1
Enquiry period
with 20.03.2024 17:57
to 01.04.2024 09:00
2
Bidding period
with 01.04.2024 09:00
to 22.04.2024 09:00
3
Auction
23.04.2024 14:00
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 4 461 800 MDL
Period of clarifications: 20 Mar 2024, 17:57 - 1 Apr 2024, 9:00
Submission of proposals: 1 Apr 2024, 9:00 - 22 Apr 2024, 9:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801

Achiziționarea Dispozitivelor medicale conform necesităților IMSP Institutul de Cardiologie pentru anul 2024

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
The contact person
Full name
Sergiu Balta
Contact phone
+ 373 022 222 364
Purchase data
Date created
20 Mar 2024, 17:57
Date modified
22 Mar 2024, 11:45
Achizitii.md ID
21189604
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Documents of the procurement procedure
formularele.xlsx
Bidding Documents
-
20.03.24 17:57
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx
Bidding Documents
-
20.03.24 17:57
duae_ro_0 (1).doc
Bidding Documents
-
20.03.24 17:57
contract nou.docx
Bidding Documents
-
20.03.24 17:57
Date:
22 Mar 2024, 11:45
Question's name:
documente solicitate
Question:
Rugam sa specificati daca cerintele solicitate in caietul de sarcini, declaratiile cu numarul 12, 14, 15, 16, si dovada pentru solicitarea cu numarul 17, sunt solicitate pentru toate loturile sau nu? Confirmati!
Answer (26 Mar 2024, 14:48):
Cerințele solicitate în anunțul de participare pct. 14 subpct. 12, 14, 15, 16 și 17 se referă pentru dispozitivul medical ce urmează a fi acordat în comodat. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
28 Mar 2024, 15:00
Question's name:
Criterii de calificare
Question:
Venim cu solicitarea ca Neprezentarea numărului de înregistrare în termenul menționat (până la termenul limită de depunere a ofertelor) sa nu serveasca drept temei de descalificare a ofertei si de a fi acceptate oferte cu dispozitive medicale, care vor avea numarul notificarii de depunere a pachetului de docuente, pentru inregistrare in RS al AMDM. Necesita foarte mult timp ca pachetul cu acte sa fie evaluat de grupul de laucru al AMDM-ului. Pana la expirarea timpului de valabilitate a ofertelor, 120 zile, stipulat in caietul de sarcini, poate sa apara sansa de a fi prezentat numarul de inregistrare al dispozitivului propus la procedura. Deci la livrare, in cazul contractarii, bunul va fi livrat conform Criteriilor de calificare și de selecție - doar Dispozitive Medicale inregistrate in Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale. Acest fapt nu va limita participarea doritorilor la procedura data.
Answer (29 Mar 2024, 11:29):
Bună ziua, Vă mulțumim pentru clarificarea depusă. Conform prevederilor art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, potrivit căruia pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziție publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autoritățile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziție publică. În funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art.1, și de tipul procedurii alese conform art. 46 alin.(1), autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Totodată, alin. (8) din articolul menționat dispune că, criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit, iar alin. (9) din același articol, prevede că, autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității atunci când stabilește criteriile de calificare și selecție, precum și nivelul cerințelor minime pe care ofertanții/candidații trebuie să le îndeplinească. Subsecvent, potrivit art. 40 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. În context, reieșind din prevederile normelor sus menționate, oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită performanță și calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia, însă această decizie nu trebuie să creeze obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată vă reamintim că, anterior CAPCS a achiziționat atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, cu condiția înregistrării acestora până la data livrării. Ca urmare, Curtea de Conturi, în rapoartele de audit a constatat și a informat CAPCS despre livrarea de către operatorii economici desemnați câștigători a bunurilor neînregistrate către beneficiari. Ulterior, CAPCS a modificat documentația de atribuire, achiziționând atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, oferind posibilitatea operatorilor economici de a prezenta Notificare sau documente pentru Notificare. Drept urmare, CAPCS, a constatat că toate procedurile de achiziții demarate, au fost tergiversate prin depunerea ofertelor pentru dispozitive medicale neînregistrate, ce ulterior transmiterii notificărilor către AMDM, nu au fost înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, prin ce au fost încălcate toate termenele de efectuare a procedurilor, precum și nu a fost posibilă asigurarea beneficiarilor conform necesităților înaintate, reieșind din imposibilitatea demarării procedurilor repetate. În aceste condiții, autoritatea contractantă este singura în măsură să își identifice necesitățile sale, în vederea bunei desfășurări a activității instituției și beneficiarilor, or, există riscul ca CAPCS să achiziționeze dispozitive medicale ce ulterior nu vor putea fi înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, iar acest fapt este contrar prevederilor art. 7 alin. (2) și alin. (7) din Legea nr. 102 din 09.03.2017 cu privire la dispozitivele medicale. Totodată, operatorul economic nu poate garanta CAPCS că ar putea obține înregistrarea dispozitivului fără riscul de a primi refuz, în acest sens, din partea Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.