Select the type of procedure
Commercial procurement
21074378
1
Enquiry period
with
22.02.2023 15:15
to 27.02.2023 15:30
to 27.02.2023 15:30
2
Bidding period
with
27.02.2023 15:30
to 09.03.2023 11:00
to 09.03.2023 11:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
1 945 832 MDL
Period of clarifications:
22 Feb 2023, 15:15 - 27 Feb 2023, 15:30
Submission of proposals:
27 Feb 2023, 15:30 - 9 Mar 2023, 11:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Evaluation
Lucrări de reparație a încăperilor de la et. 6 al Blocului didactic nr. 1 pentru amplasarea Centrului de Medicină Moleculară, str. N. Testemițanu, 27 conform Caietului de sarcini
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Ștefan cel Mare 165
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
22 Feb 2023, 15:15
Date modified
22 Feb 2023, 18:29
Achizitii.md ID
21074378
MTender ID
CPV
45400000-1 - Lucrări de finisare a construcţiilor
Type of procedure
Request price offers (works)
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
Date:
22 Feb 2023, 18:29
Question's name:
Clarificare
Question:
In Anuntul pe partucipare, la pct.13 solicitati:Certificat ISO 9001 al participantului la procedura de achiziție, semnat electronic de către operatorul economic;
Conform ORDIN Nr. 69 din 07-05-2021 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, Legea prevede la punctul:
42. În conformitate cu principiul recunoaşterii reciproce, autoritatea contractantă are obligaţia de a accepta certificatele echivalente emise de organismele stabilite în statele membre ale Uniunii Europene. În cazul în care operatorul economic nu deţine un certificat de calitate astfel cum este solicitat de autoritatea contractantă, aceasta din urmă are obligaţia de a accepta orice alte certificări prezentate de operatorul economic respectiv, în măsura în care acestea confirmă asigurarea unui nivel corespunzător al calităţii.
Rugam, sa ne informati, in cazul in care opratorul economic nu este certificat ISO 9001, va fi acceptat prezentarea Manualului Calitatii complet, care confirmă asigurarea unui nivel corespunzător al calităţii, care a trecut verificare si aprobare la Agentia Supraveghere Tehnica si cuprinde absolut toate procedurile descrise in certificatul ISO 9001?
Answer (23 Feb 2023, 10:44):
Bună dimineața! La elaborarea Documentației de atribuire, autoritatea contractantă a aplicat prevederile legale în materie de achiziții publice, inclusiv prevederile art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, conform cărora autoritatea contractantă are obligaţia de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum şi documentele-suport, prevăzute de legislaţia în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici, fapt prevăzut și de pct. 25 din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021. Ulterior, pct. 41 al aceleeași Documentații, prevede că operatorul economic urmează să prezinte, în cazul solicitării din partea autorității contactante, documente și certificate emise de organisme independente, prin care se atestă faptul că respectă anumite standarde de asigurare a calităţii (ISO 9001)..., iar pct. 42, la care se face trimitere în cadrul întrebării, obligă autoritatea contractantă să accepte orice alte certificări prezentate de operatorul economic, în măsura în care acestea confirmă asigurarea unui nivel corespunzător al calităţii, însă ținem să precizăm că Manualul calității nu reprezintă o certificare în sine, ci o documentație ajutătoare în implementarea anumitor standarde. Totodată, solicitarea acestui certificat în calitate de document obligatoriu nu contravine principiilor de reglementare a relaţiilor privind achiziţiile publice, având în vedere că o mare parte din operatorii economici din sectorul respectiv de activitate dispun de acest document. Mulțumim!
Date:
22 Feb 2023, 18:41
Question's name:
CLARIFICARE
Question:
La pct.6 din Anuntul de participare se solicita Declarație privind experienţa similară sau Declarație privind lista principalelor lucrări executate în ultimul an de activitate:conform Anexei nr. 12, ce prevede executarea în ultimii 5 ani (calculați până la termenul limită de depunere a ofertelor) cel puţin a unui contract (al cărui obiect este similar obiectului viitorului contract) cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmată prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor (întocmit conform Anexei nr. 1 la HG nr. 285 din 23.05.1996 cu privire la aprobarea Regulamentului de recepție a construcțiilor și instalațiilor aferente) /procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de recomandare din partea Beneficiarului sau
conform Anexei nr. 13, confirmată prin valoarea cumulată a tuturor contractelor executate (al căror obiecte sunt similare obiectului viitorului contract)) în ultimul an de activitate (calculat până la termenul limită de depunere a ofertelor), care urmează a fi egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor (întocmite conform Anexei nr. 1 la HG nr. 285 din 23.05.1996 cu privire la aprobarea Regulamentului de recepție a construcțiilor și instalațiilor aferente)/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de recomandări pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului, semnate electronic de către operatorul economic;
Intrebare: Din cite observam accent se pune pe solicitare procese-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie. In cazul in care, compania are 2 ani de activitate si detine procese-verbale la terminarea lucrarilor, pentru lucrari similare, dar termenul de garantie inca nu a expirat si eventual nu sunt semnate procese-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie.Cum va fi interpretat acest fapt de catre Autoritatea Contractanta , asa cum acest gen de solicitare nu este prevazut de legislatia in vigoare si anume art.38 din ORDIN Nr. 69 din 07-05-2021 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări
Answer (23 Feb 2023, 11:08):
Bună ziua! La elaborarea Documentației de atribuire, inclusiv la precizarea modalității de demonstrare a deținerii experienței similare de către operatorii economici participanți, autoritatea contractantă a aplicat prevederile pct. 40 din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021. Respectiv, accentul nu se pune pe procesele-verbale de recepţie finală, dar se oferă posibilitate operatorilor economici de alegere a unei opțiuni pentru confirmarea executării lucrărilor: fie prezentarea proceselor-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor, fie prezentarea proceselor-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie. Mulțumim!
Date:
23 Feb 2023, 10:56
Question's name:
Clarificare
Question:
In Anuntul pe partucipare, la pct.13 solicitati:Certificat ISO 9001 al participantului la procedura de achiziție, semnat electronic de către operatorul economic.
Intrebare: In cazul in care operatorul va apela la tert sustinator, care detine certificare ISO si va fi completata Anexa 19, conform Legislatiei in vigoare, se va lua in considerare ca au fost prezentate certificatele ISO?
Answer (23 Feb 2023, 11:51):
Bună ziua! Conform prevederilor art. 21 alin. (5) și art. 22 alin. (6) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, capacitatea economică şi financiară a ofertantului/candidatului, respectiv, capacitatea tehnică şi/sau profesională poate fi susţinută, pentru îndeplinirea unui contract, şi de o altă persoană, indiferent de natura relaţiilor juridice existente între ofertant/candidat şi persoana respectivă, fapt prevăzut și de pct. 49 din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021. Respectiv, cadrul legal prevede că doar capacitatea economică şi financiară, cât și capacitatea tehnică şi/sau profesională a ofertantului/candidatului poate fi susţinută de un terț, iar în ceea ce privește celelalte criterii de calificare și selecție, inclusiv cele privind standardele de asigurare a calității, urmează a fi îndeplinite de către fiecare operator economic participant. Mulțumim!
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK