1
Enquiry period
with 12.08.2024 10:51
to 23.08.2024 11:00
2
Bidding period
with 23.08.2024 11:00
to 17.09.2024 10:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 7 576 494,54 MDL
Period of clarifications: 12 Aug 2024, 10:51 - 23 Aug 2024, 11:00
Submission of proposals: 23 Aug 2024, 11:00 - 17 Sep 2024, 10:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Achiziționarea centralizată a Instrumentar medical/ chirurgical conform necesităților IMSP - beneficiari pentru anul 2025

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
Web site
---
The contact person
Full name
Sergiu Balta
Contact phone
+ 373 022 222 364
Purchase data
Date created
12 Aug 2024, 10:51
Date modified
12 Aug 2024, 20:32
Achizitii.md ID
21268240
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Ac Veress
Budget: 26888.15 MDL
Active
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Lot nr. 37 - Cuva de inox ovala
Budget: 37866.67 MDL
Active
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Lot nr. 84 - Miner bisturiu N3
Budget: 8718.21 MDL
Active
Lot nr. 85 - Miner bisturiu N4
Budget: 12713.87 MDL
Active
Lot nr. 94 - Pensetă ALLIS
Budget: 13650.0 MDL
Active
Purchase has not taken place
Lot nr. 138 - Pensetă SATINSKY
Budget: 3245.88 MDL
Active
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Date:
12 Aug 2024, 20:32
Question's name:
Anunț de intenție
Question:
Conform Legii 131/15 Articolul 28. Anunţul de intenţie (1) Autoritatea contractantă este obligată să publice în Buletinul achiziţiilor publice un anunţ de intenţie privind achiziţiile publice preconizate. Autoritatea contractantă are obligaţia de a include în anunţ cel puţin informaţiile cuprinse în anexa nr. 3 şi, dacă este necesar, alte informaţii considerate utile de către aceasta. (2) În cazul achiziţiilor publice prevăzute la art. 2 alin. (3), anunţul de intenţie va fi publicat şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. (3) Anunţul de intenţie va fi publicat în mod separat pentru fiecare procedură de achiziție, în cel mult 30 de zile de la data aprobării bugetului propriu al autorităţii contractante respective”, or, conform anunțului de participare, anunțul de intenția a fost expediat la AAP pentru publicarea în BAP cu două zile înainte de data publicării anunțului de participare, ceea ce constituie o încălcare a legii. Înțelegem că procesul de colectare a informațiilor de la AC sunt dificile și necesită mult timp pentru procesare, dar cel puțiun, întru respectarea parțială a Legii prenotate asupra - solicităm respectuos prelungirea depunerii ofertelor cu încă 30 zile (perioada în care anunțul de intenție trebuia publicat în BAP), astfel ca operatorii economici să aibă posibilitatea să examineze minuțios produsele și cerințele solicitate și să solicite clarificările de rigoare, dacă este necesar. Reamintim că potrivit art. 3271. din Codul Contravențional ”Încălcarea regulilor de iniţiere şi desfăşurare a procedurilor de achiziţii publice alin. (3) Neplanificarea achiziţiilor publice sau planificarea acestora cu încălcarea prevederilor actelor normative, nepublicarea invitaţiei de participare şi a anunţului de intenţie” conform actelor normative se sancționează cu amendă de la 15 la 60 de unităţi convenţionale aplicată persoanei cu funcţie de răspundere.
Answer (13 Aug 2024, 16:46):
Anunțul de participare și anunțul de intenție sunt două documente utilizate în procedurile de achiziții publice, dar au scopuri diferite în procesul de achiziție. Conform art.28 alin. 3) al Legii nr.131/2015 privind achizițiile publice autoritatea contractantă este obligată să transmită Anunțul de intenție în cel mult 30 zile de la data aprobării bugetului propriu al autorității contractante, iar Anunțul de intenție este un act separat de Anunțul de Participare, ce va fi publicat în termene care să ofere tuturor operatorilor economici interesați, fără nicio discriminare, posibilități reale de participare la procedurile de atribuire a contractului de achiziţii publice. Prin urmare, reieșind din art.13 alin. 6) din Legea 131/2015, ”Autoritate contractantă este şi autoritatea centrală de achiziție, desemnată de Guvern pentru organizarea şi desfăşurarea centralizată a procedurilor de achiziţie publică în scopul satisfacerii unor necesităţi de aceleaşi bunuri, lucrări sau servicii ale mai multor autorităţi contractante, (...)”, și comunicăm, că, bugetul propriu al autorității contractante a fost aprobat ulterior validării necesarului a peste 300 de instituții medicale, iar anunțul de intenție a fost transmis în cel mult 30 zile de la data aprobării bugetului propriu al autorității contractante. Astfel, conform principiilor achizițiilor publice, în parte ce ține de transparența acestora, autoritatea contractantă a publicat începând cu 26 aprilie 2024 pe site-ul oficial www.capcs.md la rubrica Transparență/Proiecte supuse consultărilor, toate listele centralizate care urmau să fie transmise în țară pentru colectarea necesarului, cu informarea tuturor operatorilor economici participanți la procedurile de achiziție organizate de către CAPCS. Astfel operatorii economici au avut acces liber cu mult timp înaintea demarării procedurilor centralizate la parametrii tehnici ai produselor solicitate.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.