1
Enquiry period
with 02.02.2024 15:46
to 12.02.2024 16:00
2
Bidding period
with 12.02.2024 16:00
to 23.02.2024 16:00
3
Auction
with 26.02.2024 08:00
to 26.02.2024 12:47
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 855 272,76 MDL
Period of clarifications: 2 Feb 2024, 15:46 - 12 Feb 2024, 16:00
Submission of proposals: 12 Feb 2024, 16:00 - 23 Feb 2024, 16:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801

Achiziționarea centralizată de Consumabile și Reagenți pentru Laboratorul Anatomiei Patologice și Morfopatologie conform necesităților instituțiilor medico-sanitare publice (IMSP) pentru anul 2024 REPETAT

Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
The contact person
Full name
Sergiu Balta
Contact phone
+ 373 022 222 364
Purchase data
Date created
2 Feb 2024, 15:46
Date modified
3 Feb 2024, 11:33
Achizitii.md ID
21165462
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Lot nr. 4 - Lot nr. 4 Acetona
Budget: 3911.11 MDL
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Lot nr. 21 - Lot nr. 21 Fenol
Budget: 1860.0 MDL
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Lot nr. 25 - Lot nr. 25 Toluen
Budget: 725.0 MDL
Purchase has not taken place
Documents of the procurement procedure
formularele 02.02.2024.xlsx
Bidding Documents
-
2.02.24 15:46
duae_ro_0 (1).doc
Bidding Documents
-
2.02.24 15:46
contract model 02.02.2024.doc
Bidding Documents
-
2.02.24 15:46
lista de distribuție repetat.xlsx
Bidding Documents
-
2.02.24 15:46
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx
Bidding Documents
-
2.02.24 15:46
Date:
3 Feb 2024, 11:33
Question's name:
Formulare
Question:
Buna ziua, formularele 02.02.2024.xlsx și lista de distribuție.xlsx nu pot fi descărcate, vă rugăm să le încărcați repetat. Mulțumim anticipat
Answer (5 Feb 2024, 08:52):
Bună ziua. Formularele Excel pot fi descarcate prin click drepta și deschiderea unei noi pagini. Automat se vor descărca. Vă mulțumim pentru feedback.
Date:
6 Feb 2024, 00:09
Question's name:
Prevederile Articolului 18
Question:
Dorim să aducem în atenția dumneavoastră prevederile Articolului 18. Criterii de calificare şi selecţie din LEGEA 131/15: Autoritatea contractantă va aplica criterii proporţionale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului referitoare numai la: a) eligibilitatea ofertantului sau candidatului; b) capacitatea de exercitare a activităţii profesionale; c) capacitatea economică şi financiară; d) capacitatea tehnică şi/sau profesională; e) standarde de asigurare a calităţii; f) standarde de protecţie a mediului. Astfel, după cum puteți observa, autoritatea contractantă poate impune cerințe care se referă la anumite standarde de calitate (litera e), dar nicidecum AC nu poate solicita ca bunurile să fie înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor medicale, pînă la deschiderea ofertelor. Considerăm această cerință abuzivă și în afara Legii. Vă sugerăm să solicitați Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale ajutorul să vă instruiască cum se verifică corect Cerificatele CE și Declarațiile de conformitate, astfel veți minimiza riscurile că bunurile nu vor fi înregistrate ulterior, pînă la plasarea acestora pe piață, așa cum, de fapt, prevede legislația cu privire la plasarea dispozitivelor medicale pe piața din RM. Ținem să menționăm că AMDM este în colaps, aceasta pur și simplu nu funcționează, înregistrări nu pot fi făcute, dosarele depuse în noiembrie încă nu au fost procesate. Operatorii economici nu pot depune ofertele în condiții egale, or, ținem să aducem în atenția dumneavoastră că unul dintre principiile de bază a Legii 131/15 este tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici. Vă rugăm să găsiți o soluție în acest sens!
Answer (6 Feb 2024, 12:25):
În conformitate cu art.4 al Legii 102/2017 cu privire la dispozitivele medicale, prin care se prevede expres atribuțiile Agenției Medicamentului și DIspozitivelor Medicale și ale Centrului pentru achiziții publice centralizate în sănătate, CAPCS efectuează achiziții centralizate de dispozitive medicale și servicii de mentenanță a dispozitivelor medicale și nici într-un caz nu este responsabil de verificările corespunzătoare ale caracteristicilor de conformitate și ale performanțelor dispozitivelor. Astfel, toate dispozitivele medicale introduse pe teritoriul RM sunt verificate de către Agenția Medicamentului și Dispozitivelor medicale, iar dat fiind faptul că anterior multe produse nu au putut fi înregistrate, pun sub risc asigurarea instituțiilor medicale cu dispozitivele medicale necesare pentru activitățile sale. Aceastea fiind spuse, propunerea ca AC să verifice certificatele de calitate, decade conform prevederilor legislative. La moment pe site-ul https://amdm.gov.md/ro s-a atașat un comunicat de modificare temporară a activității Agenției, iar grupul de lucru CAPCS, solicită respectuos propunerea unor termeni rezonabili necesari pentru a înregistra produsele, pe care autoritatea contractantă să le poată analiza. Dar ținem să menționăm că procedura de achiziție în cauză din COP a fost demarată ca licitație deschisă pentru a da posibilitatea operatorilor economici să înregistreze produsele lor.
Date:
8 Feb 2024, 09:48
Question's name:
Lot 6
Question:
Buna ziua. Solicitam clarificare ce tine de cantintatea pentru Lot 6. Se refera la 200 de cutii a cite 72 BUC per cutie sau 200 de lame? Multumesc
Answer (12 Feb 2024, 09:53):
Bună ziua. La lotul nr.6, bucată = cutie, dacă vom analiza valoarea estimativă alocată de către beneficiarul final. Vă mulțumim pentru clarificare.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.