Select the type of procedure
Commercial procurement
21045976
Status
Cancelled
Estimated value without VAT
904 773,07 MDL
Period of clarifications:
27 Oct 2021, 16:31 - 8 Nov 2021, 9:00
Submission of proposals:
8 Nov 2021, 9:00 - 16 Nov 2021, 9:00
Supplier technical support:
(+373) 79999801
potrivit cerințelor Documentației de atribuire atașată.
Information about the cancellation
The reason of cancellation
unicul operator economic și-a retras oferta
Date of cancellation
6 Dec 2021, 14:08
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-2028, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Gheorghe Asachi, 65 A
Web site
---
The contact person
Purchase data
Date created
27 Oct 2021, 16:31
Date modified
6 Dec 2021, 14:08
Achizitii.md ID
21045976
MTender ID
CPV
65300000-6 - Distribuţie de energie electrică şi servicii conexe
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Lot nr. 1 - Lot. 1 Servicii de furnizare a energiei electrice pentru Inspectoratul General de Carabinieri, mun. Chișinău
Budget: 241600.0 MDL
Cancelled
Lot nr. 2 - Lot. 2 Servicii de furnizare a energiei electrice pentru Direcția regională ,,Centru”, mun. Chișinău
Budget: 416142.41 MDL
Cancelled
Lot nr. 3 - Lot. 3 Servicii de furnizare a energiei electrice pentru Direcția regională ,,Centru”, or. Căușeni
Budget: 71439.61 MDL
Cancelled
Lot nr. 4 - Lot. 4 Servicii de furnizare a energiei electrice pentru Direcția regională ,,Centru”, r-nul Criuleni, satul Boșcana
Budget: 9143.05 MDL
Cancelled
Lot nr. 5 - Lot. 5 Servicii de furnizare a energiei electrice pentru Direcția regională ,,Centru”, r-nul Hîncești, satul Buțeni
Budget: 755.0 MDL
Cancelled
Lot nr. 6 - Lot. 6 Servicii de furnizare a energiei electrice pentru Direcția regională ,,Sud”, mun. Comrat
Budget: 48320.0 MDL
Cancelled
Lot nr. 7 - Lot. 7 Servicii de furnizare a energiei electrice pentru Direcția regională ,,Sud”, or. Cahul
Budget: 6040.0 MDL
Cancelled
Lot nr. 8 - Lot. 8 Servicii de furnizare a energiei electrice pentru Direcția regională ,,Nord”, mun. Bălți
Budget: 111333.0 MDL
Cancelled
Date:
1 Nov 2021, 08:02
Question's name:
Furnizorul actual
Question:
Rog sa indicati care este furnizorul Dvs actual. Este de pe piata libera sau reglementata
Answer (1 Nov 2021, 08:04):
Bună ziua.
Actualul furnizor al IGC aste SRL ,,Furnizare Energie”.
Date:
1 Nov 2021, 08:03
Question's name:
Nivel de tensiune racordat
Question:
Indicati va rog nivelul de tensiune racordat pentru fiecare loc de consum
Answer (1 Nov 2021, 09:04):
Nivelul de tensiune racordat pentru fiecare loc de consum este indicat în anexele Specificațiilor tehnice nr. 1 - 18 ,,Caracteristicile de furnizare a energiei electrice” pentru fiecare loc de consum, în tabelul nr.1, aliniatul „Puterea nominală a transformatorului de forță sau puterea sarcinii aprobate pentru utilizare (kVA), (kW)”.
Date:
1 Nov 2021, 08:04
Question's name:
Contract de echilibrare
Question:
Se va accepta oferta si ulterioara schimb de furnizor daca furnizorul nu va deține contractul de echilibrare valabil
Answer (1 Nov 2021, 08:25):
Pct. 77 din Documentația standard menționează că ,,La data încheierii contractului de achiziție publică de bunuri/servicii se interzice modificarea unor elemente ale ofertei câștigătoare, impunerea de noi cerințe ofertantului câștigător sau implicarea oricărui alt ofertant decât cel care a prezentat oferta cea mai avantajoasă”.
Alin (3) al art. 76 al Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice prevede ,,Se interzice cesiunea de creanţă (datorie), precum şi modificarea oricărui element al contractului de achiziții publice încheiat sau introducerea unor elemente noi dacă asemenea acţiuni sînt de natură să schimbe condiţiile ofertei care au constituit temei pentru selectarea acesteia şi să majoreze valoarea ei, cu excepţia cazurilor prevăzute de prezentul articol.
Alin. (5) al aceluiași art. prevede ,,Operatorul economic execută necondiţionat clauzele contractului de achiziții publice încheiat, respectînd cerinţele de calitate şi preţul stabilit. Neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor contractuale atrage după sine răspunderea operatorului economic conform legislaţiei şi clauzelor contractului de achiziții publice”.
Date:
1 Nov 2021, 08:04
Question's name:
Garantia de buna executie
Question:
Conform legii 131 art.68 pct 10 sunteti in drept sa nu solicitati garantia de buna executie a contractului. care este scopul solicitarii daca la licitatie participa intrerpinderile care au licenta eliberata de ANRE
Answer (1 Nov 2021, 08:12):
Alin. (8) și (9) ale art. 68 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice ,,La achiziţia de bunuri, lucrări și servicii, autoritatea contractantă va cere ca ofertantul să prezinte, la încheierea contractului, garanţia de bună execuţie a acestuia. Garanţia de bună execuţie se returnează de către autoritatea contractantă la momentul executării integrale a contractului de achiziții publice.
Autoritatea contractantă va indica în documentația de atribuire cerinţele faţă de emitent, forma, cuantumul şi alte condiţii de bază ale garanţiei de bună execuţie a contractului”.
Totodată, pct. 73 din Caietul de sarcini al Documentației standard menâionează că ,,La momentul încheierii contractului, dar nu mai târziu de data expirării garanţiei pentru ofertă, după caz, ofertantul câştigător prezintă garanţia de bună execuţie, în conformitate cu cerințele stipulate în art. 68 al Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice”. Pct. 74 prevede că ,,Garanția de bună execuție a contractului, se constituie din:
1) transfer pe contul autorității contractante;
2) formă de garanţie bancară de la o instituţie licenţiată.
Iar, pct 75 învederează că ,,Refuzul ofertantului câştigător de a depune garanţia de bună execuţie sau de a semna contractul constituie motiv pentru anularea atribuirii contractului şi reţinerii garanţiei pentru ofertă. În acest caz, autoritatea contractantă poate atribui contractul următorului ofertant cu oferta cea mai bine clasată, a cărui ofertă este conformă cerinţelor şi care este apreciată de către autoritatea contractantă a fi calificată în executarea contractului. Totodată, autoritatea contractantă este în drept să respingă toate celelalte oferte”.
Așadar, solicitarea garanției de bună execuție este la discreția autorității contractante.
Date:
1 Nov 2021, 08:05
Question's name:
Un singur particpant
Question:
Daca la licitatie va participa un singur particpant si oferta lui nu se va diferentia de tarif la zi pe care il ofera furnizorul reglementat din zona - va fi considerat el cistigatorul?
Answer (1 Nov 2021, 08:17):
Toate ofertele, inclusiv și în cazul în care va fi doar un participant, vor fi evaluate și examinate în conformitate cu cerințele stabilite în Documentația standard.
Date:
1 Nov 2021, 08:31
Question's name:
Daca la licitatie nu va particpa nici un furnizor, inclusiv cel cu care aveti contractul la zi
Question:
In caz de neparticpare la licitatie nici unei din intreprinderi care detin licenta pentru furnizarea energiei electrice, care vor fi actiunile intreprinderii Dvs: Prelungirea contractulñui existent sau trecerea la furnizor reglementat din zona?
Answer (1 Nov 2021, 08:47):
Contractul recent este încheiat pentru un an bugetar, astefel, termenul de valabilitate al acestuia expiră la 31 decembrie 2021.
În cazul în care nu va participa nici un operator economic, autoritatea contractantă este în drept să inițieze repetat procedura de achiziție, sau să aplice procedura de negociere directă.
Date:
4 Nov 2021, 13:57
Question's name:
Garantia de buna executie
Question:
Conform prevederilor Legii 74/2020 pentru acest tip de servicii nu este necesara includerea cerintei in licitatie ce tine de garantia de buna executie. Este un motiv din care Dvs il solicitati?
Answer (4 Nov 2021, 14:10):
Condițiile de participare în cadrul procedurii de achiziție sunt stabilite de către Autoritatea contractantă și sunt obligatorii pentru toți participanții.
Date:
4 Nov 2021, 14:14
Question's name:
Garantia de buna executie
Question:
Autoritatea contractanta se bazeaza pe cadrul Legal.
Dvs pe ce act normativ va bazati Legea 74/2020 sau Legea 131/215?
Answer (4 Nov 2021, 14:55):
Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice și Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 115/2021 ,,Cu privire la aprobarea Documentației standard pentru realizarea achizițiilor publice de bunuri și servicii”.
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.
Document successfully signed
OK