1
Enquiry period
with 09.12.2021 09:29
to 17.12.2021 14:27
2
Bidding period
with 17.12.2021 14:27
to 23.12.2021 14:27
3
Auction
with 24.12.2021 14:00
to 24.12.2021 14:09
4
Evaluation
5
Bids have been evaluated
Status Bids have been evaluated
Estimated value without VAT 400 000 MDL
Period of clarifications: 9 Dec 2021, 9:29 - 17 Dec 2021, 14:27
Submission of proposals: 17 Dec 2021, 14:27 - 23 Dec 2021, 14:27
Auction start date: 24 Dec 2021, 14:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801

Servicii de paza pentru Directia Cultura a Primariei Mun.Chisinau si a institutiilor din subordine pentru an 2022
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD 2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Bucuresti 68
Web site
---
The contact person
Full name
Dumitru Popa
Contact phone
022242278
Purchase data
Date created
9 Dec 2021, 9:25
Date modified
13 Dec 2021, 14:16
Estimated value (without VAT)
400 000 MDL
The minimum downward of the price
0,10 MDL
Achizitii.md ID
21048326
Type of procedure
Request price offers (services)
Award criteria
The lowest price
Delivery address
MD 2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str.Bucuresti 68
Contract period
31 Dec 2021 09:27 - 30 Dec 2022 09:28
List of positions
1)
Title
Servicii de paza pentru Directia Cultura a Primariei Mun.Chisinau si a institutiilor din subordine pentru an 2022 CPV: 79700000-1 - Investigation and security services
Quantity: 2.0
Unit of measurement: Bucata
Documents of the procurement procedure

The offers of the participants are available below, you can view the documents for the offers by clicking on the folder icon.

Based on the Working Group Decision, the selection of a winner requires:

1) Choose winner by clicking the button.

2) Отправить в течении 3 дней на почту AAP bap@tender.gov.md отсканированное решение рабочей группы.

4) After choosing the winner, press the button: "Confirm"..

Qualification
Participant(s) name(s)
Normalized price
Status
1
Participant(s) name(s):

IS SERVICII PAZA A MAI

Normalized price: 363 723 MDL
Status: Cancelled
Reason: The bid is irregular
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
2
Participant(s) name(s):

„Bercut-Grup”

Normalized price: 400 000 MDL
Status: Winner
Reason: învingător
Qualification documents
Documents folder missing
Documents provided with the proposal
The history of the auction
View auction
Litigation
File an appeal
Servicii de paza pentru Directia Cultura a Primariei Mun.Chisinau si a institutiilor din subordine pentru an 2022
Date:
11 Dec 2021, 17:17
Question's name:
Clarificare
Question:
Explicați Vă rog, raționamentul inculderii cerinței privind "numarul de personal minim 300 angajati", atâta timp cât aveți necesitatea doar de 2 posturi de pază. Or, potrivit art. 72 din Legea nr. 131/2015 este prevăzut expres că contractul de achiziții publice se atribuie în temeiul principiului selectării ofertei celei mai avantajoase, dar în același timp și în temeiul respectării legii și ordinii de drept în coroborare cu principiul asigurării concurenței în domeniul achizițiilor publice. În acest context, presupunem că Dvs. acționați strict în interesele unui operator economic. Rugăm respectuos, excluderea unei astfel de cerințe de subminare a concurenței, care nu este altceva decât favoritism.
Answer (15 Dec 2021, 14:27):
Potrivit Legii nr.131/2015 operatorii economici au dreptul de a se asocia în scopul prezentării ofertelor şi/sau de a se prezenta în calitate de ofertanţi asociaţi. Asociaţia este obligată să obţină o anumită formă juridică de organizare dacă această transformare este necesară bunei executări a contractului și doar după atribuirea acestuia. Deci aveti dreptul de a vă asocia pentru a indepli cerintele solicitate.
Unfortunately, questions can be asked only during the "Active" period.
Clarifications