1
Enquiry period
with 31.05.2024 18:41
to 22.06.2024 14:55
1 day left
2
Bidding period
with 22.06.2024 14:55
to 13.07.2024 14:55
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Enquiry period
Estimated value without VAT 62 750 133,62 MDL
Period of clarifications: 31 May 2024, 18:41 - 22 Jun 2024, 14:55
Submission of proposals: 22 Jun 2024, 14:55 - 13 Jul 2024, 14:55

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Subscribe

privind încheierea acordului-cadru - Achiziționarea protezelor valvulare și vasculare, inclusiv consumabile pentru anii 2025-2027

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
The contact person
Full name
Sergiu Balta
Contact phone
+ 373 022 222 364
Purchase data
Date created
31 May 2024, 18:41
Date modified
20 Jun 2024, 14:55
Achizitii.md ID
21232902
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 2 Clei biologic Bioglu
Budget: 400372.74 MDL
Active
Lot nr. 3 Clei medical, steril
Budget: 1233697.2 MDL
Active
Lot nr. 11 Petic din PTFE Fellt
Budget: 701250.0 MDL
Active
Lot nr. 13 Petice vasculare
Budget: 496800.0 MDL
Active
Lot nr. 43 Șunt Carotidian
Budget: 781443.6 MDL
Active
Lot nr. 44 Valvulotom - 3,0 mm
Budget: 50400.0 MDL
Active
Lot nr. 45 Valvulotom - 3,5 mm
Budget: 72000.0 MDL
Active
Lot nr. 46 Valvulotom - 4,0 mm
Budget: 73200.0 MDL
Active
Lot nr. 47 Valvulotom - 4,5 mm
Budget: 51996.0 MDL
Active
Lot nr. 48 Valvulotom - 5,0 mm
Budget: 43800.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
acord_-_cadru_documentația.doc
Bidding Documents
-
31.05.24 18:41
duae_ro_0 (1).doc
Bidding Documents
-
31.05.24 18:41
model contract_subsecvent.docx
Bidding Documents
-
31.05.24 18:41
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx
Bidding Documents
-
31.05.24 18:41
formularele.xlsx
Bidding Documents
-
20.06.24 14:55
caiet de sarcini _valulare-20.06.pdf caiet de sarcini _valulare-20.06.pdf
Bidding Documents
-
20.06.24 14:55
Date:
1 Jun 2024, 20:48
Question's name:
Perioada clarificărilor si depunerii ofertelor
Question:
Luând în considerație faptul că o astfel de procedură are loc pentru prima data, unde OE (operatorii economici) trebuie sa propună un preț fix pentru o perioada de 3 ani 2025-2027, mai mult ca atât după cum cunoaste-ti vara este si perioada concediilor - solicităm respectuos extinderea termenului de clarificare si de depunere a ofertelor cel puțin cu doua saptamani (până în anul 2025 mai sunt încă 7 luni!). Acest termen este necesar pentru a reuși examinarea mai detailata a specificației tehnice, a valorii / prețului estimativ indicat de Dvs si pentru a putea determina posibilitatea împreuna cu producătorii un preț real pentru 3 ani. Va multumim anticipat.
Answer (3 Jun 2024, 13:42):
Mulțumim pentru clarificare, grupul de lucru, va prelungi termenul de depunere a clarificărilor până la data de 21.06.2024, inclusiv termenul de depunere a ofertelor, în vederea examinării caietului de sarcini și pregătirii ofertelor de către potențialii participați la procedura de achiziție publică.
Date:
3 Jun 2024, 11:50
Question's name:
GARANTIE BANCARA
Question:
Actualmente sunt anunțate mai multe licitații folosind modalitățile speciale de acord–cadru cu durata de 3 ani, cu încheierea ulterioară a contractelor de achiziții publice cu reluarea competiției între operatori economici semnatari al acordului-cadru. Aplicarea modalității cu acord-cadru nu trebuie să impiedice, să restrângă sau să distorsioneze concurența. În viziunea agenților economici cerința de garanții bancare de 2% la etapa acord-cadru este inoportună, dearece urmează o altă procedură de reofertare cu participarea operatorilor economici semnatari al acordului-cadru și prezentarea unei noi garanții. Totodată la etapa acord-cadru garanția de 2% se cere a fi aplicată pentru o cantiatate de trei ori mai mare, adică pentru 3 ani! Dubla garanție (pentru acord-cadru și pentru procedura de reofertare) îngreunează activitatea operatorilor autohtoni prin sustragerea mijloacelor financiare suplimentare. Mai mult ca atât la moment încă sunt blocate garanții bancare pentru ofertele pentru anul 2024. Reieșind din cele expuse solicităm respectuos excluderea sau aplicarea unei garanții bancare nu mai mare de 0,5% la etapa acord-cadru, deoarece la această etapă nu există riscuri perceptibile pentru beneficiar. Va multumim anticipat.
Answer (19 Jun 2024, 11:33):
Cerința în partea ce ține de garanția pentru ofertă, se va modifica din: 2 % din valoarea ofertei fără TVA în 2% din valoarea ofertată aferentă cantității minime prevăzute în cuprinsul documentației de atribuire, estimate a se achiziționa pe întreaga durată a acordului cadru, fără taxa pe valoarea adăugată. Cuantumul de 2 % nu se modifică, fiind stabilit conform Ordinului CAPCS. Mulțumim pentru clarificare.
Lot nr. 6 Inel incomplet pentru reconstrucție tricuspida (Contour 3D)
Date:
6 Jun 2024, 13:42
Question's name:
Specificatia tehnica solicitata, dimensiuni: N30, N32, N34, N36
Question:
Va rugam sa acceptati o gama si mai larga de dimensiuni, inclusiv: N25, N27, N29, N31, N33, N35. Multumim!
Answer (19 Jun 2024, 11:12):
Mulțumim pentru clarificare, menționăm că in caietul de sarcini sunt indicate cerințele minime obligatorii și de fapt dimensiunile solicitate și utilizate de către beneficiari. În cazul în care oferta va include și alte mărime, va fi acceptată, cu condiția ca dimensiunile solicitate obligatorii: N30, N32, N34, N36 se fie ofertate.
Lot nr. 7 Inel regid pentru anuloplastie
Date:
6 Jun 2024, 13:43
Question's name:
Specificatia tehnica solicitata, Dimensiuni: N28, N30, N32, N34, N36
Question:
Va rugam sa acceptati o gama si mai larga de dimensiuni, inclusiv: N24, N26, N28, N30, N32, N34. Multumim.
Answer (19 Jun 2024, 11:12):
Mulțumim pentru clarificare, menționăm că in caietul de sarcini sunt indicate cerințele minime obligatorii și de fapt dimensiunile solicitate și utilizate de către beneficiari. În cazul în care oferta va include și alte mărime, va fi acceptată, cu condiția ca dimensiunile solicitate obligatorii: N28, N30, N32, N34, N36 se fie ofertate.
Lot nr. 8 Inel semirigit pentru anuloplastie, Mitrale, steril
Date:
6 Jun 2024, 13:56
Question's name:
Specificatia tehnica solicitata.
Question:
Solicitam sa fie acceptat si: Inel semirigid cu flexibilitate posterioara si rigiditate anterioara pentru plastia valvei mitrale. Multumim anticipat.
Answer (20 Jun 2024, 14:37):
Conform documentației de atribuire se solicită Mitrale - inel semirigid cu flexibilitate anterioară pentru plastiei valvei mitrale; sa ofere posibilitatea remodelării posterioare si menținerea flexibilității anterioarei; Specificația tehnică a fost prezentă de beneficiari, conform necesităților acestora și intervențiilor care le desfășoară, În același timp, menționăm că specificațiile tehnice nu pot fi înrăutățite în detrimentul instituției beneficiare. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
13 Jun 2024, 08:21
Question's name:
Specificatia tehnica Lot 37
Question:
Va rugam sa verificati corectitudinea specificatiei tehnice pentru Lot 37 - Proteze vasculare liniare Diametrul: 20 mm, Material: e-PTFE, Lungimea: ≥50 cm. Anii precedenti se solicitau Proteze liniare Diametrul 20mm: Material: poliester împletit sau țesut, Lungimea: 10-15 cm. Multumim anticipat.
Answer (19 Jun 2024, 11:25):
specificația tehnică pentru lotul nr. Lot 37 Proteze vasculare liniare Diametrul: 20 mm, a fost revizuit. Modificările vor fi efectuate în documentația de atribuire. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
13 Jun 2024, 12:14
Question's name:
Buget estimativ
Question:
Luând în considerare tendința ultimilor ani în special ce ține de majorarea prețurilor de la producători (mai mult ca atât OE sunt in situația de a propune un preț fix pentru 3 ani) si tinand cont de faptul că acordul cadru se va încheia cu toți operatorii economici care vor corespunde parametrilor tehnici solicitați, va rugam sa examinati posibilitatea acceptarii ofertelor care vor depăși bugetul estimat cu mai mult de 30%. Ceea ce va face posibil ajustarea bugetului estimativ la situatia reala pentru procedurile de reofertare. Mulțumim anticipat.
Answer (19 Jun 2024, 11:46):
Procedura de achiziție publică este inițiată în conformitate cu actele normative în domeniul achizițiilor publice. Astfel, conformitate cu art. 1 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, ofertă inacceptabilă – ofertă prezentată de către ofertantul care nu are calificările necesare indicate în documentația descriptivă sau documentația de atribuire, precum și ofertă al cărei preț depășește bugetul autorității contractante, stabilit și documentat înainte de inițierea procedurii de achiziție publică. În același timp, art. 69 alin. (6) din legea prenotată, menționează că autoritatea contractantă nu acceptă oferta în cazul în care a) ofertantul nu îndeplinește cerințele de calificare și selecție; b) oferta nu corespunde cerințelor expuse în documentația de atribuire. Iar, în conformitate cu art. 71 alin. (1) lit. d) din Lege, Autoritatea contractantă, din proprie inițiativă, anulează procedura de atribuire a contractului de achiziții publice, dacă ia această decizie înainte de data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii de achiziție publică, în următoarele au fost depuse numai oferte care: – sânt neadecvate, inacceptabile sau neconforme, un caz: depășesc cu 30% valoarea estimată a achiziției, calculată conform prezentei legi. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
16 Jun 2024, 09:59
Question's name:
Acord-cadru - Garantie bancara
Question:
Stimate autoritate contractantă, tinand cont de faptul ca RM este o țară cu o piață relativ mica, termenul de 3 ani poate fi considerat exagerat în condițiile țării noastre si anume: 1. În Republica MOLDOVA bugetele se aprobă anual și nu există nicio siguranță pentru cantitățile și mijloacele financiare ulterioare. 2. Ca regulă dispozitivele medicale în RM se importă, se achită în valută iar fiecare producător stabilește prețuri anuale care la fel se modifică. 3. La licitațiile nominalizate prețurile se solicită fixe în lei pe întreaga perioadă de 3 ani, ceea ce totalmente conform legislației în vigoare discriminează operatorii economici autohtoni din nesiguranța valutei naționale, inflației, situației nesigure în lume. 4. Producătorii pot fi disponibili pentru discuții referitor la un preț fix doar in cazul cand sunt stabilite cantități exacte (cantitatile maxime, pentru 3 ani, indicate in caietul de sarcini sunt doar estimative). In aceasta ordine de idei solicităm revenirea la licitațiile anuale în conformitate cu alocările bugetare reieșind din Legea bugetului de Stat în RM. Totodata garanțiile bancare de 2% pentru oferta din cadrul procedurii de acord-cadru va lovi nemijlocit în operatorii economici provocand cheltuieli financiare nejustificate, mai mult ca atat, dupa urmează si o alta procedura de reofertare, unde la fel se solicita o alta garantie bancara de 2%. Considerăm oportun excluderea garantiei bancare pentru oferta in cadrul procedurii de acord-cadru ca nejustificată.
Answer (20 Jun 2024, 13:39):
Mulțumim pentru clarificarea depusă, procedura de achiziție publică cu aplicarea acordului-cadru, ca modalitate specială de atribuire a contractelor de achiziții publice, deși este utilizată în premieră de către CAPCS, în vederea achiziționării dispozitivelor medicale, este reglementată de legislația națională din domeniul achizițiilor publice încă din 2007. În contextul celor expuse, aducem următoarele argumente în selectarea acestei modalități de atribuire: 1. La inițierea procedurii de achiziție publică, autoritatea contractantă, nu necesită deținerea mijloacelor financiare în cont pentru toată cantitatea declarată în acord. 2. Cantitățile estimative pot fi achiziționate ori de câte ori apare necesitate prin semnarea contractelor-subsecvente în termeni proximi (max. 45 zile de la înaintarea necesarului), fără organizarea procedurilor de achiziții clasice (circa 6 luni de la înaintarea necesarului) sau a semnarea acordurilor adiționale (limitate la max. 15% din cantitatea contractantă). 3. Autoritatea contractantă, prin încheierea unui acord-cadru, își asumă față de operatorii economici care sunt parte ai acordului-cadru respectiv pe durata acordului-cadru să nu încheie cu un alt operator economic care nu este parte a acestuia, un contract subsecvent având ca obiect achiziționarea bunurilor/serviciilor/lucrărilor care fac obiectul acordului-cadru respectiv, în situația în care cantitățile maxime estimate nu au fost consumate sau o eventuală depășire a acestora se încadrează în prevederile art. 76 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice și să atribuie contracte subsecvente operatorilor economici semnatari ori de câte ori intenționează să achiziționeze bunurile/serviciile/lucrările care au făcut obiectul acordului-cadru respectiv, respectând condițiile esențiale stabilite la încheierea acestuia, în special cerințele tehnice și financiare stabilite în acordul-cadru. 4. Cantitățile agregate pentru mai mulți ani, permit operatorilor economici să negocieze prețuri mai avantajoase pentru necesitățile sistemului sănătății Republicii Moldova, inclusiv, să acopere cu ofertă loturile care nu pot fi achiziționate din cauza interesului scăzut al operatorilor economici și producătorilor, față de cantitățile mici anuale, în cadrul procedurilor de achiziții publice clasice (licitații anuale). 5. Elementele care pot face obiectul reofertării se pot referi la preț care poate fi modificat numai în sensul îmbunătățirii acestuia (spre micșorare) și caracteristici tehnice, nivel calitativ și de performanță fără modificarea producătorului și țării de origine menționate în Acord (se acceptă modificarea produsului (model) doar dacă este de o performanță mai înaltă). 6. Acordul-cadru reprezintă o modalitate specială de atribuire a contractelor de achiziții publice care poate fi utilizată după aplicarea unei proceduri de achiziție publică și care stabilește condițiile esențiale pentru contractele subsecvente care urmează să fie atribuite, inclusiv cerințele pentru selectarea operatorului/operatorilor economic/economici. Conform art. 68 alin. (5) din Lege art. 131/2015 privind achizițiile publice, estimată mai mică de 800 000 de lei şi de lucrări cu o valoare estimată mai mică de 2000000 de lei, la achiziţia de cu o valoare estimată mai mică de 800000 de lei, autoritatea contractantă este în drept să nu ceară operatorului economic garanţie pentru ofertă. Respectiv, excluderea prezentării garanţiei pentru ofertă, nu este posibilă.
Date:
18 Jun 2024, 09:41
Question's name:
Lot. 35 - Proteze vasculare liniare 10 mm
Question:
Pentru a evita careva neclaritati / dificultati in timpul evaluarii ofertelor va rugam sa indicati in caietul de sarcini grosimea peretilor standard si subtire, anterior / anii precedenti sau utilizat cu succes doar proteze cu perete subțire.
Answer (20 Jun 2024, 14:28):
Mulțumim pentru clarificare, menționăm că specificațiile tehnice în partea ce ține de grosimea pereților - standard, a fost prezent de beneficiar, conform necesităților acestuia. În același timp, menționăm că specificațiile tehnice nu pot fi înrăutățite în detrimentul instituției beneficiare.
Date:
18 Jun 2024, 09:43
Question's name:
Lot. 36 - Proteze vasculare liniare Diametru: 10 mm
Question:
Tinand cont de faptul ca protezele vasculare cu diametru de 10 mm sunt confectionate in special cu lungimi de 80 cm, va rugam sa mariti diapazonul lungimilor acceptate - de la 50-60cm la 50-80cm.
Answer (19 Jun 2024, 11:16):
Se acceptă Proteze vasculare liniare Diametru: 10 mm cu lungimea mai mare de 50 cm. Modificările vor fi efectuate în documentația de atribuire. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
19 Jun 2024, 11:18
Question's name:
Lot 28, 29, 30
Question:
Buna ziua, solicitam respectuos sa largiti parametrul solicitat --- Grosimea peretelui - perețe subțire „Thin wall” < 0,4 mm----, deoarece la moment se incadreaza doar producatorul B-BRAUN
Answer (20 Jun 2024, 14:00):
Se acceptă excluderea cerinței tehnice ,,Thin wall” 0,4 mm” Modificările vor fi efectuate în documentația de atribuire. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
19 Jun 2024, 11:39
Question's name:
Lot 16, 17, 32, 33, 34, 35
Question:
Solicitam respectuos sa largiti parametrul solicitat ---Material: e-PTFE (expandede polytetrafluoroethylene)------ si sa fie adaugat si material polyester, deci e-PTFE sau polyester In asa fel veti permite si la alti producatori de proteze sa vina cu o oferta Proteze lineare din material polyester au fost livrate in RM catre SCR si in anii 2021,2022
Answer (20 Jun 2024, 14:05):
Se acceptă modificarea cerinței Material: e-PTFE (expandede polytetrafluoroethylene) sau polyester. odificările vor fi efectuate în documentația de atribuire. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
20 Jun 2024, 09:27
Question's name:
GARANTIA BANCARA
Question:
Referitor la garanția banca pentru ofertă în cadrul procedurii Acord-Cadru, revenim cu solicitarea de a exclude această Garanție Bancară sau reduce substanțial (max 0.5% reieșind din cantitatea minima sollicitata) deoarece ea este nejustificată din următoarele motive: 1. Oferta în Acord-Cadru nu reprezintă o siguranță pentru încheierea acordului nominalizat deoarece există etapa următoare și fiecare deținător de acord-cadru va prezenta o nouă Garanție Bancară pentru reofertare. 2. Operatorii economici care au încheiat contracte in urma procedurii Acord-Cadru pot să nu participe la reofertare și în acest caz beneficiarii nu suportă careva riscuri, iar Acord-Cadru nu determină și câștigătorul pentru reofertare. 3. Un ordin al CAPCS poate fi cu ușurință modificat sau anulat în cazul când există bunăvoință și obiectivitate.
Question's name
Question
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.