1
Enquiry period
with 11.12.2023 15:14
to 22.01.2024 20:44
2
Bidding period
with 22.01.2024 20:44
to 03.02.2024 16:44
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 3 114 710,33 MDL
Period of clarifications: 11 Dec 2023, 15:14 - 22 Jan 2024, 20:44
Submission of proposals: 22 Jan 2024, 20:44 - 3 Feb 2024, 16:44

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Achiziționarea centralizată a consumabilelor medicale conform necesităților instituțiilor medico-sanitare publice pentru anul 2024 REPETAT
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
The contact person
Full name
Sergiu Balta
Contact phone
+ 373 022 222 364
Purchase data
Date created
11 Dec 2023, 15:14
Date modified
11 Dec 2023, 16:34
Achizitii.md ID
21129030
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Purchase has not taken place
Lot nr. 4 Ac chirurgical 3B2
Budget: 595.38 MDL
Active
Lot nr. 5 Ac chirurgical 3B2
Budget: 595.38 MDL
Active
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Lot nr. 103 Ac epidural 18G
Budget: 6133.75 MDL
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Lot nr. 115 Cateter subclaviar
Budget: 5520.75 MDL
Purchase has not taken place
Lot nr. 118 Cearșaf cu gaură
Budget: 10833.33 MDL
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Lot nr. 130 Drenuri
Budget: 3000.0 MDL
Purchase has not taken place
Lot nr. 132 Garou hemostatic
Budget: 1766.52 MDL
Active
Lot nr. 133 Garou hemostatic
Budget: 1766.52 MDL
Active
Purchase has not taken place
Lot nr. 139 Scutece (pelinci)
Budget: 10291.67 MDL
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Lot nr. 153 Set PICCO
Budget: 495000.0 MDL
Active
Lot nr. 154 Silo Bag silicon
Budget: 5333.33 MDL
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Purchase has not taken place
Documents of the procurement procedure
model contract.doc
Bidding Documents
-
11.12.23 15:14
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx
Bidding Documents
-
11.12.23 15:14
duae.doc
Bidding Documents
-
11.12.23 15:14
Anunt de participare.pdf
Bidding Documents
Anunt de participare.pdf
25.01.24 09:21
Lista de distribuție.xlsx
Bidding Documents
Lista de distribuție.xlsx
25.01.24 09:22
Formularele.xlsx
Bidding Documents
Formularele.xlsx
25.01.24 09:23
Lot nr. 168 Tub de intubare 8.0 cu orificiu pentru aspiratie supraglotic
Date:
11 Dec 2023, 16:34
Question's name:
Buget
Question:
Bugetul este extrem de mic pentru un astfel de produs. Pretul pentru Tub de intubare cu orificiu pentru aspiratie supraglotic este de aproximativ 200 MDL pentru 1 buc. Solicitam sa revizuiti bugetul
Answer (13 Dec 2023, 09:15):
Bună ziua, vă mulțumim pentru clarificare. Lista consumabilelor medicale din această procedură, și anume pentru loturile la care nu a fost prezentată nici o ofertă în contextul desfașurării procedurii de achiziție publică privind Achiziționarea centralizată a consumabilelor medicale conform necesităților instituțiilor medico-sanitare publice pentru anul 2024 (partea I,II, III), care a fost inițiată la data de 07.07.2023, a fost transmisă operatorilor economici în scrisoarea Nr. Rg02-2834 din 21 septembrie 2023, în vederea: - indicarea motivelor ce au dus la impedimente în a oferta produsele conform cerințelor din documentația de atribuire; - înaintarea sugestiilor/recomandărilor cu scopul aprovizionării instituțiilor medicale beneficiare cu produse conforme. Ca rezultat, nu a parvenit nici un răspuns, solicitare, sugestie pentru aceste loturi. Respectiv, la această etapă modificări asupra prețurilor și a valorilor estimative nu pot fi efectuate, deoarece SIARSAP nu permite această acțiune din punct de vedere tehnic.
Lot nr. 129 Cuva reniforma masa plastica
Date:
12 Dec 2023, 08:45
Question's name:
Lot nr. 129 Cuva reniforma masa plastica
Question:
Bună ziua, vă rugăm să specificați mărimea cuvei
Answer (13 Dec 2023, 16:37):
Bună ziua. În specificația tehnică au fost incluse cerințele minime care ar trebui să conțină bunurile solicitate. În baza acestora o să fie evaluate ofertele.
Date:
12 Dec 2023, 10:23
Question's name:
Dovada înregistrării dispozitivului ofertat în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale
Question:
Buna ziua. Conditia de admitere in procedurele de achizitie doar a dispozitivelor medicale deja inregistrate la momentul depunerii ofertei , este un abuz si o ilegalitate din partea CAPCS. CADRUL LEGAL PREVEDE CA SE INTERZICE PLASAREA PE PIATA A DISPOZITIVELOR MEDICALE FARA INREGISTRAREA ACESTORA IN REGISTRUL DISPOZITIVELOR MEDICALE. Plasarea pe piata este considerata data in care agentul economic elibereaza o factura fiscala pentru un anumit produs. Solicitam sa anulati aceasta cerere abuziva care nu va avea decat un efect de reducere a concurentei si va creste artificial randul la AMDM, agentii economici dorind sa inregistreze DM care poate niciodata nu vor fi plasate pe piata, dar care le va da un drept sa participe in licitatia CAPCS. Solicitam sa indicati expres norma legala care va permite sa inaintati cerinta " Prezentarea numărului de înregistrare din Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, până la termenul limită de depunere a ofertelor." . Este clara dorinta dvs de a va asigura ca pe piata vor fi plasate doar DM inregistrate, dar nu tine de CAPCS controlul incalcarii prevederii de punere pe piata doar a DM inregistrate. Aceasta este repsonsabilitatea AMDM. CAPCS este responsabila sa organizeze achizitii in domeniul medical si nu are functii de control asupra respectarii unor norme legale la plasarea pe piata a anumitor produse. Cel putin , ca o varianta de compromis, ati putea sa cereti "Prezentarea numărului de înregistrare din Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, la maxim 60 zile dupa ziua de deschidere a ofertelor. "(acesta este jumatate de termen din valabilitatea ofertei de 120 zile). Asta ar da suficient timp agentilor economici cu sanse reale de castigare a anumitor loturi, sa inregistreze DM si nu ar creste artificial randul la depunerea notificarilor catre AMDM. In 2023 randul pentru notificare a fost de la 4 la 6 luni. VA RUGAM SA FITI REALISTI SI SA ASIGURATI CONCURENTA IN PROCEDURILE DE ACHIZITII PUBLICE, NU SA O LIMITATI. P.S. Rugam sa nu depasiti termenul de 3 zile pentru a raspunde la aceasta intrebare.
Answer (13 Dec 2023, 09:47):
Bună ziua, Vă mulțumim pentru clarificarea depusă. Conform prevederilor art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, potrivit căruia pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziție publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autoritățile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziție publică. În funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art.1, și de tipul procedurii alese conform art. 46 alin.(1), autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Totodată, alin. (8) din articolul menționat dispune că, criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit, iar alin. (9) din același articol, prevede că, autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității atunci când stabilește criteriile de calificare și selecție, precum și nivelul cerințelor minime pe care ofertanții/candidații trebuie să le îndeplinească. Subsecvent, potrivit art. 40 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. În context, reieșind din prevederile normelor sus menționate, oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită performanță și calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia, însă această decizie nu trebuie să creeze obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată vă reamintim că, anterior CAPCS a achiziționat atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, cu condiția înregistrării acestora până la data livrării. Ca urmare, Curtea de Conturi, în rapoartele de audit a constatat și a informat CAPCS despre livrarea de către operatorii economici desemnați câștigători a bunurilor neînregistrate către beneficiari. Ulterior, CAPCS a modificat documentația de atribuire, achiziționând atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, oferind posibilitatea operatorilor economici de a prezenta Notificare sau documente pentru Notificare. Drept urmare, CAPCS, a constatat că toate procedurile de achiziții demarate, au fost tergiversate prin depunerea ofertelor pentru dispozitive medicale neînregistrate, ce ulterior transmiterii notificărilor către AMDM, nu au fost înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, prin ce au fost încălcate toate termenele de efectuare a procedurilor, precum și nu a fost posibilă asigurarea beneficiarilor conform necesităților înaintate, reieșind din imposibilitatea demarării procedurilor repetate. În aceste condiții, autoritatea contractantă este singura în măsură să își identifice necesitățile sale, în vederea bunei desfășurări a activității instituției și beneficiarilor, or, există riscul ca CAPCS să achiziționeze dispozitive medicale ce ulterior nu vor putea fi înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, iar acest fapt este contrar prevederilor art. 7 alin. (2) și alin. (7) din Legea nr. 102 din 09.03.2017 cu privire la dispozitivele medicale. Totodată, operatorul economic nu poate garanta CAPCS că ar putea obține înregistrarea dispozitivului fără riscul de a primi refuz, în acest sens, din partea Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale.
Date:
12 Dec 2023, 10:26
Question's name:
Buget
Question:
Bugetul pentru loturile 123-126 este foarte jos. este imposibil de achizitionat, luind in vedere ca valoarea containerelor este de 3 ori mai mare.
Answer (13 Dec 2023, 09:14):
Bună ziua, vă mulțumim pentru clarificare. Lista consumabilelor medicale din această procedură, și anume pentru loturile la care nu a fost prezentată nici o ofertă în contextul desfașurării procedurii de achiziție publică privind Achiziționarea centralizată a consumabilelor medicale conform necesităților instituțiilor medico-sanitare publice pentru anul 2024 (partea I,II, III), care a fost inițiată la data de 07.07.2023, a fost transmisă operatorilor economici în scrisoarea Nr. Rg02-2834 din 21 septembrie 2023, în vederea: - indicarea motivelor ce au dus la impedimente în a oferta produsele conform cerințelor din documentația de atribuire; - înaintarea sugestiilor/recomandărilor cu scopul aprovizionării instituțiilor medicale beneficiare cu produse conforme. Ca rezultat, nu a parvenit nici un răspuns, solicitare, sugestie pentru aceste loturi. Respectiv, la această etapă modificări asupra prețurilor și a valorilor estimative nu pot fi efectuate, deoarece SIARSAP nu permite această acțiune din punct de vedere tehnic.
Date:
12 Dec 2023, 10:37
Question's name:
perioada de depunere a ofertelor
Question:
Va rugam sa prelungiti perioada de depunere a ofertelor. in aceaste perioada sunt 6 zile de odihna, unde voi, CAPCS va odihniti iar AE trebuie sa lucreze?
Answer (18 Jan 2024, 15:04):
Bună ziua. Perioada de depunere a ofertelor a fost modificată.
Date:
12 Dec 2023, 12:42
Question's name:
Lot 144 Set de tuburi pentru ventilatoare (contururi) - reutilizabil
Question:
Va rugam sa examinati repetat cerinta tehnica pentru lotul 144. De regula acest tip de circuite nu este reutilizabil ci de unica folosinta si se livreaza steril. La sigur doriti o cantitate atat de mare sa fie reutilizabile?
Answer (18 Jan 2024, 15:03):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 18.01.2024.
Date:
13 Dec 2023, 10:36
Question's name:
Penalități
Question:
Solicităm respectuos să indicați cadrul normativ care a stat la introducerea clauzei contractuale 9.8. ”Pentru refuzul de a vinde Bunurile prevăzute în prezentul Contract, Vînzătorul suportă o penalitate în valoare de 30% din suma Bunurilor nelivrate” cît și pct. 9.9 litera b ”pentru următoarele zile de întîrziere, care depășesc perioada de 30 de zile calendaristice, penalitatea constituie 0,5% din suma Bunurilor nelivrate pentru fiecare zi de întîrziere, dar nu mai mult de 30% din suma Bunurilor nelivrate pentru întreaga perioadă de întîrziere”. Penalitatea pentru întîrzierea livrării nu poate fi mai mare decît suma GARANTATĂ (garanția de bună execuție). Totodată, condițiile contractuale trebuie să prevadă condiții egale pentru toate părțile implicate și să nu avantajeze doar o parte a acestuia. Penalitatea de 30% pentru nelivrare a bunurilor a fost inclusă pe perioada pandemiei COVID, dar reamintim că pandemia s-a încheiat, respectiv toate actele emise pe perioada pandemiei nu mai au efecte juridice. În acest context, solicităm revizuirea penalităților astfel încît toate părțile să aibă drepturi și obligații în egală măsură.
Answer (18 Jan 2024, 14:18):
Prevederile pct. 9.9 din modelul de contract atașat, sunt aprobate prin HG 1128/2016, respectiv, acestea nu pot fi modificate.
Lot nr. 23 Ac chirurgical BR 510-3
Date:
14 Dec 2023, 13:50
Question's name:
Lot nr. 23 Ac chirurgical BR 510-3
Question:
Bună ziua, vă rugăm să revizuiți sau denumirea lotului. În denumire se cere BR 510-3 iar în specificația tehnică BR 510-4. Presupunem că e greșită denumirea, pentru ca la lotul 22 la fel este indicat modelul BR 510-3
Answer (18 Jan 2024, 15:03):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 18.01.2024.
Lot nr. 35 Ac chirurgical G 504-2
Date:
14 Dec 2023, 13:52
Question's name:
Lot nr. 35 Ac chirurgical G 504-2
Question:
Bună ziua, vă rugăm să revizuiți sau denumirea lotului sau specificația solicitata. În denumire se cere G 504-2 iar în specificația tehnică B 502-9.
Answer (18 Jan 2024, 15:03):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 18.01.2024.
Lot nr. 39 Ac chirurgical GA 508-1
Date:
14 Dec 2023, 13:53
Question's name:
Lot nr. 39 Ac chirurgical GA 508-1
Question:
Bună ziua, vă rugăm să revizuiți sau denumirea lotului sau specificația solicitata. În denumire se cere GA 508-1 iar în specificația tehnică B 502-9.
Answer (18 Jan 2024, 15:03):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 18.01.2024.
Lot nr. 43 Ac chirurgical GAR 498-5
Date:
14 Dec 2023, 13:54
Question's name:
Lot nr. 43 Ac chirurgical GAR 498-5
Question:
Bună ziua, vă rugăm să revizuiți sau denumirea lotului sau specificația solicitata. În denumire se cere GAR 498-5 iar în specificația tehnică B 502-9.
Answer (18 Jan 2024, 15:03):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 18.01.2024.
Lot nr. 58 Ac chirurgical GR 514-13
Date:
14 Dec 2023, 13:55
Question's name:
Lot nr. 58 Ac chirurgical GR 514-13
Question:
Bună ziua, vă rugăm să revizuiți sau denumirea lotului sau specificația solicitata. În denumire se cere GR 514-13 iar în specificația tehnică B 502-9.
Answer (18 Jan 2024, 15:03):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 18.01.2024.
Lot nr. 59 Ac chirurgical GR 514-2
Date:
14 Dec 2023, 13:58
Question's name:
Lot nr. 59 Ac chirurgical GR 514-2
Question:
Bună ziua, vă rugăm să revizuiți sau denumirea lotului sau specificația solicitata. În denumire se cere GR 514-2 iar în specificația tehnică B 502-9.
Answer (18 Jan 2024, 15:03):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 18.01.2024.
Lot nr. 40 Ac chirurgical GAR 496-00
Date:
14 Dec 2023, 14:56
Question's name:
Lot nr. 40 Ac chirurgical GAR 496-00
Question:
Bună ziua, vă rugăm să revizuiți modelul, seria GAR are doar modelul 497 (mărimi de la 000 pană la 11) și 498 (mărimi de la 000 pană la 11)
Answer (18 Jan 2024, 15:03):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 18.01.2024.
Lot nr. 69 Ac chirurgical HR 422-00
Date:
14 Dec 2023, 16:06
Question's name:
Lot nr. 69 Ac chirurgical HR 422-00
Question:
Bună ziua, vă rugăm să revizuiți modelul acului, in lotul 69 se cere HR 422-00 cu mărimea 1,40*75mm, iar in lotul 70 solicitați același model, dar deja cu alte dimensiuni HR 422-00 1,20*60mm
Answer (18 Jan 2024, 15:03):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 18.01.2024.
Date:
15 Dec 2023, 14:44
Question's name:
Articolul 35. Clarificări
Question:
Articolul 35. Clarificări (1) Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări privind documentaţia de atribuire. Termenul de solicitare a clarificărilor se calculează de la data publicării anunțului de participare și a documentației de atribuire, constituind: a) 9 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este egală cu sau mai mare decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3); b) 6 zile – în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziții publice este mai mică decît pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3); c) 3 zile – în cazul procedurii de cerere a ofertelor de prețuri. (2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a răspunde, în mod clar, complet şi fără ambiguităţi, cît mai repede posibil, la orice clarificare solicitată, într-o perioadă care nu trebuie să depăşească, de regulă, 3 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări din partea operatorului economic, cu excepţia procedurii de cerere a ofertelor de preţuri, caz în care această perioadă nu trebuie să depăşească o zi lucrătoare. utoritatea contractantă are dreptul de a accepta clarificări privind documentația de atribuire după expirarea termenului de solicitare a clarificărilor dacă prezentarea răspunsurilor la aceste solicitări se încadrează în termenele stabilite la alin.(4). În cazul nerespectării perioadei de prezentare a răspunsului la clarificări privind documentația de atribuire, autoritatea contractantă este obligată să prelungească termenul de depunere a ofertelor sau a cererilor de participare pentru operatorii economici, ținînd cont de perioada de întîrziere.
Answer (18 Jan 2024, 14:24):
Toate clarificările depuse sunt examinate doar de către grupul de lucru fiind aprobat fiecare răspuns. Solicităm respectuos formularea clarificărilor asupra documentației de atribuire, care considerați că ar îngrădi un drept al dvs. de a participa la procedura în cauză. Grupul de lucru a asigura transparentă tuturor etapelor procedurii de achiziție publică.
Lot nr. 153 Set PICCO
Date:
16 Dec 2023, 16:28
Question's name:
Marcă comercială GETINGE
Question:
Aducem la cunoștința dumneavoastră că codurile de referință (PV 2015L20-A)+set de monitorizare (PV8215); transducer cu presiune cu linia arteriala la 150cm; sensor de injectare (PV4046) sunt ale producătorului Getinge - vedeți catalogul https://getinge.training/wp-content/uploads/2023/02/MPI4599EN_R03_PiCCOModule_SSG.pdf. Vă rugăm respectuos să aveți amabilitatea și să excludeți marca comercială sau referința la un anumit producător. Presupunem că la care articole din lege se face trimitere cunoașteți.
Answer (18 Jan 2024, 15:03):
Bună ziua. La lotul dat se vor opera modificări în documentația standard din 18.01.2024.
Date:
18 Dec 2023, 12:25
Question's name:
Note Conditii de livrare. punctul 6
Question:
Vânzătorul va lua în considerare divizarea articolelor parafarmaceutice per cutie, astfel încât să fie livrate doar ambalaje secundare integrale (nu se admite livrarea per bucată,etc.), fiind totodată respectat cuantumul minim indicat în tabelul de mai sus; *Ambalaje secundare integrale nu presupune cutii colective/pentru depozitare angro. De ce nu se tine cont de cantitatea in ambalaj cand se publica licitatia? Acele chirurgicale sunt cate 12 buc in ambalaj (pentru producatorii inregistrati la AMED) sau 10 buc in ambalaj pentru producatorul rusesc (care nu poate fi inregistrat la AMED) . Analizati va rog cantitatile solicitate si explicati cum sa livram pe ambalaj, daca cantitatea totala per lot nu corespunde ambalajului original al producatorilor care pot fi admisi la participare.
Answer (19 Dec 2023, 11:30):
Bună ziua, cantitățile o să fie ajustate, în dependență de ambalajul propus de producător, la contractare.
Lot nr. 119 Cearșaf medical 200*150 cm (material nețesut, laminat (cu peliculă) prelucrabil)
Date:
19 Dec 2023, 10:51
Question's name:
Buget
Question:
Bugetul este foarte jos pentru acest lot. Luind in consideratie ca asa pret se ofera pentru cearsafuri din SMS, cele laminate sunt de 4 ori mai scumpe. plus, la aceea, nu s-a participat la licitatiile anterioare pentru loturile neachizitionate in mare parte deoarece bugetul e jos si nu are rost de inchis banii in garantie.
Answer (19 Dec 2023, 11:20):
Bună ziua, acest lot a avut oferte în procedura inițială, însă, valoarea acestora au depășit 30% din valoarea estimată. Din acest considerent, prețul în procedura repetată a fost majorat, reieșind din ofertele anterioare.
Lot nr. 159 Sonda nazo-gastrica (tip Levin) CH 26
Date:
19 Dec 2023, 10:55
Question's name:
Sonde
Question:
Bugetul este foarte miscorat. Valoarea sondelor e in jur de 8 lei
Answer (19 Dec 2023, 11:20):
Bună ziua, acest lot a avut oferte în procedura inițială, însă, valoarea acestora au depășit 30% din valoarea estimată. Din acest considerent, prețul în procedura repetată a fost majorat, reieșind din ofertele anterioare.
Date:
20 Dec 2023, 09:23
Question's name:
Dovada înregistrării dispozitivului ofertat în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale
Question:
Stimate CAPCS. Faptul ca unii agenti economici de rea credinta nu inregistreaza dispozitivele medicale contractate, nu va da dreptul sa impuneti restrictii de participare pentru alti operatori economici . Este vina autoritattilor contractante si a CAPCS ca au acceptat facturi cu dispozitive ne inregistrate. Nu trebuie sa pasati aceasta vina pe toti agentii economici!. Dvs creati obstacole artificiale de partiicpare in licitatie. Va rugam sa indicati expres in care lege este indicat ca CAPCS ete responsabil de verificarea inregistrarii dispozitivelor medicale. Agentii economici ce plaseaza DM ne inregistrate, sa fie penalizati conform legislatiei in vigoare. Ce are CAPCS cu inregistrarea DM? Dvs va atribuiti abuziv functii de control. In solicitarea de mai sus vam rugat sa mergeti la un compromis. Dvs cereti ca ofertele sa fie valabile 120 zile. Ati putea da dovada ca sunteti o institutie de stat interesata de transparenta si concurenta in licitatii, si sa cereti ca inregistrarea sa fie in cel mult 60 zile de la plasarea ofertei (JUMATATE DIN TERMENUL TOTAL AL VALABILITATII OFERTEI). Va raman inca 60 ZILE PENTRU EXAMINARE!!!!! Reiteram. Ceia ce faceti Dvs e un abuz. Vom trimite la guvern si parlament raspunsurile Dvs . Dvs nu sunteti autoritate abilitata sa interpreteze actele legislative, iar CAPCS isi permite acest lucru. In raspunsul Dvs de mai sus Dvs va contraziceti propriile conditii spunand ca doriti sa evitati incalcarea art. 7 alin. (2) și alin. (7) din Legea nr. 102 din 09.03.2017 cu privire la dispozitivele medicale. Aliniatele mentionate de voi, obliga agentii economici sa inregistreze DM cu 10 zile inaintea plasarii pe piata, nu le pune piedici sa participe in achizitiile publice. Reiteram, ceia ce faceti dvs este un abuz ce conduce la diminuarea concurentei in licitatiile publice si respectiv conduce direct la cresterea cheltuielilor statului la procurarea DM. Solicitam repetat sa anulati aceasta practica abuziva si sa intelegeti ca un agent econimic, pentru a participa in licitatie, mai intai trebuie sa cheltuie un N numar de ore/zile pentru identificarea unui produs care sa corespunda cerintelor tehnice din licitatie, apoi trebuie sa depuna intrun termen foarte restrans cerere de notificare la AMDM. Faza este ca la AMDM randurile sunt de luni de zile. Cum propuneti Dvs ca un agent economic sa reuseasca sa identifige un produs compatibil cerintelor tehnice si sa reuseasca sa il inregitreze intrun termen atat de scurt? INSTITUTIILE STATULUI NU ISI FAC LUCRUL CALITATIV, IAR AGENTII ECONOMICI SUNT PUSI INTRE CIOCAN SI NICOVALA. CAPCS impune niste conditii ilegale (inregistrare pana la depunerea ofertei) iar AMDM lucreaza prea lent pentru a face fata tuturor cererilor in termeni optimi, randurile fiind de luni de zile. Combinatia perfecta pentru diminuarea concurentei in licitaitii...
Answer (18 Jan 2024, 14:38):
Vă mulțumim pentru clarificarea depusă, CAPCS, reiterează că cerința cu privire la ,,prezentarea Dovezii înregistrării dispozitivului ofertat în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale până la termenul limită de depunere a ofertelor” nu se modifică, reieșind din termenii legali sus menționați. Mai mult ca atât, prin demersul nr. Rg02-4584 din 08.11.2023, CAPCS a informat că începând cu data de 01.12.2023 vor fi achiziționate doar bunuri înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, la momentul deschiderii ofertelor. Astfel, potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziție publică un act al autorității contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea.
Lot nr. 144 Set de tuburi pentru ventilatoare (contururi) - reutilizabil
Date:
18 Jan 2024, 16:12
Question's name:
Lot 144 Set de tuburi pentru ventilatoare (contururi) reutilizabil – costuri si proprietati
Question:
Este imposibil ca o cantitate anuala de 18290 de unitati de circuite (circa 74 lei bucata) să fie reutilizabile (autoclavabile). Din cele douazeci de institutii, indicate in lista de distribuire in calitate de consumatori ai produsului din lotul 144, zece planifica să consume 18000 de circuite in anul 2024. Un set de circuit respirator, cu adevarat reutilizabil și real autoclavabil, costa mii de lei unitatea. Poate totusi se au in vedere circuite de o singura folosinta? Dar chiar și pentru circuite de o singura folosinta bugetul estimativ declarat este mic pentru ca sa corespunda unei oferte adecvate, coerente cerintelor expuse. Rugam insitent sa operati modificarile necesare pentru ca descrierea specificatiilor tehnice solicitate si bugetul estimativ propus sa corespunda realitatilor.
Answer (19 Jan 2024, 09:35):
Cantitatea a fost deja modificată. La moment, nu putem face modificări la procedură pe platformă, urmează să fie făcute cu suportul CTIF.
Date:
19 Jan 2024, 09:31
Question's name:
Mușama medicală în rulou, lot 134
Question:
Ați scris 9124 bucăți, poate ați avut în vedere metri? Valoarea estimativă pare a fi pentru metri. Revizuiți vă rog.
Answer (19 Jan 2024, 09:38):
Bună ziua, prețul indicat este pentru o bucată.
Date:
19 Jan 2024, 09:47
Question's name:
Mușama medicală în rulou, lot 134
Question:
Suma estimativă este 282844.00, 9124 bucăți (rulou) nu poate să coste un rulou de 10m 31 lei.
Answer (19 Jan 2024, 09:50):
Bună ziua, vă mulțumim pentru clarificare. Lista consumabilelor medicale din această procedură, și anume pentru loturile la care nu a fost prezentată nici o ofertă în contextul desfașurării procedurii de achiziție publică privind Achiziționarea centralizată a consumabilelor medicale conform necesităților instituțiilor medico-sanitare publice pentru anul 2024 (partea I,II, III), care a fost inițiată la data de 07.07.2023, a fost transmisă operatorilor economici în scrisoarea Nr. Rg02-2834 din 21 septembrie 2023, în vederea: - indicarea motivelor ce au dus la impedimente în a oferta produsele conform cerințelor din documentația de atribuire; - înaintarea sugestiilor/recomandărilor cu scopul aprovizionării instituțiilor medicale beneficiare cu produse conforme. Ca rezultat, nu a parvenit nici un răspuns, solicitare, sugestie pentru aceste loturi. Respectiv, la această etapă modificări asupra prețurilor și a valorilor estimative nu pot fi efectuate, deoarece SIARSAP nu permite această acțiune din punct de vedere tehnic.
Date:
19 Jan 2024, 10:12
Question's name:
Ace chirurgicale
Question:
Buna ziua, Nu sunt modificări la ace chirurcicale în Documentația standard din 18.01.2024.
Answer (19 Jan 2024, 10:15):
Bună ziua, modificările de rigoare au fost efectuate. La moment, nu putem face modificări la procedură pe platformă, urmează să fie făcute cu suportul CTIF.
Date:
20 Jan 2024, 09:09
Question's name:
Dovada înregistrării dispozitivului ofertat în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale
Question:
In baza carei legi dvs solicitati inregistrarea la momentul depunerii ofertei? Nu abuzati de pozitia Dvs. Dvs stiti bine ca nimeni no o sa va conteste pentru ca dupa asta le veti face probleme ca sa nu mai castige nicio licitatie organizata de CAPCS. E firesc sa aveti o baza legala cand cereti ceva. Sunteti o institutie de stat, bu sunteti un ong ca sa dati raspunsuri aleatorii. Numiti legea ce va da dreptul sa cereti ca in licitatie pot participa doar DM inregistrate fara a da macar o sansa ca acestea sa fie inregistrate in perioada de examinare a ofertelor care sunt cu termene de valabilitate de 120 zile. Spuneti ca nu modificati cerinta "reieșind din termenii legali sus menționați." CARE SUNT TERMENII LEGALI MENTIONATI? La ce va referiti dvs? Orice dorinte a unui functionar se numeste "termen legal" in Republica Moldova? Despre ce borbiti Dvs?... Au mai existat abuzuri in achizitii publice, insa astfel de abuzuri nu au existat niciodata. O instritutie de stat precum e CAPCS inainteaza cerinte ilegale. O institutie de stat precum e AMDM creaza randuri de jumate de an care pun in imposibilitate activarea agentilor economici in campul legal. Vom transmite raspunsurile dvs la parlament si guvern. Sa vada ei ce institutii de stat au.
Answer (20 Jan 2024, 20:44):
Bună ziua, Vă mulțumim pentru clarificarea depusă. Reiterăm că conform prevederilor art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, potrivit căruia pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziție publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autoritățile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziție publică. În funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art.1, și de tipul procedurii alese conform art. 46 alin.(1), autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Totodată, alin. (8) din articolul menționat dispune că, criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit, iar alin. (9) din același articol, prevede că, autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității atunci când stabilește criteriile de calificare și selecție, precum și nivelul cerințelor minime pe care ofertanții/candidații trebuie să le îndeplinească. Subsecvent, potrivit art. 40 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. În context, reieșind din prevederile normelor sus menționate, oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită performanță și calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia, însă această decizie nu trebuie să creeze obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată vă reamintim că, anterior CAPCS a achiziționat atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, cu condiția înregistrării acestora până la data livrării. Ca urmare, Curtea de Conturi, în rapoartele de audit a constatat și a informat CAPCS despre livrarea de către operatorii economici desemnați câștigători a bunurilor neînregistrate către beneficiari. Ulterior, CAPCS a modificat documentația de atribuire, achiziționând atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, oferind posibilitatea operatorilor economici de a prezenta Notificare sau documente pentru Notificare. Drept urmare, CAPCS, a constatat că toate procedurile de achiziții demarate, au fost tergiversate prin depunerea ofertelor pentru dispozitive medicale neînregistrate, ce ulterior transmiterii notificărilor către AMDM, nu au fost înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, prin ce au fost încălcate toate termenele de efectuare a procedurilor, precum și nu a fost posibilă asigurarea beneficiarilor conform necesităților înaintate, reieșind din imposibilitatea demarării procedurilor repetate. În aceste condiții, autoritatea contractantă este singura în măsură să își identifice necesitățile sale, în vederea bunei desfășurări a activității instituției și beneficiarilor, or, există riscul ca CAPCS să achiziționeze dispozitive medicale ce ulterior nu vor putea fi înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, iar acest fapt este contrar prevederilor art. 7 alin. (2) și alin. (7) din Legea nr. 102 din 09.03.2017 cu privire la dispozitivele medicale. Totodată, operatorul economic nu poate garanta CAPCS că ar putea obține înregistrarea dispozitivului fără riscul de a primi refuz, în acest sens, din partea Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale.
Date:
22 Jan 2024, 10:19
Question's name:
Lot 69. Ac chirurgical HR 422-00 și Lot 70. Ac chirurgical HR 422-00
Question:
Ambele loturi cu acelaș cod HR 422-00 au parametrii diferiți: 1.40*75mm și 1.20*60mm. Acelor chirurgicale cu parametrii 1.20*60mm corespunde codul HR 422-0
Answer (22 Jan 2024, 10:22):
Bună ziua, modificările de rigoare au fost efectuate. La moment, nu putem face modificări la procedură pe platformă, urmează să fie făcute cu suportul CTIF.
Lot nr. 185 Tub traheostomatic cu manșetă Nr. 6,5
Date:
22 Jan 2024, 11:09
Question's name:
Lot 184-185
Question:
cum e posibil ca un tub traheostomic sa coste 12.5 lei? nu ati incurcat cu tub endotraheal? valoarea e de 4-5 ori mai mare
Answer (22 Jan 2024, 11:44):
Bună ziua, aceste loturi au avut oferte în anul 2023, în baza acestora, a fost format prețul pentru procedura din 2024.
Lot nr. 157 Sonda gastrica nr 4
Date:
22 Jan 2024, 12:32
Question's name:
lot 157-158
Question:
Solicitati sonda gastrica sau de alimentare, cum e specificat in sp. tehnice?
Answer (22 Jan 2024, 14:12):
Bună ziua, solicităm sondă gastrică pentru alimentare
Date:
22 Jan 2024, 13:48
Question's name:
Dovada înregistrării dispozitivului ofertat în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale
Question:
Stimate CAPCS. Dvs continuati aceleasi raspunuri ne justificate. Ce aveti voi cu verificarea inregistrarii DM? Legea prevede clar modul in care DM se inregistreaza. Dvs aveti 120-160 zile pentru examinarea ofertelor. Faptul ca nu doriti sa mergeti nici la un compromis si sa permiteti agentilor economici sa prezinte dovezile inregistrarii DM la maxim mijlocul termenului de valabilitate a ofertelor, arata ca sunteti o institutie birocratica ce nu este interesata in concurenta in procedurile de achizitie... Abuzati de lege stiind foarte bine ca nu aveti dreptate. Asta e tara in care traim... Sa vedem ce concurenta o sa aveti si sa facem comparatie cu numarul participantilor pentru produse similare anterior...
Answer (22 Jan 2024, 14:14):
Bună ziua, Vă mulțumim pentru clarificarea depusă. Reiterăm că autoritatea contractantă este singura în măsură să își identifice necesitățile sale, în vederea bunei desfășurări a activității instituției și beneficiarilor, or, există riscul ca CAPCS să achiziționeze dispozitive medicale ce ulterior nu vor putea fi înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, iar acest fapt este contrar prevederilor art. 7 alin. (2) și alin. (7) din Legea nr. 102 din 09.03.2017 cu privire la dispozitivele medicale.
Lot nr. 1 A Canula mare pentru clistere
Date:
22 Jan 2024, 17:04
Question's name:
inregistrare
Question:
Cum facem cu inregistrarea DM?, AMDM nu are specialisti, ultima inregistrare a fost plasata pe 20.12.2023. nimeni nu raspunde la ei la telefoane. Notificarile depuse anterior nu au fost publicate
Answer (22 Jan 2024, 17:11):
Vă mulțumim pentru clarificarea depusă, CAPCS, reiterează că cerința cu privire la ,,prezentarea Dovezii înregistrării dispozitivului ofertat în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale până la termenul limită de depunere a ofertelor” nu se modifică, reieșind din termenii legali sus menționați. Mai mult ca atât, prin demersul nr. Rg02-4584 din 08.11.2023, CAPCS a informat că începând cu data de 01.12.2023 vor fi achiziționate doar bunuri înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, la momentul deschiderii ofertelor. Astfel, potrivit art. 82 alin. (1) din Legea nr. 131/03.07.2015, operatorul economic care are sau a avut un interes în obținerea unui contract de achiziție publică și care consideră că în cadrul procedurilor de achiziție publică un act al autorității contractante a vătămat un drept al său recunoscut de lege, în urma cărui fapt a suportat sau poate suporta prejudicii, este în drept să conteste actul respectiv în modul stabilit de prezenta legea.
Date:
22 Jan 2024, 17:37
Question's name:
Lot 144.
Question:
Stimate CAPCS. Dvs nu ati dat raspuns la intrebarea privind circuitele din lotul 144 - ele trebuie sa fie reutilizabile sau de o singura folosinta? Si ajustati bugetul, macar prin micsorarea cantitatilor.
Answer (22 Jan 2024, 17:57):
Bună ziua, circuitele achiziţionate sunt reutilizabile. Modificările de rigoare au fost efectuate. La moment, nu putem face modificări la procedură pe platformă, de sine stătător, urmează să fie făcute cu suportul CTIF.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.