1
Enquiry period
with 15.07.2022 16:42
to 06.08.2022 11:00
2
Bidding period
with 06.08.2022 11:00
to 15.08.2022 08:00
3
Auction

4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 1 600 000 MDL
Period of clarifications: 15 Jul 2022, 16:42 - 6 Aug 2022, 11:00
Submission of proposals: 6 Aug 2022, 11:00 - 15 Aug 2022, 8:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Lucrări de reparație capitală a sistemelor de apeduct central din cadrul Regimentului de rachete antiaeriene (Dănceni)
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD2021, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, şos.Hînceşti 84
Web site
---
The contact person
Full name
Mihail Turanin
Contact phone
078681682
Purchase data
Date created
15 Jul 2022, 16:42
Date modified
30 Jul 2022, 1:28
Achizitii.md ID
21060140
CPV
45230000-8 - Lucrări de construcţii de conducte, de linii de comunicaţii şi electrice, de autostrăzi, de şosele, de aerodromuri şi de căi ferate; lucrări de nivelare
Type of procedure
Request price offers (works)
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Documents of the procurement procedure
Date:
18 Jul 2022, 08:02
Question's name:
Articolul 47 Legea 131/15
Question:
2) În cazul achiziţiilor publice în care valoarea contractului care urmează să fie atribuit, estimată conform prevederilor art. 4, este mai mică decât pragurile prevăzute la art. 2 alin. (3), perioada cuprinsă între data publicării anunțului de participare în Buletinul achizițiilor publice și data-limită de depunere a ofertelor trebuie să fie de cel puțin 20 de zile. Solicităm să fie modificată data depunerilor ofertelor.
Answer (18 Jul 2022, 08:50):
Pct.78 din Regulamentul privind achizițiile publice de lucrări, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.638/2020, stipulează că ,,Cererea ofertelor de prețuri se aplică în cazul în care valoarea estimată, fără taxa pe valoarea adăugată, a achiziției publice de lucrări nu depășește 2 000 000 de lei”.
Date:
20 Jul 2022, 09:00
Question's name:
Caiet de sarcini
Question:
Conform documentației standard aveți obligațiunea să publicați formularul (F1) desfășurată
Answer (20 Jul 2022, 10:00):
Autoritatea contractanta oferă răspunsuri și detalii la fiecare neclaritate apărută. Astfel, nu ezitați să solicitați detalii tehnice la resursele și pozițiile din Lista cantităților de lucrări.
Date:
20 Jul 2022, 09:04
Question's name:
Deviz 2-1-1
Question:
Pozitia 148,153,157 - Strat de fundatie din piatra sparta (k=0.5 la costul pietrisului). Va rugam sa specificati prin ce lege aveti dreptul sa impuneti costul la materialele care vor fi procurate, cum puteti aplica coeficient la pret ?
Answer (21 Jul 2022, 08:09):
Potrivit explicațiilor Autorului de proiect, Coeficientul de multiplicare K=0,5, se aplică deoarece ½ din volumul de pietriș destinat pentru stratul de fundație din piatră spartă, este recuperat din pietrișul obținut în procesul de decopertare a drumului. Prin urmare, se necesită procurarea doar ½ din volumul total de pietriș.
Date:
21 Jul 2022, 08:40
Question's name:
Deviz 2-1-1 Întrebare: Pozitia 148,153,157 - Strat de fundatie din piatra sparta (k=0.5 la costul pietrisului). Va rugam sa specificati prin ce lege aveti dreptul sa impuneti costul la materialele care vor fi procurate, cum puteti aplica coeficient la pret ? Răspuns (21 iul 2022, 08:09): Potrivit explicațiilor Autorului de proiect, Coeficientul de multiplicare K=0,5, se aplică deoarece ½ din volumul de pietriș destinat pentru stratul de fundație din piatră spartă, este recuperat din pietrișul obținut în procesul de decopertare a drumului. Prin urmare, se necesită procurarea doar ½ din volumul total de pietriș.
Question:
Ce fel de coeficient la pret ? Coeficientul se aplica la o resursa pentru a scade sau creste NORMA, respectiv pentru a influenta volumul de material...! Din nou revenim la intrebarea recenta specificati prin ce lege aveti dreptul sa impuneti costul la materialele care vor fi procurate ? Totusi, tindem sa credem ca ati facut o greseala si in Forma 5 este indicat K=0.5 la cantitate, datorita faptului ca 1/2 din volumul de pietris este recuperat din pietrișul rezultat de la faza de decopertare a drumului. Respectiv, se modifica norma la piatra pentru a scadea volumul. Consultati va rog un devizier calificat si oferitine o claritate !
Answer (21 Jul 2022, 09:11):
POTRIVIT EXPLICAȚIILOR AUTORULUI DE PROIECT, Coeficientul de multiplicare K=0,5, se aplică deoarece ½ din volumul de pietriș destinat pentru stratul de fundație din piatră spartă, este recuperat din pietrișul obținut în procesul de decopertare a drumului. Prin urmare, se necesită procurarea doar ½ din volumul total de pietriș. Astfel, pentru a micșora cheltuielile pentru procurarea resurselor materiale, se include Coeficient K=0,5 la compartimentul de multiplicare a normei de consum.
Date:
26 Jul 2022, 10:01
Question's name:
anint de participare
Question:
Conform art. 18 din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă va aplica criterii proporționale de calificare și selecție raportate la obiectul contractului referitoare numai la: a) eligibilitatea ofertantului sau candidatului; b) capacitatea de exercitare a activității profesionale; c) capacitatea economică și financiară; d) capacitatea tehnică și/sau profesională; e) standarde de asigurare a calității; f) standarde de protecție a mediului. Prin urmare, solicitarea Certificatului ISO 45001:2018 cu referire la sistemele de management al sănătății și securității ocupaționale contravine prevederilor enunțate supra. Astfel solicitam respectuos excluderea cerintei de prezentare a certificatului ISO 45001
Answer (27 Jul 2022, 15:17):
La stabilirea acestei cerințe, Autoritatea contractantă s-a condus de prevederile art.7, lit. e) și art.73 din Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice, care prevede că ,,Reglementarea relaţiilor privind achiziţiile publice se efectuează în baza menţinerii ordinii publice, bunelor moravuri şi siguranţei publice, ocrotirea sănătăţii, protejarea vieţii oamenilor, florei şi faunei” și ,,Condiţiile speciale de executare a unui contract de achiziții publice trebuie să fie prevăzute în anunțul/invitaţia de participare sau în caietul de sarcini. Ele pot avea ca obiectiv, în special, încurajarea formării profesionale la locul de muncă, încadrarea în muncă a şomerilor, a tinerilor şi a persoanelor cu dificultăţi de integrare, reducerea nivelului şomajului, formarea profesională a şomerilor şi a tinerilor, protecţia mediului, îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi securitatea muncii, dezvoltarea mediului rural şi formarea profesională a agricultorilor, protejarea şi susţinerea întreprinderilor mici şi mijlocii, inclusiv pe perioada de executare a contractului şi în condiţii de subcontractare.
Date:
27 Jul 2022, 17:59
Question's name:
ISO 45001
Question:
Va rugam sa revizuiți cerință prezentatorii ISO 45001 în conformitate cu prevederile clare ale Legii privind achizițiile publice. Acest certificat a fost si obiect al contestației și ANSC s-a expus clar în privința excluderii acestuia. Cu privire la securitatea în munca avem o instituție întreaga de control și multe acte legislative care reglementează securitatea și sănătatea în munca care sunt obligatorii pentru toate entitățile.
Answer (28 Jul 2022, 13:21):
Urmare a solicitărilor parvenite pe platformă, privind excluderea Certificatului ISO 45001 cu referire la sistemele de management al sănătății și securității ocupaționale, din cerințele documentației de concurs, precum și avînd în vedere că asemenea subiect a fost obiectul unei contestații la ANSC, Documentația de concurs a fost revizuită, prin excluderea Certificatului ISO 45001 din cerințele de calificare.
К сожалению, вопросы можно задавать только во время периода "Enquiry period".