Select the type of procedure
Commercial procurement
21080990
1
Enquiry period
with
23.05.2023 13:25
to 02.06.2023 10:00
to 02.06.2023 10:00
2
Bidding period
with
02.06.2023 10:00
to 08.06.2023 10:00
to 08.06.2023 10:00
3
Auction
with
09.06.2023 13:00
to 09.06.2023 14:23
to 09.06.2023 14:23
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
5 780 839,86 MDL
Period of clarifications:
23 May 2023, 13:25 - 2 Jun 2023, 10:00
Submission of proposals:
2 Jun 2023, 10:00 - 8 Jun 2023, 10:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Achiziția centralizată a endoprotezelor conform necesităților beneficiarilor pentru anul 2023 (repetat)
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2009, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, MD-2009, Republica Moldova, Chişinău str. Cosmescu 3
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
23 May 2023, 13:25
Date modified
26 May 2023, 16:28
Achizitii.md ID
21080990
MTender ID
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Lot nr. 1 Artroplastia monopolară cervico-cefalică cimentată a umărului
Budget: 774045.87 MDL
Purchase has not taken place
Lot nr. 2 - Lot nr. 2 Proteza de genunchi cimentata posterostabilizata
Budget: 439350.8 MDL
Active
Lot nr. 3 - Lot nr. 3 Proteza totala necimentata de sold cu cupa universala
Budget: 3850000.0 MDL
Active
Lot nr. 4 - Lot nr. 4 Proteza de sold totala necimentata tip 1
Budget: 314072.9 MDL
Active
Lot nr. 5 - Lot nr. 5 Proteza de sold totala necimentata tip II (HA)
Budget: 284100.6 MDL
Active
Lot nr. 6 - Lot nr. 6 Ciment ortopedic cu antibiotic
Budget: 7252.19 MDL
Purchase has not taken place
Lot nr. 7 - Lot nr. 7 Proteza de genunchi cimentata posterostabilizata
Budget: 112017.5 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
anunt de participare26.05.signed.pdf
anunt de participare26.05.signed.pdf
Documents history
-
anunt de participare26.05.signed.pdf
anunt de participare26.05.signed.pdf
ID: 29fbd1f6-3c8d-4a50-b757-39cf4eb8acb6
Bidding Documents
-
anunt de participare_endo.signed.pdf
anunt de participare_endo.signed.pdf
ID: 29fbd1f6-3c8d-4a50-b757-39cf4eb8acb6
Bidding Documents
Bidding Documents
-
26.05.23 16:28
formularele specificațiilor tehnice și de preț.xlsx
Documents history
-
formularele specificațiilor tehnice și de preț.xlsx
ID: 477e3375-5834-4668-a7b7-af61ba4d2331
Bidding Documents
-
formularele specificațiilor tehnice și de preț.xlsx
ID: 477e3375-5834-4668-a7b7-af61ba4d2331
Bidding Documents
Bidding Documents
-
26.05.23 16:28
Lot nr. 4 Proteza de sold totala necimentata tip 1
Date:
25 May 2023, 14:55
Question's name:
Lotul 4 pozitia INSERT
Question:
Indicati va rog specificatiile tehnice pentru INSERT.
Answer (31 May 2023, 11:12):
specificația tehnică pentru lotul Lotul 4 poziția INSERT, a fost publicată la data de 26.05.2023. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
25 May 2023, 16:27
Question's name:
LOTURI unde se solicita cerinta: Set de instrumente gratuit în folosință. - Va fi nou (neutilizat)
Question:
De fiecare dată când este anunțată o licitație legată de endoproteze, clauza care se referă la furnizarea gratuită a instrumentelor pe durata contractului ridică semne de întrebare catre potentialii operatori economici.
Costul unui set de instrumente nou poate varia între 20.000 și 30.000 EUR, în funcție de brand sau producător.
Dacă luăm în considerare LOTUL 3 ( sublotul 3.7), pentru a dota spitalul cu setul de instrumente necesar, operatorul economic trebuie să investească din buzunarul propriu o suma care variaza de la 60 000 pina la 90 000 EUR.
Luind in consideratie ca costul instrumentelor poate depasi suma de 30-40 procente din valoarea bugetului alocat pentru LOT, care prevad doar consumabile (endoproteze), apare un impediment financiar pentru noii potentialii ofertanti, ceia ce creeaza un precedent de monopolizare a pietii.
Tinind cont ca un anumit agent economic a cistigat licitatia din anul precedent din considerente logistice instrumentele livrate odata cu consumabilele ramin in dotare pina la incheierea contractului intre vinzator si beneficiar.
In cazul respectiv, cum se asigura spitalul cit si structurile guvernamentale ierarhic superioare ca la atribuirea unui nou contract cu acelas agent economic respectivul va asigura spitalul cu seturi de instrumente noi / neutilizate?
Care sunt mechanizmele (sau masurile) care sunt intreprinse de CAPCS cu privier la asigurarea dotarii spitalului cu instrumente care nu au fost in folosinta la incheierea unui nou contract?
Answer (31 May 2023, 11:36):
Cerința cu privire la prezentarea Set de instrumente va fi nou (neutilizat) se solicită la procedurile centralizate desfășurate de către CAPCS încă din anul 2020. 1. În partea ce ține de atribuirea unui nou contract cu același agent economic respectivul va asigura spitalul cu seturi de instrumente noi / neutilizate, menționă că ofertele vor fi examinate în strictă conformitate cu prevederile legislației și documentației de atribuire. Iar oferta care corespunde cerințelor tehnice, de calificare și selecție, precum și criteriului de atribuire stabilit va fi desemnată câștigătoare. 2. De buna credință de îndeplinire a contractului este operatorul economic câștigător, iar în cazul executării neconforme a contractului de achiziție publică, beneficiarul responsabil de a informa CAPCS.
Date:
26 May 2023, 15:29
Question's name:
Lotul 2 și 7
Question:
Buna ziua va rugam sa explicati necesitatea divizării loturilor 2 și 7 sau poate s-a produs o eroare fiind loturi identice
Answer (31 May 2023, 11:15):
S-a produs o eroare, dar din motive tehnice, loturile nu pot fi comasate. Mulțumim pentru clarificare.
Date:
31 May 2023, 11:20
Question's name:
Lotul 2 si 7
Question:
Buna ziua sa intelegem ca este nevoie de cantitatea totala la aceste doua loturi unica diferenta este lista de distributie
Multumim
Answer (31 May 2023, 11:37):
da, este necesara cantitatea totală de proteze.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK