-0.5m/s. In scopul evitarii unei interpretari eronate, va rugam sa confirmati ca se are in vedere ca echipamentele sa aiba cel putin doua viteze de lucru a benzii transportoare.
Answer (8 Nov 2024, 12:22):
Vedeti raspunsul la intrebarea II.
Echipament cu Raze X
Date:
11 Nov 2024, 11:40
Question's name:
Certificat de calitate a producătorului ISO 9001, ISO 20000, ISO 22301;, pagina 17
Question:
Certificat de calitate a producătorului ISO 9001, ISO 20000, ISO 22301; - Solicitam modificarea cerinței Certificat de calitate a Producătorului sau Furnizorului ISO 9001, ISO 20000, ISO 22301;
Answer (12 Nov 2024, 08:54):
Buna ziua. Se accepta standardul ISO a Producatorului sau a furnizorului.
Echipament cu Raze X
Date:
11 Nov 2024, 11:42
Question's name:
Certificat de calitate a producătorului ISO 9001, ISO 20000, ISO 22301, pagina 17
Question:
Solicitam modificarea in următoarea redacție: Certificat de calitate a Producătorului sau Furnizorului ISO 9001, ISO 20000, ISO 22301;
Answer (12 Nov 2024, 08:54):
Buna ziua. Se accepta standardul ISO a Producatorului sau a furnizorului.
Echipament cu Raze X
Date:
22 Nov 2024, 11:12
Question's name:
Caiet de sarcini pentru echipamente cu raze X
Question:
Bună ziua. Este posibilă publicarea caietului de sarcini sau a specificatiilor tehnice pentu echipamentele cu raze-X în limba engleză? Mulțumesc.
Answer (22 Nov 2024, 11:14):
Buna ziua. Cu parere de rau nu dispuenm de caietul de sarcini in versiunea ENG.
Detectoare de urme de explosiv
Date:
25 Nov 2024, 11:54
Question's name:
Viteza de incalzire de 20 min
Question:
Echipamentele de detectare a urmelor de exploziv utilizate în aeroporturi consumă foarte puțină energie electrică, fiind in lucru 24/7 si nu se recomanda pornire/oprirea lor. Din aceste motiv consideram ca timpul de încălzire după pornire nu este un parametru semnificativ în ceea ce privește caracteristicile tehnice ale echipamentului. Spre exemplu mai mulți producători de performanță din acest domeniu cu unele dintre cele mai bune echipamente aprobate ECAC și TSA ale companiilor Leidos, Broker, Rapiscan, etc, au un timp de încălzire de 30 min. De aceea pentru a asigura dreptul de a participa la licitație si a altor producători solicitam modificarea caietului de sarcini prin schimbarea timpului de încălzire de la 20 la 30 min.
Answer (25 Nov 2024, 13:24):
Buna ziua. Se accepta timpul de incalzire 30 min.
Date:
25 Nov 2024, 15:01
Question's name:
delivery conditions
Question:
Please inform us if a non-resident of the country can deliver the goods under DDP conditions and what exactly is the procedure?
Answer (26 Nov 2024, 10:42):
Buna ziua, solicitam sa studiati Codul Vamal cu privire la livrarea in conditii DDP de catre nerezidenti!
Detectoare de urme de explosiv
Date:
25 Nov 2024, 16:51
Question's name:
specificatii tehnice
Question:
Buna ziua. Cerința privind tipul de echipament indică faptul că este necesar un sistem de detectare a urmelor de explozivi. În același timp, cerința de performanță de detectare spune că ar trebui să detecteze si narcoticele standard. Rugam sa precizati ce tip de sistem este solicitat.
Answer (26 Nov 2024, 14:04):
Echipamentul trebuie să detecteze urme de explozivi și să fie certificat de ECAC pentru screening pasageri, bagaje și marfa.
Date:
27 Nov 2024, 09:25
Question's name:
Intrebarea nr. 1
Question:
In Caietul de Sarcini, pentru Echipament de securitate cu raze X, dual view, la pag. 6 (pentru Echipament de securitate cu raze X, dual view, de dimensiuni mari) si paginile 11-12 (pentru Echipament de securitate cu raze X, dual view, de dimensiuni medii) ati solicitat: De asemenea, furnizorul va asigura facilitatea de extindere a bibliotecii TIP, prin crearea de noi imagini TIP si introducerea acestora in biblioteca, fara a fi necesara asistenta din partea furnizorului/ producatorului. In acest sens echipamentul/aplicatia software trebuie sa prezinte facilitatea de creare de catre utilizator de noi imagini TIP si de introducere a acestora in biblioteca. Se va prezenta o declaratie din partea producatorului pentru indeplinirea acestei cerinte. Avand in vedere faptul ca: - Majoritatea producatorilor de echipamente cu raze X consacrati, nu recomanda inserarea de noi imagini TIP in biblioteca furnizata intrucat: 1. Exista pericolul real al alterarii sau chiar al stergerii accidentale a intregii biblioteci TIP sau a unei parti din aceasta 2. Imaginile TIP sunt create de catre personal specializat, iar crearea unor asemenea imagini TIP de calitate nu poate fi realizata la standadele de calitate necesare de catre personal nespecializat 3. Imaginile TIP noi, introduse de catre utilizator, de cele mai multe ori nu au calitatea imaginilor TIP pe care producatorul le pune la dispozitie in biblioteca TIP si din aceasta cauza utilizarea unor astfel de imagini nu isi atinge scopul (sunt usor de recunoscut de catre personalul operator) - Biblioteca TIP se actualizeaza de regula intr-o proportie de 25% pe an, pe durata garantiei de catre furnizor iar acest lucru poate fi mentionat si in contractul care se va incheia la momentul desemnarii castigatorului licitatiei. Solicitare: Urmare a argumentelor prezentate mai sus, va rugam sa eliminați cerinta respectiva de la pag. 6, 11 si 12 din Caietul de Sarcini.
Answer (28 Nov 2024, 10:51):
-Excludem punctul „De asemenea, furnizorul va asigura facilitatea de extindere a bibliotecii TIP, prin crearea de noi imagini TIP și introducerea acestora în bibliotecă, fără a fi necesară asistența din partea furnizorului/producătorului. În acest sens, echipamentul/aplicația software trebuie să prezinte facilitatea de creare de către utilizator de noi imagini TIP și de introducere a acestora în bibliotecă. Se va prezenta o declarație din partea producătorului pentru îndeplinirea acestei cerințe.” de pe paginile 6, 11 și 12 din Caietul de Sarcini.
Date:
27 Nov 2024, 09:28
Question's name:
Intrebarea nr. 2
Question:
In Caietul de Sarcini, pentru Echipament de securitate cu raze X, dual view, la pag. 7 (pentru Echipament de securitate cu raze X, dual view, de dimensiuni mari) si pag. 13 (pentru Echipament de securitate cu raze X, dual view, de dimensiuni medii) ati solicitat: In cazul, in care banda este oprita, in timp ce bagajul se afla in dreptul fasciculului de raze X, procedura de scanare nu va trebui reluata prin rescanarea intregului bagaj, imaginea scanata a bagajului nu va fi afectata/modificata/taiata, rezultand astfel o imbunatatire a timpului de scanare. Avand in vedere faptul ca: - Majoritatea producatorilor de echipamente cu raze X consacrati, nu recomanda oprirea bagajului in dreptul fasciculului de raze X pe timpul procedurii de scanare intrucat: 1. Creste timpul de emisie al radiatiilor X (tinand fortat generatoarele cu raze X in functiune atunci cand bagajele sunt oprite in dreptul colimatoarelor), creste uzura generatoarelor cu raze X si expunerea inutila la posibile radiatii reziduale a personalului operator 2. Repetatele operatiuni de start-stop ale benzii conveyor duc la uzura prematura a benzij conveyor si motorului de antrenare al acesteia 3. Operatorii cu adevarat instruiti examineaza intreaga imagine a bagajului scanat si nu examineaza imaginea radiografica “pe bucati” (oprind scanarea unui bagaj de cateva ori pana la iesirea bagajului din fasciculul de scanare). - Argumentul ca rezulta “o imbunatatire a timpului de scanare” prin asigurarea posibilitatii de a opri si relua scanarea cand bagajul se afla in dreptul fasciculelor cu raze X (mentinand imaginea radiografica nemodificata) este neadevarat si pagubos (sau chiar periculos) din motivele aratate mai sus. Solicitare: Urmare a argumentelor prezentate mai sus, va rugam sa eliminati cerinta respectiva de la pag. 7 si 13 din Caietul de Sarcini.
Answer (28 Nov 2024, 10:52):
Această cerință nu poate fi eliminată, deoarece este necesară pentru utilizarea practică a echipamentelor convenționale de inspecție cu raze X în cadrul aeroportului.
Date:
27 Nov 2024, 09:29
Question's name:
Intrebarea nr. 3
Question:
In Caietul de Sarcini, pentru Echipament de securitate cu raze X, dual view, la pag. 12 (pentru Echipament de securitate cu raze X, dual view, de dimensiuni medii) ati solicitat: Doua generatoare de raze X cu tensiunea anodica de operare de 160 KV fiecare. Avand in vedere faptul ca: 1. Multi dintre producatoril de echipamente cu raze X consacrati, utilizeaza generatoare cu raze X care sunt setate sa functioneze pe echipamentele cu raze X la o tensiunea anodica mai mica decat tensiunea maxima la care poate functiona rspectivul generator (exemplu: pe echipament se instaleaza un generator cu raze X de 160 kV care este setat sa functioneze la 150 kV) 2. Setarea generatoarelor cu raze X ca sa functioneze la o tensiune anodica de operare mai mica decat tensiunea maxima la care este proiectat generatorul respectiv (mentinand parametri calitativi de penetrare si rezolutie ai imaginii radiografice la nivelurile dorite de beneficiar), este benefica pentru functionarea generatorului cu raze X, prelungind durata de viata a acestuia si mentinand si un nivel mai scazut de radiatii. Solicitare: Urmare a argumentelor prezentate mai sus, va rugam sa aprobati si ofertarea unor echipamente dotate cu generatoare cu raze X de 160 kV setate insa sa opereze/functioneze la 150 kV, in conditiile in care sunt respectate si indeplinite absolut toate cerintele de calitate a imaginii radiografice (penetrare si rezolutie) pe care le-ati solicitat in Caietul de Sarcini.
Answer (28 Nov 2024, 10:52):
Se permite livrarea echipamentelor dotate cu generatoare reglate la 150 kV, cu condiția respectării tuturor parametrilor calitativi.
Date:
27 Nov 2024, 09:32
Question's name:
Intrebarea nr. 4
Question:
In Caietul de Sarcini, pentru Echipament de securitate cu raze X, dual view, la pag. 12 ati solicitat: Certificari. Certificat de conformitate, eliberat de producator; Avand in vedere faptul ca: 1. Pentru echipamentele cu raze X (non-medicale) destinate scanarii bagajelor, in conformitate cu standardele si directivele UE, productorilor din spatial UE si non-UE li se solicita pentru demonstrarea conformitatii echipamentelor cu raze X, Declaratii CE de conformitate emise de catre producatorul echipamentelor. 2. Certificatele de conformitate se emit de catre o terta parte si sunt solicitate doar pentru echipamentele cu raze X cu destinatie medicala sau alte tipuri de produse mentionate in Anexa IV apartinand Machinery Directive 2006/42/EC. Solicitare: Urmare a argumentelor prezentate mai sus, va rugam sa aprobati ca in locul certificatelor de conformitate eliberate de catre producator solicitate prin cerinta, sa fie prezentate in oferta Declaratiile CE de conformitate emise de catre prodicator pentru produsul ofertat.
Answer (28 Nov 2024, 10:53):
- Punctul „- Certificat de conformitate, eliberat de producător;” este înlocuit cu „- Declarația sau certificatul de conformitate emis de producător;”
Date:
27 Nov 2024, 09:35
Question's name:
Intrebarea nr. 5
Question:
In Caietul de Sarcini, pentru Echipament de securitate cu raze X, dual view, la pag. 12 ati solicitat: Certificari - Confirmarea, ca echipamentul se regaseste in lista echipamentelor de securitate PCE- CEAC si/sau OACI; Avand in vedere faptul ca: 1. Singurele echipamente cu raze X pentru controlul bagajelor de cala, mentionate in listele ECAC / CEAC (si care detin certificari ECAC) sunt cele cu specific EDS, EDSCB si LEDS) 2. Echipamentele cu raze X cu dual-view (2 proiectii) pentru controlul bagajelor de cala (precum cele pe care le solicitati in caietul de Sarcini) nu fac parte din categoria echipamentelor cu raze X de tip EDS, EDSCB si LEDS si prin urmare nu se regasesc in listele ECAC/CEAC (asadar nu detin certificari ECAC/CEAC) 3. Echipamentele cu raze X cu dual-view (2 proiectii) pentru controlul bagajelor de cala (precum cele pe care le solicitati in Caietul de Sarcini) trebuie sa detina certificari de la institutii de profil recunoscute in lume precum STAC (Serviciul Tehnic al Aviatiei Civile) din Franta, sau ENAC (Autoritatea de Aviatie Civila Italiana) din Italia, sau TSA (Autoritatea pentru Securitatea Transporturilor) din SUA 4. OACI / ICAO detine o lista denumita „AVSECPAEDIA MASTER EQUIPMENT LIST” cu o sectiune in care se regasesc echipamentele de scanare bagaje, dar care este accesibila doar producatorilor de echipamente de scanare bagaje (lista este confidentiala). Solicitare: Urmare a argumentelor prezentate mai sus, va rugam sa renuntati la cerinta ca Echipament de securitate cu raze X, dual view se se regaseasca in lista echipamentelor de securitate PCE- CEAC/ ECAC (adica echipamentul sa detina certificare ECAC) si sa reformulati cerinta astfel: - Confirmarea printr-o declaratie data de producator a faptului ca echipamentul ofertat se regaseste in lista OACI / ICAO denumita „AVSECPAEDIA MASTER EQUIPMENT LIST” si prezentarea certificarilor echipamentului obtinute de la STAC sau ENAC sau TSA.
Answer (28 Nov 2024, 10:54):
- Pentru acest tip de echipament nu este necesar certificatul ECAC. În schimb, se pot prezenta certificate STAC, ENAC sau TSA. - O cerință obligatorie pentru acest tip de echipament (conform cerințelor legislative) este prezentarea unei confirmări că echipamentul este inclus în lista OACI (ICAO), în secțiunea destinată acestui tip de echipament.
Date:
27 Nov 2024, 09:37
Question's name:
Intrebarea nr. 6
Question:
In Caietul de Sarcini, pentru Echipament de securitate cu raze X, dual view, la pag. 4 (pentru Echipament de securitate cu raze X, dual view, de dimensiuni mari) si paginile 11-12 (pentru Echipament de securitate cu raze X, dual view, de dimensiuni medii) ati solicitat: Echipamentul trebuie sa aiba posibilitatea de stocare a minim 100.000 imagini de bagaje scanate la aceeasi calitate cu imaginea vizuala; posibilitatea de salvare a imaginilor in format JPG, TIF, BMP, PNG pe suport de memorie extern (stick USB, hard disk extern, etc.). Avand in vedere faptul ca: 1. majoritatea producatorilor consacrati de scanere cu raze X asigura o arhivare si salvare a imaginilor in unul sau maximum doua formate comerciale de tip JPG, TIF, BMP, PNG. 2. cerinta ca echipamentul cu raze X sa salveze imaginile in 4 (patru) formate comerciale (de tip JPG, TIF, BMP, PNG) este neobisnuita pentru categoria de echipamente scanare cu raze X pe care o solicitati, limitand practic posibilitatea de a gasi o solutie 100% conforma sau superioara cerintelor Caietului de Sarcini . 3. pentru a nu limita accesul la aceasta licitatie, al unor competitori care va pot oferi cele mai avantajoase solutii de echipamente scanare cu raze X, care sunt conforme si chiar superioare cerintelor Caietului de Sarcini, avand totodata un pret competitiv, aprobarea a unul dintre formatele solicitate (JPG, TIF, BMP, PNG), ar fi mai mult decat binevenita. Solicitare: Urmare a motivelor mai sus prezentate, va adresam rugămintea de a aproba ca salvarea imaginilor sa se realizeze in unul dintre cele 4 formate comerciale solicitate (JPG sau sau TIF sau BMP sau PNG).
Answer (28 Nov 2024, 10:55):
- Este permisă utilizarea unuia dintre formatele uzuale (JPG, TIF, BMP, PNG).
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.