Select the type of procedure
1
Enquiry period
with
25.10.2024 13:55
to 12.11.2024 11:00
to 12.11.2024 11:00
2
Bidding period
with
12.11.2024 11:00
to 03.12.2024 11:00
to 03.12.2024 11:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
3 183 333 MDL
Period of clarifications:
25 Oct 2024, 13:55 - 12 Nov 2024, 11:00
Submission of proposals:
12 Nov 2024, 11:00 - 3 Dec 2024, 11:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Sistem de Acces control și supraveghere video
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Stefan cel Mare nr. 168
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
25 Oct 2024, 13:55
Date modified
5 Nov 2024, 11:46
Achizitii.md ID
21302949
MTender ID
CPV
35100000-5 - Echipament de urgenţă şi de siguranţă
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - LOT 1 Sistem de Acces control și supraveghere video
Budget: 3183333.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
Documentația standard_Modificat 05.11.2024.docx
Documents history
-
Documentația standard_Modificat 05.11.2024.docx
ID: 302bdd78-cff1-4d1b-9ff6-c6f72dc72762
Bidding Documents
-
Documentația standard_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx
ID: 302bdd78-cff1-4d1b-9ff6-c6f72dc72762
Bidding Documents
Bidding Documents
-
5.11.24 11:46
Caiet de Sarcini_Modificat 05.11.2024.docx
Documents history
-
Caiet de Sarcini_Modificat 05.11.2024.docx
ID: cdc69457-c2ae-4fcb-b379-48b40e66ce45
Bidding Documents
-
Caiet de Sarcini.docx
ID: cdc69457-c2ae-4fcb-b379-48b40e66ce45
Bidding Documents
Bidding Documents
-
5.11.24 11:46
Date:
28 Oct 2024, 09:19
Question's name:
Sistem de securitate
Question:
Va rugam sa specificați daca am înțeles corect, ca se dorește un sistem integrat de securitate care trebuie sa integreze într-o platforma unica, sistemul de acces control, sistemul de monitorizare video și managementul vizitatorilor?
Answer (31 Oct 2024, 15:44):
Bună ziua. Se dorește implementarea unui sistem de securitate integrat care să unifice, într-o platformă centralizată, sistemul de control al accesului, monitorizarea video și gestionarea vizitatorilor, asigurând totodată integrarea cu SIMU (Sistem Informațional de Management Universitar) al UTM, conform specificațiilor din caietul de sarcini.
Date:
29 Oct 2024, 10:00
Question's name:
MAF
Question:
Ati solicitat de la ofertant MAF, nu credeti ca prin solicitarea acestui document limitati accesul mai multor companii sa participe la aceasta achizitie?
Evident ca MAF va fi oferit imporatorului de produs,dar importatorul de produs va oferi acest MAF celui cu care are intelegeri! da solutii pe care voi ați descris in caietul de sarcini nu e decat UNA pe piața!
In final veti obtine doua trei oferte care nu corespund cerintelor tehnice si solutiei pe care o cereti, si va castiga una companie care va iesi cu solutia pe care ați ceruto cu pret mxim! Atentie! Una singura compa ieri va oferi solutia pe care o cereti si corespunde, la care pretul va fi pe masura! Aici am intrebarea, nu credeti ca ar fi subiect de sesizare a Consiliului de Concurenta si nu va pare o intelegere de Cartel aceasta licitatie? Caietul de sarcini facut sub un anumit producator si anumit brand care ofera solutia ceruta, si inca bagati MAF care impedica mai multi ofertanti sa participe la aceasta licitatie cu aceeasi solutie dar cu preturi diferite! Rugăm să eliminati din actele cerute necesitatea MAF-lui, si sa lasati ca dovada de reprezentare sau diler pe piata RM a producatorului si solutiei cerute!
Answer (31 Oct 2024, 15:45):
Bună ziua. Solicitarea unui MAF (Manufacturer Authorization Form) este menită să garanteze că echipamentele și soluțiile oferite respectă standardele de calitate și suport impuse de producător, asigurând astfel utilizarea de produse originale și accesul la suport autorizat pe termen lung și de fapt este o practică standard și chiar recomandată pentru procedurile de achiziții, iar echipamentele solicitate nu sunt careva excepționale sau limitate de un singur producător și deci există o gamă largă a acestora pe piață.
Datorită complexității proiectului, care implică nu doar achiziția de echipamente și software, ci și activități complexe de integrare, solicităm MAF pentru a ne asigura că producătorii urmăresc implementarea proiectului (disponibilitatea, compatibilitatea, termenul de livrare, suport și altele), asigurând astfel finalizarea cu succes și punerea sa în funcțiune. Totodată, MAF este necesar pentru a confirma că echipamentele și software-ul vor beneficia de garanție oficială și suport oferit de producători.
La fel dorim să menționăm că, din experiența noastră, producătorii oferă MAF pentru mai mulți parteneri care participă la același proiect. Vă rugăm să consultați furnizorii dvs. pentru mai multe detalii.
Date:
1 Nov 2024, 09:15
Question's name:
Licențe pentru NVR
Question:
Stimata autoritate,
va rugam sa clarificați ce presupune licențele NVR node 1, si node 2. Care este scopul pentru acesta? si de ce anume se deresc 2 noduri? de ce nu un nod cu 256? Sau se doreste sa fie facut HA intre aceste 2 noduri? va rugam sa detalizati clar specificatiile.
Answer (5 Nov 2024, 11:07):
Videoregistratoarele vor fi instalate în diferite locații, de obicei, mai aproape de camerele care vor fi conectate la ele. Registratoarele trebuie să efectueze înregistrarea locală a fluxului video de la toate camerele conectate. De asemenea, trebuie să fie susținute: gestionarea tuturor camerelor și a registratoarelor din platforma menționată la punctul 1.1.1, vizionarea centralizată a tuturor fluxurilor video pe platforma din punctul 1.1.1, salvarea arhivei video de la camere (backup centralizat) pe platforma din punctul 1.1.1 pentru camerele selectate. Accesul direct granular la registratoare nu este necesar. Registratoarele nu trebuie să susțină integrarea controlului accesului.
Date:
1 Nov 2024, 09:18
Question's name:
1.1.4 Video registrator
Question:
Va rugam sa precizati aceasta urmeaza sa fie instalate in aceasi locatie ca si echipamentele mentionate in 1.1.1 ? sau aceasta sunt instalate in alte locatii? daca da, atunci intelegem ca se doreste un funtional de tip multi-site? va rugam sa precizati ce functionalitati exact este necesar pentru acest lucru? se doreste acces granular? se doreste functionalitati de backup centralizat?
acestea trebuie sa integreze inclusiv si controll accesul ?
Answer (5 Nov 2024, 11:23):
Răspunsul la această întrebare este indicat mai sus (la Întrebarea nr. 3 din 01.11,2025, 09:15).
Respectiv, RĂSPUNSUL LA ÎNTREBAREA NR. 3 din 01.11,2025, 09:15, este următorul:
Prin node 1 si nod 2 se înțelege nu NVR, ci platforma de monitorizare video și analiză, a cărei caracteristici funcționale sunt enumerate la punctul 1.1.1. Două noduri sunt necesare pentru a asigura redundanța. Fiecare nod va fi instalat în centre de date diferite ale UTM, la fiecare dintre ele vor fi conectate diferite NVR-uri, camere IP, controlul accesului. În cazul defectării unuia dintre noduri, trebuie să existe posibilitatea de a conecta la nodul rămas în funcțiune cel puțin dispozitive de control acces biometric multifactorial, controler de acces, interfon video, astfel încât sistemul de gestionare a controlului accesului să funcționeze complet. Camerele IP și NVR-urile, în caz de pierdere a conexiunii cu nodul, trebuie să continue înregistrarea locală pe cardul SD sau HDD, cu posibilitatea de a copia arhiva video pe platformă după restabilirea conexiunii cu aceasta.
Date:
1 Nov 2024, 09:20
Question's name:
1.1.5 Camera IP – tip 1
Question:
Tip сamera - Camera IP bullet de exterior; Compatibil cu poziția 1.1.1.
oare acesta nu trebuie sa corespunda cu standardele deschise?
rugam sa fie inclusa cerinta obligatorie pentru ca dispozitivele sa fie compatibile cu standardele deschise cum ar fi ONVIF.
Answer (5 Nov 2024, 11:25):
Compatibilitatea cu pozitia 1.1.1. nu presupune limitarea pentru protocolul de interconectare utilizat. Astfel se acceptă suportul pentru orice standard care asigură compatibilitatea completă a camerei cu poziția 1.1.1, inclusiv ONVIF.
Date:
1 Nov 2024, 09:22
Question's name:
Video Interfon 2 Buc.
Question:
Temperatura de funcționare: -10 +50 grade; rugam sa precizati de ce anume -10 ? rugam sa fie schimbat -25.
Answer (5 Nov 2024, 11:25):
Aceste interfoane vor fi instalate în interiorul clădirilor, nu afară, așa că temperaturile admisibile au fost alese în contextul standardelor de utilizare.
Date:
1 Nov 2024, 09:28
Question's name:
1.1.9 Imprimante pentru carduri din plastic
Question:
va rugam sa revizuiți parametrii fiindcă corespund unui singur produs.
recomandare cind partenerul cu care ati elaborat cerintele, cel putin ajustatile nu va expuneti, ca poate duce la dosare penale.
Answer (5 Nov 2024, 11:49):
Caietul de sarcini a fost modificat, Vă rugăm, să consultati repetat Specificațiile tehnice pentru poziția 1.1.9 Imprimante pentru carduri din plastic.
Date:
7 Nov 2024, 10:22
Question's name:
1.1.5 Camera IP – tip 1 - raspuns
Question:
Cu referire la raspunsul dvs, va multumim pentru raspuns si apreciem forma in care dvs, favorizati producatorul Dahua/HikVision. Va indemnam la transparenta si utilizarea tehnologiilor si standardelor deschise. Prin urmare rugam introducerea in mod obligator sustinerea protocolului ONVIF ca unul mandator.
Answer (8 Nov 2024, 16:25):
În răspunsul anterior deja am menționat că, cerința de bază este - componentele sistemului să fie compatibile, fără a limita metoda de interconectare, iar în ceea ce prevede limitarea la un singur producător, chiar dvs. a-ți indicat doi producători mondiali diferiți.
Date:
7 Nov 2024, 10:24
Question's name:
Video Interfon 2 Buc. - raspuns
Question:
va multumim pentru clarificare si acuma intelegem la ce model exact se refera, din nou favorizind producatorul Dahua.Rugam acceptarea solicitarii facute anterior.
Answer (8 Nov 2024, 16:26):
La ceastă întrebare la fel deja a fost oferit răspuns și cum am menționat anterior - cerința dată denotă condițiile de funcționare estimative, iar solicitarea dvs. privind mărirea diapazonului de temperaturi admisibile a mediului deja este una limitativă și nu este necesară, cu toate acestea dacă se va propune o soluție/echipamente cu un diapazon de temperaturi mai extins, acesta logic că va respectă cerința din specificația tehnică, deci modificarea specificației tehnice va duce doar la o limitare neargumentată pentru soluțiile/echipamentele solicitate.
Date:
7 Nov 2024, 10:26
Question's name:
1.1.9 Imprimante pentru carduri din plastic - raspuns
Question:
Va multumim ca ati luat in considerare cele mentionat si ca partenerul cu care ati lucrat va ajutat sa modificati parametrii, dar puteti va rog sa rugati partenerul sa scoata cel putin pe perioada acestei achizitii, produsul de pe site sa nu va expuneti!
Answer (8 Nov 2024, 16:26):
Cum am menționat în răspunsul la întrebarea precedentă, pentru această poziție, specificațiile tehnice au fost ajustate pentru a include o gamă mai largă de soluții/echipamente.
La fel dorim să precizăm că, în achiziția dată este solicitată o soluție ca un ansamblu integrat de elemente cât hardware atât și software și respectiv atingându-se o fiabilitate, funcționalitate și flexibilitate a soluției în întregime.
Dacă careva caracteristici tehnice din caietul de sarcini, fie independenți sau ca parte componentă a unui set, duc la o limitare, atunci vă rugăm să menționați aspectele date explicit.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK