1
Enquiry period
with 02.02.2023 11:17
to 13.02.2023 11:00
2
Bidding period
with 13.02.2023 11:00
to 22.02.2023 11:00
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 3 333 333 MDL
Period of clarifications: 2 Feb 2023, 11:17 - 13 Feb 2023, 11:00
Submission of proposals: 13 Feb 2023, 11:00 - 22 Feb 2023, 11:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Servicii de deratizare și dezinsecție a blocurilor de locuințe
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Mihai Eminescu, 33
Web site
---
The contact person
Full name
Oxana Teleman
Contact phone
022242501
Purchase data
Date created
2 Feb 2023, 11:17
Date modified
3 Feb 2023, 15:41
Achizitii.md ID
21072733
CPV
90900000-6 - Servicii de curăţenie şi igienizare
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Documents of the procurement procedure
duae.pdf duae.pdf
Bidding Documents
-
2.02.23 11:17
anunt participare.pdf anunt participare.pdf
Bidding Documents
-
3.02.23 13:49
documentația standard.pdf documentația standard.pdf
Bidding Documents
-
3.02.23 13:49
Date:
3 Feb 2023, 15:41
Question's name:
Documentele de depunere
Question:
In punctul 21 (a, b ) se expune despre experienta in domeniu plus valoarea contractului, analizand agentii economici care presteaza servicii in domeniul dezinsectiei si deratizare, intrebarea este: De ce se creeaza conditii in licitatie dupa care criterii coincide doar un singur agent economic din toata Republica Moldova?
Answer (6 Feb 2023, 08:35):
Avand in vedere specificul acestor servicii, cat si experienta anterioara ce tine neonorarea obligatiunilor contractuale din partea unor operatori economici, grupul de lucru a considerat indispensabil de a utiliza norma legală, prevăzută inclusiv in Legea nr. 131 în ce privește experiența similară ale participanților la procedura de achiziție.
Date:
3 Feb 2023, 15:48
Question's name:
Documente de depunere
Question:
cee ce incalca tratamentul echidistant al operatorilor economici, modificati punctele si creeati conditii pentru toti parcticipantii.
Answer (6 Feb 2023, 08:36):
Avand in vedere specificul acestor servicii, cat si experienta anterioara ce tine neonorarea obligatiunilor contractuale din partea unor operatori economici, grupul de lucru a considerat indispensabil de a utiliza norma legală, prevăzută inclusiv in Legea nr. 131 în ce privește experiența similară ale participanților la procedura de achiziție.
Date:
7 Feb 2023, 18:11
Question's name:
"unii operatori economici"
Question:
Buna ziua, din cate se stie, pana acuma au efectuat servicii DD in oras doua intreprinderi: CSP Chisinau si "Urban servicii" SRL Cine din ei nu a onorat obligatiunile contractuale?
Answer (8 Feb 2023, 12:02):
interveniți cu o scrisoare oficiala in adresa AC in acest sens
Date:
8 Feb 2023, 10:55
Question's name:
Documente de depunere
Question:
Buna ziua, din cate se stie, pana acuma au efectuat servicii DD in oras doua intreprinderi: CSP Chisinau si " Urban servicii " SRL Cine din ei nu a onorat obligatiunile contractuale?
Answer (8 Feb 2023, 12:02):
interveniți cu o scrisoare oficiala in adresa AC in acest sens
Date:
9 Feb 2023, 10:22
Question's name:
Personalul de specialitate.
Question:
va rog un raspuns la p 4 din anexa nr.14 Numărul şi denumirerea bunurilor/serviciilor similare livrate/prestate în calitate de conducător - conducator ? La care conducartor Va referiti? Ex. de intreprindere, la un loc de munca (depozit, contabilitate, echipa dezinfectie, conducator auto) p.5 din anexa - Numărul certificatului de atestare și data eliberării - de cine se elibereaza certificatul de specialitate , ce studii in domeniu dezinsectie si deratizare este nevoie sa fie prezentate de citre specilisti , certificat in domeniul DD eliberat de la care institutie de invatamint de Stat este valiabil ca creterui din p.10
Answer (9 Feb 2023, 10:49):
Buna ziua. Urmează sa completați formularul nr.14 din Documentația Standard conform cerințelor. Toate anexele sunt semnate de administratorul AE ce reprezintă persoana juridica. In rubrica data indicați daca anterior întreprinderea Dvs. a mai executat servici similare sau nu. Conducătorul este administratorul întreprinderii.
Date:
9 Feb 2023, 11:56
Question's name:
Clarificări
Question:
Potrivit caietului de sarcini pct. 15 sbpt. 21 este indicat următoare cerință: „Experiență similară în prestării serviciilor de dezinsecție și deratizare” „Ofertantul va dispune de un nivel minim de experienţă pentru a se califica cerinţelor de îndeplinire a contractului: a) executarea în ultimii 3 ani cel puţin a unui contract anual cu o valoare nu mai mică de 50 % din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea copiei contractului și a documentelor confirmative privind executarea acestuia sau b) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract confirmate prin prezentarea copiei contractului și a documentelor confirmative privind executarea acestuia”. Acest fapt vine în contradicție cu prevederile Documentaţia standard pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 115 din 15.09.2021 care expres statuează următoarele: Potrivit art. 32 al. (1) din anexa nr.1 la Ordinul ministrului finanţelor nr. 115 din 15.09.2021 este indicat că: „La solicitarea autorității contactante, ofertantul urmează să prezinte documentele care demonstrează capacitatea tehnică și/sau profesională pentru executarea viitorului contract numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului și nu sînt disponibile în bazele de date ale autorităților publice sau ale părților terțe: 1) O listă a principalelor livrări de bunuri/servicii similare efectuate în ultimii 3 ani, conform Anexei nr. 12. Respectivele certificări indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sunt autorităţi contractante sau clienţi privaţi, valorile și perioadele de livrare/prestare.” Condițiile impuse de dvs în p.15 subp.21 al anunțului de participare facilitează un singur operator economic din RM - SRL „Servicii Urbane” care are încheiate contracte la greu cu DGLCA pe perioada anilor 2018-2022 (2018-1004491 lei, 2019-1877575,13 lei, 2020-2482606,87 lei, 2021-2997240 lei, 2022-2944380 lei). Considerăm că, este o cerință excesivă prin limitarea concurenței și care contrvine și prevederilor legale. Respectiv, este vădită intenția beneficiarului, prin care încalcă principiile de reglamentare a relațiilor privind achizițiile publice prevăzute la art.7 al Legii 131/2015 privind achizițiile publice din 03.07.2015, „Tratamentului egal, asigurării concurenței și combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achizițiilor publice, imparțialitate, nediscriminare în privința tuturor ofertanților și operatorilor economici, proporționalitate, recunoaștere reciprocă.” În acest context, solicităm modificarea cerințelor caietului de sarcini și anume să modificați condițiile din p.15 subp.21 al anunțului de participare cu excluderea „executarea în ultimii 3 ani cel puţin a unui contract anual cu o valoare nu mai mică de 50 % din valoarea viitorului contract” pentru a asigura posibilitatea participării pe scară largă a mai multor operatori economici și nu a facilita un singur operator.
Answer (10 Feb 2023, 09:02):
REITERĂM Avand in vedere specificul acestor servicii, cat si experienta anterioara ce tine neonorarea obligatiunilor contractuale din partea unor operatori economici, grupul de lucru a considerat indispensabil de a utiliza norma legală, prevăzută inclusiv in Legea nr. 131 în ce privește experiența similară ale participanților la procedura de achiziție.
Date:
9 Feb 2023, 12:02
Question's name:
Personalul de specialitate.
Question:
Totusi, la punctul 5 din anexa 14 nu este clar. Va referiti la certificate de atestare pentru operatorii DD ?
Answer (9 Feb 2023, 14:13):
includeți certificatele pe care le dețin specialiști angajați in compania Dvs, in cazul in care astfel de certificate exista
Date:
9 Feb 2023, 18:06
Question's name:
Descrierea criteriului / cerinței
Question:
De ce nu este inclusa in lista actelor de participare, obligatoriu autorizatiile de functionare in domeniu, eliberate de autoritatile din Republica MOLDOVA? Experiența similară in ultimii 3 ani trebuie sa fie justificata si prin detinerea de acte ce permit efectuarea lucrarilor DD.
Answer (10 Feb 2023, 09:03):
REITERĂM Avand in vedere specificul acestor servicii, cat si experienta anterioara ce tine neonorarea obligatiunilor contractuale din partea unor operatori economici, grupul de lucru a considerat indispensabil de a utiliza norma legală, prevăzută inclusiv in Legea nr. 131 în ce privește experiența similară ale participanților la procedura de achiziție.
Date:
10 Feb 2023, 13:13
Question's name:
ASOCIERI
Question:
Buna ziua, Va rugam ne confirmati, daca in cazul unui castigator, acesta din urma poate face asocieri cu alte companii. Si de concretizat, companiile numai autohtone, sau/si din strainatate?
Answer (10 Feb 2023, 13:38):
Orice operator economic, rezident sau nerezident, persoana fizică sau juridică de drept public sau privat ori asociație de astfel de persoane are dreptul de a participa la procedura de atribuire a contractului de achiziție publică. În cazul asocierii se va completa anexa nr. 11 in modul corespunzator, cu atasarea actelor corespunzatoare.
Date:
13 Feb 2023, 09:14
Question's name:
CAIET DE SARCINI, Anexa 21
Question:
Lipseste Anexa N21, Caiet de sarcini. unde putem vedea?
Answer (13 Feb 2023, 09:27):
Caracteristicile serviciilor sunt menționate în anexa 22. Nu e necesară anexa 21
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.