1
Enquiry period
with 06.09.2024 14:56
to 18.09.2024 11:00
2
Bidding period
with 18.09.2024 11:00
to 27.09.2024 10:00
3
Auction

4
Evaluation
5
Bids have been evaluated
Status Bids have been evaluated
Estimated value without VAT 38 484 200 MDL
Period of clarifications: 6 Sep 2024, 14:56 - 18 Sep 2024, 11:00
Submission of proposals: 18 Sep 2024, 11:00 - 27 Sep 2024, 10:00
Auction start date: will not be used

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Conform cerințelor caietului de sarcini
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Web site
---
The contact person
Full name
Cristian Dragalin
Contact phone
-
Purchase data
Date created
6 Sep 2024, 14:48
Date modified
6 Sep 2024, 14:56
Estimated value (without VAT)
38 484 200 MDL
Achizitii.md ID
21274959
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Delivery address
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Contract period
21 Oct 2024 14:56 - 22 Sep 2025 14:56
List of positions
1)
Title
Lucrări de reparație a îmbrăcămintei rutiere a drumului G141 Vulcănești – Colibași – R34 km 7,10-15,80, amplasat teritorial în raionul Cahul CPV: 45200000-9 - Works for complete or part construction and civil engineering work
Quantity: 1.0
Unit of measurement: Bucata
Documents of the procurement procedure
duae g141 cahul.doc
Bidding Documents
-
6.09.24 14:56
documentația lucrari (1).docx
Bidding Documents
-
6.09.24 14:56
caiet de sarcini g 141 cahul.docx
Bidding Documents
-
6.09.24 14:56
contract antrepriză.docx
Bidding Documents
-
6.09.24 14:56
Lot documents

The offers of the participants are available below, you can view the documents for the offers by clicking on the folder icon.

Based on the Working Group Decision, the selection of a winner requires:

1) Choose winner by clicking the button "Winner.”

2) Отправить в течении 3 дней на почту AAP bap@tender.gov.md отсканированное решение рабочей группы.

4) After choosing the winner, press the button: "Confirm"..

Qualification
Participant(s) name(s)
Normalized price
Status
1
Participant(s) name(s):

AVTOMAGISTRALI-PIVDENI INTERNATIONAL S.R.L.

Normalized price: 33 860 120,40 MDL
Status: Cancelled
Reason: Other grounds for rejecting the offer
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
2
Participant(s) name(s):

MASTERDRUM

Normalized price: 37 964 800,59 MDL
Status: Winner
Reason: În baza deciziei grupului de lucru al Î.S. ,,Administrația de Stat a Drumurilor” nr. ocds-b3wdp1-MD-1725623322303 din 06.11.2024 ce ține de evaluarea rezultatelor licitației publice nr. ocds-b3wdp1-MD-1725623322303 din 27.09.2024, ce vizează achiziționarea ,,Lucrărilor de reparație a îmbrăcămintei rutiere a drumului G141 Vulcănești – Colibași – R34 km 7,10-15,80, amplasat teritorial în raionul Cahul”, Vă comunicăm următoarele: Operatorul economic S.R.L.”Avtomagistrali-Pivdeni International” – clasat pe locul întâi după preț, a propus oferta în valoare de 33 860 120,40 (treizeci și trei milioane opt sute șaizeci mii una sută douăzeci lei, 40 bani) lei fără TVA și 40 632 144,48 (patruzeci milioane șase sute treizeci și două mii una sută patruzeci și patru lei 48 bani.), lei inclusiv TVA. În urma evaluării documentelor ofertei și a răspunsurilor la clarificările solicitate ofertantului S.R.L.”Avtomagistrali-Pivdeni International” prin demersul nr. 04-02/5183 din 15.10.2024 și nr. 04-02/5368 din 21.10.2024, grupul de lucru a decis respingerea ofertei în temeiul art. 69 alin. (6) lit. b) al Legii privind achizițiile publice nr. 131/2015: „Autoritatea contractantă nu acceptă oferta în cazul în care oferta nu corespunde cerințelor expuse în documentația de atribuire”. În procesul de evaluare a ofertei operatorului economic S.R.L.”Avtomagistrali-Pivdeni International”, potrivit notei informative a consultantului - membru al grupului de lucru pentru achiziții, au fost constatate unele neconformități în devizele de cheltuieli, parte integrantă a ofertei, și anume:  Poz. 2 – mixtura asfaltică preparată la cald cu agregate mărunte BA16 – 206, 04 t;  Poz. 3 - Microbile reflectorizante – 124,2 kg;  Poz. 13 – Ciment CEM 32,5R – 299,52t;  Poz. 23 Tractor pe șenile pentru alte tipuri de construcție 79Kw(108 cp) + 2,074 h-ut. În temeiul art. 17 și art. 69 alin. (3) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, prin scrisoarea nr. 04-02/5183 din 15.10.2024, grupul de lucru pentru achiziții a solicitat explicații operatorului economic asupra utilajului menționat în oferta prezentată, precum și clarificări asupra pozițiilor descrise mai sus. La data de 17.10.2024 operatorul economic a prezentat 2 scrisori de clarificare, prin care a menționat că în partea ce ține de utilaje și mecanisme, acesta a prezentat confirmarea că deține tehnica necesară în temeiul unui contract de locațiune, încheiat cu compania Belogvi LLC. În partea ce ține de volumele de lucrări, grupul de lucru pentru achiziții a constatat că operatoul economic, prin scrisoarea sus menționată a rectificat devizul de cheltuieli, a prezentat partea tehnică a ofertei în conformitate cu caietul de sarcini, însă valoarea acesteia, potrivit devizului anexat, este mai mare cu 1 361 702,88 lei față de oferta inițială. Ulterior, la data de 23.10.2024, ofertantul a trimis un alt demers prin care menționează că oferta tehnică este corectată, însă aceasta nu duce la modificarea prețului total al ofertei, și solicită de a fi luate în considerație argumentările aduse. Grupul de lucru pentru achiziție a examinat toate clarificările prezentate de către ofertant în cadrul procedurii de achiziție publică și a constatat că în partea ce ține de erorile și omisiunile admise în caietul de sarcini sunt aplicabile prevederile pct. 133 și 134 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărârea Guvernului 638/2020. Aceste norme prevăd că autoritatea contractantă are dreptul să considere oferta conformă dacă aceasta conține abateri neînsemnate de la prevederile documentației de atribuire, erori sau omiteri ce pot fi înlăturate fără a afecta esența acesteia. Totodată, normele citate supra stabilesc că prin abateri neînsemnate se consideră abaterile minore din oferta tehnică/financiară ce întrunesc cumulativ următoarele condiții: 1. reprezintă corectări ale unor abateri tehnice minore, iar o eventuală modificare a prețului total al ofertei, indusă de aceste corectări, nu schimbă clasamentul inițial al ofertanților; 2. cuantificarea teoretică în valoare monetară a respectivei abateri/omisiuni nu depășește 1% din prețul total al ofertei; 3. cuantificarea teoretică în valoare monetară a respectivei abateri/omisiuni nu depășește suma de 10 000 de lei din prețul total al ofertei. În aceste condiții, grupul de lucru pentru achiziții constată că abaterile de la volumele de lucrări, sunt cuantificate la suma de 1 361 702,88 lei, acestea depășind cu mult pragul stabilit în pct. 134 alin. (3) din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări. În concluzie, grupul de lucru constată că sunt incidente prevederile art. 69 alin. (6) lit. b) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, care statuează că grupul de lucru pentru achiziții va respinge oferta în cazul în care aceasta nu corespunde cerințelor expuse în documentația de atribuire. Astfel, grupul de lucru pentru achiziții respinge oferta SRL ”Avtomagistrali - Pivdeni International” SRL în asociere cu ”Avtomagistral Pivdeni” LLC. Operatorul economic S.R.L. MASTERDRUM, al doilea ofertant după preț, care a propus oferta în valoare de 37 964 800,59 (treizeci și șapte milioane nouă sute șaizeci și patru mii opt sute lei, 59 bani) lei fără TVA și 45 557 760,70 (patruzeci și cinci milioane cinci sute cincizeci și șapte mii șapte sute șaizeci lei, 70 bani) lei cu TVA corespunde cerinţelor de calificare solicitate prin documentele de licitaţie ce ţine de experienţa similară. De asemenea a prezentat toate actele conform cerințelor solicitate în anunțul de participare. Totodată, au fost prezentate toate certificatele de la organele de control, s-a constituit garanţia pentru ofertă şi alte documente necesare calificării. La evaluarea părţii financiare și tehnice a ofertei s-a constatat că operatorul economic câștigător a elaborat devizele în conformitate cu cerinţele normativelor tehnice în vigoare, incluzând toate lucrările şi respectând toate cerinţele înaintate faţă de obiectul achiziţiei conform caietului de sarcini. Luând în consideraţie specificul lucrărilor, operatorul economic desemnat câştigător a dat dovadă de o corespundere adecvată cu exigenţele înaintate faţă de specificul achiziţiei. Contractul de antrepriză va fi încheiat cu ofertantul câştigător în conformitate cu art. 31 pct. (6), (8) și art. 32 din Legea nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice şi va cuprinde toate datele prezentate în ofertă, după cum au fost precizate în documentația de atribuire. Consecvent, subliniem despre necesitatea prezentării informației referitoare la forma garanției de bună execuție, pentru a putea fi introdusă în proiectul contractului de antrepriză, care ulterior va fi înaintat în adresa Dvs spre studiere și semnare. De asemenea în conformitate cu art. 68 alin. (8) al Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice autoritatea contractantă solicită ca ofertantul să prezinte, la încheierea contractului, garanția de bună execuție în cuantum de 5% din valoarea contractului. După semnarea contractului, autoritatea contractantă va elibera garanţiile pentru ofertă. Potrivit ordinului Ministerului Finanțelor nr. 145 din 24.11.2020, în termen de 5 zile de la data comunicării rezultatelor procedurii de achiziție publică, ofertantul desemnat câștigător va prezenta autorității contractante și Agenției Achiziții Publice „Declarația privind confirmarea identității beneficiarilor efectivi și neîncadrarea acestora în situația condamnării pentru participarea la activităţi ale unei organizaţii sau grupări criminale, pentru corupţie, fraudă şi/sau spălare de bani”. Totodată, conform art. 67, alin. (2) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, în scopul asigurării continuității procedurii de achiziție publică, Î.S. ,,Administrația de Stat a Drumurilor” solicită prelungirea termenului de valabilitate al ofertei și al garanției pentru ofertă cu 15 (cincisprezece) zile.
Qualification documents
Documents provided with the proposal
The history of the auction
View auction
Unfortunately, questions can be asked only during the "Active" period.
Clarifications