+373 22 003 999

Our Call Center is overcharged. Please send your questions by e-mail info@achizitii.md or by chat. Thank you for understanding.

1
Enquiry period
with 09.07.2021 15:22
to 13.07.2021 13:21
2
Bidding period
with 13.07.2021 13:21
to 16.07.2021 13:21
3
Auction
with 19.07.2021 15:00
to 19.07.2021 15:09
4
Evaluation

5
Contract

Status Evaluation
Estimated value without VAT 73 500 MDL
Period of clarifications: 9 Jul 2021, 15:22 - 13 Jul 2021, 13:21
Submission of proposals: 13 Jul 2021, 13:21 - 16 Jul 2021, 13:21

Supplier technical support:

(+373) 79999801

Maşini, echipament şi accesorii de birou, cu excepţia computerelor, a imprimantelor şi a mobilierului
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, str. Bucuresti, nr. 68
Web site
---
The contact person
Full name
Vladislav Fesic
Contact phone
+37369800078
Fax
+37369800078
Purchase data
Date created
9 Jul 2021, 15:14
Date modified
9 Jul 2021, 17:52
Achizitii.md ID
21041732
CPV
30100000-0 - Maşini, echipament şi accesorii de birou, cu excepţia computerelor, a imprimantelor şi a mobilierului
Type of procedure
Low cost purchase
Evaluation criteria
The lowest price
Funding sources
List of lots
Comsumabile
Budget: 73500.0 MDL
Active
Documents of the procurement procedure
Caiet-sarini-consumabile
Technical Specifications
caiet de sarcini
9.07.21 15:22
Anunt Invitatie de participare consumabile
Technical Specifications
Invitatie de participare
9.07.21 15:22
Date:
9 Jul 2021, 17:52
Question's name:
Service centru autorizat
Question:
Buna ziua, conform caietului de sarcini dumneavoastra solicitati prezentarea certificatelor de service autorizat si anume pentru pozitia de deservire tehnica minim 2 branduri. Pentru pozitia deservirea tehnica XEROX D95, Xerox 9125 si Ricoh C2011. In cazul in care dumneavoastra solicitati service autorizat , dar va fi propus certificate de service de exemplu pentru Ricoh si Canon. Va rog sa ne informati cat este de corect luand in consideratie ca echipamentele canon nu sunt incluse in lista pentru deservire tehnica.
Answer (12 Jul 2021, 11:48):
Vă comunicăm că întreprinderea dispune de mai multe echipamente de tipar/multiplicare de diferite branduri. Totodată, e de datoria noastră să Vă informăm că pentru buna funcționare a instituției este necesar ca echipamentele sa fie deservite de către compania care are experiență în domeniu, precum și ingineri calificați. Deservirea echipamentelor Canon va fi solicitată în cazul înlocuirii pieselor și consumabilelor din listă.
Date:
9 Jul 2021, 17:58
Question's name:
Certificate de ingineri calificati
Question:
In cazul in care producatorul nu recunoaste certificatele de inginer calificat pentru un brand, va rog sa ne informati care vor fi pasii daca operatorii va prezenta doar pentru un brand certificate de ingineri calificati. Din motiv ca nu este recunoscut sau invechite etc.
Answer (12 Jul 2021, 11:49):
Vă putem comunica că operatorul economic care prezintă certificate de inginer instruit, oferă garanția că inginerul în cauză a fost calificat și instruit de către compania producătoare de echipament. Soluționarea disputelor dintre operatorii economici (certificate recunoscute/nerecunoscute, învechite/neînvechite) nu se referă la competențele întreprinderii Infocom. Pentru a verifica experiența operatorului economic, grupul de lucru va solicita și va examina experiența anterioară a agentului economic și contractele similare anterioare și prezente deținute de acesta.
Date:
9 Jul 2021, 18:13
Question's name:
Echipamente in perioada de garantie.
Question:
Stimati Domni, Va rog sa ne informati daca va asumati riscul prin urmatoarele puncte indicate in caietul de sarcini privind service centru autorizat pentru minim 2 branduri si certificate ingineri calificati pentru minim 2 persoane. In cazul in care echipamentul procurat de catre dumneavoastra instalat in primele zilei a lunei iunie 2021 are o garantie de 36 luni. Iar dumneavoastra impuneti niste restrictii la care compania care a vandut echipamentul tipografic nu are posibilitatea de a participa. Vreau sa va informez ca in cazul in care dumneavoastra special includeti cerintele indicate mai sus, si permiteti instalarea consumabilelor de provienenta dubioasa sau contrafacute si/sau incarcate si vandute ca original inclusiv si manopera neautorizata, reparatia si repornirea echipamentului tipografic poate fi extrem de costisitoare. Va rog sa revedeti caietul de sarcini.
Answer (12 Jul 2021, 11:49):
În cadrul licitației, întreprinderea Infocom solicită doar piese și consumabile originale. În cazul în care apare necesitatea, grupul de lucru va solicita acte ce atestă proveniența consumabilelor și pieselor de schimb. Acest fapt garantează că piesele folosite sunt originale, procurate și importate de la producători autorizați de către companii producătoare de echipamente. Solicitarea Dvs. de modificare a cerințelor prin care să fie favorizată compania care a livrat echipamentul conduce la mimarea procesului de achiziții prin favorizarea unei singure companii ceea ce constituie o încălcare a legislației achizițiilor publice.
Date:
12 Jul 2021, 11:57
Question's name:
Consumabile
Question:
va rog sa ne informati ce aveti in vedere prin indicarea OPC? deoarece prin indicarea OPC se subintelege doar un cilindrul fotoreceptor.
Answer (12 Jul 2021, 11:58):
Exact. Cilindru fotoreceptor.
Date:
12 Jul 2021, 11:58
Question's name:
consumabile
Question:
Buna ziua, dumneavoastra solicitati consumabile originale sau compatibile? sau putem propune si consumabile reincarcare?
Answer (12 Jul 2021, 13:16):
Buna ziua. Solicitam numai piese originale.
Date:
12 Jul 2021, 11:59
Question's name:
Răspuns (12 iul 2021, 11:48):
Question:
Nu prea inteleg sensul , dece atunci nu a fost inclus si echipamentul CANON in lista pentru deservire?
Answer (12 Jul 2021, 13:18):
Echipamentul Canon are volume reduse de lucru.
Date:
12 Jul 2021, 11:59
Question's name:
garantia echipamentelor
Question:
va rog sa ne spuneti pasii referitor la garantia echipametnului vandut in luna iunie
Answer (12 Jul 2021, 13:21):
In conformitate cu prevederile legislatiei Republicii Moldova, referitoare la termenul de garantie.
Date:
12 Jul 2021, 14:07
Question's name:
12 iul 2021, 11:59
Question:
Deci, conform caietului de sarcini, dumneavoastra nici macar nu ati inclus in loturi separate echipamentul de productie , pentru a permite sa participe companiile autorizate la licitatie, drept urmare in cazul in care castiga o companie care nu este autorizata sa execute serviciile de deservire tehnica si sa vanda consumabile originale pentru modelul B9125 automat va fi retrasa garantia de la producator si orice service si acces la piese originale. Va recomandam sa revedeti caietul de sarcini pentru si sa le impartiti pe loturi separate echipamentele achizitionate noi pentru folosirea corecta a banilor publici si mentinerea service-ului autorizat de la producat.
Answer (13 Jul 2021, 13:19):
Caietul de sarcini a fost făcut conform necesităților ÎM Infocom de către grupul de lucru privind achizițiile. În contextul prevederilor art. 39 din Legea privind achizițiile publice nr. 131/2015, autoritatea contractantă are dreptul de a recurge la atribuirea pe loturi a contractelor, dar nu și obligația. Totodată, decizia de a nu atribui contractul pe loturi se justifică prin minimalizarea costurilor de logistică și semnarea unui număr mare de contracte civile.
Date:
12 Jul 2021, 14:21
Question's name:
Răspuns (12 iul 2021, 11:49):
Question:
Vreau sa va infomez ca sunt 2 companii in Republica Moldova autorizate sa execute service autorizat la modelele XEROX. Iar impunerea unor obstacole cum ar fi 2 certificate de service autorizat pentru 2 branduri este una gresita. Totodata conform raspunsului din 12 iul 2021, 11:48 si anume 'Deservirea echipamentelor Canon va fi solicitată în cazul înlocuirii pieselor și consumabilelor din listă.' Dumneavoastra confirmatati si afirmati ca compania potential castigatoare va deservi tehnica Canon fara a cunoaste la etapa de pregatire a documentelor la licitatie cine va fi castigatorul, si fara a indica servicii de deservire in caietul de sarcini pentru brandul canon. Prin raspunsul dumneavoastra se subintelege ca licitatia este trucata. In cazul in care de exemplu castiga o companie care nu va fi deacord sa ofere servicii de manopera a echipamentului CANON, deoarece nu este indicat in caietul de sarcini, care este sensul prezentarii certificatelor? Drept urmare, rugam sa fie introdus si modificat in cazul in care aveti nevoie de deservire tehnica pentru 2 modele de echipamente urmatoarele certificate " Certificat de partener XEROX si RICOH. Iar pentru restul echipametnelor in cazul in care dumneavoastra solicitati service in pretul consumabilelor sa fie introdus din start in caietul de sarcini, sa fie clar din start pentru toti participantii la achizitie.
Answer (13 Jul 2021, 13:20):
Ca autoritate contractactanta noi determinam conditiile tehnice în dependență de necesitățile întreprinderii. Am solicitat deservirea tehnică pentru echipantele care au un volum de lucru mare, de către ingineri calificați. Vă mulțumim pentru întrebări.
Date:
13 Jul 2021, 11:51
Question's name:
Documentatia de atribuire
Question:
Potrivit art. 13 din Hotărârii Guvernului nr. 665, la atribuirea contractului de achiziţie publică de valoare mică se asigură minimalizarea riscurilor pentru autoritatea contractantă, eficienţa achiziţiei, dar şi tratamentul egal, imparţial şi nediscriminatoriu în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici. De aceea considerăm că prin impunerea unor condiții de calificare in documentația de atribuire precum ar fi solicitarea a service centru autorizat de minim 2 producatori autoritatea contractantă de fapt limitează accesul operatorilor economici la participarea în cadrul procedurii de achiziție a materialelor consumabile, a pieselor de schimb si serviciilor de mentenanta pentru imprimante. Or, la realizarea achiziţiilor publice de valoare mică, autoritatea contractantă asigură utilizarea eficientă a resurselor financiare, transparenţa, obiectivitatea şi imparţialitatea procesului de achiziţie şi încrederea publică faţă de acesta. Solicităm revizuirea caietului de sarcini cu eliminarea conditiei de a prezenta dovada unui service centru autorizat de minim 2 producatori.
Answer (13 Jul 2021, 13:20):
Potrivit art. 13 din Hotărârii Guvernului nr. 665, la atribuirea contractului de achiziţie publică de valoare mică se asigură minimalizarea riscurilor pentru autoritatea contractantă, eficienţa achiziţiei, dar şi tratamentul egal, imparţial şi nediscriminatoriu în privinţa tuturor ofertanţilor şi operatorilor economici. De aceea considerăm că prin impunerea unor condiții de calificare in documentația de atribuire precum ar fi solicitarea a service centru autorizat de minim 2 producatori autoritatea contractantă de fapt limitează accesul operatorilor economici la participarea în cadrul procedurii de achiziție a materialelor consumabile, a pieselor de schimb si serviciilor de mentenanta pentru imprimante. Or, la realizarea achiziţiilor publice de valoare mică, autoritatea contractantă asigură utilizarea eficientă a resurselor financiare, transparenţa, obiectivitatea şi imparţialitatea procesului de achiziţie şi încrederea publică faţă de acesta. Solicităm revizuirea caietului de sarcini cu eliminarea conditiei de a prezenta dovada unui service centru autorizat de minim 2 producatori.
Date:
13 Jul 2021, 12:22
Question's name:
Solicitare raspuns la intrebari.
Question:
Stimate autoritate contractanta, va rugam sa raspundeti la intrebari in timp, dumneavoastra pregatiti raspunsul din timp si le publicati in ultimele 5-8 minute pana la finisarea termenului de clarificari. Totodata raspundeti foarte evaziv la intrebari, va rugam sa raspundeti mai explicit la toate intrebarile indicate, in caz contrar nu este clar pentru operatorii cointeresati sa participe la concursul dumneavoastra.
Answer (13 Jul 2021, 13:21):
Noi răspundem la toate întrebările parvenite, în dependență de timp disponibil, totodată în caietul de sarcini este foarte clar stipulate totul. Noi nu putem modifica caietul de sarcini de fiecare data cind o anumită companie dorește să fie un singur prestător de consumabile și servicii, și prin asta să-i limităm în drept de a participa pe restul operatorilor economici.
Date:
13 Jul 2021, 12:31
Question's name:
Răspuns (12 iul 2021, 11:58):
Question:
Buna ziua, explicati va rog mai detaliat, OPC doar modulul fotoreceptor? sau cartus original cu modul fotoreceptor? Conform raspunsului (12 iul 2021, 11:49): Dumneavoastra ati indicat ca la solicitare va fi nevoie sa prezentam actele de provienenta, va rog sa ne raspundeti daca va fi solicitat de la toti operatorii cointeresati si/sau in cazul in care va fi desemnat castigator actele de provienenta, la fel, pentru o confirmare ar fi bine sa fie din start prezentate certificatele de la producator pentru bunurile oferite (MAF). Punctul dat va garanta ca bunurile prezentate la licitatie sunt originale si nu sunt contrafacute.
Answer (13 Jul 2021, 13:21):
Totul conform caietului de sarcini autorității contractante.
К сожалению, вопросы можно задавать только во время периода "Enquiry period".