Status Cancelled
Estimated value without VAT 4 519 606 MDL
Period of clarifications: 2 Aug 2021, 16:51 - 15 Aug 2021, 15:00
Submission of proposals: 15 Aug 2021, 15:00 - 26 Aug 2021, 15:00

Supplier technical support:

(+373) 79999801


This procedure is carried out without auction. Your offer is final and must contain the entire list of required documents.

Reconstrucția și modernizarea sistemului de iluminat stradal în s. Sireți și construcția unei stații PV cu capacitatea de 20 kW.

Information about the cancellation
The reason of cancellation
Din cauza că au fost pre multe abateri de la procedura de achiziitii
Date of cancellation
12 Oct 2021, 11:58
Information about customer
Fiscal code/IDNO
Address
MD-3731, MOLDOVA, Străşeni, s.Sireţi, strada Mihai Eminescu 1
Web site
---
The contact person
Full name
Leonid Boaghi
Contact phone
069586536
Purchase data
Date created
2 Aug 2021, 16:51
Date modified
12 Oct 2021, 16:10
Achizitii.md ID
21039226
CPV
45300000-0 - Lucrări de instalaţii pentru clădiri
Type of procedure
Open tender
Award criteria
The best price-quality ratio
Funding sources
Date:
2 Aug 2021, 17:03
Question's name:
Anunt de participare p. 29
Question:
Se permite prezentarea actului de la ANRE a doua centrale cu putea de 15 kW?
Answer (2 Aug 2021, 17:08):
Grupul de lucru va decide!!!
Date:
2 Aug 2021, 17:14
Question's name:
Răspuns (2 aug 2021, 17:08):
Question:
Avem nevoie sa aflam daca ne vom califica daca prezentam actul de la ANRE a doua centrale cu puterea de 15 kW?
Answer (2 Aug 2021, 17:35):
Grupul de lucru va decide!!! Condițiile sunt stipulate în anunț! Experiența similară Original, conform anexei nr.12 din documentația de atribuire, confirmat prin aplicarea semnăturii electronice a participantului Ofertantul va dispune de un nivel minim de experiența – executarea în ultimii 5 ani a cel puțin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum și prin procesul-verbal la terminarea lucrărilor. Contractul trebuie să fie pentru lucrări de electricitate și să includă montarea panourilor fotovoltaice. Ofertantul va prezenta recomandări din partea beneficiarilor pentru demonstrarea lucrărilor similare. Declarație privind experiența similară conform Formularului F3.9
Date:
2 Aug 2021, 17:19
Question's name:
Răspuns (2 aug 2021, 17:08):
Question:
Total puterea va fi 30 kW
Answer (2 Aug 2021, 17:35):
Grupul de lucru va decide!!! Condițiile sunt stipulate în anunț! Experiența similară Original, conform anexei nr.12 din documentația de atribuire, confirmat prin aplicarea semnăturii electronice a participantului Ofertantul va dispune de un nivel minim de experiența – executarea în ultimii 5 ani a cel puțin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, confirmat prin prezentarea contractului de antrepriză sau subantrepriză, precum și prin procesul-verbal la terminarea lucrărilor. Contractul trebuie să fie pentru lucrări de electricitate și să includă montarea panourilor fotovoltaice. Ofertantul va prezenta recomandări din partea beneficiarilor pentru demonstrarea lucrărilor similare. Declarație privind experiența similară conform Formularului F3.9
Date:
2 Aug 2021, 17:32
Question's name:
Anunt de participare p. 10
Question:
Ofertantul va demonstra deținerea în posesie cel puțin a următoarelor mecanisme și utilaje: Autocamion minim 8 tone, excavator, macara mobilă, utilaj de forare. Se vor prezenta dovezi de posesie a utilajelor. Daca aceste utilaje vor fi inchiriate OE se va califica?
Answer (2 Aug 2021, 17:45):
Da, dar să fie prezentate dovezi!
Date:
2 Aug 2021, 17:36
Question's name:
Anunt de participare p. 11
Question:
Efectivele medii anuale (2017,2018,2019) de personal angajat pentru fiecare an de activitate – min. 28 persoane conform rapoartelor financiare; in baza carei legi sau articol este inclusa aceasta cerinta? OE va avea minim 28 de angajati?
Answer (2 Aug 2021, 18:31):
La decizia grupului de lucru!! Dar vom modifica! Minim 15!
Date:
2 Aug 2021, 17:40
Question's name:
Răspuns (2 aug 2021, 17:35)
Question:
"Actul care atesta confirmarea admiterii stației fotovoltaice in exploatare emis de către ANRE pentru o stație egala sau mai mare de 20 kw putere instalata" putem prezenta 2x15 kW sau 75% din din 20kW va fi respectiv 15 kW. OE se va califica sau va fi descalificat?
Answer (2 Aug 2021, 17:53):
OE se va califica!
Date:
2 Aug 2021, 17:45
Question's name:
Răspuns (2 aug 2021, 17:35): Anunt de participare p. 29
Question:
Indicati in punctul 29 din anunt de participare Ofertantul va dispune de un nivel minim de experiența – executarea în ultimii 5 ani a cel puțin a unui contract cu o valoare nu mai mică de 75% din valoarea viitorului contract, respectiv se permite si o centrala de 15 kW corect?
Answer (2 Aug 2021, 17:54):
Da!
Date:
2 Aug 2021, 17:59
Question's name:
Răspuns (2 aug 2021, 17:54):
Question:
Rog sa faceti modificari si sa introduceti aceste clarificari in punctul 29 din anunt de participare. MERSI
Answer (2 Aug 2021, 18:02):
Scuzați a fost e eroare din partea noastră! Nu se permite! 75% se are în vedere din valoarea unui contract total de iluminat și parcuri fotovoltaice, ca lucrări comune, iar punctul 29 definește deja clar puterea stației!!
Date:
2 Aug 2021, 18:26
Question's name:
Răspuns (2 aug 2021, 18:02
Question:
2 statii de 15 kW nu este de ajuns trebuie numaidecît 20 kW?
Answer (2 Aug 2021, 18:35):
Conform p. 29 - Actul care atesta confirmarea admiterii stației fotovoltaice in exploatare emis de către ANRE pentru o stație egala sau mai mare de 20 kw putere instalata. Dacă egală sau mai mare atunci da, trebuie minim 20 kW. Nu ne dorim contestații din partea altor OE!
Date:
2 Aug 2021, 19:18
Question's name:
Răspuns (2 aug 2021, 18:31
Question:
De ce 10 angajati minim cum calculați? De ce anii  (2017,2018,2019)?
Answer (2 Aug 2021, 19:32):
Minim 15! Un OE trebuie să aibă muncitor pentru a finisat în termen așa obiect. Conform experienței așa lucrare se realizează în minim o lună, cu minim 15 angajați. Decizia aparține grupului de lucru!
Date:
3 Aug 2021, 07:32
Question's name:
Răspuns (2 aug 2021, 19:32
Question:
Termenul de executare a acestui contract este de 6 luni, cum explicați răspunsul de mai sus?
Answer (3 Aug 2021, 11:19):
Ne asigurăm! Din experiența noastră, majoritatea OE nu execută lucrările în termen!!!
Date:
3 Aug 2021, 07:35
Question's name:
Anuntul de participare p. 11
Question:
De ce anii  (2017,2018,2019)? Dacă compania îi fondată în 2018 atunci nu se va califica?
Answer (3 Aug 2021, 11:20):
Nu!
Date:
3 Aug 2021, 11:24
Question's name:
Răspuns (3 aug 2021, 11:19):
Question:
Va asigurati cu 5 luni? Dupa care lege va conduceti?
Answer (3 Aug 2021, 11:43):
Grupul de lucru a stabilit condițiile!
Date:
3 Aug 2021, 11:29
Question's name:
Răspuns (3 aug 2021, 11:20):
Question:
Cu astfel de conditii limitati OE sa participe la licitatie, conform carei legi sau articol solicitati minim 15 angajati?
Answer (3 Aug 2021, 11:45):
Nu limităm! Cerem calitate! Legea permite asocierea!!!
Date:
3 Aug 2021, 11:32
Question's name:
Răspuns (2 aug 2021, 18:35):
Question:
Conform carei legi sau articol solicitati actul de la ANRE pe o instalatie de 20 kW dar nu minim 75% din contract sau suma tuturor contractelor?
Answer (3 Aug 2021, 11:45):
Grupul de lucru a stabilit condițiile!
Date:
3 Aug 2021, 11:55
Question's name:
Răspuns (3 aug 2021, 11:45):
Question:
Grupul de lucru se conduce dupa legea RM in vigoare?
Answer (3 Aug 2021, 12:03):
Grupul de lucru a stabilit condițiile!
Date:
3 Aug 2021, 11:56
Question's name:
Răspuns (3 aug 2021, 11:45):INTREBARE REPETATA!
Question:
Conform carei legi sau articol solicitati minim 15 angajati?
Answer (3 Aug 2021, 12:03):
Grupul de lucru a stabilit condițiile!
Date:
3 Aug 2021, 12:16
Question's name:
Răspuns (3 aug 2021, 12:03):
Question:
Conform carei legi sau articol GRUPUL DE LUCRU solicitata minim 15 angajati?
Answer (3 Aug 2021, 12:30):
Autoritatea contractantă este în drept să stabilească cerințe suplimentare!
Date:
3 Aug 2021, 12:17
Question's name:
Răspuns (3 aug 2021, 12:03):
Question:
GRUPUL DE LUCRU stabileste conditiile in baza legii sau dupa dorinta lor?
Answer (3 Aug 2021, 12:30):
Autoritatea contractantă este în drept să stabilească cerințe suplimentare!
Date:
3 Aug 2021, 13:20
Question's name:
Anuntul de participare
Question:
Dați va rog răspuns clar și la subiectul întrebări, în caz contrar vom contesta documentația de atribuire.
Answer (3 Aug 2021, 14:05):
Legea vă permite asocierea!! Acestea sunt condițiile AC!
Date:
4 Aug 2021, 17:11
Question's name:
Proiectul de executie
Question:
Rugam sa plasați proiectul de execuție. Ani plasat Devizul de cheltuieli informat deplin ceea ce e interzis
Answer (4 Aug 2021, 17:31):
https://drive.google.com/file/d/1L_KVQgXDX3CuNXLJ9YLelXeTQuVu1QH4/view?usp=sharing In format DWG! Nu a fost plasat deoarece DWG nu merge pe siteu!!!
Date:
4 Aug 2021, 18:11
Question's name:
Rugam sa plasați proiectul de execuție.
Question:
Linkul menționat nu e ok. Solicitam Proiectul de execuție cu avize de racordare, verificat și aprobat. Dvs. logic în aveți în formaț fizic. Dat fiind ca e un concurs on-line publicat rugam sa publicați toate documentele aferente achiziției date (scanați proiectul, contactați proiectantul și comunicații sa transforme proiectul în document cu extensie .pdf). etc.
Answer (4 Aug 2021, 18:34):
Este in forma fizic la primăria!! Sunt foi mari a3 si a4 greu de scanat cu toate ștampilele!! Aveți ocazia să il studiați pe loc!!
Date:
4 Aug 2021, 18:42
Question's name:
Garantia pentru oferta
Question:
Se poate de achitat la contul autoritatii contractante sau doar garantie bancara. Daca se permite transfer, rog sa furnizat rechizitele (ajustati Documentatia Standard)
Answer (4 Aug 2021, 19:18):
doar garantie bancara
Date:
4 Aug 2021, 18:44
Question's name:
Forma F4.1 i F4.2
Question:
Stimata autoritate contractanta, ati demarat o achizitie de lucrari, Aceste forme (speciatii tehnice si de pret) sunt aferente achizitie de bunuri. Rugam eliminarea lor din documentatie. IN caz ca le pastrati, rugam sa fie prezentate formele spre completare.
Answer (4 Aug 2021, 19:20):
Acesta este un proiect finanțat de Agenția de Eficiența Energetică! Achiziția e pentru lucrări, dar în specificații sunt parametrii pentru corpuri led și panouri care urmează a fi montate în cadrul lucrării date! ..............................................................................
Date:
4 Aug 2021, 18:50
Question's name:
Certificat ENEC vs. Rapoarte
Question:
Conform Caietului de sarcini (fisier 10. caiet de sarcini aee) precum si Specificatiilor Tehnice (fisier 4. specificatii tehnice - corpuri led) pct. 5.6. se prevede prezentare Certificatului ENEC. Rugam sa specificati expres, DACA este prezentat Certificatul ENEC cu anexele sale, Rapoarte de incercari IP, IK, IMC, masuratori electrice, termice) mai sunt necesar. In. pct. 5.6 mentionat este indicat ca in cazul LIPSEI ENEC se vor prezenta rapoartele, ceea ce denota inversul ca in cazul Prezentei ENEC, rapoartele NU se prezinta. Rugam clarificari
Answer (4 Aug 2021, 19:23):
Sunt condițiile AEE Certificat ENEC sau CERTIFICAT ECHIVALENT Dacă nu este ENEC - Cei care nu pot proba astfel calitatea produselor vor pune la dispoziție teste de laborator de terță parte, relevante: IP, IK, IMC, măsurări electrice.
Date:
4 Aug 2021, 18:52
Question's name:
CE vs. ENEC
Question:
Certificarea ENEC e superioare certificarii CE. IN pct. 5.6 din caiet de sarcini e specificat necesitatea de a prezenta si una si alta. Este o clauza exclusiva. UN producator certificat ENEC nu mai are nici o obligatie de a prezenta CE. Rugam clarificarea aspectului dat
Answer (4 Aug 2021, 19:24):
Sunt condițiile AEE Certificat ENEC sau CERTIFICAT ECHIVALENT Dacă nu este ENEC - Cei care nu pot proba astfel calitatea produselor vor pune la dispoziție teste de laborator de terță parte, relevante: IP, IK, IMC, măsurări electrice. Declaraţii de conformitate CE producător, din care sa rezulte caracteristicile tehnice solicitate şi conformitatea cu standardele EN 60598 Sau Certificat de conformitate emis de un organism terț acreditat, care va confirma respectarea urmatoarelor standarde: SM EN 60598-1:2016/A1:2018, SM EN 60598-1:2016/A1:2018(conf. Lege 235/2011)
Date:
4 Aug 2021, 18:55
Question's name:
semnatura si stampila
Question:
Pct. 36,36 (care de altfel necesita a fi eliminate) precum si pct. 32 prevede prezentarea de documente semnate si stampilate. Cum acest lucru e posibil de facut, daca concursul este in format electronic?
Answer (4 Aug 2021, 19:26):
Semnați electronic documentele !
Date:
4 Aug 2021, 19:01
Question's name:
Cifra medie de afaceri pe ultimul an
Question:
Conform IPO 14.1 lit. a) realizarea unei cifre medii anuale de afaceri în ultimii 3 ani egală sau mai mare decît suma stabilită în punctul 3 din FDA; iar conform Anuntului de participare pct. 33 Cifra medie anuală de afaceri în ultimul an ani conform IPO14 - 200% din valoarea estimata a lucrarilor fara TVA. Clauza data este una abuziva. In primul rand e necesar de stabilit limita ca cifra medie de afaceri pe ultimii 3 ani si conform art 21, alin (2) din Legea 131/2015 200% din valoarea estimata a viitorului contract. Rugam ajustarea documentatiei conform normelor legale
Answer (4 Aug 2021, 19:33):
Articolul 21. Capacitatea economică şi financiară (1) Demonstrarea capacităţii economice şi financiare a operatorului economic se realizează prin prezentarea unuia sau a mai multor documente relevante, cum ar fi: a) declaraţii bancare corespunzătoare sau, după caz, dovezi privind asigurarea riscului profesional; b) rapoarte financiare sau, în cazul în care publicarea acestor rapoarte este prevăzută de legislaţia ţării în care este stabilit ofertantul/candidatul, extrase din rapoartele financiare; c) declaraţii privind cifra de afaceri totală sau, dacă este cazul, privind cifra de afaceri în domeniul de activitate aferent obiectului contractului într-o perioadă anterioară care vizează activitatea din ultimii 3 ani, în măsura în care informaţiile respective sînt disponibile. În acest ultim caz, autoritatea contractantă are obligaţia de a lua în considerare şi data la care operatorul economic a fost înfiinţat sau şi-a început activitatea comercială. (2) În sensul alin. (1) lit. c), cifra de afaceri anuală minimă impusă operatorilor economici nu trebuie să depășească de două ori valoarea estimată a contractului, cu excepția cazurilor bine justificate, precum cele legate de riscurile speciale aferente naturii bunurilor, lucrărilor sau serviciilor. Autoritatea contractantă indică principalele motive pentru o astfel de cerință în documentația de atribuire..................................
Date:
4 Aug 2021, 19:51
Question's name:
Pretul estimat
Question:
Stimata autoritate contractanta . Conform HG 638/2020, pct. 3 se prevede Valoarea contractului de achiziție publică de lucrări se estimează de către autoritatea contractantă în corespundere cu prețurile medii stabilite în modul curent pe piață și cu respectarea prevederilor art. 4 din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice. In contextul dat, fisierul 7. proiect reconstrucție modernizare iluminat (ce nu e altceva decat devizul estimat din proiect) prevede un cost de 4 989.53 mii lei cu TVA sau 4 157.94 mii lei cu tva. Fara a lua in considerare proiectul PV. Conform normelor cel putin fiscale in vigoare, Asigurarile sociale sunt stabilite la 24% (in deviz sunt 22.5%). LA un fond de salarizare de 250 582.14 lei, eroarea de estimare e 3758 lei. Pentru cheltuielile de regie aferente lucrarilor de instalatii electrice(76%) - eroarea de calcul este de 2154 lei. La suma data se calculeaza 6% beneficiu de deviz si eroarea asimilata doar din asigurari sociale e de 6267 lei. Suplimentar din luna martie 2021 se atesta o majorare considerabila a costului materialelor de constructie, metalul avand un pret deja dublu fata de anul 2020, iar costul pilonilor este ce putin cu 15% mai mare valoarea . (supliment de 4674 lei la cost + 10.prc. transport + 14.5% cheltuieli de regie +6% beneficiu) - 6168 lei. Doar din salarii si majorare pret la piloni avem o diferenta de pret de 12 435 lei estimata incorect de autoritatea Contractanta. Diferenta este mai mult de 10 miii lei si deja incalcati normele de achizitii la estimarea contractelor. Ajustari proiectul la preturile curente ale anului 2021
Answer (4 Aug 2021, 23:00):
Este aviz de verificare a proiectului și devizului! Respectam procedura!
Date:
4 Aug 2021, 19:55
Question's name:
Solicitare repetate
Question:
Raspunsurile anterioare sunt irelevante. Va multumim. Vom reveni cu un document numit Contestatie. AEE nu e autoritate cotractanta, decizia de a impune conditii va apartine. deci AEE niciodata nu a solicitat specificatiile F4.1. si F4.2 la o achizitie de lucrari, e eroare AC. Pe de alta parte. AEE are limite la CS - lungimea consolei nu poate depasi 25% din inaltimea de montaj, ceea ce nu e asigurat la nici o situatie model solicitata a fi estimata prin calcule fotometrice. Rugam sa revedeti documentatia in conformitate cu normele legale, in intervalul ramas de pentru ca sa nu ajungem in instante superioare. Apropo, APP nu a emis nici un Raport de Monitorizare pentru incalcarea normelor legale aferente procedurii date????
Answer (4 Aug 2021, 22:59):
Așteptăm cu drag!!!
Date:
5 Aug 2021, 15:47
Question's name:
Forma F4.1 si F4.2
Question:
prezentati modelul formelor
Answer (5 Aug 2021, 16:28):
Ajustam!!
Date:
5 Aug 2021, 15:47
Question's name:
Conform carei legi sau articol GRUPUL DE LUCRU solicitata minim 15 angajati?
Question:
Conform carei legi sau articol GRUPUL DE LUCRU solicitata minim 15 angajati?
Answer (5 Aug 2021, 15:59):
Nu limitam nimic! Faceți asociere!!
Date:
5 Aug 2021, 15:49
Question's name:
Cu astfel de conditii limitati OE sa participe la licitatie, conform carei legi sau articol solicitati minim 15 angajati?
Question:
Cu astfel de conditii limitati OE sa participe la licitatie, conform carei legi sau articol solicitati minim 15 angajati?
Answer (5 Aug 2021, 15:59):
Nu limitam nimic! Faceți asociere!!
Date:
5 Aug 2021, 15:56
Question's name:
Semnaruri si stampile
Question:
Conform Anuntului de participare Pct. 15, subpct. Pct. 36,36 si 32 s-a solicitat in mod obligatoriu prezentarea unor documente, modelul carora nu este furnizat si in acelasi timp semnate si stampilate, ceea ce contravine art. 33, alin (1) si (14) din Legea 131/2015. Cerintele date sunt limitative ceea ce atinge princiipiile asigurarii concurentei si al proportionalitatii prevazute la art. 7, lit. c) si i) din Legea 131/2015. Rugam ajustarea documentatiei
Answer (5 Aug 2021, 16:28):
OK!
Date:
5 Aug 2021, 16:03
Question's name:
15 angajati
Question:
Conform anuntului de participare, pct. 33 (cifra medie anuala de afaceri in ultumul an ani conform IPO) , pct. 37 - dovada existentei mijloacelor banesti, prezentarea unei linii de credit in marime de minim 1 000 000 lei, pct. 11 - dovada de 15 persoane pentru fiecare an - 2017,2018,2019 sunt cerinte obligatorii si se constata ca sunt unele extrem de limitative ceea ce auce atingeri principiilor asigurarii concurentei si al proportionalitati prevazute la art. 7, lit. c) si i) din Legea 131/2015 privind achizitiile publice. Cifra medie de afaceri conform IPO 14.1 lit. a) se calculeaza pe un numar de 3 ani si mai mult. In general nu exista cifra medie de afaceri pe 1 an. Se solicita raportu la anul 2020, dar efectiv mediu scriptic de angajati pe 2017-2018-2019 fara atinge anul 2020. Se solicita Linie de Credit, iar daca OE detine banii proprii, conditia e expres limitatita.
Answer (5 Aug 2021, 16:29):
Nu e limitat nimic aici. Sunt AC cu condiții și mai dure!!
Date:
5 Aug 2021, 16:12
Question's name:
Declaratia privind confirmarea identitatii beneficiarilor efectivi
Question:
Din domcumentatia de Atribuire nu se regaseste cerinta privind prezentarea Declaratiei privind confirmarea identitatii beneficiarilor efectivi si neincadrarea acestora in situatia condamnarii pentru participarea la activitati ale unei organizatii sau grupari criminale, pentru coruptie, frauda si/sau spalare de bani, cerinte care conform Ordinului Ministerului Finantelor nr 145 din 24.11.2020 este parte componenta a documentatiei de atribuire si urmeaza a fi prezentate obligatoriu de catre ofertantii desemnai castigatori.
Answer (5 Aug 2021, 16:32):
Vom solicita de la OE câștigător!!
Date:
13 Aug 2021, 13:44
Question's name:
Documentatia Standard
Question:
Stimata autoritate Contractanta. De mai bine de 2 luni Documentatia Standard a fost modificata. De ce achizitia e in baza vechii documentatii?
Answer (13 Aug 2021, 13:47):
Noi demult am pregătit documentele! Între timp s-au produs schimbări. Proiectul acesta tare greu a fost câștigat!! Vom adapta deja documentele la tenderele viitoare!!
Only authorized platform users may ask questions during the clarification period.