Select the type of procedure
Commercial procurement
21276445
Status
Cancelled
Estimated value without VAT
9 166 144,02 MDL
Period of clarifications:
11 Sep 2024, 12:51 - 29 Sep 2024, 15:10
Submission of proposals:
29 Sep 2024, 15:10 - 8 Oct 2024, 15:10
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Lucrărilor de reparație a acoperișului și fațadei cu schimbarea tâmplăriei căminului nr. 1 a Universității de Stat din Moldova, str. Tighina 2, mun. Chișinău - repetat
Information about the cancellation
The reason of cancellation
În temeiul Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, art. 71 alin. 1, lit. g) există abateri grave de la prevederile legale care afectează rezultatul procedurii de atribuire sau face imposibilă încheierea contractului. Prin abateri grave de la prevederile legale se înțelege faptul că pe parcursul analizei, evaluării şi/sau finalizării procedurii de atribuire se constată erori sau omisiuni, autoritatea contractantă aflîndu-se în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca acestea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 7.
În urma publicării procedurii de achiziție pe platforma achiziții.md, au parvenit mai multe întrebări din partea operatorilor economici privind formularul cu lista volumelor de lucrări, invocând lipsa mai multor resurse materiale și specialiști calificați (exemplu: la pct.22, pct. 45, pct. 47, pct. 52).
Totodată, au fost invocate neconformități în parte ce ține de cerințele tehnice pentru materialul specificat în devizul estimativ tablă și membrană.
Subsecvent, în temeiul ordinului Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale nr. 657 din 22.08.2024, cu privire la aprobarea Amendamentului CP L.01.02:2012/A3:2024 la documentul normativ CP L.01.02:2012 „Instrucțiuni pentru determinarea cheltuielilor de deviz la salarizarea în construcții”, a fost actualizat salariul mediu pe oră al muncitorilor-constructori pe ramură, constituind 94,60 lei/ora, fapt ce impune revizuirea devizului estimativ și modificarea acestuia în conformitate cu normativele în vigoare.
Ținând cont din cele expuse supra, autoritatea contractantă se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca acestea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 7, astfel s-a decis anularea procedurii de achiziție, modificarea documentației de proiect și a caietului de sarcini.
În urma publicării procedurii de achiziție pe platforma achiziții.md, au parvenit mai multe întrebări din partea operatorilor economici privind formularul cu lista volumelor de lucrări, invocând lipsa mai multor resurse materiale și specialiști calificați (exemplu: la pct.22, pct. 45, pct. 47, pct. 52).
Totodată, au fost invocate neconformități în parte ce ține de cerințele tehnice pentru materialul specificat în devizul estimativ tablă și membrană.
Subsecvent, în temeiul ordinului Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale nr. 657 din 22.08.2024, cu privire la aprobarea Amendamentului CP L.01.02:2012/A3:2024 la documentul normativ CP L.01.02:2012 „Instrucțiuni pentru determinarea cheltuielilor de deviz la salarizarea în construcții”, a fost actualizat salariul mediu pe oră al muncitorilor-constructori pe ramură, constituind 94,60 lei/ora, fapt ce impune revizuirea devizului estimativ și modificarea acestuia în conformitate cu normativele în vigoare.
Ținând cont din cele expuse supra, autoritatea contractantă se află în imposibilitatea de a adopta măsuri corective fără ca acestea să conducă la încălcarea principiilor prevăzute la art. 7, astfel s-a decis anularea procedurii de achiziție, modificarea documentației de proiect și a caietului de sarcini.
Date of cancellation
27 Sep 2024, 15:14
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Alexe Mateevici 60
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
11 Sep 2024, 12:51
Date modified
27 Sep 2024, 15:15
Achizitii.md ID
21276445
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Date:
11 Sep 2024, 16:50
Question's name:
Clarificari
Question:
Rugam Autoritatea Contractanta sa indice plasarea repetata a Licitatiei
Answer (12 Sep 2024, 09:21):
Stimate operator economic în titlul Licitației și în Documentația de atribure este indicat ca procedura este repetată
Date:
12 Sep 2024, 09:38
Question's name:
Calrificari
Question:
Motivul de anulare a procedurii anterioare???
Answer (12 Sep 2024, 09:46):
Bună ziua motivele anulării sînt afișate pe platformă
Date:
12 Sep 2024, 10:04
Question's name:
Clarificari!!
Question:
au fost depuse numai oferte care: – sînt neadecvate, inacceptabile sau neconforme
Din 15 oferte nici una nu era adecvata?
Rugam sa detailiati neconformitatile!!!
Pentru a nu ne afisa cu aceliasi abateri!!!
Answer (12 Sep 2024, 10:41):
Stimate operator economic fiecare participant la procedura precedentă a fost informat despre neconformitățile admise în oferta prezentată, vă rugăm să vă conformați cerinților din documentația de atribuire.
Date:
12 Sep 2024, 10:16
Question's name:
Clarificari.
Question:
d) au fost depuse numai oferte care: – sînt neadecvate, inacceptabile sau neconforme;”.
Va rugam detalii clare pentru neconformitatile date, care le-ati stipulat!!! Sa nu se repete aceleas abateri.
Multumim mult pentru intelegere.
Answer (12 Sep 2024, 10:41):
Stimate operator economic fiecare participant la procedura precedentă a fost informat despre neconformitățile admise în oferta prezentată, vă rugăm să vă conformați cerinților din documentația de atribuire.
Date:
12 Sep 2024, 16:50
Question's name:
-
Question:
Nu este adevarat ce spuneti. Operatorii economici au fost informati doar ca, se anuleaza licitatia publica, fara a fi indicate alte motive sau neconformitati ale ofertele ofertantilor.
Va rugam insistent sa dati clarificari, de ce ati anulat licitatia precedenta!!!!!!!!!!
Sunteti o instituie foate corupta!
Answer (12 Sep 2024, 16:57):
Stimate operator economic fiecare participant la procedura precedentă a fost informat despre neconformitățile admise în oferta prezentată, vă rugăm să vă conformați cerinților din documentația de atribuire.
Date:
13 Sep 2024, 08:03
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Analizând prima procedură de licitație, s-a constatat că ofertanții au propus tablă pentru acoperiș conform cerințelor din caietul de sarcini, adică tablă zincată nevopsită cu 350 gr zinc/m² și grosime de 0.45 mm, DX51. Totuși, în proiectul de execuție este specificat că tabla trebuie să fie cu acoperire polimerică.
Caracteristicile tablei folosite pentru tipul de învelitoare dublu falț cu acoperire polimerică trebuie să fie:
a) Grosimea minimă de 0.5 mm (deoarece, la îndoire, materialul se întinde și pot apărea fisuri; niciun producător internațional de tablă nu permite folosirea unei grosimi mai mici pentru îmbinările de tip dublu falț);
b) DX52 (mai moale, pentru a preveni fisurile directe pe falțuri, care pot apărea la tabla DX51);
c) Nu există și nu se produce tablă cu acoperire polimerică și 350 gr zinc/m², cantitatea maximă de zinc fiind de 275 gr/m².
Membrana de drenaj:
Există două tipuri de membrane de drenaj pentru tabla de tip dublu falț:
a) Membrană de drenaj compusă din două componente: membrană de difuzie (160 gr) și strat de drenaj (450 gr/m²);
b) Membrană de drenaj compusă doar din stratul de drenaj (450 gr/m²).
Reținătorii de zăpadă tubulari, cu diametrul de 28 mm, trebuie să fie din aluminiu cu acoperire polimerică pentru a preveni coroziunea, care poate reduce durata de exploatare a învelitorii.
Vă rugăm să concretizați exact caracteristicile tehnice ale acestor trei poziții de materiale, deoarece prețul lor poate varia de 2-3 ori dacă sunt ofertate conform normelor din caietul de sarcini, care nu corespund cu tehnologia corectă de montare a tipului de învelitoare și nici cu cerințele din proiectul de execuție.
Acesta este, probabil, răspunsul la întrebarea legată de motivul anulării procedurii anterioare.
Answer (13 Sep 2024, 12:02):
Stimate operator economic vă rugăm să vă conformați cerințelor din Documentația de atribuire și să întocmiți oferta conform cerințelor solicitate
Date:
13 Sep 2024, 08:17
Question's name:
Garanția de bună execuție: Transfer la contul autorității contractante
Question:
Stimată autoritate contractantă vă rugăm să acceptați ca mod de constituire a garanției de bună execuție și rețineri succesive din facturi/garanție bancară fapt permis de legislație, or limitarea la un singur mode de constituire va crește doar valoarea ofertei?
Answer (13 Sep 2024, 09:40):
Stimate operator economic vă rugăm să vă conformați cerințelor din Documentația de atribuire
Date:
13 Sep 2024, 10:47
Question's name:
Ținînd cont că sunteți rău platinici (statul în general)
Question:
Vă rugăm să indicați care sunt resurse alocate pe ani (2024-2025)?
Answer (13 Sep 2024, 12:20):
Stimate operator economic, ținînd cont că autoritatea contractantă a inițiat procedura de achiziție sa asigurat că are resursele financiare necesare
Date:
13 Sep 2024, 12:02
Question's name:
Concluzie
Question:
Daca e sa analizam toate licitatiile petrecute de D-stra, este clar vadit ca, nu prea va place transparenta.
Answer (13 Sep 2024, 14:58):
Transparența este o responasbilitate pe care ne o asumăm conform Legii 131/2015 privind Achizițiile Publice, fiind respectată și asigurată de către Autoritatea Contractantă.
Date:
18 Sep 2024, 10:31
Question's name:
Clarificare
Question:
Analizând prima procedură de licitație, s-a constatat că ofertanții au propus tablă pentru acoperiș conform cerințelor din caietul de sarcini, adică tablă zincată nevopsită cu 350 gr zinc/m² și grosime de 0.45 mm, DX51. Totuși, în proiectul de execuție este specificat că tabla trebuie să fie cu acoperire polimerică. Caracteristicile tablei folosite pentru tipul de învelitoare dublu falț cu acoperire polimerică trebuie să fie: a) Grosimea minimă de 0.5 mm (deoarece, la îndoire, materialul se întinde și pot apărea fisuri; niciun producător internațional de tablă nu permite folosirea unei grosimi mai mici pentru îmbinările de tip dublu falț); b) DX52 (mai moale, pentru a preveni fisurile directe pe falțuri, care pot apărea la tabla DX51); c) Nu există și nu se produce tablă cu acoperire polimerică și 350 gr zinc/m², cantitatea maximă de zinc fiind de 275 gr/m². Membrana de drenaj: Există două tipuri de membrane de drenaj pentru tabla de tip dublu falț: a) Membrană de drenaj compusă din două componente: membrană de difuzie (160 gr) și strat de drenaj (450 gr/m²); b) Membrană de drenaj compusă doar din stratul de drenaj (450 gr/m²). Reținătorii de zăpadă tubulari, cu diametrul de 28 mm, trebuie să fie din aluminiu cu acoperire polimerică pentru a preveni coroziunea, care poate reduce durata de exploatare a învelitorii. Vă rugăm să concretizați exact caracteristicile tehnice ale acestor trei poziții de materiale, deoarece prețul lor poate varia de 2-3 ori dacă sunt ofertate conform normelor din caietul de sarcini, care nu corespund cu tehnologia corectă de montare a tipului de învelitoare și nici cu cerințele din proiectul de execuție. Diferența de preț și calitatea lucrărilor o face anume indicarea corectă ce trebuie de făcut, vă rugăm să nu vă eschivați de la răspunsul corect.
Answer (27 Sep 2024, 15:10):
Procedura se anulează.
Date:
19 Sep 2024, 12:46
Question's name:
Fasada
Question:
Buna ziua!
in formularul f5 publicat de voi la fasada lipsesc careva materiale si normele acestora si anume:
punctul 22 Cl19 A lipseste materialul principal
punctul 45- lipseste zidar
punctul 47 lipseste tencuitorul
punctul 52 lipseste mozaicarul si muncitor deservire
Noi tot sa le scoatem sau cum procedam?
Answer (27 Sep 2024, 15:10):
Procedura se anuleaza.
Date:
23 Sep 2024, 10:07
Question's name:
normele si resursele acestora
Question:
Buna ziua!
Publicati ,va rugam frumos, lista completa, corectata cu normele si materialele acestora (formularul 5 desfasurat)
Va multumim!
Answer (27 Sep 2024, 15:10):
Procedura se anuleaza.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK