Select the type of procedure
Commercial procurement
21267408
1
Enquiry period
with
08.08.2024 13:06
to 21.08.2024 16:08
to 21.08.2024 16:08
2
Bidding period
with
21.08.2024 16:08
to 11.09.2024 16:08
to 11.09.2024 16:08
3
Auction
with
12.09.2024 10:00
to 12.09.2024 15:47
to 12.09.2024 15:47
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
2 552 046 MDL
Period of clarifications:
8 Aug 2024, 13:06 - 21 Aug 2024, 16:08
Submission of proposals:
21 Aug 2024, 16:08 - 11 Sep 2024, 16:08
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Achiziționarea Dispozitivelor medicale conform necesităților instituțiilor medico- sanitare
publice (lista suplimentată 11)
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
8 Aug 2024, 13:06
Date modified
12 Aug 2024, 11:33
Achizitii.md ID
21267408
MTender ID
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Lot nr. 1 Lampă pentru examinare, cu brat articulat Cod 130110
Budget: 6370.0 MDL
Active
Lot nr. 2 - Lot nr. 2 Incubator, cod 250310
Budget: 10245.0 MDL
Purchase has not taken place
Lot nr. 3 - Lot nr. 5 Sistem videoendoscopic pentru videogastroscopie (caracteristici avansate)
Budget: 326390.0 MDL
Purchase has not taken place
Lot nr. 4 - Lot nr. 6 Distilator cu mono distilare 8L cu rezervor, cod 270440
Budget: 45834.0 MDL
Purchase has not taken place
Lot nr. 5 - Lot nr. 7 Pat pentru examinare (mecanic) adulti 140310
Budget: 15000.0 MDL
Purchase has not taken place
Lot nr. 7 - Lot nr. 9 Brancarda sanitara (caracteristici de baza) 140370
Budget: 17500.0 MDL
Active
Lot nr. 8 - Lot nr. 10 Glucometru (caracteristici de bază) 151200
Budget: 23970.0 MDL
Active
Lot nr. 9 - Lot nr. 11 Incubator (termostat) 80 - 100 l variația de temperatură 250330
Budget: 54417.0 MDL
Purchase has not taken place
Lot nr. 16 - Lot nr. 18 Tensiometru Adult cu fonoendoscop 260710
Budget: 3000.0 MDL
Active
Lot nr. 17 - Lot nr. 19 Tensiometru electronic automat Adult 260760
Budget: 1192.0 MDL
Purchase has not taken place
Lot nr. 18 - Lot nr. 20 Distilator cu mono distilare 2L 270400
Budget: 25833.0 MDL
Purchase has not taken place
Lot nr. 19 - Lot nr. 21 Sistem integrat de procesare a probelor tisulare colorare uzuală (H-e),
Budget: 1980000.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
anunt de participare_pentru publicare_lista 11.signed.pdf
anunt de participare_pentru publicare_lista 11.signed.pdf
Bidding Documents
-
8.08.24 13:06
Date:
12 Aug 2024, 11:33
Question's name:
Lotul nr. 5 - Lot nr. 7 Pat pentru examinare (mecanic) adulti 140310
Question:
Explicați vă rog pentru ce este Husă?
Answer (12 Aug 2024, 15:33):
Bună ziua. Mulțumim pentru clarificare. Conform cerințelor tehnice se solicită: Husă obligatoriu, pentru protecția saltelei la fel solicitate în cadrul lotului respectiv.
Date:
12 Aug 2024, 20:30
Question's name:
Anunț de intenție
Question:
Conform Legii 131/15 Articolul 28. Anunţul de intenţie (1) Autoritatea contractantă este obligată să publice în Buletinul achiziţiilor publice un anunţ de intenţie privind achiziţiile publice preconizate. Autoritatea contractantă are obligaţia de a include în anunţ cel puţin informaţiile cuprinse în anexa nr. 3 şi, dacă este necesar, alte informaţii considerate utile de către aceasta. (2) În cazul achiziţiilor publice prevăzute la art. 2 alin. (3), anunţul de intenţie va fi publicat şi în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. (3) Anunţul de intenţie va fi publicat în mod separat pentru fiecare procedură de achiziție, în cel mult 30 de zile de la data aprobării bugetului propriu al autorităţii contractante respective”, or, conform anunțului de participare, anunțul de intenția a fost expediat la AAP pentru publicarea în BAP la data publicării anunțului de participare, ceea ce constituie o încălcare a legii. Înțelegem că procesul de colectare a informațiilor de la AC sunt dificile și necesită mult timp pentru procesare, dar cel puțiun, întru respectarea parțială a Legii prenotate asupra - solicităm respectuos prelungirea depunerii ofertelor cu încă 30 zile (perioada în care anunțul de intenție trebuia publicat în BAP), astfel ca operatorii economici să aibă posibilitatea să examineze minuțios produsele și cerințele solicitate și să solicite clarificările de rigoare, dacă este necesar. Reamintim că potrivit art. 3271. din Codul Contravențional ”Încălcarea regulilor de iniţiere şi desfăşurare a procedurilor de achiziţii publice alin. (3) Neplanificarea achiziţiilor publice sau planificarea acestora cu încălcarea prevederilor actelor normative, nepublicarea invitaţiei de participare şi a anunţului de intenţie” conform actelor normative se sancționează cu amendă de la 15 la 60 de unităţi convenţionale aplicată persoanei cu funcţie de răspundere.
Answer (13 Aug 2024, 16:47):
Anunțul de participare și anunțul de intenție sunt două documente utilizate în procedurile de achiziții publice, dar au scopuri diferite în procesul de achiziție.
Conform art.28 alin. 3) al Legii nr.131/2015 privind achizițiile publice autoritatea contractantă este obligată să transmită Anunțul de intenție în cel mult 30 zile de la data aprobării bugetului propriu al autorității contractante, iar Anunțul de intenție este un act separat de Anunțul de Participare, ce va fi publicat în termene care să ofere tuturor operatorilor economici interesați, fără nicio discriminare, posibilități reale de participare la procedurile de atribuire a contractului de achiziţii publice.
Prin urmare, reieșind din art.13 alin. 6) din Legea 131/2015, ”Autoritate contractantă este şi autoritatea centrală de achiziție, desemnată de Guvern pentru organizarea şi desfăşurarea centralizată a procedurilor de achiziţie publică în scopul satisfacerii unor necesităţi de aceleaşi bunuri, lucrări sau servicii ale mai multor autorităţi contractante, (...)”, și comunicăm, că, bugetul propriu al autorității contractante a fost aprobat ulterior validării necesarului a peste 300 de instituții medicale, iar anunțul de intenție a fost transmis în cel mult 30 zile de la data aprobării bugetului propriu al autorității contractante.
Astfel, conform principiilor achizițiilor publice, în parte ce ține de transparența acestora, autoritatea contractantă a publicat începând cu 26 aprilie 2024 pe site-ul oficial www.capcs.md la rubrica Transparență/Proiecte supuse consultărilor, toate listele centralizate care urmau să fie transmise în țară pentru colectarea necesarului, cu informarea tuturor operatorilor economici participanți la procedurile de achiziție organizate de către CAPCS. Astfel operatorii economici au avut acces liber cu mult timp înaintea demarării procedurilor centralizate la parametrii tehnici ai produselor solicitate.
Date:
13 Aug 2024, 09:51
Question's name:
Lot. 3 Sistem videoendoscopic pentru videogastroscopie (caracteristici avansate)
Question:
Revizuitii bugetul este mult sub pretul de piata actual, cerintele tehnice sint pentru un dispoztiv de clasa expert dar bugetul este pentru unul de baza.
Answer (16 Aug 2024, 16:13):
Cu referire la clarificarea cu privire la „valoarea estimativă”, menționăm că valoarea estimativă a fost stabilită de către beneficiarul final în conformitate cu prevederile art. 4 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice. Astfel, autoritatea contractantă a iniţiat procedura de atribuire după ce au fost identificate sursele de finanţare prin care se asigură fondurile necesare în vederea îndeplinirii contractului de achiziţie publică.n subsidiar, apreciem că estimarea făcută de către autoritatea contractantă nu reprezintă o valoare maximă pe care o poate avea contractul ce urmează a fi încheiat, ci este o estimare a valorii contractului elaborată pe baza calculării şi însumării
tuturor sumelor plătibile pentru îndeplinirea contractului respectiv, estimate ce nu poate reprezenta întotdeauna răspunsul pieţii din momentul în care ofertanţii îşi depun ofertele. În acest context, CAPCS reiterează că valoarea estimativă trebuie interpretată ca o limitare a preţului prezentat de către ofertant în interiorul fondurilor ce pot fi disponibilizate de către autoritatea contractantă în vederea încheierii contractului de achiziţie publică.
Date:
19 Aug 2024, 11:11
Question's name:
Lot 21
Question:
Solicităm substituirea cerinței „Economisirea semnificativă a reactivilor prin măsurarea concentrației alcoolului și prin trecerea automată în treapta de concentrație inferioară, eficientizează fluxul de lucru și crește productivitatea” cu „Economisirea semnificativă a reactivilor prin trecerea automată/manuală în treapta de concentrație inferioară, eficientizează fluxul de lucru și crește productivitatea.” Menționăm că cerința actuală este restrictivă și doar un singur producător de astfel de sisteme o poate satisface.
Answer (19 Aug 2024, 16:08):
Nu se acceptă modificarea cerinței. Sistemele automate permit ajustarea concentrațiilor de reactivi fără intervenție umană constantă, economisind timp și reducând riscul de erori
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK