1
Enquiry period
with 07.07.2023 10:47
to 18.07.2023 12:00
2
Bidding period
with 18.07.2023 12:00
to 28.07.2023 12:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 21 822 950 MDL
Period of clarifications: 7 Jul 2023, 10:47 - 18 Jul 2023, 12:00
Submission of proposals: 18 Jul 2023, 12:00 - 28 Jul 2023, 12:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Construcția cantinei și a sălii de sport la IPLTPA „Mihail Berezovschi”, blocul „B”, str. Igor Vieru 17/2 - conform documentației de atribuire și listei cu cantitățile de lucrări.
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2075, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, Ciocana str. Igor Vieru 15/4
Web site
---
The contact person
Full name
Doina Cercel
Contact phone
68535107
Purchase data
Date created
7 Jul 2023, 10:47
Date modified
13 Jul 2023, 19:57
Achizitii.md ID
21084243
CPV
45200000-9 - Lucrări de construcţii complete sau parţiale şi lucrări publice
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Documents of the procurement procedure
d_s lucrări de construcție berezovschi 2023.docx
Bidding Documents
Documentație standard varianta word.
7.07.23 10:47
declaratie_ro beneficiarii efectivi(1)(2).doc
Bidding Documents
Declaratie beneficiari efectivi.
7.07.23 10:47
duae lucrări de construcție berezovschi.docx
Bidding Documents
DUAE word.
7.07.23 10:47
2-1-6 ivc f1.doc
Bidding Documents
Lista cu cantitățile de lucrări - desfășurată.
13.07.23 13:53
2-1-7 si f1.doc
Bidding Documents
Lista cu cantitățile de lucrări - desfășurată.
13.07.23 13:53
berezovschi arhitectura f1.doc
Bidding Documents
Lista cu cantitățile de lucrări - desfășurată.
13.07.23 13:53
berezovschi rezistenta f1.doc
Bidding Documents
Lista cu cantitățile de lucrări - desfășurată.
13.07.23 13:53
2-1-4 reac f1.doc
Bidding Documents
Lista cu cantitățile de lucrări - desfășurată.
13.07.23 13:53
plan general.amenajarea f1.doc
Bidding Documents
Lista cu cantitățile de lucrări - desfășurată.
13.07.23 13:53
2-1-5 eef f1.doc
Bidding Documents
Lista cu cantitățile de lucrări - desfășurată.
13.07.23 13:53
2-1-3 rac f1.doc
Bidding Documents
Lista cu cantitățile de lucrări - desfășurată.
13.07.23 13:53
berezovschi arhitectura f1.doc
Bidding Documents
Lista cu cantitățile de lucrări - desfășurată. 2
13.07.23 19:57
Date:
7 Jul 2023, 14:12
Question's name:
Disponibilitatea de bani lichizi - cel puțin 20 % din valoarea ofertei propuse de către ofertant
Question:
Buna ziua, linii de creditare , vor fi luate in calcul?
Answer (7 Jul 2023, 14:22):
Buna ziua. Linii de creditare nu se acceptă.
Date:
7 Jul 2023, 22:17
Question's name:
Disponibilitatea de bani lichizi - cel puțin 20 % din valoarea ofertei propuse de către ofertant
Question:
Bună ziua! Stimate AC, solicităm să ne explicați din punct de vedere juridic conform carui articol din LEGE Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice, DVS, nu acceptați: 1) Linii de creditare cu soldul minim 3 zile calendaristice de la deschiderea ofertelor ; 2) contracte cu furnizorii de materiale ce acoperă gama de materiale incluse în lucrările solicitate conform caietului de sarcini al AC; 3) Sold bancar ce este parte a celor menționate în 1, 2. Insistarea doar pe sold bancar, în cuantum de minim 20 % din costul total al ofertei ce este o limitarea a liberei concurențe. Insistarea AC, pe acestă solicitare ne oferă dreptul să contestăm Anunțul de participare cît și D.S.
Answer (10 Jul 2023, 07:54):
Stimate operator economic, cu toate liniile dvoastre creditare, cu toate contractele dvoastră cu furnizorii de materiale, numai semnati contractul de antrepriză și începeți a prezenta facturi către autoritatea contractantă, precum că nu aveti cu ce lucra (o cunoaștem din experiențele pe care le-am avut anterior). Mai mult ca atât, deși nu suntem juristul dvoastră să vă explicăm Legea nr. 131/2015, Vă recomandăm să consultați art. 21, care prevede că demonstrarea capacităţii economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi: a) declaraţii bancare corespunzătoare (nu linii creditare) sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional. Alegeti-vă proceduri pe măsura posibilităților dvoastră. În cazul dat nu merge vorba de o banală lucrare de reparație a unei clase sau a unei săli de grădiniță, ci construcția de la zero a unui edificiu, iar autoritatea contractantă are tot dreptul de a prevedea anumite cerințe ce-i vor da asigurări privind capacitatea tehnico-financiară a dvoastră de a executa respectiva construcție. Cât despre contestarea documentației, este dreptul dumneavoastră, însă, acest argument nu trebuie să sune ca o amenințare la adresa autorității contractante, numai cu scopul de a face accesibilă procedura dumneavoastră, dar, în defavoarea autorității contractante. Cu toate acestea, dacă îndepliniți cerințele documentației de atribuire, văm invităm să participați la respectiva licitație. O zi frumoasă să aveți.
Date:
10 Jul 2023, 09:06
Question's name:
Sursa de finantare
Question:
Care este sursa de finantare a acestui proiect?
Answer (11 Jul 2023, 09:03):
Buna ziua, bugetul de stat.
Date:
10 Jul 2023, 09:15
Question's name:
conditii de calificare
Question:
Garantia de buna excutie în marime de 5% - transfer la contul autoritatii contractante - Stimate Autoritate contractanta nu va pare cam exagerată asa conditie din momentul cind nu transferatie nici un avans pentru a demara lucrarile de constructie mai cereti si inainte de a semna contractul de a transfera pe contul DVS suma de circa 1260 mii lei , să subintelegem ca obiectul dat in anul 2023 va fi finantat de Operator Economic desemnat cistigător? Solicitam să fie modificată conditia pivind constituirea garantiei bancare sub forma de transfer la alta varianta cum ar fi: garantia emisă de o bancă sau retineri succesive din platile lunare conform proceselor verbale
Answer (10 Jul 2023, 10:12):
Subânțelegerile și insinuările le păstrați pentru dumneavoastră. Autoritatea contractantă a fixat minimul prevăzut de cadrul legal la aspectul garanției de bună execuție, iar dreptul de a stabili forma garanției aparține autorității contractante. Solicităm să respectați prevederile documentației de atribuire. Nu uitați că merge vorba de bani publici, avem nevoie de garanții din partea dvoastră că nu veți abandona obiectul la jumătate de lucru.
Date:
10 Jul 2023, 09:48
Question's name:
sursa de finantare
Question:
Solicitam sa indicati pe ani cum sunt alocate mijloacele financiare
Answer (12 Jul 2023, 10:42):
Buna ziua, pentru anul 2023 mijloace financiare sunt alocate pentru finanțarea a circa 25% din valoarea lucrărilor. 75% sunt planificate pentru anul 2024.
Date:
10 Jul 2023, 10:37
Question's name:
Anunțul de participare.
Question:
Buna ziua. Vedem cît de abuziv Autoritatea Contractantă răspunde la întrebările operatorilor economici cînd merge vorba de condițiile financiare a viitorului contract. A.C.nu își asigură nici o responsabilitate pe seama sa, numai pune condiții drastice pentru O.E. Atunci cînd merge vorba de a avansa lucrările nu o face, dar garanții solicită cu duiumul. Achitarea lucrărilor o va face doar după 30 de zile după semnarea facturii. Totodată termenul extrem de restrîn pentru executarea lucrărilor în condițiile date este imposibil.Condițiile trebuie să fie egale pentru ambele părți ce semnează contractul.În contextul dat cerem revederea cerințelor A.C. sau chemăm O.E. să nu participe la așa licitații unilaterale. Mulțumim.
Answer (10 Jul 2023, 10:51):
Autoritatea contractantă vă răspune exact în felul în care puneți întrebări. Rugăm să respectați prevederile documentației de atribuire.
Date:
10 Jul 2023, 13:09
Question's name:
garantii
Question:
Constituirea unei garantii de buna executie circa de 1260 mii lei prin transfer la contul AC de pina la semnarea contractului este o cerinta foarte abuziva, pentru a nu abandona contractul AC ca garantie poate retine 5% din facturile lunare. Nu va pare foarte drastic ca Operatorul economic sa lucreze fara avans ba mai mult inca si sa transfere 1260 mii lei pe contul AC pina la inceperea lucrarilor, in los sa asigure cu acesti bani lucrul ritmic la obiect . Solicitam insistent pentru a asigura participarea pe scara larga a operatorilor economici sa revedeti conditia data, mai ales ca termenul de executare a lucrarilor este unul foarte si foarte restrins.
Answer (11 Jul 2023, 09:01):
Buna ziua, garanția de buna execuție a fost stabilită la pragul minim prevăzut de cadrul legal. Rugăm să respectați prevederile documentației de atribuire.
Date:
10 Jul 2023, 15:40
Question's name:
Disponibilitatea de bani lichizi - cel puțin 20 % din valoarea ofertei propuse de către ofertant
Question:
Stimate AC. Conform contractului model încărcat de Dvs, nu este indicat că se plătește avans de maxim 10% din costul contractului asigurat de Legea nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice, ce ar crea un risc de blocaj financiar din partea OE, cum explicați Dvs. Din cele expuse mai sus OE v-a executa lucrările în avans inclusiv va prezenta Garanția de bună execuție la contract. Explicați vă rog care sunt riscurile de a accepta alte tipuri cum sunt: 1) Linii de creditare cu soldul minim 3 zile calendaristice de la deschiderea ofertelor ; 2) contracte cu furnizorii de materiale ce acoperă gama de materiale incluse în lucrările solicitate conform caietului de sarcini al AC; 3) Sold bancar ce este parte a celor menționate în 1, 2. Insistarea doar pe sold bancar, în cuantum de minim 20 % din costul total al ofertei? Mulțumim anticipat.
Answer (11 Jul 2023, 08:56):
Buna ziua. Riscurile la care se supune autoritatea contractantă sunt indicate în răspunsurile de mai sus. Contractul după cum ați menționat si d-voastră este un model și da, corect ați precizat - nu se acceptă plata în avans. Mai mult ca atât, Legea nr. 131/2015 nu prevede plata în avans. Acele 10% despre care vorbiți sunt stipulate în Legea nr. 181/2014, dar, ele nu sunt impuse ca o obligativitate. Nu interpretați cadrul legal după propria apreciere. La obiectivul dat achitarea se va efectua în raport cu lucrările efectuate. Mai mult ca atât, pentru anul 2023 este preconizată finanțarea a 25% din valoarea viitorului contract și 75% pentru anul 2024. Cu tot respectul, dar nu insistați, condițiile nu vor fi modificate. Noi suntem dispuși la o colaborare eficientă, dar fără exercitarea presiunii asupra autorității contractante. Cadrul legal prevede garanții nu doar operatorilor economici dar și pentru autoritățile contractante. O zi reușită să aveți.
Date:
11 Jul 2023, 09:15
Question's name:
Conditii de calificare!
Question:
Buna ziua. Se va gasi oare vreun antreprenor sa conteste documentatia de atribuire si aceasta autoritate contractanta sau persoana care actioneaza abuziv si incalca legislatia si bunele maniere? Onorate autoritate contractanta!
Answer (11 Jul 2023, 10:36):
Dacă v-am rănit orgoliul d-voastră personal, îmi cer scuze. Noi nu acționăm abuziv, noi acționăm ferm și conform cadrului legal. Vă recomandăm să respectați documentația de atribuire și nu exagerați cu abuzurile nici d-voastră. Dacă aveti întrebări și clarificări asupra procedurii suntem dispuși să discutăm. Referitor la bunele maniere, fiecare își rezervă dreptul de a face propriile concluzii. O zi reușită.
Date:
11 Jul 2023, 16:09
Question's name:
Garanția de buna execuție în cuntum de 5 %
Question:
Expuneti va rog, conform legislației privind achizitiile publice :Garanţia de bună execuție a contractului, dacă părţile agrează, se constitue din: 1) reţineri succesive din plata cuvenită pentru facturile înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective la un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziţia autorităţii contractante, la o bancă agreată de ambele părţi; 2) reţineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile înaintate. Se acceptă această formă de garanție? Multumesc
Answer (12 Jul 2023, 10:31):
Buna ziua, forma garanției este specificată deja în documentația de atribuire.
Date:
11 Jul 2023, 20:15
Question's name:
Conditii de calificare!
Question:
Stimata AC! Din raspunsurile Dvs inresponsabile expuse mai sus se concluzioneaza ca aveti sarcina sa promovati doar un grup ingust de OE, probabil pentru un onorarium promis, cred ca pentru neajustarea Anuntului de participare este corect ca aceasta corespondenta sa fie transmisa catre organele competente (CNA sau Procuratura), poate atuncea veti proceda conform legii si nu conform intereselor personale sau al unui grup ingust de persoane........
Answer (12 Jul 2023, 10:34):
Stimate operator economic, în caz de intenționați să participați la procedura de achiziție în cauză, respectați prevederile legale și cerințele documentației de atribuire.
Date:
11 Jul 2023, 23:41
Question's name:
Documentatia de atribuire.
Question:
Onorate persoana care reprezinta interesele autoritatii contractante...Dumnevoastra credca multe romane ati citit...aici nu suntem la circ si nu ne masuram cu orgolii. Se contesta documentatia cu scopul obtinerii unor rezultate agereate de legislatie, la care autoritatea face abuz. Astfel va comunicam ca conform Hotărârea Guvernului nr. 638/2020. Garanția de bună execuție a contractului, dacă părțile agreează, se constituie din: 1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți; 2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile fiscale înaintate; 3) transfer pe contul autorității contractante. Deci daca cititi mai atent scrie ...Daca partile agreeaza... Din cite se vede niciun operator economic nu agreeaza transferul. De ce doriti cu baniinostri sa va finantati obiectul. De ce incalcati art.7 al Legii achizitiilor publice? Lasati introparte orgolii si principii...demonstrativa profesionalizmu. Multumesc anticipat.
Answer (12 Jul 2023, 10:38):
Stimate operator economic, în caz de intenționați să participați la procedura de achiziție în cauză, respectați prevederile legale și cerințele documentației de atribuire. P.S.: întrebările vă rog strict la temă, fără alegații și referate. O zi frumoasă.
Date:
12 Jul 2023, 09:53
Question's name:
caiet de sarcini
Question:
anexati forma desfasurata a devizului
Answer (12 Jul 2023, 10:35):
Buna ziua, da, vom anexa. O zi reușită.
Date:
12 Jul 2023, 16:03
Question's name:
caiet de sarcini
Question:
Deviz RAC pozitia 31, veniti va rog cu descifrarea aceste pozitii
Answer (13 Jul 2023, 13:49):
Buna ziua, vom încărca forma nr. 1 desfășurată pentru toate compartimentele.
Date:
12 Jul 2023, 16:20
Question's name:
sursa de finantare
Question:
care este sursa de finantare bugetul municipal sau bugetul de stat ?
Answer (13 Jul 2023, 13:49):
Buna ziua, la întrebarea dată deja s-a oferit răspuns. Finanțare - buget de stat, nu municipal.
Date:
13 Jul 2023, 14:21
Question's name:
Forma desfasurata
Question:
Arhitectura nu corespunde formatului Incarcati Va rog?
Answer (13 Jul 2023, 19:53):
Buna ziua,fișierul nu se deschide. Neapărat clarificăm.
Date:
18 Jul 2023, 09:08
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Buna ziua, care este grosimea tablei la pozitia 99 din compartimentul arhitectura?
Answer (18 Jul 2023, 10:10):
Buna ziua, grosimea tablei la poziția nr. 99 din compartimentul arhitectură este de 0,45 mm.
Date:
18 Jul 2023, 09:21
Question's name:
Electrician cat 4
Question:
cine este auctoritatea emitentta a acustui certificat / care se se accepta de catre autoritatea contractanta?
Answer (18 Jul 2023, 10:13):
Buna ziua, autoritatea emitentă a respectivului act este Agenția Națională pentru reglementare în energetică. Certificarea electricienilor prin autorizația de gradul IV acordă dreptul pentru executarea instalațiilor electrice la toate nivelele de tensiune și putere nelimitată.
Date:
18 Jul 2023, 10:28
Question's name:
Electrician categoria II
Question:
Electrician categoria II - putere nelimitata se va acecepta acest act de catra AC?
Answer (18 Jul 2023, 11:06):
Buna ziua, certificarea e gr. 2 nu permite executarea instalațiilor electrice la toate nivelele de tensiune și putere. Rugăm să respectați prevederile documentației de atribuire.
Date:
18 Jul 2023, 11:16
Question's name:
Acte -obligativitatea
Question:
Stimata AC este necesar a incarca in sistem doar actele indicate in poz. 1-5 din Anuntul de participare sau toate pina la pct 16?
Answer (18 Jul 2023, 11:25):
Buna ziua, obligatoriu se încarcă actele prevăzute la pct. 15, sub-pct. 1-5 (semnate electronic), dar la dorință puteți încărca toate actele. Restul actelor de nu vor fi încărcate, autoritatea contractantă este în obligată sa le solicite, iar, OE le vor prezenta în decursul a 3 zile de la solicitare.
Date:
18 Jul 2023, 11:21
Question's name:
Norma TSF06B
Question:
Norma TSF06B prevede:Sprijiniri de maluri, cu dulapi metalici asezati orizontal, la sapaturi executate in spatii limitate, avind latimea de 1,51-2,50 m intre maluri adincimea sapaturii pina la 4 m, interspatii intre dulapi 0,21...0,60 m Întrebare: Stimata Autoritate contractanta, cum putem inlocui aceasta norma cu norma care o depuneti Dstra in clarificari?
Answer (18 Jul 2023, 11:29):
Nu inlocuiti norma data. Respectati documentatia de atribuire.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.