Select the type of procedure
Commercial procurement
21168208
1
Enquiry period
with
09.02.2024 11:06
to 21.02.2024 16:12
to 21.02.2024 16:12
2
Bidding period
with
21.02.2024 16:12
to 02.03.2024 16:12
to 02.03.2024 16:12
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
6 601 080 MDL
Period of clarifications:
9 Feb 2024, 11:06 - 21 Feb 2024, 16:12
Submission of proposals:
21 Feb 2024, 16:12 - 2 Mar 2024, 16:12
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Lucrări de reparație capitală a secției de terapie a DAMS a IMSPD SM al MAI
Information about customer
Title
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2028, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Gheorghe Asachi 25b
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
9 Feb 2024, 11:06
Date modified
19 Feb 2024, 16:12
Achizitii.md ID
21168208
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Lucrări de reparație capitală a secției de terapie a DAMS a IMSPD SM al MAI
Budget: 6601080.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
terapie-echipament electricinterior.signed.pdf
terapie-echipament electricinterior.signed.pdf
Bidding Documents
-
9.02.24 11:06
terapie - rețelele interioare cu apă și canalizare.signed.pdf
terapie - rețelele interioare cu apă și canalizare.signed.pdf
Bidding Documents
-
9.02.24 11:06
terapie -semnalizarea incendiului și pază.signed.pdf
terapie -semnalizarea incendiului și pază.signed.pdf
Bidding Documents
-
9.02.24 11:06
terapie - rețele interioare de încălzire.signed.pdf
terapie - rețele interioare de încălzire.signed.pdf
Bidding Documents
-
9.02.24 11:06
terapie- telecomunicații.signed.pdf
terapie- telecomunicații.signed.pdf
Bidding Documents
-
9.02.24 11:06
duae_ro.doc
Documents history
-
duae_ro.doc
ID: 59a918d5-7d5f-4e42-93cd-22226543a058
Bidding Documents
-
duae_ro.doc
ID: 59a918d5-7d5f-4e42-93cd-22226543a058
Bidding Documents
Bidding Documents
-
12.02.24 12:03
anunt_de_participare.docx
Documents history
-
anunt_de_participare.docx
ID: f01c50b9-7d51-4359-9ab2-5f798f2a3239
Bidding Documents
-
anunt_de_participare.docx
ID: f01c50b9-7d51-4359-9ab2-5f798f2a3239
Bidding Documents
-
anunt_de_participare.signed.pdf
anunt_de_participare.signed.pdf
ID: f01c50b9-7d51-4359-9ab2-5f798f2a3239
Bidding Documents
Bidding Documents
-
14.02.24 07:55
caiet de sarcini.docx
Documents history
-
caiet de sarcini.docx
ID: ef109fe2-27db-432a-8ee3-21e4f32b719b
Bidding Documents
-
terapie- lucrări de construcție generale.signed.pdf
terapie- lucrări de construcție generale.signed.pdf
ID: ef109fe2-27db-432a-8ee3-21e4f32b719b
Bidding Documents
Bidding Documents
-
16.02.24 16:29
044-19-19-ivîncălzire terapie f1.pdf
044-19-19-ivîncălzire terapie f1.pdf
Bidding Documents
-
19.02.24 16:12
044-19-3 terapie strobe eef-iei f1.pdf
044-19-3 terapie strobe eef-iei f1.pdf
Bidding Documents
-
19.02.24 16:12
044-19-19-iv ventilarea terap asachi f1.pdf
044-19-19-iv ventilarea terap asachi f1.pdf
Bidding Documents
-
19.02.24 16:12
Date:
9 Feb 2024, 14:13
Question's name:
Anuntul de participare
Question:
Buna ziua. Rugăm să ne comunicați în baza căror prevederi legale ați înclus în anunțul de participare cerința din. p. 16, subpuct 12, în care ați solicitat cifra medie de afaceri în utimii 3 ani să fie egală sau mai mare decit tripla valoare a ofertei propuse. Solicităm respectuos să excludeți acestă cerință sau să o modificați,, să fie nu mai mică sau egală cu valoarea viitorului contrct,, deoarece cerința din anunț de participare nu are nici o relevanță temeinică și juridică ori prin acestă cerință se favorizează din start un anumit agent economic.
Answer (12 Feb 2024, 12:05):
Cerința a fost modificată în conformitate cu prevederile art.21 a Legii 131/2015.
Date:
9 Feb 2024, 15:53
Question's name:
Clarificari: ISO 45001
Question:
Din ce considerent sa inclus certificatul ISO 45001? Solicitam excluderea acestui punct pe baza legislatiei RM si deciziei ANSC. Va transmitem o sectiune din aceasta decizie. Subsecvent, cu referire la art. 73 din Legea nr. 131/2015 citat de către autoritatea contractantă, se reține că acesta reglementează „Condițiile speciale de executare a contractului de achiziții publice”, care sunt stabilite de către autoritatea contractantă în anunțul de participare și urmează a fi implementate pe parcursul derulării/executării contractului de achiziție atribuit în scopul asigurării îndeplinirii obiectivelor stabilite de norma prenotată, iar având în vedere faptul că standardul ISO 45001:2018 reflectă modul de organizare a operatorului economic, respectiv sistemul de management implementat, în partea ce ține de domeniul sănătății și securității ocupaționale, acesta nu reprezintă o condiție de executare a contractului de achiziții publice. Astfel, Agenția apreciază faptul că autoritatea contractantă eronat a identificat, reieșind din prevederile enunțate mai sus, condițiile speciale care țin de executarea viitorului contract de achiziții publice, care ar determina în consecință „îmbunătățirea condițiilor de muncă și securitatea muncii”. În context, este de menționat că Agenția nu pune la îndoială necesitatea executării lucrărilor care constituie obiectul procedurii de achiziție publică litigante de către ofertanți calificați, cât și impunerea unor condiții speciale de executare a acestora, având în vedere regulile impuse în acest sens de către organizațiile de profil, fapt menționat în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației, însă aceste cerințe/condiții urmează a fi stabilite prin prisma prevederilor legislației din domeniul achizițiilor publice, în măsura în care standardul contestat nu reprezintă un act permisiv care urmează a fi implementat/deținut în mod obligatoriu de către operatorii economici. Va rugam sa modificati cerintele Anuntului de participare. Va multumim!
Answer (12 Feb 2024, 12:07):
Cerința a fost modificată conform prevederilor ord.69/2021 a MF.
Date:
9 Feb 2024, 16:09
Question's name:
Anunt de participare.
Question:
Stimata Autoritare Contractanta, conform art.15 din Legea br.131/2015 privind achizitiile publice pct. e) asigura participarea larga a operatorilor economici la procedurile de achizitie publica, in coloborare cu art.7 din aceeasi lege, pct. h) tratament egal, impartialitate, nediscriminare in privinta tuturor ofertantilor si operatorilor economici. Rugam respectuos sa modificati cifra anuala de afaceti pentru anul 2023, in valoarea de 6 600 000 lei. In caz contrar vom fi nevoiti sa contestam cerintele anuntului de participare, potrivit pct.3, art.22 al legii privind achizitiile publice. Cu aceadta descriminare Autoritatea Contranctanta promoveaza, sau face referinta la un anumit Agent Economic. Va multumim mult!
Answer (12 Feb 2024, 12:10):
În conformitate cu prevederile art. 7 din Legea nr. 131/2015, unul din principii de reglementare a relațiilor privind achizițiile publice constă în utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităților contractante.
Totodată, în conformitate cu prevederile art. 18 din Legea citată, autoritatea contractantă va aplica criterii proporționale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului, inclusiv referitoare la capacitatea de exercitare a activității profesionale, la capacitatea economică şi financiară. Cifra anuală de afaceri impusă nu depășește limitele stabilite de Legea 131/2015.
Date:
10 Feb 2024, 09:01
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Raportul financiar pentru anul 2024, este obligatoriu de prezentat la statistica pana la 31 mai 2024,dar nu pan 1 martie 2024. Excludeti aceasta cerinta abuziva.
Answer (12 Feb 2024, 12:11):
Raportul financiar pentru anul 2023 se va prezenta în cazul dacă a fost întocmit.
Date:
12 Feb 2024, 08:26
Question's name:
Clarificare
Question:
Buna ziua, rugam sa publicati formular 1 desfasurat.
Answer (12 Feb 2024, 12:12):
Formularul este prezentat conform instrucțiunii de întocmire a devizelor CPL01.01.2012.
Date:
12 Feb 2024, 08:28
Question's name:
Clarificare
Question:
Buna ziua, in devizele pe retele ingineresti lipseste repartizarea pozitiilor pe capitole (in functie de categorie de lucrari precum — lucrari de constructii/reparatii, lucrari de montaj, cost utilaj).Rugam sa publicati caietul de sarcini corect, conform legislatiei in vigoare.
Answer (19 Feb 2024, 09:03):
Autorul de proiect solicită, să concretizați la ce capitol de rețele inginerești vă referiți?
Date:
13 Feb 2024, 14:25
Question's name:
Anunt de participare
Question:
Buna ziua. Solicitam să excludeți din anuntul de participare p.16, subpunctul 14 cerința ,,Efectivele medii anuale ale personalului angajat în ultimii 3 ani minim 20 persoane; / Nu mai puțin de 20 angajați în fiecare din ultimele 3 luni (până la data de deschidere a ofertelor), confirmate prin acte de la SFS/BNS,, deoarece această cerință contravine legii și asupra acestor aspecte s-a expus și ANSC în mai multe decizii. Această cerință de obicei se introduce de către beneficiar doar cu scop ca din start să favorizeze un anumit operator economic. Nu poate garanta beneficiarul că OE care a avut 20 sau mai multi angajați în trecut, o să detina acest număr de angajați si in timpul executării contractului. De aceea solicităm respectuos să excludrti această cerintă, în caz contrar vom contesta anuntul de participare. multumesc
Answer (14 Feb 2024, 07:58):
Acceptat, cerința a fost modificată.
Date:
15 Feb 2024, 13:07
Question's name:
Clarificare
Question:
Buna ziua, la solicitarea din 12 februarie cu privire la faptul ca in devizele pe retele ingineresti lipseste repartizarea pozitiilor pe capitole (in functie de categorie de lucrari precum — lucrari de constructii/reparatii, lucrari de montaj, cost utilaj).Rugam sa publicati caietul de sarcini corect, conform legislatiei in vigoare, asa si nu au fost operate modificari conform cerintelor CPL01.01.2012 si nu a fost dat un raspuns la aceasta solicitare.
Answer (16 Feb 2024, 15:39):
La solicitarea din 12 februarie, devizierul corectează devizul, ce urmează a fi publicat imediat.
Date:
15 Feb 2024, 17:17
Question's name:
Clarificare
Question:
Buna ziua,poz. 1, 2, 5, 6, 7, 12, 17, 31, 32, 33 prevad numai montaj, si nu includ materialele necesare (priza, cutie). Aceste materiale se pun la dispozitie de catre beneficiar?
Answer (16 Feb 2024, 15:39):
Inclusiv pentru pozițiile indicate toate materialele (prize, cutie) au fost incluse in deviz conform formulei.
Date:
16 Feb 2024, 15:02
Question's name:
Lista cu cantitatile de lucrari
Question:
Buna ziua. Vă rugam să ne comunicati care din lista cu cantitatile de lucrări urmează a fi intocmită,
- caiet de sarcini sau terapie. Lucrări de constructii generale, deoarece în aceste 2 liste mai multe lucrări se repeta.
Answer (16 Feb 2024, 16:32):
Corect este ”Caiet de sarcini.Secția terapie. Lista cu cantitățile de lucrări № 2-3-1”
Date:
19 Feb 2024, 11:13
Question's name:
La raspunsul : Autorul de proiect solicită, să concretizați la ce capitol de rețele inginerești vă referiți?
Question:
Rugam sa încărcați forma 5 pentru toate devizele.
Answer (19 Feb 2024, 12:53):
În anunțul de publicare a fost publicat căitul de sarcini care conține cerințele tehnice solicitate.
Date:
19 Feb 2024, 11:16
Question's name:
La raspunsul: La solicitarea din 12 februarie, devizierul corectează devizul, ce urmează a fi publicat imediat.
Question:
Buna ziua,Rog sa ne informati daca devizul modificat/corect va fi publicat pana in data de 20.02.2024, ora 10:00 , cand expira termenul clarificarilor?
Answer (19 Feb 2024, 16:15):
Documentele procedurii de achiziție au fost completate cu devizul pe compartimente desfășurat F1 .
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK