1
Enquiry period
with 17.02.2022 08:42
to 26.02.2022 08:51
2
Bidding period
with 26.02.2022 08:51
to 06.03.2022 08:51
3
Auction
will not be used
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 398 490 MDL
Period of clarifications: 17 Feb 2022, 8:42 - 26 Feb 2022, 8:51
Submission of proposals: 26 Feb 2022, 8:51 - 6 Mar 2022, 8:51

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Lucrări publice de reabilitare a trotuarelor
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-5822, MOLDOVA, Teleneşti, locality, s. Inești, Raionul Telenești,
Web site
---
The contact person
Full name
Bunescu Ghedadie
Contact phone
+37325850600
Purchase data
Date created
17 Feb 2022, 8:28
Date modified
18 Feb 2022, 14:28
Achizitii.md ID
21051917
CPV
45230000-8 - Lucrări de construcţii de conducte, de linii de comunicaţii şi electrice, de autostrăzi, de şosele, de aerodromuri şi de căi ferate; lucrări de nivelare
Type of procedure
Request price offers (works)
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Documents of the procurement procedure
anunt_de_participare_ (2).signed
Bidding Documents
ANUNT DE PARTICIPARE
17.02.22 08:42
Inesti trotuar (1) (2).signed
billOfQuantity
CAIET DE SARCINI
17.02.22 08:42
ds_lucrari.doc 2022.signed
Evaluation Criteria
DOCUNENTE STANDART
17.02.22 08:42
duae_ro_.signed
Eligibility Criteria
DUAE
17.02.22 08:42
Date:
18 Feb 2022, 14:28
Question's name:
Solicitarea actelor pentru crit de calificare.
Question:
Buna ziua. Luând în considerare faptul că atât finanțatorul extern cât și cerințile impuse EXCLUSIV doar de către acesta nu sunt publicate, astfel prin faptul că se solicită prezentarea unor acte care nu sunt cu caracter obligatoriu și acestea nu se regăsesc în lista Documentației Standart pentru realizarea achizițiilor publice în conformitate cu ordinul Nr. 69 din 07.05.2021 se incalcă art.7 din Legea 131/2015 Așadar solicităm excluderea punctelor care nu sunt expres prevăzute de lege.
Answer (21 Feb 2022, 10:38):
În conformitate cu Articolul 22, (3), L. 131/2015 unde expres este expus că autoritatea contractantă are dreptul să solicite informații referitor la asigurarea controlul calității, informații referitor la pregătirea profesională, informații privind protecția mediului. Conform art. 23 autoritatea contractantă poate să solicite prezentarea unor certificate, prin care se atestă faptul că operatorul economic respectă anumite standarde de asigurare a calităţii. În urma acestor solicitări autoritatea contractantă , conform art. 22, (4) a indicat în documentaţia de atribuire şi cerințele solicitate.
Date:
23 Feb 2022, 16:14
Question's name:
ISO 45001:2018
Question:
Din ce considerent sa inclus certificatul ISO 45001? Solicitam excluderea acestui punct pe baza legislatiei RM si deciziei ANSC. Va transmitem o sectiune din aceasta decizie. Subsecvent, cu referire la art. 73 din Legea nr. 131/2015 citat de către autoritatea contractantă, se reține că acesta reglementează „Condițiile speciale de executare a contractului de achiziții publice”, care sunt stabilite de către autoritatea contractantă în anunțul de participare și urmează a fi implementate pe parcursul derulării/executării contractului de achiziție atribuit în scopul asigurării îndeplinirii obiectivelor stabilite de norma prenotată, iar având în vedere faptul că standardul ISO 45001:2018 reflectă modul de organizare a operatorului economic, respectiv sistemul de management implementat, în partea ce ține de domeniul sănătății și securității ocupaționale, acesta nu reprezintă o condiție de executare a contractului de achiziții publice. Astfel, Agenția apreciază faptul că autoritatea contractantă eronat a identificat, reieșind din prevederile enunțate mai sus, condițiile speciale care țin de executarea viitorului contract de achiziții publice, care ar determina în consecință „îmbunătățirea condițiilor de muncă și securitatea muncii”. În context, este de menționat că Agenția nu pune la îndoială necesitatea executării lucrărilor care constituie obiectul procedurii de achiziție publică litigante de către ofertanți calificați, cât și impunerea unor condiții speciale de executare a acestora, având în vedere regulile impuse în acest sens de către organizațiile de profil, fapt menționat în cadrul ședinței deschise pentru examinarea contestației, însă aceste cerințe/condiții urmează a fi stabilite prin prisma prevederilor legislației din domeniul achizițiilor publice, în măsura în care standardul contestat nu reprezintă un act permisiv care urmează a fi implementat/deținut în mod obligatoriu de către operatorii economici.
Answer (24 Feb 2022, 08:51):
autoritatea contractantă a procedat conform legislației și mai sus am expus baza legală. cerințele date sunt la solicitarea finanțatorului extern. Chiar și Agenția de constații informează că nu trebuie să luam ca bază prevederile examinate anterior sunt cazuri specifice la fiecare procedură aparte. aveți dreptul să contestați incuderea certificatului in documentația de atribuire.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.