Select the type of procedure
Commercial procurement
21109485
Lucrări de proiectare cu privire la elaborarea măsurilor de sporire a siguranței circulației rutiere pe drumul R3 Chișinău - Hîncești - Cimișlia - Basarabeasca - fr. cu Ucraina, pe sectoarele km 13.400-14.400 și km 28.800-29.800, inclusiv și pe drumul R30 Anenii Noi – Căuşeni – Ştefan Vodă – frontiera cu Ucraina, km 55,700 – 56,700, definitivate ,,Puncte negre”.
Status
Cancelled
Estimated value without VAT
1 847 616 MDL
Period of clarifications:
24 Oct 2023, 14:45 - 3 Nov 2023, 10:00
Submission of proposals:
3 Nov 2023, 10:00 - 13 Nov 2023, 10:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Conform temelor de proiectare
Information about the cancellation
The reason of cancellation
eroare tehnica
Date of cancellation
25 Oct 2023, 9:28
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Bucuriei 12a
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
24 Oct 2023, 14:45
Date modified
25 Oct 2023, 9:28
Achizitii.md ID
21109485
MTender ID
CPV
71300000-1 - Servicii de inginerie
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Date:
24 Oct 2023, 17:15
Question's name:
Investigarea sectorului de concentrare a accidentelor rutiere
Question:
Pentru inițierea proiectării cu privire la elaborarea măsurilor de sporire a siguranței circulației rutiere pentru îmbunătățirea siguranței unui sector de concentrare a accidentelor rutiere, având în vedere lipsa unei legislații interne, conform legislației UE este necesară o investigare a accidentelor rutiere cel puțin pentru ultimii 3 ani pentru stabilirea problemelor aferente infrastructurii în acest punct negru. Prin urmare, investigarea unui sector de concentrare a accidentelor rutiere se finalizează cu un raport cu detalii a cauzelor ce provoacă accidentele și propuneri de măsuri de îmbunătățire pe termen scurt, mediu și lung. Un asemenea raport poate și trebuie să servească ca temei pentru eventuale proiectări de reabilitare, iar de aici și întrebările: 1) Are ASD elaborate rapoarte de investigare acestor 2 sectoare, stabilite de concentrare a accidentelor rutiere? 2) Dacă da, de ce acestea nu sunt parte a ofertei? 3) În ce bază și sub ce raționament a fost stabilită necesitate investigațiilor solicitate în ofertă (geodezice, geologice, etc)? Sunt acestea cauze a accidentelor rutiere pe locațiile stabilite?
De asemenea, în temeiul primei întrebări, consider că: 1) ASD trebuie să anuleze aceste achiziții, din motivul lipsei unei investigații a accidentelor rutiere pe sectoarele stabilite pentru ultimii 5 ani, cel puțin, în baza definiției din RCR; 2) Această investigație (raportul de investigație) trebuie să stabilească erorile și cauzele care au adus la faptul că sectoarele sunt de concentrare a accidentelor rutiere, să stabilească factorii (om - vehicul - drum), iar ulterior să vină cu argumentări pe termen scurt, mediu și lung asupra măsurilor necesare de îmbunătățire, care vor sta la baza eventualei proiectări. 3) În lipsa unei astfel de analize, consider această achiziție neîntemeiată.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK