Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Reabilitarea și adaptarea monumentului de arhitectură de importanță națională (nr. 46), din str. Independenței nr. 26, or. Bălți
Reabilitarea acoperișului plus rețele inginerești interioare:
Reabilitarea acoperișului
SI-Semnalizare de incendiu
SPA-Semnalizare de pază automată
TS-Comunicații telefonice și de semnalizare
Lucrări de ventilare
Lucrări de condiționare
Lucrări de încălzire
Echipament electric de forță și iluminat electric interior
Lucrări de reabilitare interioară:
Finisări interioare
Rețele de apă și canalizare
Reabilitarea exterioară a clădirii:
SAC-Soluția arhitectural constructivă
TS-Sistem de ceasoficare
– nu au fost elaborate și prezentate în conformitate cu cerințele cuprinse în documentația de atribuire;
Argumentare: Toate patru oferte ale prezentei licitații sunt respinse sau descalificate. Detalii despre respingerea și descalificarea ofertanților:
Oferte respinse, descalificate, excluse:
Denumirea operatorului economic
Motivul respingerii/descalificării
IGOSTAFF Construct în asociere cu SRL Edilcons Service
Oferta comună a SRL IGOSTAFF Construct în asociere cu SRL Edilcons Service este respinsă în temeiul art. 100 HOTĂRÂREA GUVERNULUI Nr. 638 din 26-08-2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări. Respectiv asociatul SRL Edilcons Service nu întrunește condiția experienței similare a acestei licitații care prevede că Sunt eligibile numai lucrările din domeniul reabilitării sau restaurării sau conservării, sau consolidării clădirilor monumente istorice sau clădirilor monumente arhitecturale. Conform legii nr. 1530
din 22-06-1993
privind ocrotirea monumentelor. Respectiv niciunul dintre contractele care fac dovada experienței similare a SRL Edilcons Service nu sunt pentru obiective incluse înscrise în Registrul monumentelor Republicii Moldova ocrotite de stat și în registrele monumentelor de importanță locală. ADR Nord a solicitat clarificări privind experiența similară a asociatului, dar nu a primit dovezi privind faptul că SRL Edilcons a efectuat lucrări la clădiri monumente istorice sau clădiri monumente arhitecturale.
Totodată autoritatea contractantă a solicitat clarificări de la SRL Frachia care a elaborat proiectul tehnic privind lucrările la obiectivul din mun. Chișinău din străzile 31 August 1989 nr. 127 și str. Maria Cebotari nr. 18 la care a efectuat lucrări SRL Edilcons Service:
Răspunsul proiectantului:
Объект, который являлся предметом реконструкции в проекте фирмы ‘Frachia”, 094/19 - Блок 2, ;Комплекс зданий центрального офиса MAIB, никогда не был в списке памятников культуры.
Здание было построено в 1980 году по индивидуальному проекту, как Зал приемов при гостинице «Кодру», для проведения мероприятий различного назначения. Архитектура была выполнена в классическом стиле с большой долей лепных украшений на фасаде.
Фирма “Frachia” проходила дважды через Совет при Министерстве культуры, и никогда, по данному объекту, не поднимался вопрос по его историческому наследию. Мы проходили Совет больше по новому зданию вместо гостиницы «Кодру», так как данный объект в целом находится в исторической зоне г. Кишинева, и мы обязаны были представлять свою работу.
Объект по адресу «Мария Чеботарь, 18» не входит ни в реестр государственных памятников Республики Молдова, ни в реестр памятников г.Кишинева.
La fel grupul de lucru a obținut o clarificare de la Ministerul Culturii:
La demersul nr. 557 din 20.03.2024, (înregistrat la Ministerul Culturii cu nr. 1670 din 22.03.2024) privind procedura de achiziţii publice pentru lucrările de „Reabilitare şi adaptare a monumentului de arhitectură de categorie naţională din str. Independenţei nr. 26, or. Bălţi”, comunicăm următoarele.
Conform prevederilor art. 1 alin. (1) din Legea nr. 1530/1993 privind ocrotirea monumentelor „[...] monumente sunt orice bunuri imobile de patrimoniu cultural (în continuare - monumente). care reprezintă mărturii ale evoluției civilizațiilor de pe teritoriul Republicii Moldova. precum și ale dezvoltării spirituale, politice. economice și sociale a acesteia, și care sunt înscrise în Registrul monumentelor Republicii Moldova ocrotite de stat (în continuare - Registrul monumentelor) și în registrele monumentelor de importanță locală.”
Serviciile de proiectare și execuția lucrărilor la obiectele din str. 31 August 1989. nr, 127 și str. Maria Cebotari, nr. 18 din mun. Chișinău, nu pot fi considerate drept experiență similară ce ține de execuția anterioară a unor lucrări din domeniul reabilitării. restaurării, conservării sau consolidării clădirilor cu statut de monument istoric/monument de arhitectură. deoarece ambele bunuri imobile (din mun. Chișinău) nu dețin statut individual de monumente istorice sau de arhitectură. acestea nefiind înscrise în Registrul monumentelor sau în Registrul monumentelor istorice de categorie locală din mun. Chișinău.
Totodată ofertantul în urma solicitării de clarificare nu a prezentat anexa 22 aviz pentru participare la licitațiile publice de lucrări din domeniul construcțiilor și instalațiilor a asociatului SRL Edilcons Service. La fel nu a prezentat legitimația și certificatul pentru dirigintele de șantier în domeniul instalații tehnologice. Respectiv oferta este descalificată conform art. 17 alin. 5 legea 131/2015
Atractiv Invest SRL
Oferta nu întrunește condiția experienței similare a acestei licitații care prevede că Sunt eligibile numai lucrările din domeniul reabilitării sau restaurării sau conservării, sau consolidării clădirilor monumente istorice sau clădirilor monumente arhitecturale. Conform legii nr. 1530
din 22-06-1993
privind ocrotirea monumentelor. Respectiv niciunul dintre contractele care fac dovada experienței similare a SRL Atractiv Invest nu sunt pentru obiective incluse înscrise în Registrul monumentelor Republicii Moldova ocrotite de stat și în registrele monumentelor de importanță locală. ADR Nord a solicitat clarificări privind experiența similară a ofertantului, dar nu a primit dovezi privind faptul că SRL Atractiv Invest a efectuat lucrări la clădiri monumente istorice sau clădiri monumente arhitecturale.
SRL Vladmih Company
Oferta este respinsă deoarece la momentul deschiderii ofertelor, operatorul economic nu a depus pe platforma de achiziții propunerea tehnică (devizul-ofertă), propunerea financiară (formularul F.3.1), DUAE și garanția pentru ofertă.
SRL Moldsercon (oferta a fost reevaluată)
În urma contestației ofertantului IGOSTAFF Construct în asociere cu SRL Edilcons Service, ANSC a emis decizia Nr. 03D-308-24 Data: 22.05.2024
https://elo.ansc.md/DownloadDocs/DownloadFileServlet?id=89298
prin care a dispus reevaluarea ofertei SRL Moldsercon.
Grupul de lucru a transmis către SRL Moldsercon la data de 24 mai o scrisoarea de solicitare a clarificărilor nr. 582 din 23 mai 2024
Respectiv erorile depistate în devizele ofertantului SRL Moldsercon nu pot fi corectate în temeiul pct. 133 și 134 (abateri neînsemnate) deoarece depășesc cuantumul de 10 000 lei (erorile sunt în valoare de 93 986,44 lei) și 136-137 (erori aritmetice) deoarece în urma corectării erorilor aritmetice de către SRL Moldsercon s-a produs modificarea cantităților în resurse, ceea nu este prevăzut de legislație și încalcă prevederile caietului de sarcini. Respectiv oferta este respinsă în temeiul art. 69 alin. 6 lit. b legea 131/2015
Respectiv licitația este anulată în temeiul art. 71 alin. 1 lit. d: au fost depuse numai oferte care:
– nu au fost elaborate şi prezentate în conformitate cu cerinţele cuprinse în documentaţia de atribuire;