Select the type of procedure
Commercial procurement
21139883
1
Enquiry period
with
07.05.2024 16:18
to 22.05.2024 14:41
to 22.05.2024 14:41
2
Bidding period
with
22.05.2024 14:41
to 27.06.2024 14:41
to 27.06.2024 14:41
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
2 799 820,13 MDL
Period of clarifications:
7 May 2024, 16:18 - 22 May 2024, 14:41
Submission of proposals:
22 May 2024, 14:41 - 27 Jun 2024, 14:41
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Renovarea acoperișului și termoizolarea fațadei blocului de studii, IP Școala Profesională din Cupcini, Edineț
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
4626, MOLDOVA, Edineț, or.Cupcini, str.Chișinăului, nr.5
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
7 May 2024, 16:18
Date modified
20 May 2024, 14:41
Achizitii.md ID
21139883
MTender ID
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The best price-quality ratio
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
2-1-2 caiet de sarcini acoperiș (1).semnat (2).pdf
2-1-2 caiet de sarcini acoperiș (1).semnat (2).pdf
Bidding Documents
Renovarea acoperișului și termoizolarea fațadei blocului de studii, IP Școala Profesională din Cupcini, Edineț
7.05.24 16:18
docum. stand sp cupcini 2024.semnat (1).pdf
docum. stand sp cupcini 2024.semnat (1).pdf
Bidding Documents
Renovarea acoperișului și termoizolarea fațadei blocului de studii, IP Școala Profesională din Cupcini, Edineț
7.05.24 16:18
duae (sp cupcini) 2024.semnat.pdf
duae (sp cupcini) 2024.semnat.pdf
Bidding Documents
Renovarea acoperișului și termoizolarea fațadei blocului de studii, IP Școala Profesională din Cupcini, Edineț
7.05.24 16:18
anunt de participare 2024.semnat.pdf
anunt de participare 2024.semnat.pdf
Bidding Documents
Renovarea acoperișului și termoizolarea fațadei blocului de studii, IP Școala Profesională din Cupcini, Edineț
7.05.24 16:18
2-1-1 caiet de sarcini termoizolare (1).semnat (3).pdf
2-1-1 caiet de sarcini termoizolare (1).semnat (3).pdf
Bidding Documents
Renovarea acoperișului și termoizolarea fațadei blocului de studii, IP Școala Profesională din Cupcini, Edineț
7.05.24 16:18
anunt de participare modificat 2024.semnat.pdf
anunt de participare modificat 2024.semnat.pdf
Bidding Documents
Renovarea acoperișului și termoizolarea fațadei blocului de studii, IP Școala Profesională din Cupcini, Edineț
20.05.24 14:41
Date:
8 May 2024, 12:41
Question's name:
Cazier juridic
Question:
Draga autoritate contractanta ce document este cazierul juridic?
Answer (8 May 2024, 19:10):
Cazier juridic - totalitatea însemnărilor făcute de justiție cu privire la antecedentele judiciare ale unei persoane.
În cazul în care veți fi numit câștigător o să prezentați cazierul în original.
Date:
8 May 2024, 12:46
Question's name:
Declaratia privind experienta similara
Question:
Documentul dat are doua conditii, la care din doua conditii va referiti?
Answer (8 May 2024, 19:14):
Ne referim la ambele condiții ( unii agenți economici interpretează experiența similară cu lucrări de construcție a drumurilor).
Date:
8 May 2024, 13:37
Question's name:
AC
Question:
Anuntul de participare are criterii ce limiteaza accesul OE la aceasta achizitie. Va rugam respectuos sa exludeti unele criterii. ******Pct. 16 subpct. 26 - incalca orice prevedere legala. Nu exista temei pentru a aplica asa un criteriu de calificare. Aici este interpretare personala.
******Subpct. 29 nu are legatura cu lucrarile de reparatie si cu documentatia de achizitii. Fiti atenti ce criterii solicitati deoarece sunt multe contestatii la acest aspect. Avind în vedere faptul că standardul ISO 45001:2018 reflecta modul de organizare a operatorului economic, respectiv sistemul de management implementat, in partea ce tine de domeniul sănătății și securității ocupaționale, acesta nu reprezintă o condiție de executare a contractului de achiziții publice.
******Subpct. 30 nu are legatura cu lucrarile de reparatie si cu documentatia de achizitii. Fiti atenti ce criterii solicitati deoarece sunt multe contestatii la acest aspect. Avind în vedere faptul că standardul ISO 50001 specifica cerintele pentru stabilirea, implementarea, mentinerea si imbunatatirea unui sistem de management al energiei (EnMS), al carui scop este sa creeze posibilitatea ca o organizatie sa urmeze o abordare sistematica pentru a obtine imbunatatirea continua a performantei energetice, care sa includa eficienta energetica, modul de utilizare a energiei si consumul de energie, acesta nu reprezintă o condiție de executare a contractului de achiziții publice.
******Subpct. 32 - incalca orice prevedere legala. Nu exista temei pentru a aplica asa un criteriu de calificare. Aici este interpretare personala. La ce serveste cazierul juduciar detaliat?
******Subpct. 38 - incalca orice prevedere legala. Nu exista temei pentru a aplica asa un criteriu de calificare. Aici este interpretare personala. Asa cerinta contravine direct cu principiul care a stat la baza achizitiilor on-line.
NU AM DORI SA CONTESTAM.
Answer (8 May 2024, 19:48):
Conform Hotărârii nr. 669,din 27.05.2016, pct. 23, pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări, "Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea , volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări care urmează a fi încheiat", deci luând în considerație specificul lucrărilor ce fac obiectul caietului de sarcini, poate fi stabilită, de către autoritatea contractată, o cerință care nu lasă niciun fel de îndoială.
Referitor la cazier:
În cazul în care veți fi numit câștigător o să prezentați cazierul în original.
Date:
8 May 2024, 13:42
Question's name:
AC
Question:
Pct. 16 subpct. 28, 29. Legea nu mentioneaza ca trebuie sa fie obligatoriu certificate iso. Fiti atenti ce criterii solicitati deoarece sunt multe contestatii la acest aspect. Daca solicitati un document indicati ce alternative sunt. Va rugam respectuos sa ne indicati care certificate nationale o sa fie potrivite pentru a suplini aceste puncte? NU AM DORI SA CONTESTAM.
Answer (8 May 2024, 19:43):
Conform Hotărârii nr. 669,din 27.05.2016, pct. 23, pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări, "Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea , volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări care urmează a fi încheiat", deci luând în considerație specificul lucrărilor ce fac obiectul caietului de sarcini, poate fi stabilită, de către autoritatea contractată, o cerință care nu lasă niciun fel de îndoială.
Date:
8 May 2024, 16:37
Question's name:
Întrebare
Question:
Cazierul judiciar conține informații cu caracter personal și Dvs. solicitați să fie publicat pe platformă?
Answer (8 May 2024, 19:17):
În cazul în care veți fi numit câștigător o să prezentați cazierul în original.
Date:
8 May 2024, 16:46
Question's name:
Întrebare2
Question:
Care este utilitatea tencuielilor de 3cm grosime cu mortar de ciment la fațadă dacă tot se execută termoizolarea? La tencuieli de 3cm grosime trebuie de facut și armarea suprafețelor cu plase metalice, nu de alta dar vă veți trezi într-o zi cu tencuiala și sistemul termoizolant la pămînt.
Answer (8 May 2024, 19:04):
Îndreptarea suprafeței fațadei.
Totul este inlus în norma devizului.
Date:
9 May 2024, 13:29
Question's name:
Licitatie
Question:
Pentru cine e gatita licitatia data ? Documentele care le solicitati nici la ministerul apararii nu au fost asa conditii fiind cu sume mult mai mari ?
Certificatele iso nu sunt obligatorii
Cazierul judiciar pentru companie sau pentru administrator solicitati?
Disponibilitate de bani -- operatorul economic participa cu suma mai mica e obligatoriu 2.7 mln s-a prezinte? daca el v-a propune oferta cu 2.5 mln ca va executa lucrarile ?
Answer (9 May 2024, 21:14):
Cazierul judiciar pentru administrator. Din experiența colegilor, directori de instituții, sunt agenți economici care nu dispun de resurse financiare pentru a finaliza lucrările. Au câte 3-4 ani cu lucrări neterminate, deaceea trebuie să ne asigurăm pentru a nu avea astfel de situații.
Date:
9 May 2024, 13:44
Question's name:
Evacuarea deseurilor
Question:
Obligatoriu de incheiat contract cu Gospodaria Locativ Comunala din Cupcin? Poate dorim cu alt cineva....
Vizita obiectului cu ce scop? Ce o s-a hotaram daca aveti un caiet de sarcini elaborat speram dupa un proiect foarte bun si incluse toate volumele de lucrari.
Atitea documente solicitati speram ca nu este nevoie de vizita obiectului ca si Dvs va-ti pregatit cu caietul de sarcini destul de bine sau o s-a anulati licitatia daca depistam careva abateri in proiectul de executie si caietul de sarcini ? In cazul dat chemati specialisti s-a va elaboreze proiectul si devizul de cheltuieli cu toate volumele si procesele tehnologice necesare pentru indeplinirea lurari.
Answer (9 May 2024, 21:35):
Gunoiștea orășenească este sub administrarea Gospodăriei Locativ Comunale din Cupcini. Dacă doriți , aveți tot dreptul să evacuați gunoiul la gunoiștea din Edineț, dacă vă pare mai aproape...
Vizita are ca scop familiarizarea cu obiectul ( cum arată instituția, unde este amplasată, accesul autospecialelor), familiarizarea cu proiectul, analiza volumelor incluse. Este o normă " când te însori să - ți vezi mireasa".
Date:
10 May 2024, 14:01
Question's name:
Conform Hotărârii nr. 669,din 27.05.2016, pct. 23, pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări, "Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea , volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări care urmează a fi încheiat", deci luând în considerație specificul lucrărilor ce fac obiectul caietului de sarcini, poate fi stabilită, de către autoritatea contractată, o cerință care nu lasă niciun fel de îndoială.
Question:
Stimate autoritate contractantă HG 669 este abrogată, vă rugăm nu scriți prostii
Answer (10 May 2024, 16:46):
HG 669 este abrogată, dar informația se regăsește și în Hotărârea de Guvern nr. 638 din 26-08-2020, pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări, în art. 42 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări: «Stabilirea cerințelor minime de calificare rămâne la latitudinea autorității contractante, aceasta având obligația de a ține cont de complexitatea, volumul, durata, valoarea și natura contractului de achiziție publică de lucrări ce urmează a fi încheiat.»
Ministerul Economiei și Infrastructurii a inițiat procesul de reformare a sistemului de reglementare tehnică a construcţiilor, în scopul armonizării acestuia cu standardele europene şi internaţionale.
Reieșind din cele relatate mai sus, Ministerul Economiei și Infrastructurii a elaborat Catalogul documentelor normative implimentate în domeniul construcţiilor, care este alcătuit din două părți:
PARTEA 1. CATALOGUL DOCUMENTELOR NORMATIVE ÎN CONSTRUCȚII
PARTEA 2. CATALOGUL STANDARDELOR NAȚIONALE ÎN DOMENIUL CONSTRUCȚIILOR
https://ednc.gov.md/wp-content/uploads/2023/05/alte_standard_01.04.21.pdf
Date:
10 May 2024, 16:16
Question's name:
Proiect
Question:
''Tigani cind se insoara nu-si vad mireasa''. Fiti amabili publicati proiectul pe sait. Daca e voluminos, faceti un efort scanatil proiectul si publicatil pe platforma....
Answer (10 May 2024, 16:50):
Condiții echitabile pentru toți.
Date:
10 May 2024, 22:49
Question's name:
Referire la proiect
Question:
Rugam insistent, pentru a accepta pretentiile antreprenorilor care totusi acorda unele intrebari bazate (ce tin de unele conditii ne clare) si bine echilibrate ce tine de anuntul dat. Rugam publicarea proiectului inclusiv clarificarea decenta a subiectului dat...
Answer (12 May 2024, 06:51):
Caietul de sarcini este elaborat în baza proiectului. În timpul vizitei instituției veți putea analiza proiectul.
Date:
10 May 2024, 22:54
Question's name:
Privitor la caietul de sarcini
Question:
Buna ziua, venim cu rugamintea de a ne informa daca setul de documente a fost supus verificarii de catre instantele superioare erhaice?! Si care sunt acele instante?! Daca este proiect atunci de cine este vizat, ce tine de caietul de sarcini atunci de cine a fost verificat?!
Answer (12 May 2024, 06:55):
Da, dcumentația a fost supusă evaluării.
Date:
12 May 2024, 20:53
Question's name:
Scrisoare de garanție bancară( 1 %), conform Anexei nr.9. punctul N.16.
Question:
Scrisoare de garanție bancară in punctul N.17 este de ( 2 %), care e corect.
Answer (12 May 2024, 22:08):
Mulțumesc. Cer scuze. Corect - 2%
Date:
12 May 2024, 21:42
Question's name:
Privitor la pachetul de documente
Question:
Rugam, publicarea documentelor cu semnatura verificatorului (institutia care a verificat). Motivul cerintelor fiind inlaturarea dubiilor ce tine de promovarea a unui agent economic preferabil...
Answer (12 May 2024, 22:31):
Pregătiți și depuneți, vă rog, pachetul de documente în conformitate cu cerințele din documentația de atribuire. Grupul de lucru va analiza pachetele de documente și va decide. În Caietul de sarcini nu sunt schimbări, toate datele corespund devizului. Devizul este elaborat de o companie autorizată, cu experiență bogată în domeniu. Verificatorul la fel. O cerință a autorității contractante este ca agentul economic, ce pretinde să participe la licitație, să viziteze instituția. În timpul vizitei aveți posibilitate să solicitați documentația de proiect.
Date:
14 May 2024, 09:40
Question's name:
AC
Question:
Beneficiarul are o sumedenie de cerinte care nu suntem obligati sa le respectam. Dar sa isi execute obligatiile nu au dorinta. Cerinte si formulare care nu se gasesc in documentatia standart nu vom prezenta deoarece nu sunt argumentate si nu sunt necesare a fi prezentate.
Answer (14 May 2024, 14:41):
Noi am expus condițiile și părerea.
Date:
14 May 2024, 09:42
Question's name:
AC se incalca total legea
Question:
Capitolul VI
CERINŢELE PRINCIPALE PRIVIND PROCEDURA
DE ACHIZIŢIE PUBLICĂ
(1) Toate comunicările și schimburile de informații în temeiul prezentei legi sînt transmise în scris, prin mijloace electronice de comunicare sau, ca excepţie, prin alte mijloace de comunicare, în conformitate cu dispozițiile prezentului articol. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Explicati care este exceptia
Articolul 33. Regulile aplicabile comunicării
Answer (14 May 2024, 14:45):
Nu înțelegem care sunt prețențiile dumneavoastră.
Date:
14 May 2024, 09:43
Question's name:
P.S. AC -- LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice
Question:
https://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=142438&lang=ro#
Answer (14 May 2024, 16:14):
LEGEA Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice
Articolul 7. Principiile de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice
Reglementarea relaţiilor privind achiziţiile publice se efectuează în baza următoarelor principii:
a) utilizarea eficientă a banilor publici şi minimizarea riscurilor autorităţilor contractante.
Articolul 23. Standarde de asigurare a calităţii
(1) În cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate.
Date:
14 May 2024, 09:47
Question's name:
AC
Question:
Va rugam repetat sa excludeti si sa clarificati cerintele abuzive indicate conform adresarii din 8 mai 2024, 13:37.
Answer (14 May 2024, 16:14):
Criteriul de atribuire este esențial în cazul când toți ofertanții îndeplinesc toate condițiile documentației de atribuire. Spre exemplu, autoritatea contractantă stabilește drept act obligatoriu spre prezentare certificatele ISO. Dacă un agent economic deține certificatele ISO aferente activității sale și oferă cel mai mic preț (în situația când criteriul de atribuire e cel mai mic preț) atunci contractul este atribuit acestui agent economic. Dar dacă agentul economic oferă cel mai mic preț dar nu deține certificatele ISO, oferta sa este respinsă.
Date:
17 May 2024, 00:38
Question's name:
Anuntul de participare
Question:
Buna ziua!
Prin prezenta, solicităm clarificări juridice, cu referire la anunțul de participare pct.16, sbct. 30, cu referire
(30. Certificat al Sistemului de Management al Energiei 50001 Confirmat prin aplicarea semnăturii electronice. Obligatoriu), din contextul evaluării si standartizării la ISO, informăm Grupul de lucru că această standartizare se referă la producerea materialelor izolante-fonoizolante, din cele expuse acest pct. este unul inlegal în raport cu companiile de constructie exclusiv producția, ceea ce obligă Antreprenorii să contesteze, (informeze) organele competente inclusiv instanțele de judecată, cu privire la depășirea atribuțiilor Grupului de lucru, folosind platforma Mtender drept probă. În concluzii solicităm elimenarea pct. 16, spct.30, din anunțul de participare ca fiind unul inlegal, lipsit de justifecare legală în conformitate cu R.M.
Answer (20 May 2024, 14:01):
Solicitările grupului de lucru au fost formulate în baza Legii nr. 131/2015 privind achiziţiile publice:
• art. 22 alin. 5) În cazul în care autoritatea contractantă solicită demonstrarea capacităţii tehnice şi/sau profesionale, aceasta are obligaţia de a indica în documentaţia de atribuire şi informaţiile pe care operatorii economici urmează să le prezinte în acest scop.
• art. 23. alin. (1) În cazul în care autoritatea contractantă solicită prezentarea unor certificate, emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii, aceasta trebuie să se raporteze la sistemele de asigurare a calităţii, bazate pe seriile de standarde europene relevante, certificate de organisme conforme cu seriile de standarde europene privind certificarea, sau la standarde internaționale pertinente, emise de organisme acreditate.
(2) În conformitate cu principiul recunoaşterii reciproce, autoritatea contractantă are obligaţia de a accepta certificatele echivalente emise de organismele stabilite în statele membre ale Uniunii Europene. În cazul în care operatorul economic nu deţine un certificat de calitate astfel cum este solicitat de autoritatea contractantă, aceasta din urmă are obligaţia de a accepta orice alte certificări prezentate de operatorul economic respectiv, în măsura în care acestea confirmă asigurarea unui nivel corespunzător.
Totodată vă aducem la cunoștință că grupul de lucru a reevaluat cerințele pe marginea documentației de atribuire și a decis să excludă pct. 16 și subpunctele 29, 30 din anunțul de participare.
Vizita la șantier, până la termenul limită de depunere a clarificărilor, rămâne în vigoare.
Anunțul modificat urmează a fi publicat astăzi 20.05.2024.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK