Select the type of procedure
Commercial procurement
21282232
1
Enquiry period
with
23.09.2024 22:36
to 30.09.2024 11:56
to 30.09.2024 11:56
2
Bidding period
with
30.09.2024 11:56
to 06.10.2024 13:26
to 06.10.2024 13:26
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
839 467,65 MDL
Period of clarifications:
23 Sep 2024, 22:36 - 30 Sep 2024, 11:56
Submission of proposals:
30 Sep 2024, 11:56 - 6 Oct 2024, 13:26
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Constructia unei portiuni de trotuar (s. Antonesti), L-591 R 30 Antonești-Carahasani și construcția unei porțiuni de trotuar în s.Popeasca.
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD 4201, MOLDOVA, Ştefan Vodă, or.Ştefan Vodă, or. Ștefan Vodă str. Libertății nr.1
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
23 Sep 2024, 22:36
Date modified
28 Sep 2024, 11:56
Achizitii.md ID
21282232
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Request price offers (works)
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Construcția unei porțiuni de trotuar (s. Antonesti), L-591 R 30 Antonești-Carahasani
Budget: 660027.65 MDL
Active
Lot nr. 2 - L - 582 R - 30. Drum de acces spre satul Popeasca. Construcția unei porțiuni de trotuar
Budget: 179440.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
ds_lucrari (7).docx.pdf
ds_lucrari (7).docx.pdf
Bidding Documents
documetația standart
23.09.24 22:36
caiet de sarcini antonesti.docx.semnat.pdf
caiet de sarcini antonesti.docx.semnat.pdf
Bidding Documents
caiet de sarcini
23.09.24 22:36
caiet de sarcini popeasca.docx (1).pdf
caiet de sarcini popeasca.docx (1).pdf
Bidding Documents
caiet de sarcini
23.09.24 22:36
anunt_de_participare antonești-carahasani modificat .docx (1).pdf
anunt_de_participare antonești-carahasani modificat .docx (1).pdf
Documents history
-
anunt_de_participare antonești-carahasani modificat .docx (1).pdf
anunt_de_participare antonești-carahasani modificat .docx (1).pdf
ID: ee15155b-0b8a-47f5-bb2d-dbc63795b31f
tenderNotice
-
anunt_de_participare antonești-carahasani gata .docx.pdf
anunt_de_participare antonești-carahasani gata .docx.pdf
ID: ee15155b-0b8a-47f5-bb2d-dbc63795b31f
tenderNotice
tenderNotice
anunt de participare
28.09.24 11:56
Date:
24 Sep 2024, 09:18
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Lot nr. 2, cum sa executat calculul pentru 240 m2 de pavaje, in caietul de sarcini stratul de nivelare din nisip este de 2 m3, adica 0,0083 la 1 m2 (La Antonesti pentru 730 m2, sunt 73 m3 de nisip, adica de grosimea de 0,1 la 1 m2) La ambele loturi este acelasi tip de lucrare, dar grosimea diferita. Schimbati va rog caietul de sarcini, tehnologic este imposibil de executat lucrarile de pavare la lotul nr.2 !
Answer (25 Sep 2024, 08:32):
Poziția nr.9 din caietul de sarcini volumul de lucrări este de 24 m3, eroare tehnică.
Pavajul este gr.=40 mm, borduri 100x25x8
Date:
24 Sep 2024, 09:32
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Specificati va rog dimensiunile la pavaj si bordure (Lungimea, latimea si grosimea).
Answer (25 Sep 2024, 08:33):
Pavajul este de gr.=40mm, borduri 100x25x8
Date:
25 Sep 2024, 12:14
Question's name:
conditii
Question:
stimata autoritatea contr. solcitam respectuos de a revedea conditiile cu privire la participare, la conditia 5 ani minimum de experienta in 3 ani, avind in vedere suma pina la 1 milion si faptul ca sunt agenti economici care anual au rulaj de 3-5 milioane, dar cu experienta de 2, 3, 4 ani.
Answer (28 Sep 2024, 11:51):
Ținând contul de termenul restrâns privind executarea lucrărilor, am solicitat în temeiul art.22 alin. (3) lit.c, experiențe similare în ultimii 5 ani însoţite de certificări de bună execuţie care demonstrează capacitatea tehnică a operatorului economic.
În context a fost modificat anunțul de particiare.
Construcția unei porțiuni de trotuar (s. Antonesti), L-591 R 30 Antonești-Carahasani
Date:
27 Sep 2024, 09:15
Question's name:
Clarificare privind cerința de experiență de minim 5 ani
Question:
În cadrul procedurii de achiziție publică la care participăm, am observat că în anunțul de participare se solicită operatorilor economici să demonstreze o experiență de minim 5 ani pentru a îndeplini criteriile de calificare.
Cum ar trebui interpretată și aplicată cerința privind experiența de minim 5 ani, astfel încât aceasta să respecte principiul proporționalității prevăzut în Legea nr. 131/2015?
În baza căror prevederi ale Legii 131/2005 a fost inclusă cerința de experiență minimă de 5 ani prevăzută de pct. 16, pct. 4 din anunțul de participare.
Or conform prevederilor legale:
Capacitatea economică se demonstrează pentru ultimii 3 ani. Conform art. 21 alin. (1) lit. c) al Legii 131/2005, demonstrarea capacității economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi declaraţii privind cifra de afaceri totală sau, dacă este cazul, privind cifra de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului într-o perioadă anterioară care vizează activitatea din ultimii 3 ani, în măsura în care informaţiile respective sînt disponibile. În acest ultim caz, autoritatea contractantă are obligaţia de a lua în considerare şi data la care operatorul economic a fost înfiinţat sau şi-a început activitatea comercială.
Capacitatea tehnică se demonstrează prin lucrările efectuate în ultimii 5 ani. Potrivit art. 22 alin. (3) lit. a) al Legii 131/2005, în cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit.
Answer (28 Sep 2024, 11:51):
Ținând contul de termenul restrâns privind executarea lucrărilor, am solicitat în temeiul art.22 alin. (3) lit.a, experiențe similare în ultimii 5 ani însoţite de certificări de bună execuţie care demonstrează capacitatea tehnică a operatorului economic.
Prin urmare anunțul de particiare a fost modificat .
Date:
27 Sep 2024, 09:23
Question's name:
Clarificare privind cerința de experiență de minim 5 ani
Question:
Cum ar trebui interpretată și aplicată cerința privind experiența de minim 5 ani, astfel încât aceasta să respecte principiul proporționalității prevăzut în Legea nr. 131/2015?
În baza căror prevederi ale Legii 131/2005 a fost inclusă cerința de experiență minimă de 5 ani prevăzută de pct. 16, pct. 4 din anunțul de participare.
Or conform prevederilor legale:
Capacitatea economică se demonstrează pentru ultimii 3 ani. Conform art. 21 alin. (1) lit. c) al Legii 131/2005, demonstrarea capacității economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi declaraţii privind cifra de afaceri totală sau, dacă este cazul, privind cifra de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului într-o perioadă anterioară care vizează activitatea din ultimii 3 ani, în măsura în care informaţiile respective sînt disponibile. În acest ultim caz, autoritatea contractantă are obligaţia de a lua în considerare şi data la care operatorul economic a fost înfiinţat sau şi-a început activitatea comercială.
Capacitatea tehnică se demonstrează prin lucrările efectuate în ultimii 5 ani. Potrivit art. 22 alin. (3) lit. a) al Legii 131/2005, în cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de lucrări, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea lucrărilor ce urmează să fie executate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului, următoarele: a) lista lucrărilor similare executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări, în care să se conțină cel puțin un contract de lucrări similare a cărui valoare să nu fie mai mică de 75% din valoarea viitorului contract sau valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală cu sau mai mare decît valoarea viitorului contract. Certificările de bună execuție indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sînt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valoarea, perioada şi locul execuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesionale din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfîrşit.
Answer (28 Sep 2024, 11:51):
Ținând contul de termenul restrâns privind executarea lucrărilor, am solicitat în temeiul art.22 alin. (3) lit.a, experiențe similare în ultimii 5 ani însoţite de certificări de bună execuţie care demonstrează capacitatea tehnică a operatorului economic.
Prin urmare anunțul de particiare a fost modificat
Date:
27 Sep 2024, 20:39
Question's name:
conditii
Question:
rog grupul de lucru sa modifice cerinta minima de 5 ani in 3 ani, potrivit procedurilor legale.
Answer (28 Sep 2024, 11:51):
Ținând contul de termenul restrâns privind executarea lucrărilor, am solicitat în temeiul art.22 alin. (3) lit.a, experiențe similare în ultimii 5 ani însoţite de certificări de bună execuţie care demonstrează capacitatea tehnică a operatorului economic.
Prin urmare anunțul de particiare a fost modificat
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK