Select the type of procedure
Commercial procurement
21062174
1
Enquiry period
with
24.08.2022 11:30
to 03.09.2022 11:00
to 03.09.2022 11:00
2
Bidding period
with
03.09.2022 11:00
to 15.09.2022 11:30
to 15.09.2022 11:30
3
Auction
will not be used
4
Evaluation
5
Contract
Status
Evaluation
Estimated value without VAT
7 085 700 MDL
Period of clarifications:
24 Aug 2022, 11:30 - 3 Sep 2022, 11:00
Submission of proposals:
3 Sep 2022, 11:00 - 15 Sep 2022, 11:30
Supplier technical support:
(+373) 79999801
This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.
Subscribe impossible
during the period Evaluation
a Construcția rețelelor de aprovizionare cu apă potabilă a locuitorilor
din s. Temeleuți
Information about customer
Title
Fiscal code/IDNO
Address
MD-6649, MOLDOVA, Floreşti, s.Temeleuţi (r-l Floreşti), Temeleuti
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
24 Aug 2022, 11:30
Date modified
29 Aug 2022, 16:10
Achizitii.md ID
21062174
MTender ID
CPV
45230000-8 - Lucrări de construcţii de conducte, de linii de comunicaţii şi electrice, de autostrăzi, de şosele, de aerodromuri şi de căi ferate; lucrări de nivelare
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - a Construcția rețelelor de aprovizionare cu apă potabilă a locuitorilor din s. Temeleuți
Budget: 7085700.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
anunt modificat temeleuti.docx
Documents history
-
anunt modificat temeleuti.docx
ID: f5801f82-ee38-4483-99f3-825773c6aa57
Bidding Documents
-
anunt modificat temeleuti.docx
ID: f5801f82-ee38-4483-99f3-825773c6aa57
Bidding Documents
-
anunt_de_participare_lucrari_temeleuti _1_.signed.pdf
anunt_de_participare_lucrari_temeleuti _1_.signed.pdf
ID: f5801f82-ee38-4483-99f3-825773c6aa57
Bidding Documents
Bidding Documents
-
29.08.22 16:10
Date:
24 Aug 2022, 13:32
Question's name:
caiet de sarcini
Question:
unde gasim F1 desfasurata sau min. f5 fara preturi?
Answer (29 Aug 2022, 10:14):
Pe platforma nu ne perimte incarcarea formei nr,5, puteti sa ne scrieti posta electronica pentru a transmite forma nr.5
Date:
24 Aug 2022, 16:23
Question's name:
Anunt de participare
Question:
puct 16 subpuct 19 CEL PUTIN 100 % bani in cont - sa produs o eroare tehnica - modificati
Answer (26 Aug 2022, 13:53):
A fost modificat anuntul de participare , se soliita 25%
Date:
24 Aug 2022, 16:26
Question's name:
ORDIN Nr. 69 din 07-05-2021 cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări
Question:
40. Ofertantul urmează să dispună de un nivel minim de experienţă pentru a se califica conform cerinţelor de îndeplinire a contractului:
1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13); sau
2) valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului (informațiile date se vor include în anexele nr. 12 și nr. 13), modificati subpuntul 6 si 7
Answer (26 Aug 2022, 13:54):
Informatia data se solicita conform anexei nr.12 si 13
Date:
25 Aug 2022, 10:10
Question's name:
caietul de sarcini
Question:
In devize este prevazuta o anumita cantitate de apa, pentru un calcul corect comunicatine care este tariful la apa pentru agentii economici in localitatea Temeleuti?
Answer (26 Aug 2022, 14:06):
primaria Temeleuti nu dispune de apeduct centralizat, exista apa din fintini.
Date:
26 Aug 2022, 13:58
Question's name:
Răspuns (26 aug 2022, 13:54): Informatia data se solicita conform anexei nr.12 si 13
Question:
la subpunt 6 solicitati-1) executarea în ultimii 5 ani a cel puţin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum şi prin procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor/procesul-verbal de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţit de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului, la subpunt 7 solicitati-valoarea cumulată a tuturor contractelor executate în ultimul an de activitate să fie egală sau mai mare decât valoarea viitorului contract, procesele-verbale de recepţie la terminarea lucrărilor/ procesele-verbale de recepţie finală la expirarea perioadei de garanţie, însoţite de certificări de bună execuţie pentru cele mai importante lucrări din partea Beneficiarului, dar nu aveti dreptul sa solicitati si una si alta, modificati cerinta ABUZIVA
Answer (26 Aug 2022, 14:05):
LA evaluarea ofertelor se va lua in calcul sau informatia conform anexei 12 sau 13
Date:
26 Aug 2022, 14:00
Question's name:
Răspuns (26 aug 2022, 13:53): A fost modificat anuntul de participare , se soliita 25%
Question:
Care este motivul unei asemea solicitari?
Answer (26 Aug 2022, 14:03):
Deoarece operatorul economic sa dispuna de resurse financiare pentru inceperea lucrarilor, avansuri nu se permit
Date:
26 Aug 2022, 14:15
Question's name:
Răspuns (26 aug 2022, 14:03): Deoarece operatorul economic sa dispuna de resurse financiare pentru inceperea lucrarilor, avansuri nu se permit
Question:
sunte-ti 4 sau 5 primarii din r-nul Floresti care aveti aceasi cerinta 25% bani lichizi.....un antreprenor face rost de un certificat si participa la toate procedurile.....iar pentru a incepe lucrarile nu e neaparat 25%, modificati aceasta solicitare
Answer (26 Aug 2022, 15:01):
aceasta este o cerinta obligatorie a grupului de lucru
Date:
26 Aug 2022, 16:33
Question's name:
Răspuns (26 aug 2022, 14:03): Deoarece operatorul economic sa dispuna de resurse financiare pentru inceperea lucrarilor, avansuri nu se permit
Question:
ce articol din lege va permite sa faceti o asemenea solicitare?
Answer (29 Aug 2022, 09:45):
Cerinta grupului de lucru
Date:
26 Aug 2022, 16:36
Question's name:
Răspuns (26 aug 2022, 15:01): aceasta este o cerinta obligatorie a grupului de lucru
Question:
Răspuns (26 aug 2022, 13:53):
A fost modificat anuntul de participare , se soliita 25%- Voi nu aveti grup de lucru, 25% din valoarea estimata, din valoarea viitorului contract, din valoarea estimata de autoritatea contractanta?
Answer (29 Aug 2022, 09:46):
25% din valoarea ofertei
Date:
26 Aug 2022, 16:43
Question's name:
Răspuns (26 aug 2022, 15:01): aceasta este o cerinta obligatorie a grupului de lucru
Question:
Anutul de participare este intocmit contrar prevederior Legii 131, este nevoie sa modificati,or potrivit doc standart publicate de dumneavoastar prevede Secţiunea a 3-a
Pregătirea/Elaborarea ofertelor
51. Operatorul economic interesat de a participa la procedura de achiziție publică este obligat să depună până la expirarea termenului-limită stabilit de către autoritatea contractantă, o cerere de participare, în cazul aplicării prevederilor art. 33 alin. (7) și alin. (11) al Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice. În celelalte cazuri, aceasta se depune odată cu oferta.
52. Oferta cuprinde următoarele formulare:
1) Propunerea tehnică;
2) Propunerea financiară;
3) DUAE;
4) Garanția pentru ofertă, după caz (anexa nr. 9).
53. Toate documentele menţionate la pct. 52 se completează fără nici o modificare sau o abatere de la formulare, spaţiile goale fiind completate cu informaţia solicitată. Completarea defectuoasă a formularelor atrage respingerea ofertei.
54. Oferta elaborată de ofertant trebuie să cuprindă:
1) Propunerea tehnică - ofertantul elaborează propunerea tehnică, astfel încât aceasta să respecte în totalitate cerinţele de calificare, precum şi cerinţele prevăzute în caietul de sarcini, cât și lista cu cantitățile de lucrări. În acest scop propunerea tehnică conține:
a) graficul de executare a lucrării (anexa nr. 10);
b) documentația de deviz (formularele 3, 5 și 7 corespunzător CPL.01.01-2012 sau alte metode elaborate și aprobate prin acte normative de către Ministerul Economiei și Infrastructurii), conform Formularului de deviz nr. 1, din anexa nr. 23, lista cu cantitățile de lucrări.
2) Propunerea financiară-ofertantul elaborează propunerea financiară, astfel încât aceasta să furnizeze toate informaţiile solicitate cu privire la preţuri, tarife, precum şi la alte condiţii financiare şi comerciale legate de obiectul contractului de achiziţie publică de lucrări sau de servicii de proiectare și de lucrări.
55. Operatorii economici pregătesc ofertele conform cerințelor stabilite în anunțul de participare, publicat de către autoritatea contractantă în Buletinul achizițiilor publice, și depun ofertele în mod electronic, folosind fluxurile interactive de lucru puse la dispoziție de platformele electronice, cu excepția cazurilor prevăzute la art. 33 alin. (7) şi alin. (11) din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice.
56. Ofertantul depune garanția pentru ofertă conform Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 638/2020.
57. În cazul unei asocieri, garanția pentru ofertă se depune de antreprenorul general (liderul asociației).
58. Ofertantul are obligația, prin depunerea declarației privind valabilitatea ofertei (anexa nr. 8), de a menține oferta valabilă pe toată perioada de valabilitate prevăzută în documentația de atribuire. Termenul valabilităţii ofertei începe să decurgă din momentul termenului limită de depunere a ofertelor. Orice ofertă valabilă pentru o perioadă mai mică decât cea prevăzută în anexa nr. 2 se respinge de către grupul de lucru ca fiind necorespunzătoare.
59. În cazul extinderii perioadei de valabilitate a ofertei, perioada de valabilitate a garanției pentru ofertă se prelungește în mod corespunzător.
60. Ofertantul are obligația de a comunica autorității contractante dacă este sau nu este de acord cu prelungirea perioadei de valabilitate a ofertei. Ofertantul care nu este de acord cu prelungirea perioadei de valabilitate a ofertei se consideră că și-a retras oferta, fără ca acest fapt să atragă pierderea garanției pentru ofertă.
61. Ofertele care conţin o perioadă de garanţie mai mică decât perioada de valabilitate a ofertelor prevăzută în anexa nr. 2 se resping de către grupul de lucru sau, după caz, specialistul certificat în domeniul achizițiilor publice.
62. Autoritatea contractantă stabileşte perioada maximă de executare a lucrărilor sau a serviciilor de proiectare și de lucrări pentru obiectul achiziției, reieşind din procesul de executare, în conformitate cu normativele în construcţii. Perioada maximă de executare a lucrărilor sau a serviciilor de proiectare și de lucrări este indicată în anexa nr. 2.
63. Preţurile indicate în documentația de deviz (Formularele 3, 5 și 7) solicitate se indică în lei moldoveneşti, cu două cifre după virgulă, cu excepţia cazurilor în care anexa nr. 2 prevede altfel.
, solicitam respectuos sa modificati anuntul de participare astfel incit acesta sa nu fie abuziv
Answer (29 Aug 2022, 09:52):
La evaluarea ofertelor grupul de lucru va solicita adaugator operatorilor economici prezentarea documentelor, daca documentele nu vor fi incarcate pe platforma la deschiderea ofertelor.
Date:
27 Aug 2022, 12:58
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Deviz 2-1-AE poz 51 care este clasa la beton?
Answer (29 Aug 2022, 13:44):
Beton clasa 12.5 conform datelor din proiec si F5
Date:
27 Aug 2022, 13:25
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Deviz 2-1-AE de ce la poz 103 montati 6 bucati dar la utilaj poz.107 (Reductor de presiune, D80 mm) sunt 7 bucati?
Answer (29 Aug 2022, 13:44):
La lucrarile de montaj sunt indicate 6 buc poz.103 si 1buc poz.105 (conform specificatiei din proiect poz.5-6buc poz66-1buc.)
Date:
29 Aug 2022, 11:00
Question's name:
caiet de sarcini
Question:
unde gasim F1 desfasurata sau min. f5 fara preturi?
Răspuns (29 aug 2022, 10:14):
Pe platforma nu ne perimte incarcarea formei nr,5, puteti sa ne scrieti posta electronica pentru a transmite forma nr.5
Dtre glumiti, la toti le permite dar dtre nu? transmiterea informatiei in privat este o incalcare grosolana a regulilor privind comunicare.
Answer (29 Aug 2022, 15:23):
A fost publicat caietul de sarcini modificat cu anexarea formei nr.5
Date:
29 Aug 2022, 12:12
Question's name:
Garanția de bună execuție
Question:
Conform prevederilor art. 153 al HG 638/20 Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări:
153. Garanția de bună execuție a contractului, dacă părțile agreează, se constituie din:
1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți;
2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile înaintate;
3) transfer pe contul autorității contractate.
Vom menționa că în textul art. 153 sintagma ”scrisoare de garanție bancară” lipsește.
Answer (29 Aug 2022, 14:00):
Conform anuntului de participare se cere scrisoare de garantie bancara emisa de sau transfer la contul autoritatii contractante.
Date:
29 Aug 2022, 13:11
Question's name:
anuntul
Question:
LEGE Nr. 181
din 25-07-2014
finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale, articolul 66. Gestionarea angajamentelor, pct (5) Se interzice încheierea de către autoritățile/instituțiile bugetare a contractelor cu efectuarea plăților anticipate (avans) pentru achiziționarea mărfurilor, serviciilor și lucrărilor, cu excepția:
a) lucrărilor de construcții și reparații capitale, a căror valoare nu depășește 10 la sută din limita anuală stabilită pe obiectiv în scopul organizării proceselor tehnologice și procurării de materiale și utilaj, în cazul în care contractele de antrepriză încheiate între beneficiari și antreprenori prevăd astfel, cu confirmarea ulterioară a sumelor plătite prin volume de lucrări executate efectiv pe parcursul anului de gestiune;
Deci conform anuntului in loc sa preconizati un avans dtre invers doriti ca noi sa va avansam? Atunci cei cu principiul proportionalitatii cerintelor fata de scopul urmarit? Sau aveti preconizat avans?
Answer (29 Aug 2022, 13:53):
Transferurile banesti de la bugetul de stat pentru achizitionarea lucrarilor date vor fi efectuate conform proceselor verbale de executie, institutiile bugetare nu dispun de resurse finaniare in avans.
Date:
29 Aug 2022, 14:00
Question's name:
anuntul
Question:
Transferurile banesti de la bugetul de stat pentru achizitionarea lucrarilor date vor fi efectuate conform proceselor verbale de executie, institutiile bugetare nu dispun de resurse finaniare in avans.
Deci dtre nu dati avans dar solicitati ca noi garantia de buma executie so achitam in avans, sa ma efectuam lucrarile si apoi sa asteptam banii, deci cum ramine cu principiul asigurarii participarii cit mai largi a ofertantilor? Intelegem ca nu aveti bani de avans dar de ce nu mergeti pe retineri succesive asa cum prevede HG 638 IN PCT. 153. ?
Answer (29 Aug 2022, 14:43):
asa a hotarit grupul de lucru
Date:
29 Aug 2022, 14:07
Question's name:
DOCUMENTATIA
Question:
Azi pina la sfirsitul zilei vom depune asa o contestatie, deci mai aveti timp sa va conformati Legii
În fapt, prin anunțul de pe pagina web achizitii.md din 24-08-2022 Autoritatea Contractantă (AC) a demarat procedura de achiziție publica ID ocds-b3wdp1-MD-1661329616033, obiectul achiziției fiind „Construcția rețelelor de aprovizionare cu apă potabilă a locuitorilor din s. Temeleuți”. Procedura de achiziție urmează a fi în data de 15-09-2022.
Contestăm refuzul AC de a publica forma (F1) desfășurată. Vom menționa că conform prevederilor din Documentația standard pentru realizarea achizițiilor publice de lucrări, aprobată prin Ordinul Ministrului Finanțelor nr. 69 din 07.05.2021, la caz, documentația de atribuire, Anexa nr. 23 „Caiet de sarcini”, care stabilește expres că „Autoritatea contractantă trebuie să atașeze la caietul de sarcini, Formularul de deviz nr. 1 – Lista cu cantitățile de lucrări, descifrat (publicarea descifrată a consumului de resurse aferent fiecărei norme de deviz)”, ceea ce AC nu dorește să o facă, vom menționa că în runda întrebări/răspunsuri în data de 24-08-2022 am solicitat publicarea formei (F1) desfășurată, însă AC refuză publicarea formei (F1) desfășurată, citat: Pe platforma nu ne perimte incarcarea formei nr,5, puteti sa ne scrieti posta electronica pentru a transmite forma nr.5; astfel AC încalcă principiul transparenței achizițiilor publice.
Publicarea formei (F1) desfășurată cu descriere exactă și completă a specificațiilor tehnice ar pune ofertanții în condiții egale la elaborarea ofertelor, iar la evaluarea acestora ar duce la asigurarea principiului tratamentului egal față de ofertanți, conform art.7 din Legea 131/15. Totodată admitem (presupunem) că persoana care a întocmit lista cu cantitățile de lucrări, a modificat consumul normat (aprobat) de resurse, adaptând normele de deviz la necesitățile reale ale AC, însă, AC evită publicarea descifrată a posibilor modificări operate, ceea ce va aduce în consecință la interpretarea în mod individual de către ofertanți a cerințelor caietului de sarcini și respectiv a necesităților AC. Astfel în consecință, va avea loc întocmirea necorespunzătoare de către operatorii economici a devizelor-ofertă. Relevante acestui aspect, sunt și prevederile art. 37 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, potrivit căruia, specificaţiile tehnice ale bunurilor, lucrărilor şi serviciilor solicitate de AC vor reprezenta o descriere exactă şi completă a obiectului achiziţiei, astfel încât fiecare cerinţă şi criteriu, stabilită de AC, să fie îndeplinită, inclusiv și prevederile art. 40 alin. (1) din aceiași lege, conform căruia, AC are obligaţia de a stabili în documentaţia de atribuire orice cerinţă, criteriu, regulă şi alte informaţii necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă şi explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire.
În concluzie celor expuse supra: nu poate fi pusă la îndoială necesitatea AC de a modifica, de a ajusta, în funcție de necesitățile sale reale, ale normelor de deviz, pentru ca în final, în caietul de sarcini, să fie reflectat un conținut real al resurselor în funcție de tehnologia aplicată, însă aceste acțiuni urmează a fi întreprinse de către AC în strictă conformitate cu principiul transparenței achizițiilor publice, statuat la art. 7 lit. b) din Legea nr. 131/15, ceea ce la caz nu se întâmplă.
Vom menționa, că prin ne-publicarea formei (F1) desfășurată, AC lasă loc de interpretare după bunul plac a rezultatelor licitației.
Answer (29 Aug 2022, 14:44):
Forma nr.5 este, la moment pe platforma la incarcarea documentului apare invalid file, se intimpla ceva tehnic, o sa mai revenim.
Date:
29 Aug 2022, 14:08
Question's name:
documentatia
Question:
Nu putem trece cu vederea și forma garanției de bună execuție, AC în Anunțul de participare, ca cerință obligatorie la pct. 16, sub pct. 4 solicită ”Garanția de bună execuție a contractului în cuantum de 3% din suma contractului fără TVA, Garanția de bună execuție a contractului emisă de o bancă, sau transfer la contul autorității contractante”, AC urmează să ofere posibilitate operatorilor economici în calitate de ofertanți/candidați de a alege forma garanției, și asta conform prevederilor art. 153 al HG 638/20 Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări:
153. Garanția de bună execuție a contractului, dacă părțile agreează, se constituie din:
1) rețineri succesive din plata cuvenită pentru facturile înaintate, cu efectuarea transferului sumei respective pe un cont special deschis de către operatorul economic, pus la dispoziția autorității contractante, la o bancă licențiată, agreată de ambele părți;
2) rețineri succesive directe din plata cuvenită pentru facturile înaintate;
3) transfer pe contul autorității contractate.
Vom menționa că în textul art. 153 sintagma ”scrisoare de garanție bancară” lipsește.
Totodată la pct. 16, sub pct. 19 AC solicită ”Dovada de resurse financiare: cel puțin 100% din valoarea ofertei, disponibili în contul bancar al întreprinderii sau prin linia de creditare cu bani disponibili la zi, confirmate prin documente bancare”, vom menționa că în runda întrebări/răspunsuri AC dă asigurări că a modificat anunțul de participare, ceea ce la ziua de 29-08-2022 nu sa întâmplat, citat: A fost modificat anuntul de participare, se solicita 25%.
Vom menționa că suma estimativă a licitație este de 7 085 700,00 lei, fără TVA.
Deci, operatorul economic care dorește să participe la licitația dată, urmează să prezinte ca dovada de resurse financiare disponibilă în contul său bancar, o sumă de 2 125 710,00 lei cu TVA, din suma viitorului contract, și totodată să-și rezerveze o sumă de 255 085,20 lei cu TVA din suma viitorului contract pentru a transfera în contul AC pentru a confirma garanția de bună execuție.
La solicitarea de a clarifica care ar fi motivul unei asemenea solicitări, și anume ”Dovada de resurse financiare în cuantumul de 25%”, AC dă următorul răspuns:
Answer (29 Aug 2022, 15:26):
Este o garantie pentru AC ca operatorul economic va executa lucrarile in termen.
Date:
29 Aug 2022, 14:09
Question's name:
documentatia
Question:
Prin răspunsul său AC informează că ”avansuri nu se permit”, aici vom remarca, că conform legii 181/14 a Finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale, Articolul 66. Gestionarea angajamentelor, alin. (5) Se interzice încheierea de către autoritățile/instituțiile bugetare a contractelor cu efectuarea plăților anticipate (avans) pentru achiziționarea mărfurilor, serviciilor și lucrărilor, cu excepția:
a) lucrărilor de construcții și reparații capitale, a căror valoare nu depășește 10 la sută din limita anuală stabilită pe obiectiv în scopul organizării proceselor tehnologice și procurării de materiale și utilaj, în cazul în care contractele de antrepriză încheiate între beneficiari și antreprenori prevăd astfel, cu confirmarea ulterioară a sumelor plătite prin volume de lucrări executate efectiv pe parcursul anului de gestiune;
În finalul celor expuse:
Nu este clar cum AC a calculat cuantumul de 25%, și a introdus ca o cerință restrictivă, demonstrarea ”Dovezii de resurse financiare în cuantumul de 25%”.
Garanția de bună execuție a contractului în cuantum de 3% din suma contractului fără TVA, urmează a fi doar sub forma de ”transfer la contul autorității contractante”, și asta că în HG 638/20 Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări la art. 153 nu se regăsește ”scrisoare de garanție bancară”.
În urma celor relatate considerăm că AC a încălcat principiile transparenţei achiziţiilor publice, consfințit la art. 7 Legii 131/15:
b) transparenţa achiziţiilor publice;
c) asigurarea concurenţei şi combaterea practicilor anticoncurențiale în domeniul achiziţiilor publice;
h) tratament egal, imparţialitate, nediscriminare în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici;
În temeiul celor expuse, având ca baza intersul companiei noastre de a participa la această licitație, prin raportare la art.82 al Legii nr.131 din 03.07.2015 și art. 5 al Legii concurenţei nr. 183 din 11.07.2012, solicităm:
- De a admite prezenta contestație
- Suspendarea procedurei de achiziții prenotate până la suplinirea/modificarea caietului de sarcini de către AC în conformitatea cu legislația în vigoare.
Answer (29 Aug 2022, 15:25):
a fost publicat caietul de sarcini modificat cu anexarea F.5
Date:
29 Aug 2022, 14:11
Question's name:
anuntul
Question:
Va solicitam sa modificati cerintele aducindule la prevederile Legale, inclusiv si publicarea F1 desfasurate
Answer (29 Aug 2022, 15:25):
A fost publicat caietul de sarcini modificat, cu introducerea formei nr.5
Date:
29 Aug 2022, 15:46
Question's name:
anuntul de participare
Question:
Este o garantie pentru AC ca operatorul economic va executa lucrarile in termen.
Ori si care garantie si cerinta urmeaza a fi legala si nu poate o AC prin dorintele sale sa substitue Legile. Finantarea vine din bani publici la care contribue toti cetatenii si agentii economici, deci va cerem repetat sa modificati cerinta privind garantia de buna executie aducindo la nirma legala. Cerem excluderea cerintei privind asa zisii bani licizi sau diminuarea pina la o suma max. de 5% din pretul ofertei
Answer (29 Aug 2022, 16:15):
A fost modifiat anuntul de partcicipare.
Date:
29 Aug 2022, 16:18
Question's name:
anunt
Question:
19. Garanția de bună execuție a contractului, după caz_ garanție bancară sau transfer bancar cuantumul__3% .
Scoteti garantia bancara de 3% ia este ilegala si introduceti toate trei optiuni din pct 153, nu trageti din timp
Answer (29 Aug 2022, 16:56):
Asa este corect nu modificam
Date:
29 Aug 2022, 16:24
Question's name:
anuntul
Question:
garantia de buna executie se restitue la 15 zile dupa semnarea PV de receptie la terminarea licrarilor. Deci depunem o scrisoare pe 7 luni, pe timp de iarna apare o intrerupere obiectiva, perioada rece si in primavara intrati cu garantia expirata. Ce nu e clar aici, de aia si a fost scosa garantia bancara si introduse retinerile succesive, faceti rau initial ofertantilor apoi in primavara voua insusi
Answer (29 Aug 2022, 16:57):
Asa este corect cum s-a prevazut initial.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK