Status Cancelled
Estimated value without VAT 658 242 526,04 MDL
Period of clarifications: 2 May 2024, 16:04 - 30 May 2024, 17:29
Submission of proposals: 30 May 2024, 17:29 - 19 Jun 2024, 17:29

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

privind încheierea acordului-cadru - Achiziționarea endoprotezelor pentru anii 2025-2027

Information about the cancellation
The reason of cancellation
se anulează în temeiul scrisorii nr. 29/1248 din 07.06.2024 a Ministerului Finanțelor, având în vedre că nu s-a acceptat corectarea valorii estimative pentru loturile nr. 29 și 30. Se va iniția repetat o nouă procedura de achiziție publică, cu valoarea estimativă corectă.
Date of cancellation
11 Jun 2024, 17:45
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
The contact person
Full name
Sergiu Balta
Contact phone
+ 373 022 222 364
Purchase data
Date created
2 May 2024, 16:04
Date modified
11 Jun 2024, 17:45
Achizitii.md ID
21223441
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Cancelled
Cancelled
Cancelled
Cancelled
Cancelled
Lot nr. 10 Ciment ortopedic cu antibiotic asociat cu sistem de mixare în vaacum a cimentului
Date:
2 May 2024, 16:12
Question's name:
unitatea de masura
Question:
buna ziua. indicata cantitatea " bucata" . va rog sa clarificati. de ce unitate de masura este vorba pentru cciment ortopedic ?
Answer (3 May 2024, 13:57):
Conform documentației de atribuire, se solicită ciment ortopedic cu antibiotic asociat cu sistem de mixare în vaacum a cimentului, bucată echivalent ambalaj. Totodată, se solicită, la o sută de ambalaje (bucată) să prezinte minim un pistol.
Date:
3 May 2024, 12:51
Question's name:
Perioada de clarificari.
Question:
Solicitam respectuos sa prelungiti perioada de actualizare, tinind cont de faptul ca in perioada indicata sunt multe sarbatori ceea ce nu ne ofera posibilitate de a analiza minutios caietul de sarcini propus si a clarifica posibilele neclaritati. Consideram oportun de a se acorda timp suplimentar, luind in consideratie faptul ca se vor semnaa acordul cadru, ceea ce este o experienta nou[ pentru agentii economici.
Answer (3 May 2024, 14:00):
Termenul de depunere a clarificările se va extinde până la data de 17.05.2024. În cazul în care apar neclarități, suntem deschiși. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
7 May 2024, 11:51
Question's name:
Lotul 1 Bipolar
Question:
Vă rugăm să explicați motivul pentru care se specifică marimea maxim exact de 56 mm pentru "Cupă bipolară", în condițiile în care nu există o necesitate explicită pentru această mărime exactă. De asemenea, vă rugăm să luați în considerare adăugarea unei variații permise de +/-1 mm pentru diametrul specificat, astfel încât să se ofere flexibilitatea necesară pentru participarea unui număr mai mare de operatori economici și pentru obținerea unor oferte competitive.
Answer (15 May 2024, 12:07):
Ca urmare a clarificării depuse de dvs. comunicăm argumentele instituției de profil cu privire la solicitarea diametrului maxim al cupei de 56 mm: ,, 1. Dacă analizăm retrospectiv istoric implantării a astfel de proteze pe teritorialul Republicii Moldova, vedem că dimensiuni a cupei ace tabulare bipolare cu diametrul 58 mm, nu au fost necesare, iar cupe cu diametrul de 56 mm au fost utilizate într-o cantitate foarte mică. 2. Mai mult ca atât, dacă specificăm spectrul dimensiunilor cupei între 42 mm și 58 mm, restricționăm participarea altor producători a astfel, de proteze, deoarece producători a cupei cu diametrul de 58 mm sunt foarte puțini.” Prin urmare, solicitarea adăugarea unei variații permise de +/-1 m, nu corespunde cerințelor și necesităților beneficiarilor finali.
Date:
8 May 2024, 15:07
Question's name:
Lista de distributie
Question:
Buna ziua, va rugam sa anexati pe platforma si lista de distributie, ca sa intalegem cine o sa fie beneficiar pu fiecare lot.
Answer (14 May 2024, 13:23):
Bună ziua, la momentul publicării procedurii de achiziție publică prin aplicarea modalității speciale de atribuire a contractelor de achiziții publice, și anume acordul cadru, lista de distribuție, beneficiarii și cantitățile exacte nu pot fi cunoscute. Conform documentației de atribuire au fost indicate cantitățile minime și maxime care urmează a fi a atribuite pe perioada acordului-cadru. Lista de distribuție și cantitățile exacte, se vor cunoaște la momentul transmiterii invitației la reofertare. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
8 May 2024, 15:37
Question's name:
Set de instrumente în custodie
Question:
Una dintre conditiile pu seturi de instrumente este - va fi nou (neutilizat). Pe piata deja sunt anumite operatori economici a cui instrumente sint in custodie la beneficiari finali. Banii investiți in aceste instrumente, sintem siguri ca cumva sunt tot asa recuperați. Asta se vede clar prin oferte lor extrem competitive la licitiatiile centralizate care se fac fiecare an de catre CAPCS. Producatori de endoproteze nu ofera la OE instrumente gratis. Un set de instrumente are un sinecost de la producator in jur de 18-20 EURO sau mai mare (in functia de marca comerciala). Spre exemplu, pu LOT 7 se solicita 24 seturi de instrumente gratis in folosinta. Asta inseamna ca OE trebuie sa investeasca cel putin 480000 EURO (in cazul daca se va respecta conditie pu seturi de instrumente este - "va fi nou (neutilizat"). In caz daca un OE (spre exemplu companie ABC care deja livreaza implante de marca XYZ) care in anul curent deja are instrumente în custodie la beneficiari finali va cistiga acord cadru iarasi cu implante de marca XYZ si cu pret competitiv, cum CAPCS va monitoriza (va controla sau va asigura) pe beneficiari finali ca ei intradevar va primi seturi de instrumente noi pe baza acordului cadru??? Adica, sinteti siguri ca OE (spre exemplu companie ABC deja livreaza implante de marca XYZ) va inlocui toate seturi de instrumente aflate in custodie?
Answer (14 May 2024, 14:19):
Cerința cu privire la ofertarea seturilor de instrumente a fost modificată, după cum urmează: Setul de instrumente oferit gratuit conform contractului de comodat. în folosință va corespunde următoarelor cerințe: 1. compatibil cu endoprotezele livrate 2. va fi oferit pe perioada de la prima livrare a protezelor la până la implantarea ultimei proteze existente în stocul beneficiarului. 3. va fi în trusă de sterilizare specială cu indicarea codurilor de instrumente din catalog și desenelor pentru acestea. 4. va fi nou (neutilizat) sau preutilizat în stare excelentă de utilizare (să nu prezinte defecte sau uzuri excesive) În caz de defecțiune, furnizorul va fi obligat să repare sau să înlocuiască utilajul deteriorat în decurs de 72 ore de la solicitarea scrisă a beneficiarului. Operatorul economic va oferta: Minim un set pentru fiecare instituție, conform listei de distribuție, în cazul în care în Contactul Subsecvent sunt mai mult de 50 proteze per instituție, vor fi livrate conform solicitării IMSP, dar nu mai mult decât raportul 1 set la 50 proteze. În cazul în care cantitatea protezelor mai fi mai mare de 50 per instituție, cantitatea setului de instrumente se va rotunji spre majorare (de ex. 70 proteze se va oferta gratuit 2 seturi de instrumente). Cantitatea exactă de Seturi de instrumente se va cunoaște la momentul transmiterii invitației la reofertare.
Date:
8 May 2024, 15:54
Question's name:
Set de instrumente în custodie
Question:
Cerinta de a livra set de instrumente în custodie creiaza conditii inegale pentru ofertati. Din cauza ca nu exista un mecanizm din partea CAPCS, prin care din an la an se monitorizeaza respectarea cerintei - "seturi de instrumente va fi nou (neutilizat)", se intimpla asa beneficiari finali utilizeaza din an la an aceiiasi set de instrumente. Cind un OE care din an la an cistiga un anumit lot cu implante si CAPCS nu controleza respectarea cerintei "seturi de instrumente va fi nou (neutilizat)", se primeste ca „Câinii latră, ursul merge!”. Lipsa unui mecanism de control al aprovizionării cu instrumente noi în toți acești ani a dus la faptul că piața cu endoproteze primare (unde este volum mare) a început să fie monopolizată în mâinile a 1-2 OE.
Answer (14 May 2024, 14:20):
Setul de instrumente oferit gratuit conform contractului de comodat. în folosință va corespunde următoarelor cerințe: 1. compatibil cu endoprotezele livrate 2. va fi oferit pe perioada de la prima livrare a protezelor la până la implantarea ultimei proteze existente în stocul beneficiarului. 3. va fi în trusă de sterilizare specială cu indicarea codurilor de instrumente din catalog și desenelor pentru acestea. 4. va fi nou (neutilizat) sau pre utilizat în stare excelentă de utilizare (să nu prezinte defecte sau uzuri excesive) În caz de defecțiune, furnizorul va fi obligat să repare sau să înlocuiască utilajul deteriorat în decurs de 72 ore de la solicitarea scrisă a beneficiarului. 5. Pentru implantarea tijelor femurale cimentate și necimentate se va utiliza același instrumentar. Operatorul economic va oferta: Minim un set pentru fiecare instituție, conform listei de distribuție, în cazul în care în Contactul Subsecvent sunt mai mult de 50 proteze per instituție, vor fi livrate conform solicitării IMSP, dar nu mai mult decît raportul 1 set la 50 proteze. În cazul în care cantitatea protezelor mai fi mai mare de 50 per instituție, cantitatea setului de instrumente se va rotunji spre majorare (de ex. 70 proteze se va oferta gratuit 2 seturi de instrumente). Cantitatea exactă de Seturi de instrumente se va cunoaște la momentul transmiterii invitației la reofertare.
Date:
8 May 2024, 16:52
Question's name:
Pct. 14 din anunutul de participare
Question:
În cadrul acordului cadru vor fi acceptate atât dispozitive medicale înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale cât și neînregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale. Corect am inteles, vor fi acceptate ofertele cu produse care nu sunt inregistrate?
Answer (14 May 2024, 13:29):
La momentul depunerii ofertelor în cadrul proceduri de achiziție vor fi acceptate ofertele cu produse care nu sunt înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale. La reoferta (încheierea contractelor subsecvente) obligatorii dispozitivele medicale urmează să fi înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale.
Date:
15 May 2024, 16:11
Question's name:
Endoproteză bipolară de şold (cimentata si necimentată) 1.1 Cupă diferite dimensiuni
Question:
Reiterăm solicitarea noastră vizată de acceptarea cupelor cu dimensiunea exterioară între 42 și 56 mm Dacă diametrul maxim al cupei este de 55 mm, nu de 56mm, dar în același timp întreaga gamă de dimensiuni este extinsă prin creșterea incrementului la 1 mm ( în loc de 2 mm), va fi acceptată oferta cu diametrul maxim al cupei de 55 mm? Având în vedere diferența neînsemnată de un milimetru, se poate considera această modificare ca fiind nesemnificativă?
Answer (28 May 2024, 17:21):
La elaborarea documentație de atribuire s-a avut în vedere prevederile art. 37 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 conform cărora specificațiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor și serviciilor solicitate de autoritatea contractantă vor reprezenta o descriere exactă și completă a obiectului achiziției, astfel încât fiecare cerință și criteriu, stabilite de autoritatea contractantă, să fie îndeplinite, cât și dispozițiile pct. 27 subpct. 1), pct. 28 subpct. 1) și subpct. 5), pct. 29 subpct. 1) și subpct. 3) din Regulamentul cu privire la activitatea grupului de lucru pentru achiziții, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 10 din 20.01.2021, conform cărora grupul de lucru examinează și concretizează necesitățile autorității contractante de bunuri, lucrări și servicii, coordonându-le în limitele mijloacelor financiare repartizate în acest sens, precum și elaborează documentația de atribuire și alte documente aplicabile în cadrul procedurilor de achiziție publică în conformitate cu documentațiile standard aprobate. Conform răspunsului, nemijlocit al beneficiarilor finali a avea gama de dimensiuni cuprinsă între cel puțin 42 la 56 mm, deoarece experiența anilor trecuți a demonstrat că această gamă de dimensiuni este corectă, fiind necesare si cupe de 56 mm ( chiar daca mai rar ). Pe piață exista mulți producători care oferă această gamă de dimensiuni, inclusiv cupa de 56mm. Prin urmare se remarcă că stabilirea unor cerințe/condiții în documentația de atribuire permisive pentru potențialii ofertanți, dar defavorabile pentru autoritatea contractantă, contravine atât principiului privind utilizarea eficientă a banilor publici și minimizarea riscurilor autorităților contractante, consfințit la art. 7 lit. a) din Legea nr.131/2015, cât și conceptului achizițiilor publice, care constă, de fapt, în satisfacerea necesităților obiective ale autorităților contractante și în consecință a interesului public. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
15 May 2024, 16:49
Question's name:
Lot 29
Question:
Buna ziua, Va rog sa verificati bugetul pentru lotul 29, este mult prea mic pentru cantitatea solicitata. Multumim
Answer (23 May 2024, 08:42):
Mulțumim pentru clarificare. Valoarea estimativă pentru lotul nr. 29 va fi corectată.
Date:
15 May 2024, 16:51
Question's name:
lot 30
Question:
Bugetul pentru lotul 30 este foarte mic, presupunem ca ar fi vorba de o eroare mecanica. Va rog verificati si ajustati.
Answer (23 May 2024, 08:42):
Mulțumim pentru clarificare. Valoarea estimativă pentru lotul nr. 30 va fi corectată.
Date:
16 May 2024, 17:26
Question's name:
Set de instrumente
Question:
Calculul numărului de instrumente ridică întrebări. În primul rând, fiecare set de instrumente de la orice producător este destinat a fi utilizat pentru nu mai puțin de 300 de operații, nu pentru 50. În al doilea rând, conform condițiilor contractuale, se prevede înlocuirea instrumentului în caz de defectare într-un termen stabilit. Prin urmare, cerința de a furniza instrumente în loturi de 50 nu este justificată și nu corespunde logic. Numărul de instrumente trebuie să fie calculat pentru fiecare instituție în funcție de numărul de operații pe zi efectuate de toți chirurgii. Un set de instrumente poate fi utilizat pentru două operații zilnic, cu condiția ca acesta să fie sterilizat între utilizări și pregătit pentru ziua următoare. Astfel, se poate determina corect încărcătura financiară pe buget. Dacă un spital declară că efectuează 10 operații pe zi, va avea nevoie de 5 seturi de instrumente, indiferent de numărul de seturi de implanturi pe care le achiziționează. De exemplu, dacă achiziționează 50 de seturi, trebuie să îndeplinească contractul în 5 zile lucrătoare și să returneze instrumentele furnizorului. Cu abordarea dumneavoastră, la același număr de implanturi și un singur set de instrumente si cu doua operatii zilnice, spitalul va petrece cel puțin 25 de zile lucrătoare pentru a îndeplini contractul, ceea ce nu numai că nu îmbunătățește situația pacienților în așteptare, dar și crește cheltuielile furnizorului și, prin urmare, bugetul pentru achiziții.
Answer (28 May 2024, 17:22):
Mulțumim pentru clarificare, prin urmare menționăm următoarele numărul seturilor de instrumente s-a calculat per an, reieșind din lista beneficiarilor finali, numărul de săli de operație disponibile per instituție medicală și capacitatea desfășurării intervențiilor. Numărul seturilor de instrumente, s-a majorat pentru unele loturi din considerentul creșterii numărului de proteze, deschiderea noilor săli de operație, identificarea noilor IMSP-beneficiari. Pentru lotul Endoproteză bipolară de şold (cimentata si necimentată) pentru anul 2024 s-a solicitat 7 seturi de instrumente ofertate în comodat, pentru anul 2025 (2026,2027) 9 seturi de instrumente ofertate în comodat(per an). Pentru lotul Proteza de șold totala necimentata tip 1 pentru anul 2024 s-a solicitat 14 seturi de instrumente ofertate în comodat, pentru anul 2025 (2026,2027) 16 seturi de instrumente ofertate în comodat (per an). Pentru lotul Proteza de șold totala necimentata tip II (HA) pentru anul 2024 s-a solicitat 10 seturi de instrumente ofertate în comodat, pentru anul 2025 (2026,2027) 11 seturi de instrumente ofertate în comodat (per an). Pentru lotul Proteza totala de genunchi cimentata cu interschimbabi-litate completa pentru anul 2024 s-a solicitat 2 seturi de instrumente ofertate în comodat, pentru anul 2025 (2026,2027) 3 seturi de instrumente ofertate în comodat (per an). Pentru loturile Proteza totala de sold cu tija de revisie monobloc necimintat cu cotil dubla mobilitate necimentata, Proteza totala de sold cu tija de revisie cimentata cu cotil dubla mobilitate cimentata, Sistem de proteza totala de revizie a soldului, Endoproteză totală de genunchi platou anatomic, Artroplastia monopolară cervico-cefalică cimentată a umărului, Proteza totala necimentata pentru sold displazic numărul de seturi de instrumente nu s-a modificat.
Date:
17 May 2024, 09:30
Question's name:
Lotul 15.1 Artroplastia monopolară cervico-cefalică cimentată a umărului
Question:
Pozitia Tija humerală: 1. Producatorii, luind in consideratie diverse particularitati anatomice ale humerusului, ofera deasemenea sisteme modulare. Va rugam sa includeti in cerinte inclusiv acest sistem cu partea metafizară și tija humerală (cimentată din aliaj CoCr și necimentată – din titan). 2. Diametrele tijelor variaza cu +-1 mm de la un producator la altul, inclusiv in dependenta de tipul tijei (cimentată / necimentată) producatorii ofera diametre si lungimi mai mici/scurte sau mai mari/lungi decit cele indicate. Va rugam sa prevedeti numarul minim de diametre si lungimi care pot fi oferite de catre mai multi producatori. 3. con Morse inversat – producatorii la fabricrea protezelor tin cont de multe particularitati pentru ca componentele protezei sa fie funcționale si eventual să permita o buna expunere a glenei. Designul (constructia) conului oferita de multi producatori este asemenea/echivalent/potrivit conului Morse inversat si asigura expunerea glenei, doar ca nu este numit con Morse inversat. Va rugam sa revedeti aceasta cerinta astfel incit sa permita participarea mai multor producatori.
Answer (28 May 2024, 10:37):
Cerința tehnică a fost modificată. Verificați vă rog documentația de atribuire modificată. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
17 May 2024, 09:34
Question's name:
Lotul 15.2 Artroplastia monopolară cervico-cefalică cimentată a umărului
Question:
Pozitia Capul humeral: Diametrele capurilor variaza cu ±1 mm de la un producator la altul. Va rugam sa prevedeti un interval de mărimi ± 1 mm (40 ±1 mm - 54 mm ±1 mm), respectiv diametrele uzuale de 46 ±1 mm - 50 ±1 mm, care pot fi oferite de catre mai multi producatori.
Answer (28 May 2024, 10:37):
Cerința tehnică a fost modificată. Verificați vă rog documentația de atribuire modificată. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
17 May 2024, 11:17
Question's name:
Lotul 36.2 Endoproteză de revizie șold cu tijă modulară și cupă bipolara
Question:
Pozitia: Cupa bipolara 1. Producatorii pun la dispozitie cupe bipolare atit din aliaj de oțel inoxidabil cit si din aliaj de CoCr. Va rugam sa includeti in cerinte inclusiv posibilitatea oferii cupelor bipolare confectionate din aliaj de CoCr. 2. La majoritatea producatorilor diametrul intern la cupe bipolare de dimensiuni mici pina la 42 mm este prevazut de 22 mm. Va rugam sa includeti in cerinte inclusiv posibilitatea oferii cupelor bipolare de marimile exterioare 40-42 mm cu diametrul intern 22 mm.
Answer (28 May 2024, 10:36):
Cerința tehnică a fost modificată. Verificați vă rog documentația de atribuire modificată. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
17 May 2024, 13:20
Question's name:
Lotul 36.1 Endoproteză de revizie șold cu tijă modulară și cupă bipolara
Question:
Pozitia Tija femurală: Producatorii ofera Componenta proximală în două variante - standard 130° cit si 135° și lateralizată 127° cu 2 sau 3 dimensiuni: de la 32 mm cu posibilitatea utilizarii componentei metafizare cu 2 lungimi de 40 - 50 mm, care impreuna ating lungimea pina la 70 mm si mai mult daca e nevoie. Va rugam sa revedeti aceasta cerinta astfel incit sa permita participarea mai multor producatori.
Answer (28 May 2024, 10:36):
Cerința tehnică a fost modificată. Verificați vă rog documentația de atribuire modificată. Mulțumim pentru clarificare.
Lot nr. 19.1 Proteza totala necimentata pentru sold displazic
Date:
30 May 2024, 11:52
Question's name:
Numar de motoare (Ferestrau oscilator si burghiu pentru alezaj în custodie) si Set de instrumente.
Question:
Va rugam sa specificati cum a fost estimat (sau calculat) Numar de motoare (Ferestrau oscilator si burghiu pentru alezaj în custodie) si Set de instrumente pentru Lotul dat. Numar de sistem de proteze pentru primul an este 130 buc. Daca o sa facem calcul, se vede ca pentru fiecare operatie se va consuma Ferestrau oscilator si Burghiu nou? La fel este si cu set de instrumente - dupa 3 operatii trebuie sa fie inlocuit cu un set nou???
Answer (30 May 2024, 17:19):
Mulțumim pentru clarificare. În documentația de atribuire au fost estimate cantitățile minime și maxime, fiind luate în considerație și beneficiarii finali care trebuie să fie dotați cu tot necesarul în vederea implantării protezelor. Cantitățile exacte se vor cunoaște la momentul transmiterii invitației la reofertare în scopul semnării contractelor subsecvente.
Date:
30 May 2024, 14:53
Question's name:
Termenul de livrare
Question:
Buna ziua va rugan mult verificati si modificati termenul de livrare pina la 90 zile
Answer (30 May 2024, 17:14):
Mulțumim pentru clarificare. Menționăm că termenul de livrare nu poate fi modificat având în vedere că beneficiarii au nevoie de proteze în termeni proximi, reieșind din specificul acestora. Cantitatea protezelor și mărimile acestora nu pot fi cunoscute de specialiști, respectiv, considerăm că termenul de 30 de zile de la solicitarea beneficiarului este un termen rezonabil de livrare și asigurarea instituției medico-sanitare publice.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.