Select the type of procedure
Commercial procurement
21222866
1
Enquiry period
with
29.04.2024 16:18
to 10.05.2024 11:30
to 10.05.2024 11:30
2
Bidding period
with
10.05.2024 11:30
to 15.05.2024 11:30
to 15.05.2024 11:30
3
Auction
with
16.05.2024 13:00
to 16.05.2024 15:00
to 16.05.2024 15:00
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
874 586,46 MDL
Period of clarifications:
29 Apr 2024, 16:18 - 10 May 2024, 11:30
Submission of proposals:
10 May 2024, 11:30 - 15 May 2024, 11:30
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Achiziționarea implanturilor spinale, consumabilelor pentru neurochirurgia fracturilor coloanei vertebrale conform necesităților IMSP beneficiare pentru anul 2024 (repetat 3)
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
29 Apr 2024, 16:18
Date modified
1 May 2024, 16:33
Achizitii.md ID
21222866
MTender ID
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Set pentru kyphoplastie/vertebroplastie
Budget: 62500.0 MDL
Purchase has not taken place
Lot nr. 2 - Implante spinale. Instrumentatie pediculară occipito-cervicala
Budget: 77000.0 MDL
Active
Lot nr. 3 - Implante spinale. Cusca pentru fuziunea intersomatică lombară transforaminala TLIF
Budget: 330000.0 MDL
Active
Lot nr. 4 - Substituient osos sintetic pentru umplerea defectelor de os si a custilor intervertebrale
Budget: 19819.8 MDL
Purchase has not taken place
Documents of the procurement procedure
anunt de participare_spinale_repetat 3.signed.pdf
anunt de participare_spinale_repetat 3.signed.pdf
Bidding Documents
-
29.04.24 16:18
Date:
1 May 2024, 16:33
Question's name:
Notificarea privind inregistrarea dispozitivelor.
Question:
Va fi posibil de prezentat notficare precum că AMDM a acceptat documentele și urmeaza a inregistara implanturilor spinale și seturile pentru implante?
Answer (2 May 2024, 08:19):
Conform anunțului de participare pct. 17 subpct. 14 se solicită Prezentarea numărului de înregistrare din Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, până la termenul limită de depunere a ofertelor.
Neprezentarea numărului de înregistrare în termenul menționat (până la termenul limită de depunere a ofertelor) servește drept temei de descalificare a ofertei). Notificarea nu demonstrează înregistrare din Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale.
Date:
2 May 2024, 09:56
Question's name:
Notificarea privind inregistrarea dispozitivelor.
Question:
Contactații pe cei de la AMDM și concretizați la ei, dacă au primit notificare privind inregistrarea dispozitivelor/consumabilelor înseamnă că curmează să inregistreze. Aceasta este doar o problemă de timp.
Un OE nu poate să impună AMDM să înregistreze mai repede pentru că așa vrea CAPCS ca produsele să fie inregistrate.
Answer (7 May 2024, 08:35):
Conform anunțului de participare pct. 17 subpct. 14 se solicită Prezentarea numărului de înregistrare din Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, până la termenul limită de depunere a ofertelor. Neprezentarea numărului de înregistrare în termenul menționat (până la termenul limită de depunere a ofertelor) servește drept temei de descalificare a ofertei). Notificarea nu demonstrează înregistrare din Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale.
Date:
2 May 2024, 10:13
Question's name:
Регистрация изделий
Question:
В последнее время невозможно записаться в AMDM на регистрацию, в настоящее время нет ни одного свободного слота, нельзя записаться даже на год вперед, если закон требует соблюдения каких-либо условий - должны быть возможности их соблюсти. Экономические агенты Молдовы не имеют таких возможностей.
Answer (7 May 2024, 08:46):
Bună ziua, Vă mulțumim pentru clarificarea depusă. Conform prevederilor art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, potrivit căruia pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziție publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autoritățile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziție publică. În funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art.1, și de tipul procedurii alese conform art. 46 alin.(1), autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Totodată, alin. (8) din articolul menționat dispune că, criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit, iar alin. (9) din același articol, prevede că, autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității atunci când stabilește criteriile de calificare și selecție, precum și nivelul cerințelor minime pe care ofertanții/candidații trebuie să le îndeplinească. Subsecvent, potrivit art. 40 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. În context, reieșind din prevederile normelor sus menționate, oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită performanță și calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia, însă această decizie nu trebuie să creeze obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată vă reamintim că, anterior CAPCS a achiziționat atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, cu condiția înregistrării acestora până la data livrării. Ca urmare, Curtea de Conturi, în rapoartele de audit a constatat și a informat CAPCS despre livrarea de către operatorii economici desemnați câștigători a bunurilor neînregistrate către beneficiari. Ulterior, CAPCS a modificat documentația de atribuire, achiziționând atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, oferind posibilitatea operatorilor economici de a prezenta Notificare sau documente pentru Notificare. Drept urmare, CAPCS, a constatat că toate procedurile de achiziții demarate, au fost tergiversate prin depunerea ofertelor pentru dispozitive medicale neînregistrate, ce ulterior transmiterii notificărilor către AMDM, nu au fost înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, prin ce au fost încălcate toate termenele de efectuare a procedurilor, precum și nu a fost posibilă asigurarea beneficiarilor conform necesităților înaintate, reieșind din imposibilitatea demarării procedurilor repetate. În aceste condiții, autoritatea contractantă este singura în măsură să își identifice necesitățile sale, în vederea bunei desfășurări a activității instituției și beneficiarilor, or, există riscul ca CAPCS să achiziționeze dispozitive medicale ce ulterior nu vor putea fi înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, iar acest fapt este contrar prevederilor art. 7 alin. (2) și alin. (7) din Legea nr. 102 din 09.03.2017 cu privire la dispozitivele medicale. Totodată, operatorul economic nu poate garanta CAPCS că ar putea obține înregistrarea dispozitivului fără riscul de a primi refuz, în acest sens, din partea Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale.
Date:
2 May 2024, 10:15
Question's name:
Регистрация изделий
Question:
Невозможно знать точно что будет заказано бенефициарами на тендере, требования меняются из года в год, следовательно агенты должны найти подходящий товар и производителей, а подать заявку на регистрацию после обьявления тендера - физически невозможно. Таким образом рынок резко ограничен и свободной конкуренции в Молдове больше не существует.
Answer (7 May 2024, 08:46):
Bună ziua, Vă mulțumim pentru clarificarea depusă. Conform prevederilor art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, potrivit căruia pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziție publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autoritățile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziție publică. În funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art.1, și de tipul procedurii alese conform art. 46 alin.(1), autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Totodată, alin. (8) din articolul menționat dispune că, criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit, iar alin. (9) din același articol, prevede că, autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității atunci când stabilește criteriile de calificare și selecție, precum și nivelul cerințelor minime pe care ofertanții/candidații trebuie să le îndeplinească. Subsecvent, potrivit art. 40 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. În context, reieșind din prevederile normelor sus menționate, oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită performanță și calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia, însă această decizie nu trebuie să creeze obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată vă reamintim că, anterior CAPCS a achiziționat atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, cu condiția înregistrării acestora până la data livrării. Ca urmare, Curtea de Conturi, în rapoartele de audit a constatat și a informat CAPCS despre livrarea de către operatorii economici desemnați câștigători a bunurilor neînregistrate către beneficiari. Ulterior, CAPCS a modificat documentația de atribuire, achiziționând atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, oferind posibilitatea operatorilor economici de a prezenta Notificare sau documente pentru Notificare. Drept urmare, CAPCS, a constatat că toate procedurile de achiziții demarate, au fost tergiversate prin depunerea ofertelor pentru dispozitive medicale neînregistrate, ce ulterior transmiterii notificărilor către AMDM, nu au fost înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, prin ce au fost încălcate toate termenele de efectuare a procedurilor, precum și nu a fost posibilă asigurarea beneficiarilor conform necesităților înaintate, reieșind din imposibilitatea demarării procedurilor repetate. În aceste condiții, autoritatea contractantă este singura în măsură să își identifice necesitățile sale, în vederea bunei desfășurări a activității instituției și beneficiarilor, or, există riscul ca CAPCS să achiziționeze dispozitive medicale ce ulterior nu vor putea fi înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, iar acest fapt este contrar prevederilor art. 7 alin. (2) și alin. (7) din Legea nr. 102 din 09.03.2017 cu privire la dispozitivele medicale. Totodată, operatorul economic nu poate garanta CAPCS că ar putea obține înregistrarea dispozitivului fără riscul de a primi refuz, în acest sens, din partea Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK