1
Enquiry period
with 18.05.2022 16:54
to 29.05.2022 15:25
2
Bidding period
with 29.05.2022 15:25
to 23.06.2022 06:25
3
Auction

4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 688 732 MDL
Period of clarifications: 18 May 2022, 16:54 - 29 May 2022, 15:25
Submission of proposals: 29 May 2022, 15:25 - 23 Jun 2022, 6:25

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Bunurile urmează a fi livrate în termen de 15 de zile de la data comenzii, din contul Furnizorului, cheltuielile fiind incluse în oferta de preț. Plata se va efectua pentru fiecare comandă, prin transfer în contul de decontare al Furnizorului în termen de 30 de zile din data recepționării facturii fiscale, conform comenzii. Livrarea și plata se va efectua eșalonat.
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2032, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Sarmizegetusa, 51
Web site
---
The contact person
Full name
I.M. Parcul Urban de Autobuze
Contact phone
022837349
Purchase data
Date created
18 May 2022, 16:54
Date modified
27 May 2022, 15:25
Achizitii.md ID
21056735
CPV
09200000-1 - Petrol, cărbune şi produse petroliere
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
Documents of the procurement procedure
Date:
23 May 2022, 10:12
Question's name:
cantitatile
Question:
producatorul produce doar butoaie sigilate 205L iar PUA cere butoaie 208L, propunerile pot fi respinse?
Answer (23 May 2022, 10:39):
Buna ziua, vor fi analizate toate ofertele, despre respingerea ofertei sau acceptării va expune grupul de lucru
Date:
24 May 2022, 08:19
Question's name:
Anuntul de participare
Question:
Bună ziua, rugăm să modificați caietul de sarcini deoarece sunt comise niște omisiuni. Astfel în baza art. 58 din legea nr. 74/2020 privind achizițiile sectoriale rugăm să clarificați următoarele în mod clar, complet și fără ambiguități, cât mai repede posibil. Lotul 1 poziția 1.1 Ulei pentru cutie de viteză automată autobuz Isuzu se solicită un ulei cu specificare tehnică ZF TE ML-20, dar nu este indicată complet specificația tehnică, astfel pentru acest model de autobuz și cutie de viteză producătorul solicită omologări de tipul ZF TE ML20.105 din subgrupa 20F, rugăm să efectuați această modificare, totodată pentru această poziție rugăm să excludeți omologarea MAN 339 typ Z4 deoarece ea nu are nici o atribuție la acest model de autobuz. Lotul 1 poziția 1.2 Ulei pentru cutie de viteză automată autobuz VDL rugăm să excludeți omologarea MAN 339 typ Z2 deoarece ea nu are nici o atribuție la acest model de autobuz. Lotul 1 poziția 1.3 se solicită omologarea ZF TE ML-20 unde iarăși nu este indicată concret subgrupa solicitată. Menționăm faptul că omologarea dată are un număr mare de diferite uleiuri dar sunt clasificate în diferite subgrupe cu proprietăți tehnice diferite, astfel ele urmează a fi menționate expres în caietul de sarcini conform necesităților entității contractante. Lotul 1 poziția 1.4 rugăm să excludeți omologarea MAN 339 typ Z4 deoarece ea nu are nici o atribuție la acest model de autobuz. Lotul 1 poziția 1.5 rugăm să includeți omologarea MAN unde paradox ea lipsește comparativ cu celelalte poziții expuse anterior unde ea nu este necesară. Lotul 2 poziția 2.1 omologarea ZF TE ML 12 este iarăși incompletă lipsește subcategoria, dacă acest ulei punte spate este destinat pentru autobuze ISUZU aceasta trebuie să fie ZF TE ML 12M, rugăm să indicați subcategoria necesară. Lotul 4 poziția 4.1 Ulei pentru motoare la autobuze MAN VDL VOLVO se solicită un tip de ulei care să corespundă la 3 omologări M3477, CES 20081, VOLVO VDS-4, rugăm să divizati aceast lot în 3 poziții așa cum s-a făcut anterior în lotul 1 din această licitație din următoarele considerente: în aceste momente de criză economică cînd municipalitatea întîmpină dificultăți în subvenționarea transportului public din mun. Chișinău este necesară o gestiune mai eficientă a banului public, astfel achiziția unui ulei care corespunde unui nr. mare de omologări tehnice din partea producătorilor auto presupune un preț mai mare, vădit irațional în aceste momente dificile. Rugăm să vă expuneți concret pentru fiecare poziție indicată și să efectuați modificările solicitate, în caz contrar tindem să intuim că entitatea contractantă urmărește să trucheze licitația dată și să favorizeze un singur pruducător și vom fi nevoiți să contestăm documentația de atribuire conform procedurii.
Answer (27 May 2022, 13:10):
Buna ziua. Informație actualizată a fost plasată pe platforma.
Date:
26 May 2022, 07:59
Question's name:
Referitor la Anuntul de Participare
Question:
Bună ziua, rugăm să modificați caietul de sarcini deoarece sunt comise niște omisiuni. Astfel în baza art. 58 din legea nr. 74/2020 privind achizițiile sectoriale rugăm să clarificați următoarele în mod clar, complet și fără ambiguități, cât mai repede posibil. Lotul 1 poziția 1.1 Ulei pentru cutie de viteză automată autobuz Isuzu se solicită un ulei cu specificare tehnică ZF TE ML-20, dar nu este indicată complet specificația tehnică, astfel pentru acest model de autobuz și cutie de viteză producătorul solicită omologări de tipul ZF TE ML20.105 din subgrupa 20F, rugăm să efectuați această modificare, totodată pentru această poziție rugăm să excludeți omologarea MAN 339 typ Z4 deoarece ea nu are nici o atribuție la acest model de autobuz. Lotul 1 poziția 1.2 Ulei pentru cutie de viteză automată autobuz VDL rugăm să excludeți omologarea MAN 339 typ Z2 deoarece ea nu are nici o atribuție la acest model de autobuz. Lotul 1 poziția 1.3 se solicită omologarea ZF TE ML-20 unde iarăși nu este indicată concret subgrupa solicitată. Menționăm faptul că omologarea dată are un număr mare de diferite uleiuri dar sunt clasificate în diferite subgrupe cu proprietăți tehnice diferite, astfel ele urmează a fi menționate expres în caietul de sarcini conform necesităților entității contractante. Lotul 1 poziția 1.4 rugăm să excludeți omologarea MAN 339 typ Z4 deoarece ea nu are nici o atribuție la acest model de autobuz. Lotul 1 poziția 1.5 rugăm să includeți omologarea MAN unde paradox ea lipsește comparativ cu celelalte poziții expuse anterior unde ea nu este necesară. Lotul 2 poziția 2.1 omologarea ZF TE ML 12 este iarăși incompletă lipsește subcategoria, dacă acest ulei punte spate este destinat pentru autobuze ISUZU aceasta trebuie să fie ZF TE ML 12M, rugăm să indicați subcategoria necesară. Lotul 4 poziția 4.1 Ulei pentru motoare la autobuze MAN VDL VOLVO se solicită un tip de ulei care să corespundă la 3 omologări M3477, CES 20081, VOLVO VDS-4, rugăm să divizati aceast lot în 3 poziții așa cum s-a făcut anterior în lotul 1 din această licitație din următoarele considerente: în aceste momente de criză economică cînd municipalitatea întîmpină dificultăți în subvenționarea transportului public din mun. Chișinău este necesară o gestiune mai eficientă a banului public, astfel achiziția unui ulei care corespunde unui nr. mare de omologări tehnice din partea producătorilor auto presupune un preț mai mare, vădit irațional în aceste momente dificile. Rugăm să vă expuneți concret pentru fiecare poziție indicată și să efectuați modificările solicitate, în caz contrar tindem să intuim că entitatea contractantă urmărește să trucheze licitația dată și să favorizeze un singur pruducător și vom fi nevoiți să contestăm documentația de atribuire conform procedurii.
Answer (27 May 2022, 13:10):
Buna ziua. Informație actualizată a fost plasată pe platforma.
Date:
26 May 2022, 08:04
Question's name:
Specificatii solicitate
Question:
Bună ziua, în baza art. 58 din legea nr. 74/2020 privind achizițiile sectoriale rugăm să modificați caietul de sarcini pentru Lotul 5 poziția 5.1 Ulei pentru motor Castrol Vecton 15W-40 CJ-4/E9 din următoarele considerente. În urma consultărilor din sursele web oficiale Castrol https://www.castrol.com/ro_ro/romania/home/heavy-commercial-vehicles-oil-and-fluids/product-types/engine-oils/engine-oil-brands/castrol-vecton.html#tab_castrol-vecton-15w-40-ck-4-e9 uleiul solicitat de entitatea contractantă este deja scos din producție și nu se mai întîlnește în vînzare. Dacă totuși vor exista oferte cu acest tip de ulei există bănuială rezonabilă că este un ulei contrafăcut. Modelul solicitat de ulei este înlocuit cu Castrol Vecton 15W-40 CK-4/E9 cu aprobare Cummins Ces 20086. Analizînd informațiile preluate din mass-media intuim că uleiul din acest lot urmează să fie folosit la lotul de 31 autobuze Isuzu Citiport Euro6 achiziționate în februarie 2019 (pentru lotul de 100 de autobuze Isuzu Citiport Euro5 mentenanța este efectuată din contul furnizorului, iar lotul de autobuze la mîina a doua fiind fără garanție). Conform specificației tehnice solicitate de entitatea contractantă și deasemenea a uzinei producătoare pentru autobuze de model Isuzu Euro 6 sunt necesare uleiuri cu omologări Cummins CES 20081. Așadar în baza celor menționate constatăm faptul că entitatea contractantă încalcă art. 28 (1) și (2) privind principiile aplicabile achizițiilor sectoriale din legea nr. 74/2020 și solicităm corectarea specificației tehnice pentru Lotul 5 poziția 5.1 prin excluderea modelului concret de ulei solicitat deoarece el nu se mai produce, stabilirea specificațiilor tehnice pentru ulei minime necesare stabilite de uzina producătore și anume ACEA E-9, API CJ-4, CES 20081 SAE 15W-40.
Answer (27 May 2022, 13:10):
Buna ziua. Informație actualizată a fost plasată pe platforma.
Date:
26 May 2022, 08:04
Question's name:
Specificatii solicitate
Question:
Bună ziua, în baza art. 58 din legea nr. 74/2020 privind achizițiile sectoriale rugăm să modificați caietul de sarcini pentru Lotul 5 poziția 5.1 Ulei pentru motor Castrol Vecton 15W-40 CJ-4/E9 din următoarele considerente. În urma consultărilor din sursele web oficiale Castrol https://www.castrol.com/ro_ro/romania/home/heavy-commercial-vehicles-oil-and-fluids/product-types/engine-oils/engine-oil-brands/castrol-vecton.html#tab_castrol-vecton-15w-40-ck-4-e9 uleiul solicitat de entitatea contractantă este deja scos din producție și nu se mai întîlnește în vînzare. Dacă totuși vor exista oferte cu acest tip de ulei există bănuială rezonabilă că este un ulei contrafăcut. Modelul solicitat de ulei este înlocuit cu Castrol Vecton 15W-40 CK-4/E9 cu aprobare Cummins Ces 20086. Analizînd informațiile preluate din mass-media intuim că uleiul din acest lot urmează să fie folosit la lotul de 31 autobuze Isuzu Citiport Euro6 achiziționate în februarie 2019 (pentru lotul de 100 de autobuze Isuzu Citiport Euro5 mentenanța este efectuată din contul furnizorului, iar lotul de autobuze la mîina a doua fiind fără garanție). Conform specificației tehnice solicitate de entitatea contractantă și deasemenea a uzinei producătoare pentru autobuze de model Isuzu Euro 6 sunt necesare uleiuri cu omologări Cummins CES 20081. Așadar în baza celor menționate constatăm faptul că entitatea contractantă încalcă art. 28 (1) și (2) privind principiile aplicabile achizițiilor sectoriale din legea nr. 74/2020 și solicităm corectarea specificației tehnice pentru Lotul 5 poziția 5.1 prin excluderea modelului concret de ulei solicitat deoarece el nu se mai produce, stabilirea specificațiilor tehnice pentru ulei minime necesare stabilite de uzina producătore și anume ACEA E-9, API CJ-4, CES 20081 SAE 15W-40.
Answer (27 May 2022, 13:11):
Buna ziua. Informație actualizată a fost plasată pe platforma.
К сожалению, вопросы можно задавать только во время периода "Enquiry period".